‘Dat doet ie normaal nooit!’

29-07-2018 10:27 780 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het zal je gebeuren. Ben je lekker aan het wandelen, ontsnappen er twee van die agressieve k*thonden en lig je minimaal anderhalve week in t ziekenhuis.
https://www.ad.nl/binnenland/echtpaar-o ... ~a790c04a/
Vriendelijk.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
15-08-2018 12:59
Dus als iemand van het dak springt is het de verantwoordelijkheid van degene die de deur niet op slot deed???
Je Moet Je Hond Aan De Lijn Houden. Een hondje dat zo teer is moet je niet zomaar los laten lopen. Waarom moest dat reutje naar die andere hond toe? Is niet nodig toch? Eigenaar had 'm terug moeten roepen. Eén poot op de rug en het beest had er net zo slecht aan toe geweest. Er zijn best hondjes waar mijn hond mee wil en kan spelen, maar die zijn gewoon te klein. Gelukkig zijn het bij mij in de buurt over het algemeen eigenaren die dat helemaal begrijpen. Je laat je kleine peuter toch ook niet meedoen met rugby?
Die verantwoording ligt toch echt bij de eigenaar van het kleine hondje wat losliep en niet luisterde. Niet bij de eigenaar die zijn grote hond keurig aan de lijn had.
Een hondje dat teer is moet óók kunnen loslopen omdat het óók een hond is. Evengoed als de HR honden. Alleen.... elke hond moet onder commando staan om los te kúnnen laten.
En degene die de hond los heeft, is aansprakelijk. Degene die de hond niet los heeft, niet. Zo is de wet. Degene met de grote hond doet wat hij kan, maar kan niet verantwoording afleggen voor daden van anderen.
iones schreef:
15-08-2018 14:30
Inhoud niet meer beschikbaar.

Ik denk dat er heel veel mensen een hond hebben zonder dat ze van honden houden. En die dus geen hond zouden moeten hebben.
De dierenarts geeft aan dat hij wekelijks tientallen hondjes moet behandelen als gevolg van bijtincidenten en dat maandelijks een dode hond valt te betreuren.
Het is niet zo voor de wet dat een aangelijnde hond geen schuld heeft dat ligt aan de omstandigheden en voor de wet is een hond een ding. Het gaat dan ook om vernieling van een ding wat toebehoort aan een ander.
anoniem_642879d20cb7f wijzigde dit bericht op 15-08-2018 15:20
0.47% gewijzigd
Een keer is voldoende.
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
15-08-2018 15:09
De dierenarts geeft aan dat hij wekelijks tientallen hondjes moet behandelen als gevolg van bijtincidenten en dat maandelijks een dode hond valt te betreuren.
Dat is heel erg en daar zou iets mee gedaan moeten worden.
Maar ik weet zeker dat de dierenartsen hier in de buurt dat niet zeggen. Maar hier hebben ze veel minder HR honden dan ergens anders. Ik leeft in een plattelandsgemeente nabij Almelo. Het gaat er hier anders aan toe en dat vind ik eigenlijk wel zo prettig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven