de laatste stuiptrekking van Blokker

26-04-2016 12:37 99 berichten
''Honey, I use my oven for storage'' zei Carrie tegen Miranda in Sex and the City, zo'n 12 jaar geleden.

Maar, in de nieuwe campagne om de 'nieuwe Blokker' neer te zetten, speelt Sarah Jessica Parker speelt de hoofdrol.

In de eerste commercial vertelt Sarah Jessica Parker haar Amerikaanse vrienden en familie enthousiast over haar Nederlandse vondst Blokker, terwijl ze thuis in New York een etentje voorbereidt en het gezellig maakt.

Volgens marketingdirecteur Robert Bohemen van Blokker laat Sarah Jessica Parker Nederlanders zo op een andere, nieuwe manier naar Blokker kijken. ''Blokker is bezig met een vernieuwingsslag en opent in 2016 en 2017 elke dag een getransformeerde winkel op 450 locaties in Nederland.

We gaan voor een volledige integratie van on- en offline. Het omnichannel aspect is met de Kiosk, onze webshopservice in de winkel en digitale schermen overal aanwezig. De Kiosk is het scharnierpunt tussen de winkel en de Nieuwste Blokker.nl. Hier kunnen klanten bestellen uit het extra online assortiment dat niet in de winkel te koop is of producten afhalen, die online gekocht zijn.''

Blokker, leuk geprobeerd, maar ik denk dat dit het 'm ook niet gaat worden. Ten eerste: waarom SJP? Wie heeft dat bedacht? Ten tweede: het fenomeen 'huisvrouw' bestaat niet meer, en daarmee sterft de Blokker ook langzaam uit. Jullie zijn overbodig geworden en gaan V&D achterna. We kunnen inmiddels terecht bij AH, Bol.com, Action en Mediamarkt. 450 Winkels, het is teveel, het is niet nodig, ik zeg: tabee.

(Lever je kadobonnen nog snel in nu het nog kan!)
quote:frikadelletje schreef op 26 april 2016 @ 13:15:

Of het gaat werken, ik denk het niet. Maar ja, ze proberen het hipper te maken en een luxere uitstraling te geven, ik vind de uitstraling wel echt veranderd. Ik fiets ook wel eens langs die nieuwe blokker en de uitstraling is wel echt enorm veranderd.

Maar of ik ooit af stap en naar binnen ga, ik denk het niet..

Hier hetzelfde. Ik merk dat ik vaker naar de Action ga dan naar de Blokker.

Toevallig laatst nog in de Blokker geweest met mijn moeder. Die had nog een cadeaubon liggen dus ik zei tegen dr, dan zou ik hem nu maar op maken want ik denk niet dat de Blokker nog heel lang bestaat.. Zelf heb ik er niks gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het concept van de webwinkel in de winkel zo raar, kan ik daar bestellen wat ik niet in de winkel vind en later daar in de winkel halen. Hallo, als ik dat zou willen bestel ik toch gewoon thuis bij de webwinkel en laat het thuis bezorgen, hoef ik ook niet te sjouwen.
quote:Eindeloos schreef op 26 april 2016 @ 12:40:

Goeie tip van die kadobonnen, heb nog wel wat liggen 250 euro

Wat mot ik er voor kopen ????? Wij hebben alles.

Als je ze kwijt wilt dan zijn ze hier altijd welkom.

Haha nee hoor grapje. Maar er is toch vast wel iets wat je misschien niet direct nodig hebt, maar wel leuk is? Iets extra's voor in de keuken? Keukenmachine/tosti-ijzer/waffel maker/blender noem het maar op. Of misschien een keertje binnen lopen en gewoon gaan shoppen? Er is zo ontzettend veel... Zeker met cadeaubonnen zou ik dan ook wel dingen willen kopen "gewoon omdat het kan". Een nieuwe tuinset, of een nieuwe reiskoffer, nieuw servies enzovoorts.
Ik kom nooit bij Blokker. Sowieso kom ik nog amper in stenen winkels. Kleine huishoudelijke apparatuur koop ik bij Coolblue of Bol ofzo en ander klein huishoudelijk leed (schoonmaakmiddel enzo) bij AH (de webshop, uiteraard). En ja, door mensen zoals ik gaan de stenen winkels kapot. Maar dat boeit mij niet, want ik kom er toch nooit. Dus wat voor reclames Blokker ook in de strijd gooit, maakt mij niet uit, ik kom er nog steeds niet.
quote:AnDu schreef op 26 april 2016 @ 12:55:

[...]

Precies, winkelen vind ik nog steeds iets luxer, want dan heb je en vrije tijd en geld om uit te geven.Maar om dan die vrije tijd in een depressief makend Blokkerfiliaal door te brengen gaat wat ver. Dan kan je toch beter je geld uitgeven in een leuk restaurant of zo?
quote:chocolol schreef op 26 april 2016 @ 12:50:

zie hier de reclame: https://youtu.be/UhlgZRhkXpc

Zo'n messenset, die ze op haar aanrecht heeft staan, heb ik van de Aldi

Verder vind ik het wel een geinige reclame. Ik heb erger gezien. Vond die van die studenten, waar onverwachts ouders langskomen en ze een plaid over één van heen heengooien, leuker.
Later is nu
quote:viva1966 schreef op 26 april 2016 @ 14:45:

[...]

Maar om dan die vrije tijd in een depressief makend Blokkerfiliaal door te brengen gaat wat ver. Dan kan je toch beter je geld uitgeven in een leuk restaurant of zo?
quote:Dreamer schreef op 26 april 2016 @ 14:46:

[...]

Zo'n messenset, die ze op haar aanrecht heeft staan, heb ik van de Aldi

Verder vind ik het wel een geinige reclame. Ik heb erger gezien. Vond die van die studenten, waar onverwachts ouders langskomen en ze een plaid over één van heen heengooien, leuker.

Ho, ik vind de reclame an sich heel leuk!

Maar, ik begrijp de invulling van de campagne / nieuwe strategie niet zo goed. Waarom SJP? Waarom 450 winkels vernieuwen, in plaats van de helft sluiten en écht de diepte in te gaan? En, gaat dit Blokker weerhouden van eenzelfde lot als V&D?
Wat te kopen... misschien een hele partij kaarsen inslaan? Stofzuigerzakken, ook altijd handig. Oplaadbare batterijen en dan gelijk zo'n oplader erbij, als je die nog niet had.

En barbeque voor als het ein-de-lijk zomer wordt straks?

Dan nog kom je een heel eind met 250 euro aan kadobonnen... Wat een bedrag. Hoe kom je aan zoveel Blokker kadobonnen?

Ikzelf heb sinds V&D alle bonnen die ik nog in huis had opgespoord, en direct verzilverd. Je weet maar nooit wanneer het volgende bedrijf de deuren moet sluiten. En eigenlijk is het veel leuker, wanneer je een bon kado krijgt, om die gelijk in te wisselen voor iets moois. Dan heb je ook een kado waarbij je steeds even aan de gever moet denken, in plaats van zo'n vergeten papiertje in een la.
SJa.. ik denk dat ze met SJP proberen mensen te stimuleren: als zélfs een gevierde Amerikaanse actrice de Blokker leuk vindt, dan moeten wij nog maar eens gaan kijken. Nadeel is alleen dat die dingen die SJP 'showt' aan haar 'vrienden', hier gemeengoed zijn, voor haar kennelijk nieuw? Ook bijzonder dat ze gaan swifferen als ze een feestje heeft, trouwens.
Later is nu
Ik vind de reclame leuk en iedereen praat erover. Gister na de bekendmaking was het direct trending topic op twitter, het is dus wel degelijk effectief.

Maar bij de Blokker kom ik nog steeds niet
quote:Eindeloos schreef op 26 april 2016 @ 12:40:

Goeie tip van die kadobonnen, heb nog wel wat liggen 250 euro

Wat mot ik er voor kopen ????? Wij hebben alles.Zo'n mooie maar stervensdure Brabantia prullenbak, of je moet die al hebben
quote:LaVidaPura schreef op 26 april 2016 @ 16:12:

[...]

Zo'n mooie maar stervensdure Brabantia prullenbak, of je moet die al hebben Een heater, een partytent, een terrashaard,.... ik zou het wel weten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Blokker heeft op het moment een leuke hotelaanbieding :

2 nachten, 2 personen, ontbijt voor € 99,--

Ik vind het toch riskant om zo'n voucher te kopen eigenlijk. De voucher is het hele jaar nog geldig.

Stel ik wil in november weg en Blokker is tussentijds van de markt verdwenen, zegt het hotel dan : ja jammer maar helaas pindakaas.
Ik vind de reclame ook leuk, heel grappig om SJP die nederlandse straatnamen uit te horen spreken. Ik vroeg me wel af wat deze ad in godsnaam gekost moet hebben.
Dat ook, er zijn zoveel mensen ontslagen bij Blokker, maar hiervoor is blijkbaar wel budget....
quote:Beter.Laat schreef op 26 april 2016 @ 16:40:

Blokker heeft op het moment een leuke hotelaanbieding :

2 nachten, 2 personen, ontbijt voor € 99,--

Ik vind het toch riskant om zo'n voucher te kopen eigenlijk. De voucher is het hele jaar nog geldig.

Stel ik wil in november weg en Blokker is tussentijds van de markt verdwenen, zegt het hotel dan : ja jammer maar helaas pindakaas. https://www.weekendjeweg.nl/aanbiedinge ... te-hotels/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:clemance schreef op 26 april 2016 @ 12:53:

[...]

Dank voor het plaatsen!

Alsof dat de gemiddelde Nederlander wat zegt: 'aan het einde van de Kinkerstraat, hoek Bilderdijkstraat' De gemiddelde Amsterdammer wel hoor, ik weet precies welk filiaal ze bedoeld
quote:clemance schreef op 26 april 2016 @ 20:41:

Dat ook, er zijn zoveel mensen ontslagen bij Blokker, maar hiervoor is blijkbaar wel budget....Dat kan je niet zo vergelijken. Als ze die mensen in dienst hadden gehouden i.p.v. het bedrijf een make-over geven (inclusief opvallende reclamecampagne) dan was het doek volgend jaar hoogstwaarschijnlijk definitief geval. Vooralsnog treden ze in ieder geval slagvaardiger op dan bijvoorbeeld V&D of zelfs de HEMA.
quote:lionlily schreef op 26 april 2016 @ 12:43:

[...]

Dingen die opgaan, en anders alvast kadootjes voor als het nodig is. Dus algemene leuke dingen, je hoeft het natuurlijk niet alleen voor jezelf te gebruiken Heb inmiddels kado's ervoor gekocht. Goeie tip.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:LaVidaPura schreef op 26 april 2016 @ 16:12:

[...]

Zo'n mooie maar stervensdure Brabantia prullenbak, of je moet die al hebben Die vind ik bij de kringloop
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:frikadelletje schreef op 26 april 2016 @ 13:15:

Maar ja, ze proberen het hipper te maken en een luxere uitstraling te geven, ik vind de uitstraling wel echt veranderd.

Dan mogen ze van mij het personeel ook een make-over geven.

Ik was van de winter in de Blokker (tja) kaarsen kopen omdat ze in de aanbieding waren. Onderweg naar de kassa kwam ik twee verkopers tegen die met elkaar aan het kletsen waren. Sta ik bij de kassa, blijven die twee kletsen.....en kletsen....en kletsen. Kaarsen heb ik laten staan en ben weggelopen. (ze konden mij trouwens zien staan hoor)
Qua uitstraling oogt het idd hipper, maar weet eerlijk gezegd ook niet of dit gaat werken....de spullen die ze daar verkopen vind je ook bij IKEA. Ze zullen wat anders moeten gaan verzinnen of moeten inspelen op het veranderende huishouden ofzoiets....
Ik heb ooit als juridisch adviseur voor Jaap Blokker persoonlijk gewerkt en hij zou zich echt omdraaien in zijn graf van SJP
Blokker zal toch die oubollige uitstraling wel houden, een soort Swiebertje-effect. Prettige winkel voor bepaalde dingetjes, als ik bijvoorbeeld een pan met een fatsoenlijke bodem zoek ga ik naar Blokker (dichtbij), niet naar Action (waardeloze pannen) en ook niet naar Het Kookpunt omdat die niet echt op loopafstand is.

Dille en Kamille heeft veel leuke dingen voor in de keuken, niet alles van goede kwaliteit, dat is wel jammer, Xenos heeft ook wel het één en ander.
verba volant, scripta manent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven