De 3 vermiste Nederlanders in Turkije

02-08-2017 19:27 226 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is hier al een topic over? ik kan hem nergens vinden, sorry anders.

In het kort:
Eerst was het nieuws dat er 3 Nederlanders vermist waren in Turkije.
Een stel en een man.
Toen bleek dat dat zij elkaar ook persoonlijk kennen en alledrie uit Haaksbergen komen.
De vrouw van het stel heeft de familie geappt dat die vriend naar huis komt (ook al vreemd?)
Van die vriend is nooit meer iets vernomen.
En nu blijkt het stel opgedoken te zijn en die man van het stel heeft in het ziekenhuis gelegen in zeer zorgwekkende toestand.
Hij is in zijn operatiegewaad weggelopen met zijn vrouw uit het ziekenhuis.
Van de derde vriend ontbreekt nog steeds ieder spoor.
RTL nieuws heeft de vrouw gebeld, maar het stel wil niks zeggen en verbrak de verbinding.

https://www.rtlnieuws.nl/buitenland/ver ... ziekenhuis

Het verhaal wordt steeds vreemder en ik vraag me af wat er gebeurd is. Lijkt me vreselijk voor die familie, die onzekerheid. Ik geloof dat er ook al familie heen is om te zoeken. En dat terwijl dat stel op rondreis zou zijn in Turkije in plaats van mee te zoeken.
Ik vind het ook niet echt geloofwaardig dat Björn naar huis appt of Joey wel al thuis is. Want toen Joey vermist werd en nu dus dood werd gevonden interesseerde het hem ook niet. En dat wel de tijd nemen even te appen? En ook alsof Joey zelf niet zou sturen 'ik ben onderweg!'. Bjorn ging er kennelijk vanuit dat Joey dat niet zelf zou sturen? Ik leef zo mee met zijn ouders, die zijn er kapot van.
Fee-de-Goede schreef:
16-08-2017 11:25
Dus ze hebben geld gekregen, hebben Joey wijsgemaakt dat ze land hadden gekocht en wat gingen bouwen.
Hij gaat mee om te helpen.

Er is geen land gekocht. Er is drug(mis)gebruik en een ruzie tussen Joey en Derya.
Dan gaat Joey zogenaamd terug naar huis. Maar ligt ergens dood.
Volgens dit bericht is er wel een aanbetaling gedaan op een stuk land. http://www.telegraaf.nl/binnenland/2888 ... men__.html
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)
Ach mijn vader is dood mijn moeder is dood met andere woorden er gaan zoveel mensen dood. Maar ik en ieder normaal mens denk ik zou wel even van slag zijn als dat net degene betroft die jij als laatste heeft gezien. Degene die al weken vermist is. En zeker niet met zo n rare opmerking komen. Heel raar verhaal
Sereia schreef:
16-08-2017 11:31
Ik vind het ook niet echt geloofwaardig dat Björn naar huis appt of Joey wel al thuis is. Want toen Joey vermist werd en nu dus dood werd gevonden interesseerde het hem ook niet. En dat wel de tijd nemen even te appen? En ook alsof Joey zelf niet zou sturen 'ik ben onderweg!'. Bjorn ging er kennelijk vanuit dat Joey dat niet zelf zou sturen? Ik leef zo mee met zijn ouders, die zijn er kapot van.
Inderdaad en dan ook nog zo lang in de onzekerheid hebben gezeten. Zo erg
Fee-Goede, ik vermoed dat jouw scenario het meest in de buurt komt. Of toch een drugsdeal (gezien locatie, ik weet niet meer waar ik dat heb gelezen).

Daarbij, de slecht voorbereide missie Turkije en een vrij plotseling vertrek (schijnt). In no time een plan gemaakt onder het mom 'nieuwe start in Turkije', omvattend houten hutje bouwen voor leuk prijsje. Hoopten ze op deze manier hun verantwoordelijkheden (zoals schulden) in NL te ontlopen? Bjorn geeft aan voorlopig niet meer terug naar NL te willen wegens huidige situatie, maar was dat sowieso niet van plan.

Ik zou bijna denken dat ze hun paspoorten met opzet zijn kwijtgeraakt. Of zijn deze reeds terecht?
anoniem_207233 wijzigde dit bericht op 16-08-2017 19:24
7.79% gewijzigd
SweetFirefly schreef:
16-08-2017 11:02

De vader van Derya gaf aan dat ze in april een week bij hem in huis hadden gezeten, hij knallende ruzie met hen kreeg en ze daarna zijn huis uit zette. Hij wist ook niet dat ze een nieuwe nier nodig had.

Had ze wel echt een nieuwe nier nodig dan???
Of hebben ze beiden in Turkeye een nier verkocht?
Ik zet er mijn vraagtekens bij aangezien ze kort voor die niertransplantatie een week bij haar vader zijn verbleven en hij niets aan haar had gemerkt en niets geweten heeft lijkt me stug als ze daadwerkelijk zo ziek was.
Habbekratz, inderdaad weer een raar verhaal. Enerzijds kan het zijn dat D. nog in een vroeg stadium van ziekte zat. Anderzijds begrijp ik dan weer niet dat de vader daar niet van op de hoogte is gesteld.

Edit: Volgens mij is het plaatsvinden van de transplantatie wel bevestigd door het ziekenhuis waar B. en D. destijds zouden zijn behandeld.
Of dat hele nier verhaal staat hier gewoon los van.
Volgens het AD was het contact tussen vader en dochter niet zo goed. Maar dan nog is het gek dat hij niet op de hoogte was. Het is niet niks, problemen met je nieren.

http://www.ad.nl/buitenland/vader-cahit ... ~aa1cbf93/
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)
Wat een trap in de rug.
Joey was geen vriend van ons.
Jammer dat zo'n jongen met zulke lowlifes is meegegaan.
Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig.
shift.delete schreef:
16-08-2017 12:17
Volgens mij is het plaatsvinden van de transplantatie wel bevestigd door het ziekenhuis waar B. en D. destijds zouden zijn behandeld.

Wat is de bron van die 'bevestiging'?

Sedert vele jaren bloeit er in Turkije een zeer lucratieve handel in nieren en andere organen. Zie bijvoorbeeld dit recente artikel:
http://www.niernieuws.nl/?action=showcomments&id=8383

Ik stel vast dat:

a) in Turkije mensen voor geld hun eigen organen kunnen aanbieden, die dan tegen grof geld worden verkocht waarvan de aanbieder zelf een flink deel krijgt;

b) voor de operatie, in ieder geval voor het uitnemen en bewaren en transporteren van de nieren, de outillage van een ziekenhuis en de dienstverlening van een Turkse chirurg nodig is; ook de illegale orgaanhandel kan niet zonder de 'dienstverlening' van lokale Turkse ziekenhuizen.

c) Bjorn en Derya naar eigen zeggen tijdens hun verblijf in Turkije in het voorjaar een of twee weken nogal 'ad hoc' contact zochten met Turkse artsen die hun aan een 'transplantatie' wilden helpen.

Het is ongetwijfeld niet binnen de wettelijke mogelijkheden toegestaan, maar de Turkse politie zou wellicht graag willen controleren waar die nier van Bjorn is heengegaan, en of die wel in de body van Derya is terechtgekomen. Zomaar blindvaren op de informatie van een Turkse arts is helaas niet mogelijk.

Ongetwijfeld kijkt de sectiearts ook even naar het aantal nieren en andere organen in het 'verdroogde' lichaam van de arme Joey.
Lovely7 schreef:
16-08-2017 11:46
Ach mijn vader is dood mijn moeder is dood met andere woorden er gaan zoveel mensen dood. Maar ik en ieder normaal mens denk ik zou wel even van slag zijn als dat net degene betroft die jij als laatste heeft gezien. Degene die al weken vermist is. En zeker niet met zo n rare opmerking komen. Heel raar verhaal
Niet slechts diegene die Bjorn als laatste heeft gezien, maar diegene die hij nota bene heeft overgehaald om mee te gaan!
Als dat niet was gebeurd had Joey nog geleefd.
Ik zou me ongelofelijk schuldig voelen...

Ik denk serieus dat Bjorn bij de dood van Joey is betrokken.
anoniem_150601 wijzigde dit bericht op 16-08-2017 19:07
1.22% gewijzigd
mickthenick schreef:
16-08-2017 17:31

Sedert vele jaren bloeit er in Turkije een zeer lucratieve handel in nieren en andere organen. Zie bijvoorbeeld dit recente artikel:
http://www.niernieuws.nl/?action=showcomments&id=8383

Ik stel vast dat:

a) in Turkije mensen voor geld hun eigen organen kunnen aanbieden, die dan tegen grof geld worden verkocht waarvan de aanbieder zelf een flink deel krijgt;

b) voor de operatie, in ieder geval voor het uitnemen en bewaren en transporteren van de nieren, de outillage van een ziekenhuis en de dienstverlening van een Turkse chirurg nodig is; ook de illegale orgaanhandel kan niet zonder de 'dienstverlening' van lokale Turkse ziekenhuizen.

c) Bjorn en Derya naar eigen zeggen tijdens hun verblijf in Turkije in het voorjaar een of twee weken nogal 'ad hoc' contact zochten met Turkse artsen die hun aan een 'transplantatie' wilden helpen.

Het is ongetwijfeld niet binnen de wettelijke mogelijkheden toegestaan, maar de Turkse politie zou wellicht graag willen controleren waar die nier van Bjorn is heengegaan, en of die wel in de body van Derya is terechtgekomen. Zomaar blindvaren op de informatie van een Turkse arts is helaas niet mogelijk.

Ongetwijfeld kijkt de sectiearts ook even naar het aantal nieren en andere organen in het 'verdroogde' lichaam van de arme Joey.
Zeer interessant!
Dat er een lucratieve handel in nieren en organen in Turkije is wist ik niet, en schept weer een ander licht op deze zaak.
mickthenick schreef:
16-08-2017 17:31
Meerderen, werd rond laatste ziekenhuisopname Bjorn in diverse artikelen vermeld. Bijv.:
https://nos.nl/artikel/2186130-haaksber ... nhuis.html
Kan zo gauw helaas geen uitgebreider artikel vinden over hoe de communicatie exact heeft plaatsgevonden.
Ow het orgaan donorverhaal weer. ;-)

Als hij organen zou missen weten ze dat heus nu wel toch?
Dat lijkt mij ook Fee. Maar ik verwacht niet dat dat direct naar buiten zou worden gebracht.
Taralina schreef:
16-08-2017 18:58
Zeer interessant!
Dat er een lucratieve handel in nieren en organen in Turkije is wist ik niet, en schept weer een ander licht op deze zaak.
Niet perse, Joey is met een flink geldbedrag naar Turkije gegaan. Had hij een nier nodig?
Dat denk ik ook onder invloed van drugs tijdens een ruzie joey omgelegd en zich daarna uit de voeten gemaakt.
Waren mijn tanden maar zo wit als mijn benen
Politie gaat nog steeds van een natuurlijke dood uit. Je kan het je haast niet voorstellen.. https://www.rtlnieuws.nl/nederland/turk ... -moordzaak
Bezweken onder een hoeveelheid drugs en vrienden die in paniek raakten en of zelf ook ver heen waren? En daarna zijn gevlucht? Wat voor natuurlijke dood. Een hartstilstand?
Eerlijk gezegd geloof ik geen fluit van een natuurlijke dood.
Haantje79 schreef:
16-08-2017 23:57
Het is erg onwaarschijnlijk dat een 21 jarige knul een natuurlijke dood heeft als de gene waar hij het laatst bij was wisselende verhalen opsteken. Misschien tactiek van de politie zodat de verdachten zich veilig wannen om zich te verspreken?
Haantje79 schreef:
16-08-2017 23:57
Zoals gezegd: voor dood achtergelaten en dan sterven aan uitdroging wordt ook beschouwd als natuurlijke dood.
Haantje79 schreef:
16-08-2017 23:56
Bezweken onder een hoeveelheid drugs en vrienden die in paniek raakten en of zelf ook ver heen waren? En daarna zijn gevlucht? Wat voor natuurlijke dood. Een hartstilstand?
Het zou kunnen hoor. Ruzie, Joey vertrekt alleen of wordt achtergelaten, al lopend raakt hij de weg kwijt, geraakt uitgeput en uitgedroogd. Inspanning en stress, verlies lichaamsvocht en tekort drinken/eten. Al dan niet reeds bevangen door de hitte (en mogelijk invloed drugs) gaat hij liggen/rusten. Of hij valt in slaap en hitteberoerte ontwikkelt zich. In elk geval wordt de toestand ernstiger wegens de ongunstige omstandigheden (o.m. hoge temperaturen) en gemis aan afkoelen, drinken en aanvullen lichaamszouten. Het is bekend dat dit kan leiden tot overlijden wanneer niet wordt ingegrepen. In latere fase is een arts nodig om hier nog uit te kunnen komen.

Daarnaast, een hartstilstand onder invloed van drugs komt ook vaak genoeg voor. Of zonder drugs uiteraard, ook bij jongere personen door bijv. een aandoening die nog niet is ontdekt.

B en D treffen hem aan, buiten bewustzijn of niet meer in leven. Paniek, vluchten, tijd rekken. Op zeker moment duikt B van een rots en beland in het ziekenhuis. Óf het stel of een van hen heeft iets gedaan met Joey wat (nog) niet is ontdekt.

Waarom zouden B en D dan zoveel tijd willen rekken en tegenstrijdige verhalen ophangen. Omdat ze bang zijn dat drugs in Joey's lichaam worden aangetroffen die gelinkt kunnen worden aan hen. En/of bang zijn verantwoordelijk te worden gehouden voor zijn dood.

Hoe dan ook, lijkt het er sterk op dat B en D in elk geval wisten dat Joey (hoogstwaarschijnlijk) niet meer in leven was.
Het volgende snap ik niet in deze zaak:

Ze hebben het erover dat Joey waarschijnlijk aan uitdroging is overleden. Alleen Joey was al een maand vermist. Je lichaam kan maar een paar dagen zonder drinken. Misschien dat hij nog wat flesjes drinken bij zich had en/of zijn eigen urine opdronk. Maar dan alsnog hou je dit misschien 1 a 2 weken vol. Daarnaast is het minstens 40 graden in de bergen van Turkije. Ze gaven aan dat zijn lichaam in gaten staat gevonden was. Maar met die temperaturen in Turkije gaat het ontbinden van het lichaam zeer snel. In mijn ogen klopt dit gewoon niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven