‘Dat doet ie normaal nooit!’
zondag 29 juli 2018 om 10:27
Het zal je gebeuren. Ben je lekker aan het wandelen, ontsnappen er twee van die agressieve k*thonden en lig je minimaal anderhalve week in t ziekenhuis.
https://www.ad.nl/binnenland/echtpaar-o ... ~a790c04a/
https://www.ad.nl/binnenland/echtpaar-o ... ~a790c04a/
Vriendelijk.
zondag 5 augustus 2018 om 21:08
Absoluut, het heeft een jaar of 10 geduurd voor mijn ouders weer een hond wilden, terwijl het daarvoor echt liefhebbers waren. Nu hebben ze een (zeer strak getrainde) labrador.
En voor mij is het nog steeds 1 van mijn pijnlijkste herinneringen, de aanval zelf maar vooral dat ik van de kleuterschool kwam en het hok ineens leeg was.
zondag 5 augustus 2018 om 21:18
Lang niet elke HR hond is een bijter. Dus gaat het er nou om of het kan (en dat kan dus ook een chihuahua zijn) of dat het ook gebeurt (en dat is dus zeker niet bij elk HR-ras het geval).
zondag 5 augustus 2018 om 21:24
Elke HR hond is een bijter. Het is slechts de vraag wanneer de omstandigheden zich voordoen.Nummer*Zoveel schreef: ↑05-08-2018 21:18Lang niet elke HR hond is een bijter. Dus gaat het er nou om of het kan (en dat kan dus ook een chihuahua zijn) of dat het ook gebeurt (en dat is dus zeker niet bij elk HR-ras het geval).
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
zondag 5 augustus 2018 om 21:31
Nee ze hebben die bijtkracht voor niks...Nummer*Zoveel schreef: ↑05-08-2018 21:18Lang niet elke HR hond is een bijter. Dus gaat het er nou om of het kan (en dat kan dus ook een chihuahua zijn) of dat het ook gebeurt (en dat is dus zeker niet bij elk HR-ras het geval).
Vriendelijk.
zondag 5 augustus 2018 om 22:25
Ach, lijkt me echt vreselijk.M0RIARTY schreef: ↑05-08-2018 21:08Absoluut, het heeft een jaar of 10 geduurd voor mijn ouders weer een hond wilden, terwijl het daarvoor echt liefhebbers waren. Nu hebben ze een (zeer strak getrainde) labrador.
En voor mij is het nog steeds 1 van mijn pijnlijkste herinneringen, de aanval zelf maar vooral dat ik van de kleuterschool kwam en het hok ineens leeg was.
zondag 5 augustus 2018 om 23:10
Bedankt voor de link, interessante scriptie.miekemv schreef: ↑05-08-2018 20:44Nou, dit is recent onderzoek en ook ingezet bij de rondetafel gesprekken. Maar je moet het absoluut niet lezen als je niks kunt lezen voor wat dierenleed betreft. Ik ben er zelf in elk geval helemaal stil van. Het zou een deel van de problemen kunnen verklaren.
https://docplayer.nl/48021707-De-hond-s ... tcoin.html
Maar in principe komt ook die scriptie neer op wat al talloze malen is geschreven in dit topic: slechte eigenaren.
zondag 5 augustus 2018 om 23:20
zondag 5 augustus 2018 om 23:37
Laat me raden, alles boven 30 cm schofthoogte is van te voren al niet leuk zeker?miekemv schreef: ↑04-08-2018 23:22Nou eigenlijk houd ik van karakters van dieren maar niet die van wat mijn dieren zou kunnen bedreigen en mij in mijn vrijheid beknot. Ik houd niet van het idee er achter van domineren en ik houd niet van hondintolerante honden. Maar laat mij beelden zien van Yulin en aanverwanten wat zou ik zo graag ze veiligstellen. Hond en kat. Ik heb honden gehad, er mee opgegroeid en heb ze nog. Vlees eet ik ook amper. Ik eet geen paard, wild, jonge dieren, ik krijg het mijn strot niet door.
Ik houd van de leuke honden die ook met mij matchen.
En ik vind de zwaargewonde en doodgebeten honden en hondjes afschuwelijk. En dat moet stoppen linksom of rechtsom.
Dat is mijn perceptie van de hond.
zondag 5 augustus 2018 om 23:38
Ik ben nog wel in shock, heel erg vreselijk en wat een misbruik. Eigenlijk kun je in veel gevallen niet van eigenaar spreken.
zondag 5 augustus 2018 om 23:41
Ja, het is zeker geen lichte kost. De hond die met een half weggesneden nek werd aangetroffen (verwijderen chip) was hier in de omgeving. Daar is destijds nog tipgeld voor uitgeloofd wie informatie had over de mogelijke eigenaar.
Vooral triest omdat ongeacht het ras de dieren de (getalsmatige) grote verliezer zijn.
zondag 5 augustus 2018 om 23:41
Vergeet de valkparkiet niet. Als die lieflijk op je vinger gaat zitten heb je een knijpblaar. Laat staan als ie kwaad is, eén haal en je slagader ligt idd in rafels. Ook maar afschaffen dus.Nummer*Zoveel schreef: ↑05-08-2018 16:06Elke hond, zelfs een chihuahua, heeft genoeg bijtkracht om een slagader dodelijk te raken...
zondag 5 augustus 2018 om 23:43
zondag 5 augustus 2018 om 23:44
zondag 5 augustus 2018 om 23:54
Vieze wereld. Wat mij betreft mogen ze wel snel beginnen met voorlichting over signalen en paal en perk stellen aan de handel. En shows zijn ook verdacht omdat daar kennelijk duistete afspraken worden gemaakt.lemoos2 schreef: ↑05-08-2018 23:41Ja, het is zeker geen lichte kost. De hond die met een half weggesneden nek werd aangetroffen (verwijderen chip) was hier in de omgeving. Daar is destijds nog tipgeld voor uitgeloofd wie informatie had over de mogelijke eigenaar.
Vooral triest omdat ongeacht het ras de dieren de (getalsmatige) grote verliezer zijn.
zondag 5 augustus 2018 om 23:57
Die ligt nu lekker naast mij te ronken. Ik heb haar nog niet opgemeten. Wordt ook de hoogste tijd anders kan ik Nina geen antwoord geven.
zondag 5 augustus 2018 om 23:59
Ja en dan krijg je te horen dat je halve antwoorden geeft en alles in je voordeel draait. Maar dan krijg je wel n sticker.
Vriendelijk.
maandag 6 augustus 2018 om 00:04
Maar die k....tpoedel kan er ook niks aan doen dat hij de wereld opgeschopt wordt. Het probleem moet bij de wortel aangepakt worden. De mens.patatjedubbelmayo schreef: ↑05-08-2018 08:21Dat. Behalve dan dat ik wel een carnivoor ben, sorryIk probeer wel mijn vleesconsumptie te minderen.
De conclusies hier zijn te zot voor woorden. Wanneer ik zeg dat iemand die een vrouw verkracht achter slot en grendel hoort maakt me dat ook niet meteen een mannenhaatster. Als de politie een (potentiële) criminele organisatie afluistert is dat ook geen hetze tegen de gehele mensheid.
Maar als het om honden gaat wel? In de OP had net zo goed kunnen staan 'agressieve k*t poedels' als die verantwoordelijk waren voor de ziekenhuisopname van het slachtoffer.
maandag 6 augustus 2018 om 00:08
Zal ook wel afhangen van het soort hond. Denk althans niet dat er veel louche figuren rondhangen bij een border collie show of een schoonheidswedstrijd voor poedels.
Maar die gedachte is gestoeld op mijn idee van hondenshows, ben nog nooit naar een hondenshow geweest, enkel van die behendigheidswedstrijden voor puppies.