‘Dat doet ie normaal nooit!’
zondag 29 juli 2018 om 10:27
Het zal je gebeuren. Ben je lekker aan het wandelen, ontsnappen er twee van die agressieve k*thonden en lig je minimaal anderhalve week in t ziekenhuis.
https://www.ad.nl/binnenland/echtpaar-o ... ~a790c04a/
https://www.ad.nl/binnenland/echtpaar-o ... ~a790c04a/
Vriendelijk.
zondag 12 augustus 2018 om 19:50
Ik heb het in dat bericht ook niet over het gedrag van de baas van de hond, maar het gedrag van de hond. Ik vind het niet ogen als speels vanuit de hond, maar gezien de kwaliteit van de beelden kan ik niet 100% zeker zeggen dat hij op de kat jaagde als prooi. Ik vind het sterk lijken op jacht gedrag maar durf op basis vam deze beelfen dat niet met zekerheid te zeggen dus snap het wel dat anderen het gedrag niet als jacht maar meer speels inschatten.nina1966 schreef: ↑12-08-2018 16:13Misschien moet je je beeldscherm eens schoonmaken? Het is namelijk wél héél duidelijk. Man komt langs, ziet kat, stopt, kijkt om zich heen, bukt naar riemslot, kijkt nog eens en haakt dan los. Geeft hond klein duwtje, hond doet stap en staat stil kijkt naar kat en kijkt naar baas, baas schopt (jawel een duw met de voet is vanaf eem bepaalde snelheid een schop) de hond omdat die NIET achter de kat aan gaat. Het is heel duidelijk te zien en echt niet voor andere uitleg vatbaar.
Wat die man doet kan sowieso niet door de beugel, maar dat schreef ik ook al eerder.
zondag 12 augustus 2018 om 19:57
I rest my case.nina1966 schreef: ↑12-08-2018 16:09Ik zal het eigenlijk nooit doen en zeker niet met een hond die ik het net aan het afleren ben... Maar ik heb de hond een paar weken geleden (met lange lijn) ook op een kat afgestuurd. Een flinke kat, totaal gestoord, valt idd honden aan. Niet alleen de mijne maar ook kleintjes en je krijgt 'm niet weg. Ik heb de eigenaar gewaarschuwd maar die reageerde lacherig met een "ach het is de natuur hé" Beest is ondertussen met schotwonden! thuisgekomen maar ik zag poes toch weer los op straat. Beest zat achter een vogel aan een lijkje en een gewonde aangetroffen te hebben was ik het zat en heb hond "los" gelaten om poes eens goed te laten schrikken.
Ik ben dus ook een geval van doet ze anders nooit hoor maar ik was deze kat om de vele slachtoffers meer dan zat.
Vriendelijk.
zondag 12 augustus 2018 om 21:56
Eens. Heel sneu voor die honden.patatjedubbelmayo schreef: ↑09-08-2018 21:03Ik kan ff geen link plakken maar op de ad site een filmpje van n hondenshow. Wat n dieptrieste bedoening is dat zeg.
zondag 12 augustus 2018 om 22:02
Zo.....iones schreef: ↑09-08-2018 17:08Toch snap ik je verhaal niet helemaal.
Want dat die kat losloopt en honden aanvalt vind je kennelijk normaal. Maar als een hond dat doet is dat niet normaal.
Van mij had mijn hond zo'n kat mogen doodbijten als hij aanviel.
En een hond op je eigen terrein houden en daarbuiten aangelijnd, nou, dan gun je honden niet erg veel bewegingsruimte is het wel? Niet dat ik vind dat je overal je hond los moet kunnen laten, want dat lijkt me gewoon niet verstandig. Maar er zijn plekken waar het mogelijk is en dan moet dat kunnen.
Mag een ander hond jouw hond dan ook doodbijten als die aanvalt?
Denk eens na voordat je iets schrijf.t
maandag 13 augustus 2018 om 11:59
Groot gelijk. Maar heb je het ooit wel eens aangegeven bij de politie? Kijk, als een hond aanvalt, komt de politie ook, dus moeten ze dat ook bij kat doen. Katten kunnen bacterien overbrengen in hun krabben en beten en daar ernstige ontstekingen mee veroorzaken.nina1966 schreef: ↑12-08-2018 16:09Ik zal het eigenlijk nooit doen en zeker niet met een hond die ik het net aan het afleren ben... Maar ik heb de hond een paar weken geleden (met lange lijn) ook op een kat afgestuurd. Een flinke kat, totaal gestoord, valt idd honden aan. Niet alleen de mijne maar ook kleintjes en je krijgt 'm niet weg. Ik heb de eigenaar gewaarschuwd maar die reageerde lacherig met een "ach het is de natuur hé" Beest is ondertussen met schotwonden! thuisgekomen maar ik zag poes toch weer los op straat. Beest zat achter een vogel aan een lijkje en een gewonde aangetroffen te hebben was ik het zat en heb hond "los" gelaten om poes eens goed te laten schrikken.
Ik ben dus ook een geval van doet ze anders nooit hoor maar ik was deze kat om de vele slachtoffers meer dan zat.
Maar zou die eigenaar ook lacherig hebben gedaan toen zijn kat met schotwonden thuis kwam? "is natuur"? Achterlijke lul!
maandag 13 augustus 2018 om 12:00
maandag 13 augustus 2018 om 13:46
Ik ben Nina niet, maar bij ons kwamen ze niet voor een kat die 'alleen' honden aan viel. Als hij ook kinderen aan ging vallen moesten we maar terug bellen...iones schreef: ↑13-08-2018 11:59Groot gelijk. Maar heb je het ooit wel eens aangegeven bij de politie? Kijk, als een hond aanvalt, komt de politie ook, dus moeten ze dat ook bij kat doen. Katten kunnen bacterien overbrengen in hun krabben en beten en daar ernstige ontstekingen mee veroorzaken.
Maar zou die eigenaar ook lacherig hebben gedaan toen zijn kat met schotwonden thuis kwam? "is natuur"? Achterlijke lul!
dinsdag 14 augustus 2018 om 17:45
in elke gemeente gaat de politie anders te werk. Heeft te maken met de apv.YellowLemonTree schreef: ↑13-08-2018 13:46Ik ben Nina niet, maar bij ons kwamen ze niet voor een kat die 'alleen' honden aan viel. Als hij ook kinderen aan ging vallen moesten we maar terug bellen...
Maar ik stuurde er gewoon een valse hond op af of ik trapte het beest zelf. Maar iedereen heeft van mijn honden af te blijven. Mensen en dieren.
woensdag 15 augustus 2018 om 00:18
woensdag 15 augustus 2018 om 07:31
Vreemd. Ik vind een agressieve kat wel degelijk een probleem, ook als ie "alleen honden" aanvalt. Net zoals als een agressieve hond dat is.YellowLemonTree schreef: ↑13-08-2018 13:46Ik ben Nina niet, maar bij ons kwamen ze niet voor een kat die 'alleen' honden aan viel. Als hij ook kinderen aan ging vallen moesten we maar terug bellen...
hans66 wijzigde dit bericht op 15-08-2018 12:39
0.53% gewijzigd
World of Warcraft: Legion
woensdag 15 augustus 2018 om 10:56
Ja joh want vogeltjes dood voor je deur of nog erger net niet dood en oude vrouwtjes die met hun rollator en klein hondje lopen en daarna naar de dierenarts moeten dát is pas leuk..
Dus rest jij je case maar hoor. Voor jou zijn dieren iets wat totaal geen emotie teweeg brengt. Ze zijn er om muizen te vangen of vee te beschermen ed en ziek? Dan ff de nek omdraaien natuurlijk. Oog uitgekrabt? Das de natuur hé.
woensdag 15 augustus 2018 om 10:59
Nou, de krant vol met agressieve honden valt ook wel mee. Maar het zijn wel meestal van een bepaald soort waar toevallig ook een bepaald soort mens aan hangt.
De krant staat echter nog veel voller van agressieve mensen. Meestal mannen. Allemaal vastzetten die hap!
woensdag 15 augustus 2018 om 11:03
Nou ja daarna liep ie weer vrolijk buiten dus ik weet t niet hoor. Tis een rare gast. Reageerde ook heel raar op de meerdere klachten op onze facebook pagina.iones schreef: ↑13-08-2018 11:59Groot gelijk. Maar heb je het ooit wel eens aangegeven bij de politie? Kijk, als een hond aanvalt, komt de politie ook, dus moeten ze dat ook bij kat doen. Katten kunnen bacterien overbrengen in hun krabben en beten en daar ernstige ontstekingen mee veroorzaken.
woensdag 15 augustus 2018 om 11:07
Nee niet (nog niet) iemand maar wel het hondje van de achterbuuv. Ze loopt slecht en die kat jáágt echt op hondjes. Dus niet alleen als je toevallig voorbij loopt dat ie uithaalt , poes volgt en duikt er dan op.
Vrouw heeft een klein wit hondje en ik kan dus niet in de buurt komen maar hondje was aardig aan het janken.
Dus ja, als ik die kat in de jaag houding zie stuur ik tegenwoordig de hond er op af.
En nee niet om dood te bijten, belachelijk dat iemand dat uberhaubt denkt, maar ze knauwt wel. Hopelijk is kat dan eens goed geschrokken.
woensdag 15 augustus 2018 om 11:44
Het is niet dat honden geen knaagdieren en vogels vangen. Een dikke maand geleden kon ik ternauwernood een pas uitgevlogen sperwer op een bospad net redden uit de bek van mijn hond. Ze stoof ineens achter ' iets' aan. En het oude al een beetje seniele hondje van mijn oppas beet ook een gevonden jonge vogel snel dood tot haar spijt.
De jonge katten hier brengen alleen muizen en er lag een dode kikker in huis.
Dat gezegd hebbende heb je kleine en grote problemen en nu gaat het toch echt over een groot maatschappelijk probleem waar ik dagelijks overlast ervaar en zelfs fysieke want zelfs mijn knie is na een jaar nog niet hersteld na zo'n fijne hondenaanval.
En het is niet om aan te zien, drie pitbulls op een tegeltuintje waarvan eentje gedekt moet worden. En wat maar niet lukt, dag in dag uit totdat de loopsheid voorbij is. Zonder toezicht. Mag allemaal.
In dat kader hoop ik dat de liefhebbers zich ook gaan inzetten voor een fokverbod icm met een houderschapslicentie.
Verder vind ik het niet meevallen qua berichtgeving en is dat slechts een topje van de ijsberg.
De mentaliteit is beroerd, wijzen naar katten en kleine hondjes maar ik hoor nergens geluiden van zogenaamde hondenliefhebbers die in opstand komen over doodgebeten hondjes.
De jonge katten hier brengen alleen muizen en er lag een dode kikker in huis.
Dat gezegd hebbende heb je kleine en grote problemen en nu gaat het toch echt over een groot maatschappelijk probleem waar ik dagelijks overlast ervaar en zelfs fysieke want zelfs mijn knie is na een jaar nog niet hersteld na zo'n fijne hondenaanval.
En het is niet om aan te zien, drie pitbulls op een tegeltuintje waarvan eentje gedekt moet worden. En wat maar niet lukt, dag in dag uit totdat de loopsheid voorbij is. Zonder toezicht. Mag allemaal.
In dat kader hoop ik dat de liefhebbers zich ook gaan inzetten voor een fokverbod icm met een houderschapslicentie.
Verder vind ik het niet meevallen qua berichtgeving en is dat slechts een topje van de ijsberg.
De mentaliteit is beroerd, wijzen naar katten en kleine hondjes maar ik hoor nergens geluiden van zogenaamde hondenliefhebbers die in opstand komen over doodgebeten hondjes.
woensdag 15 augustus 2018 om 12:30
https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/elke-m ... nd~a33bb7f
Zegt mij dat veel mensen helemaal niet zulke hondenliefhebbers zijn als dat ze zeggen dat ze zijn.
Zegt mij dat veel mensen helemaal niet zulke hondenliefhebbers zijn als dat ze zeggen dat ze zijn.
woensdag 15 augustus 2018 om 12:39
En dat stukje is blijkbaar verwijderd.miekemv schreef: ↑15-08-2018 12:30https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/elke-m ... nd~a33bb7f
En wat staat er in? Dat een loslopende hond naar een hond toeliep die aan de lijn zat en er niet van gediend was.
Wie is er dan fout De baas die zijn hond aan de riem had of de baas die zijn loslopende hond niet onder controle had.
Btw de hond had geen wonden en was op dat moment blijkbaar "verlamt" Wat gewoon een beklemde zenuw geweest had kunnen zijn, dat kan zelfs door enorme darmkrampen weet ik uit ervaring. Dat ze de hond meteen in hebben laten slapen is niet aan de aangelijnde hond zijn eigenaar aan te rekenen hé
anoniem_170687 wijzigde dit bericht op 15-08-2018 12:44
23.73% gewijzigd
woensdag 15 augustus 2018 om 12:40
Deze link werkt niet. Wel deze:miekemv schreef: ↑15-08-2018 12:30https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/elke-m ... nd~a33bb7f
https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/elke-m ... ~a33bb7f2/
World of Warcraft: Legion
woensdag 15 augustus 2018 om 12:53
Dat is selectief lezen. Het gaat mij om wat wekelijks in de praktijk bij een willekeurige dierenarts afspeelt.nina1966 schreef: ↑15-08-2018 12:39En dat stukje is blijkbaar verwijderd.
En wat staat er in? Dat een loslopende hond naar een hond toeliep die aan de lijn zat en er niet van gediend was.
Wie is er dan fout De baas die zijn hond aan de riem had of de baas die zijn loslopende hond niet onder controle had.
Btw de hond had geen wonden en was op dat moment blijkbaar "verlamt" Wat gewoon een beklemde zenuw geweest had kunnen zijn, dat kan zelfs door enorme darmkrampen weet ik uit ervaring. Dat ze de hond meteen in hebben laten slapen is niet aan de aangelijnde hond zijn eigenaar aan te rekenen hé
Hoe zit het dan met de zogenaamde hondenliefhebbers?
3000 handtekeningen voor Taffy? Waarom geen 3 miljoen?
Afgezien daarvan heb je als eigenaar van een hr hond een zwaardere verantwoordelijkheid.
woensdag 15 augustus 2018 om 12:55
Dankjehans66 schreef: ↑15-08-2018 12:40Deze link werkt niet. Wel deze:
https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/elke-m ... ~a33bb7f2/
woensdag 15 augustus 2018 om 12:59
Dus als iemand van het dak springt is het de verantwoordelijkheid van degene die de deur niet op slot deed???miekemv schreef: ↑15-08-2018 12:53Dat is selectief lezen. Het gaat mij om wat wekelijks in de praktijk bij een willekeurige dierenarts afspeelt.
Hoe zit het dan met de zogenaamde hondenliefhebbers?
3000 handtekeningen voor Taffy? Waarom geen 3 miljoen?
Afgezien daarvan heb je als eigenaar van een hr hond een zwaardere verantwoordelijkheid.
Je Moet Je Hond Aan De Lijn Houden. Een hondje dat zo teer is moet je niet zomaar los laten lopen. Waarom moest dat reutje naar die andere hond toe? Is niet nodig toch? Eigenaar had 'm terug moeten roepen. Eén poot op de rug en het beest had er net zo slecht aan toe geweest. Er zijn best hondjes waar mijn hond mee wil en kan spelen, maar die zijn gewoon te klein. Gelukkig zijn het bij mij in de buurt over het algemeen eigenaren die dat helemaal begrijpen. Je laat je kleine peuter toch ook niet meedoen met rugby?
Die verantwoording ligt toch echt bij de eigenaar van het kleine hondje wat losliep en niet luisterde. Niet bij de eigenaar die zijn grote hond keurig aan de lijn had.
woensdag 15 augustus 2018 om 13:14
Prima als je je ogen sluit voor de rest of eigenlijk de hoofdmoot van het verhaal.
Ik blijf bij mijn standpunt van dat hondenliefhebbers over het algemeen alleen maar pretenderen dat te zijn. Ik zie vooral geldgewin en labiliteit waarbij de hond het ego moet versterken.
Ik zie geen goede redenen om dit allemaal in stand te houden en zie of hoor weinig geluid om verandering aan te brengen.
Ik blijf bij mijn standpunt van dat hondenliefhebbers over het algemeen alleen maar pretenderen dat te zijn. Ik zie vooral geldgewin en labiliteit waarbij de hond het ego moet versterken.
Ik zie geen goede redenen om dit allemaal in stand te houden en zie of hoor weinig geluid om verandering aan te brengen.
woensdag 15 augustus 2018 om 14:30
Inhoud niet meer beschikbaar.miekemv schreef: ↑15-08-2018 12:30https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/elke-m ... nd~a33bb7f
Ik denk dat er heel veel mensen een hond hebben zonder dat ze van honden houden. En die dus geen hond zouden moeten hebben.