De grote klimaat & milieudraad

06-07-2019 14:04 1937 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat klimaat en milieu onderwerpen steeds in andere draden opduiken is het nuttig er een verzameldraad van te maken.

Een draad waarin je kan vertellen wat je vind van het klimaatakkoord, of je voor windmolens bent of tegen, foto's kan plaatsen van je zonnepanelen en uitleggen waarom je het allemaal onzin vind bijvoorbeeld omdat ze in andere landen niets doen of omdat het toch al "5 over 12 is"

Misschien wil je vertellen wat je zelf doet (of niet doet)

Afbeelding

Ik heb een poll toegevoegd

TO trap af

Ik denk dat de mens verantwoordelijk is voor het vernielen van de aarde maar vrees dat het al 5 OVER 12 is.
Toch moeten we in actie komen met diverse maatregelen zoals consuminderen, statiegeld op kleine flesjes, overstappen op wind / zon en kernenergie, minder vlees, meer op de fiets en stoppen met budgetvluchten zoals voor €12,- naar Dublin

Ik roep zo maar wat me te binnen schiet.

Zelf fiets ik veel, OV kaart aangeschaft, gescheiden afvalverwerking, binnen Europa de voorkeur voor de trein, maar 2 keer per week vlees.
Maaaaaar zou wel meer kunnen doen vermoed ik.

Ik denk dat mensen verantwoordelijk zijn voor klimaatverandering

Totaal aantal stemmen: 202

Absoluut (72%)
Ja maar maakt me niets uit, ik haat koud weer (5%)
Onzin (13%)
Ik twijfel (10%)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Je hebt gelijk, ik ging te kort door de bocht.
oudebaas schreef:
11-12-2019 11:21
Het neoliberalisme is na 40 jaar versleten. Zowel ter rechterzijde als ter linkerzijde worden de bezwaren steeds groter. Dit is een goede kans voor de groenen.
Wie betaalt dat?
Blankepit schreef:
11-12-2019 13:37
Wie betaalt dat?
Ik heb zo'n vermoeden dat we dat met zijn allen gaan betalen. Of heb je een ander idee?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat er bij de eerste de beste crisis, het 'Groene' weer even snel onder aan de lijst van prioriteiten staat bij de mensen als het naar boven is gekropen.

Leuke hobby, maar Erst das Fressen.

https://slothouber.wordpress.com/2009/1 ... die-moral/

10 jaar oude column....
Alle reacties Link kopieren
Blankepit schreef:
11-12-2019 13:37
Wie betaalt dat?
Iedereen wil het liefst de ander laten betalen. Maar uiteindelijk zullen we het zelf moeten betalen. Hetzij via de fiscus, hetzij door minder te werken, minder te verdienen en minder te consumeren, hetzij door duurdere producten of hetzij door voor de schade aan derden op te draaien.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Nou vooruit, even een stripje tussendoor.

Afbeelding

Groot: https://images0.persgroep.net/rcs/VAntm ... uality=0.9
Alle reacties Link kopieren
Goed idee, Juriaan.

Afbeelding
nounou
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
11-12-2019 11:21
Vervuiling is niet inherent aan kapitalisme. Sterker nog: De communistische landen waren/zijn veel vervuilender en milieubewegingen werden/worden daar onderdrukt. Economische groei en bevolkingsgroei zijn wel oorzaken van vervuiling, maar er zijn kapitalistische modellen mogelijk waarbij de groei op lange termijn nul is of waar zelfs krimp ontstaat. Binnen het neoliberale model niet, wel andere kapitalistische modellen zoals de sociaal-democratie en de lijn van groene partijen.
Het neoliberalisme is na 40 jaar versleten. Zowel ter rechterzijde als ter linkerzijde worden de bezwaren steeds groter. Dit is een goede kans voor de groenen.
Aan de andere kant: je gaat pas over een schoner milieu nadenken als het economisch goed gaat. Als je niet te eten hebt zal je je niet echt druk maken over fabrieken die kankerverwekkende stoffen lozen. Om maar een voorbeeld te noemen. Je hebt een goede economie nodig om maatregelen te kunnen nemen om de boel te verbeteren.
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend hoorde ik een bericht op de radio dat het eind deze week 49-50 graden kan worden in Zuidwest-Australië.
In het oosten, in New South Wales, zijn een aantal branden onbeheersbaar geworden. De grootste van dit moment, in het Gosper Mountain-gebied heeft al 370.000 hectare verbrand. Mensen die daar wonen kunnen niet meer door de brandweer gered worden en wordt aangeraden een veilige plek te zoeken.
https://www.9news.com.au/national/nsw-f ... 85dec87661

Toch blijft de conservatieve Australische regering volhouden dat er geen reden is klimaatverandering serieus te nemen.

Australia ranked worst of 57 countries on climate change policy
Thinktank report deems Morrison government ‘an increasingly regressive force’

https://www.theguardian.com/environment ... nge-policy
nounou
Alle reacties Link kopieren
Wel, hoogstwaarschijnlijk is door de mens veroorzaakte opwarming ook helemaal niet de oorzaak!

Hier wordt steeds weer de logische fout " modus ponens", gemaakt.
Als A B veroorzaakt en we zien B gaan we er van uit dat A de oorzaak is.

Vb als het regent wordt de stoep nat. De stoep is nat, DUS het regent
Terwijl duidelijk is dat de stoep ook door andere oorzaken nat geworden kan zijn,


En daar er al helemaal geen door de mens veroorzaakte klimaatproblemen zijn......
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ik had het hier al eerder over en hierbij de bevestiging van een enorme warming believer/alarmist:

Third, and most importantly, the positive and negative effects of climate change on agriculture will not be felt equally around the world. Wealthy temperate regions will not see much harm, and may even see a net benefit, from warmer temperatures and increased CO2. But the opposite will be true of developing regions in the tropics, which do not stand to benefit from warming and will likely suffer from high temperatures and drought. Worldwide, the net effect might be very roughly neutral (probably slightly negative, depending on mitigation and adaptation efforts). But this is not a reason to be complacent, because those who stand to lose the most are also the most vulnerable.

In summary, regarding the European Climate Declaration’s claims on plant growth and agriculture, It is both scientifically and ethically indefensible for representatives from wealthy temperate countries to tell the rest of the world that there is nothing to worry about.


Kortom: wij hebben waarschijnlijk vooral baat bij een wat warmer klimaat, maar het zou onethisch zijn om er niets aan te doen. Want die arme regio's zullen wel last hebben. Dus moeten 'wij' maar betalen... :facepalm:

https://climatefeedback.org/evaluation/ ... e-science/
Bedankt pinda, we zijn eruit. Er kan een slotje op. Geef het ook even door aan de duizenden klimaatwetenschappers die deze domme redeneerfout hebben begaan, wil je?
Alle reacties Link kopieren
JuriaanB schreef:
27-12-2019 23:01
Bedankt pinda, we zijn eruit. Er kan een slotje op. Geef het ook even door aan de duizenden klimaatwetenschappers die deze domme redeneerfout hebben begaan, wil je?

Ja, ik ben ook overtuigd. En ik ga me aanmelden bij de Flat Earth Society.
Er wordt zoveel geld verdiend aan het verhaal dat de aarde rond is, dat kan gewoon niet kloppen.
Als je aan zee staat kun je toch echt zien dat de aarde plat is.
nounou
Alle reacties Link kopieren
"Bedankt pinda, we zijn eruit. Er kan een slotje op. Geef het ook even door aan de duizenden klimaatwetenschappers die deze domme redeneerfout hebben begaan, wil je?"

Zoals verwacht een AH (pinda), verder de logische fouten van de 'consensus" ofwel de "populariteitsfout" gemixt met de de "authoriteitsfout".

Wel, we zijn er inderdaad uit. Het hele idee van AGW, door de mens veroorzaakte klimaatproblemen is een gigantsche hoax. Uiteraard vragen mensen dan waarom, en terecht. Deze hoax is opgezet om zeer diepe duistere reden, waar ik later nog op terugkom.

"Ja, ik ben ook overtuigd. En ik ga me aanmelden bij de Flat Earth Society.
Er wordt zoveel geld verdiend aan het verhaal dat de aarde rond is, dat kan gewoon niet kloppen.
Als je aan zee staat kun je toch echt zien dat de aarde plat is."

Wel, je moet zelf weten waar je je aan wil melden, maar ik heb helemaal niets geschreven over een Flat Earth en nergens beweerd dat ie plat is, dus slaat je reactie als een tang op een varken. sorry,
Ik las een paar dagen terug dat als de CO2 afneemt we hier (ter hoogte van noord/west Europa) wel 'ns met een ijstijd te maken kunnen krijgen. Extra reden om te zorgen dat het huidige CO2 niveau in stand wordt gehouden dus!
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
28-12-2019 08:33
Ik las een paar dagen terug dat als de CO2 afneemt we hier (ter hoogte van noord/west Europa) wel 'ns met een ijstijd te maken kunnen krijgen. Extra reden om te zorgen dat het huidige CO2 niveau in stand wordt gehouden dus!
Het kan juist dat door de globale opwarming een plaatselijke afkoeling in West Europa gaat plaatsvinden. Dit komt dan omdat de Golfstroom afzwakt. En De Golfstroom zorgt er nu voor dat West Europa een stuk warmer is dan wat normaal is op onze breedtegraden.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-12-2019 22:05
Reden: trollen
99.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Pindar schreef:
Wel, je moet zelf weten waar je je aan wil melden, maar ik heb helemaal niets geschreven over een Flat Earth en nergens beweerd dat ie plat is, dus slaat je reactie als een tang op een varken. sorry,

Begrijpend lezen is ook niet zo gemakkelijk.
Ik veronderstelde abusievelijk dat je horizon nog wel zo ver reikte, sorry.

Als je de quote-knop gebruikt in je reacties (de aanhalingstekens in het rijtje boven het reactiescherm) wordt wat je schrijft misschien iets overzichtelijker.
Inzichtelijkheid zal wel te veel gevraagd zijn, sorry.
nounou
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
28-12-2019 08:38
Het kan juist dat door de globale opwarming een plaatselijke afkoeling in West Europa gaat plaatsvinden. Dit komt dan omdat de Golfstroom afzwakt. En De Golfstroom zorgt er nu voor dat West Europa een stuk warmer is dan wat normaal is op onze breedtegraden.
.
Wat je nou nooit hoort op de media is dat opwarming wel eens erg voordelig kan uitpakken voor ons hier. Dit terwijl dit de conclusie is van een absolute klimaatgelover. Dat zou de discussie toch wat serieuzer en evenwichtiger maken.

En ja, het zal ook wel weer veel kouder worden. Maar de kachel nu al opstoken om over 10.000 jaar de ijstijd te verzachten is misschien wat ver gezocht.
Mouthgard schreef:
29-12-2019 01:18
.
Wat je nou nooit hoort op de media is dat opwarming wel eens erg voordelig kan uitpakken voor ons hier. Dit terwijl dit de conclusie is van een absolute klimaatgelover. Dat zou de discussie toch wat serieuzer en evenwichtiger maken.

En ja, het zal ook wel weer veel kouder worden. Maar de kachel nu al opstoken om over 10.000 jaar de ijstijd te verzachten is misschien wat ver gezocht.
Ach, dat qua klimaat de opwarming voordelig kan uitpakken voor deze contreien is goed mogelijk; maar dit maakt ons even kwetsbaar als de gebieden die onleefbaar zullen worden. De vluchtelingencrisis van 2015 zal in het niet vervallen ivm hetgeen ons te wachten staat.
Op dit vlak wordt het hoog tijd dat Europa wat stevige beslissingen neemt, want momenteel ondermijnen we onze economische positie en laten we ons verdelen terwijl niet langer beschikken over een noemenswaardige krijgsmacht.
Terwijl we geloven anderen te helpen, serveren we gewoon het buffet.
Mouthgard schreef:
29-12-2019 01:18
Wat je nou nooit hoort op de media is dat opwarming wel eens erg voordelig kan uitpakken voor ons hier.

Hoe dan?
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
29-12-2019 10:23
Hoe dan?
In Siberië en Groenland zal het wel wat beter toeven worden. De voordelen wegen echter niet op tegen de nadelen.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
https://www.nu.nl/nucheckt/6020972/nuch ... ralie.html

Naar schatting 480 miljoen dieren dood door de branden in Australië, de ecosystemen kunnen misschien niet meer herstellen volgens een ecoloog uit Sidney.

:'(
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Er is zich daar een waanzinnige ramp aan het voltrekken en hier lijkt het niet meer dan een bijzaak in het nieuws. Komt dat doordat het zo ver weg is?

Als je dit soort foto's ziet, dat is toch schrijnend?

Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven