de laatste stuiptrekking van Blokker

26-04-2016 12:37 99 berichten
''Honey, I use my oven for storage'' zei Carrie tegen Miranda in Sex and the City, zo'n 12 jaar geleden.

Maar, in de nieuwe campagne om de 'nieuwe Blokker' neer te zetten, speelt Sarah Jessica Parker speelt de hoofdrol.

In de eerste commercial vertelt Sarah Jessica Parker haar Amerikaanse vrienden en familie enthousiast over haar Nederlandse vondst Blokker, terwijl ze thuis in New York een etentje voorbereidt en het gezellig maakt.

Volgens marketingdirecteur Robert Bohemen van Blokker laat Sarah Jessica Parker Nederlanders zo op een andere, nieuwe manier naar Blokker kijken. ''Blokker is bezig met een vernieuwingsslag en opent in 2016 en 2017 elke dag een getransformeerde winkel op 450 locaties in Nederland.

We gaan voor een volledige integratie van on- en offline. Het omnichannel aspect is met de Kiosk, onze webshopservice in de winkel en digitale schermen overal aanwezig. De Kiosk is het scharnierpunt tussen de winkel en de Nieuwste Blokker.nl. Hier kunnen klanten bestellen uit het extra online assortiment dat niet in de winkel te koop is of producten afhalen, die online gekocht zijn.''

Blokker, leuk geprobeerd, maar ik denk dat dit het 'm ook niet gaat worden. Ten eerste: waarom SJP? Wie heeft dat bedacht? Ten tweede: het fenomeen 'huisvrouw' bestaat niet meer, en daarmee sterft de Blokker ook langzaam uit. Jullie zijn overbodig geworden en gaan V&D achterna. We kunnen inmiddels terecht bij AH, Bol.com, Action en Mediamarkt. 450 Winkels, het is teveel, het is niet nodig, ik zeg: tabee.

(Lever je kadobonnen nog snel in nu het nog kan!)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Blokker wel heel leuk. Laatst nog hele leuke ontbijtbordjes gekocht. Het enige vervelende vind ik dat er altijd te weinig personeel is. Het personeel is druk bezig in de winkel, en als je bij de kassa gaat staan, hebben ze dat niet direct in de gaten.
quote:Galileo schreef op 19 mei 2016 @ 03:50:

'Blokker meer dan 50 miljoen in het rood.'

http://nos.nl/l/2105711Heeft iemand een link naar het jaarverslag? Op hun website staat alleen die van 2014. Op basis van wat in het NOS artikel staat weet je eigenlijk nog niks.
quote:Procne schreef op 19 mei 2016 @ 04:57:

Vraag aan iedereen die nooit bij Blokker komt: waar kopen jullie dingen als een dweilstok, emmers, swiffer, strijkplankhoezen etc.?

Voor huishoudelijke artikelen kom ik er nl best vaak en ik bedacht me pas dat ik niet zou weten waar ik naar toe zou moeten als Blokker failliet zou gaan. Bij Big Bazar en Action kan ik namelijk nooit iets vinden wat ook maar een beetje degelijk is en niet direct na het eerste gebruik uit elkaar valt.

Toch Action, en dat is echt wel degelijk. Tenzij je er een scène van Kung Fu Fighting mee gaat naspelen, doe je er echt wel minstens een jaar mee (ik veel langer)

Daarnaast ook IKEA voor pannen, zo nu en dan Lidl mocht er iets in de aanbieding zijn wat nodig is. Supermarkten heeft tegenwoordig ook heel veel.
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)
quote:amarna schreef op 19 mei 2016 @ 09:19:

[...]

Buiten de bovengenoemde artikelen: pannen van goede kwaliteit (dus niet de aanbrandzooi van Action), kopjes, bekers, glazen, strijkplank, wasrekjes, goede kwaliteit koelkast-/diepvriesbakjes en -schalen, ovenschalen, bakvormen, diverse kookgerei?

Ik weet dat ze dat alles bij Ikea verkopen of bol.com. Echter, voor Ikea moet ik verder weg dan de locale Blokker of Marskramer en aan online shoppen heb ik een broertje dood.

Ik zou er dus enorm van balen als Blokker/Marskramer zou verdwijnen!

Pannen koop ik weleens bij de Appie, en toevallig horen al mijn pannen van de Appie bij de betere pannen die ik in de kast heb staan. En anders bij de Bijenkorf, daar koop ik ook vaak keukenspul. Of gewoon bij een kookwinkel.

En verder heb ik eerlijk gezegd niet zo vaak dergelijk spul nodig, ik heb een paar jaar geleden een Brabantia droogmolen gekocht (geen idee meer waar) en een tijd daarvoor bij de Lidl een keer een droogrek, beide doen het nog prima, dus geen nieuwe nodig. Strijkplank heb ik al 100 jaar, ik koop weleens een nieuwe hoes (toevallig de laatste keer ook al bij de Appie gekocht, schiet me ineens te binnen), mijn diepvriesbakjes komen van Ikea en die hebben zo'n set met zoveel bakjes dat het merendeel van die bakjes zelfs nog nooit gebruikt is, dus ook die zal ik niet snel weer nodig hebben. Ik vries meestal in in zakken van, daar heb je 'm weer, de Appie.

Wijnglazen komen van de Bijenkorf, bakvormen heb ik al zolang dat ik geen idee heb waar ze ooit gekocht zijn, mokken zijn er een paar idd van Blokker maar ook een paar van de Bij, servies bij een serviezenspeciaalzaak dus ik mag hopen dat ik dat ook de komende tig jaar niet nodig heb, etcetera.

Bottom line: als je eenmaal goed servies, goede pannen, goede glazen, goed bestek en goede wasmanden, droogrekken, strijkplank etc hebt, dan ben je toch voor de eerstkomende tig jaar wel klaar? Ik koop dat soort dingen echt zo goed als nooit.
Am Yisrael Chai!

Vraag aan iedereen die nooit bij Blokker komt: waar kopen jullie dingen als een dweilstok, emmers, swiffer, strijkplankhoezen etc.?

Voor huishoudelijke artikelen kom ik er nl best vaak en ik bedacht me pas dat ik niet zou weten waar ik naar toe zou moeten als Blokker failliet zou gaan. Bij Big Bazar en Action kan ik namelijk nooit iets vinden wat ook maar een beetje degelijk is en niet direct na het eerste gebruik uit elkaar valt.

Ik kom er dus eens per jaar ofzo voor iets als een strijkplankhoes of nieuwe dweil maar die dingen gaan jaren mee dus hoef ik er ook niet regelmatig heen dus aan mij hebben ze weinig. Swiffer koop ik meestal in de supermarkt, alleen bij Blokker als ze in de aanbieding zijn. Dingen als een emmer, gewone dweilstok, afwasteiltjes enz koop ik wel bij Action of bij de supermarkt die hebben ook vaak zat zulke dingen in de aanbieding. Het verschil in kwaliteit voor dat soort producten vind ik de prijs niet rechtvaardigen zeker als het hetzelfde merkloze plastic spul is. Ik heb een dweil van Leifheit, die vind ik wel echt beter dan een goedkope dweilstok met dweil, maar er zit niet echt een groot verschil in de merkloze dweilstok van de Blokker of de Action maar het kan zomaar een paar euro schelen. Maar goed stel heel Blokker holdings gaat op de fles dan zullen er vast andere winkels in dat gat springen. Ik denk niet dat we hoeven vrezen dat we alleen nog online een dweil kunnen kopen.

Ik kwam vorige week langs de nieuwe Blokker maar ik bedacht me te laat dat ik wel even binnen kon kijken en ik vind het dan weer niet boeiend genoeg om terug te rijden. Van buiten zag het er wel netjes uit en niet meer zo idioot ingedeeld als het was.
Ik was gisteren bij de Blokker, nieuwe stijl, maar wat een dure winkel zeg..................

Niet te geloven
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Eindeloos schreef op 25 mei 2016 @ 15:00:

Ik was gisteren bij de Blokker, nieuwe stijl, maar wat een dure winkel zeg..................

Niet te geloven De Ariel- en Dashpods zijn er anders ruim goedkoper dan elders....

Deze week niet want bonus 1+1 gratis bij AH....
quote:fashionvictim schreef op 19 mei 2016 @ 11:11:

[...

Bottom line: als je eenmaal goed servies, goede pannen, goede glazen, goed bestek en goede wasmanden, droogrekken, strijkplank etc hebt, dan ben je toch voor de eerstkomende tig jaar wel klaar?.

Mee eens. Ik heb nog veel dingen vanmijn uitzet. Medio jaren 80 bij elkaar gespaard.

Theedoeken van Walra, mijn pannenset, Tupperware, Brabantia strijkpnlank. Handoeken in de bijna 30 jaar dat we samen zijn pas een keer vernieuwd, mijn oudenwaren ook van Walra. Mijn bezem, degelijk ambachtelijk gemaakt, 30 jaar oud. Onze Gardena tuinslang met wagentje idem. Mijn eerste stofzuiger was een Miele en mijn huidige wasmachine en droger (17 jaar oud ook). Bestek van WMF, ook van mijn uitzet. Liever in een keer iets goeds kopen dan om de paar jaar weer iets nieuws.
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)

[...]

Pannen koop ik weleens bij de Appie, en toevallig horen al mijn pannen van de Appie bij de betere pannen die ik in de kast heb staan. En anders bij de Bijenkorf, daar koop ik ook vaak keukenspul. Of gewoon bij een kookwinkel.

En verder heb ik eerlijk gezegd niet zo vaak dergelijk spul nodig, ik heb een paar jaar geleden een Brabantia droogmolen gekocht (geen idee meer waar) en een tijd daarvoor bij de Lidl een keer een droogrek, beide doen het nog prima, dus geen nieuwe nodig. Strijkplank heb ik al 100 jaar, ik koop weleens een nieuwe hoes (toevallig de laatste keer ook al bij de Appie gekocht, schiet me ineens te binnen), mijn diepvriesbakjes komen van Ikea en die hebben zo'n set met zoveel bakjes dat het merendeel van die bakjes zelfs nog nooit gebruikt is, dus ook die zal ik niet snel weer nodig hebben. Ik vries meestal in in zakken van, daar heb je 'm weer, de Appie.

Wijnglazen komen van de Bijenkorf, bakvormen heb ik al zolang dat ik geen idee heb waar ze ooit gekocht zijn, mokken zijn er een paar idd van Blokker maar ook een paar van de Bij, servies bij een serviezenspeciaalzaak dus ik mag hopen dat ik dat ook de komende tig jaar niet nodig heb, etcetera.

Bottom line: als je eenmaal goed servies, goede pannen, goede glazen, goed bestek en goede wasmanden, droogrekken, strijkplank etc hebt, dan ben je toch voor de eerstkomende tig jaar wel klaar? Ik koop dat soort dingen echt zo goed als nooit.

Ik koop regelmatig keukenspullen bij. Een kleine/grotere braadpan of koekenpan, een handige gadget, een stoompan, grillpan, mosselpan, andere maat ovenschaal of bakvorm, etc.etc. 11 jaar geleden ben ik van gas op inductie overgegaan en moest alles vervangen. Dat heb ik niet in één keer gedaan.

Bovendien slijten sommige dingen in 34 jaar huwelijk. Ik zit momenteel in zo'n vervangperiode.

Oven, stofzuiger, strijkplank, koffiezetter, waterkoker, mixer.

Nieuw serviesgoed of glazen koop ik meestal gewoon voor de heb, omdat ik een ander kleurtje wil.

Evenals beddengoed. Ik heb nog 4 nieuwe dekbedovertreksets liggen. Mag van mijn man de eerste jaren geen nieuwe meer kopen

[...]

Bottom line: als je eenmaal goed servies, goede pannen, goede glazen, goed bestek en goede wasmanden, droogrekken, strijkplank etc hebt, dan ben je toch voor de eerstkomende tig jaar wel klaar? Ik koop dat soort dingen echt zo goed als nooit.Ja, precies. Ik vind de blokker een prima winkel voor dat soort zaken maar als je ze eenmaal hebt dan hoeven ze niet vaak vervangen te worden. Al dat soort spullen gaan jaren mee. Soms vervang ik eens een pan of ovenschaal maar dat is ook niet zo vaak. En we hebben nu hele goede pannen gekocht dus ik hoop dat die heel lang meegaan.
We hebben afgelopen jaar ons eerste huis gekocht en zijn langzaam afscheid aan het nemen van onze studentenhuisinboedel, waarschijnlijk dat ik daardoor nu onevenredig vaak bij Blokker kom

Maar alsnog, ik zou het erg jammer vinden als er geen fysieke winkels meer zouden zijn voor huishoudelijke artikelen. Ik koop dat soort dingen het liefst toch offline.
quote:Eindeloos schreef op 25 mei 2016 @ 15:00:

Niet te geloven Ik ben van de week ook geweest. Het ziet er veel beter uit maar op de Bilderdijkstraat kon dat ook haast niet anders. Geen idee welke idioot de vorige inrichting bedacht had maar de winkel lijkt nu twee keer zo groot. Het ziet er allemaal wel veel frisser en overzichtelijker uit al is het niet helemaal een goede vergelijking want dit was een filiaal dat al een hele tijd niet verbouwt was, veel verbouwde winkels zijn al een stuk overzichtelijker. De prijzen leken me gemiddeld iets hoger maar er stond ook minder goedkope rommel tussen. Ik betwijfel of dit ze gaat redden, ik heb nu niet ineens zoiets van ik moet vaker naar de Blokker.

Pannen van Jamie Oliver.

Overige spullen Bol.com

Absoluut geen blokker-fan.

Alles wat daar te koop is hebben 10 buren hier in de flat ook. Vind de Blokker ook niet een lekkere sneupwinkel.
quote:clemance schreef op 26 april 2016 @ 13:06:

[...]

Dat werkt helaas niet, want ze zien dat je het met een tegoedbon hebt betaald, dus krijg je het ook zo terug.

Misschien VVV bonnen ervan kopen?misschien mosterd maar er is net een site gemaakt om je kadobonnen in te wisselen tegen cash. ben alleen de naam vergeten. even googlen?
quote:Swinta schreef op 16 mei 2016 @ 12:15:

[...]

Dan mogen ze van mij het personeel ook een make-over geven.

Ik was van de winter in de Blokker (tja) kaarsen kopen omdat ze in de aanbieding waren. Onderweg naar de kassa kwam ik twee verkopers tegen die met elkaar aan het kletsen waren. Sta ik bij de kassa, blijven die twee kletsen.....en kletsen....en kletsen. Kaarsen heb ik laten staan en ben weggelopen. (ze konden mij trouwens zien staan hoor)Ik wilde vorig jaar een dweil kopen. Vroeg aan een verkoopster waar ze lagen en ze wist niet wat ik bedoelde. Ik sprak het woord dweil nog een keer duidelijk uit. Nee, ze wist nog steeds niet wat ik bedoelde. Ik kreeg het niet uitgelegd en kon het ook niet zelf vinden. Ben maar weggelopen
Poep, wie heeft jou gescheten?
quote:Pressi schreef op 02 juni 2016 @ 13:14:

[...]

Pannen van Jamie Oliver.

Overige spullen Bol.com

Absoluut geen blokker-fan.

Alles wat daar te koop is hebben 10 buren hier in de flat ook. Vind de Blokker ook niet een lekkere sneupwinkel.

Je gaat toch niet serieus een emmer of een dweil bestellen bij Bol.com???

Màn, ik word echt oud.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Vraag aan iedereen die nooit bij Blokker komt: waar kopen jullie dingen als een dweilstok, emmers, swiffer, etc.?.Ik koop zoiets meestal bij Boerenbond/welkoop.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
quote:merano schreef op 16 mei 2016 @ 22:06:

Ik had het laatst bij Kruidvat. Product was volgens vakkenvullende man (leeftijd en uiterlijk manager, geen vijftienjarige puber-zaterdaghulp) uitverkocht en zou over en paar dagen weer binnenkomen. Ik loop een rondje door de winkel en beland weer voor hetzelfde schap waar het product opeens op magische wijze was aangevuld.

Klantvriendelijk, hoor, dat Kruidvat personeel. Binnen tien minuten hadden ze dus een spoedlevering van de groothandel geregeld ... Mijn ervaring is dat personeel maar wat aanlult. Die zeggen gewoon waar ze zin in hebben. Ik kocht altijd de kamille en venkel thee van Kruidvat. Op een dag kon ik ze niet vinden alleen gemixte thee. Dus ik vraag heeft u ook de kamille en venkel in pure vorm nog? Nee hoor die zijn uit de handel gehaald want de verpakkingen etc zijn vernieuwd. Jammer dacht ik nog. Totdat even later mijn oog viel op een paar schappen onder de gemixte thee. En jawel daar stonden ze verscholen en wel. Inderdaad een nieuwe verpakking maar gewoon nog te koop! Sindsdien vertrouw ik personeel niet meer, ik zoek ik het zelf wel uit.
Ik zie dat er nog volop geld in Blokker wordt gepompt, maar het is duidelijk dat ze een laatste strohalm hebben en zich daar flink aan vastpakken. Voor mijzelf hoeft het niet, maar voor familie Blokker zou het mooi zijn als het nieuwe imago zou aanslaan.

Maar, beetje laat. Dat is wat ik er van denk. De wanhoop druipt er vanaf. Ze hadden al veel eerder zich moeten verdiepen in hun nieuwe concurrenten en moeten investeren in de webshop. Zo zag je het ook bij V&D gaan, bij Miss Etam ook. Gewoon oud beleid voeren en pas op het moment waar het mis dreigt te gaan wordt er ingegrepen. Totaal niet gekeken naar de markt en trends, achter de feiten aanlopen. Tja, dat is voor de grote winkels de doodsteek.

Ik zal Blokker dan ook niet missen, ze hebben geen uniek aanbod en de winkel leent zich niet voor een bijzondere winkelervaring. Had bij V&D misschien wel nog gekund omdat het een warenhuis is, maar een winkel met huishoudartikelen... nah.

Voor huishoudelijke artikelen kom ik er nl best vaak en ik bedacht me pas dat ik niet zou weten waar ik naar toe zou moeten als Blokker failliet zou gaan. Bij Big Bazar en Action kan ik namelijk nooit iets vinden wat ook maar een beetje degelijk is en niet direct na het eerste gebruik uit elkaar valt.Eerste gebruik uit elkaar?? Ik heb de gewone dweil van action met die hoezen. Hartstikke stevig en kost echt niets! Laats nog naar de Blokker voor een harde bezem kosten 4,50€ ( zoiets) toch maar naar de action kosten 2€. Ik zie het verschil niet. Blokker niet zeuren als jullie falliet gaan. Moet je alle producten maar niet zo belachelijk duur maken.
Oprechte vraag, maar Action heeft toch artikelen die opgekocht worden door hen omdat het (niet altijd) schade heeft? Dat was wat ik begreep toen Action zich in de stad vestigde waar ik vlakbij woon. Daarom kunnen ze het toch goedkoop aanbieden, want het is goedkoop ingekocht. Of is dat ondertussen weer veranderd?
quote:Fleet schreef op 02 juni 2016 @ 15:47:

Maar, beetje laat. Dat is wat ik er van denk. De wanhoop druipt er vanaf. Ze hadden al veel eerder zich moeten verdiepen in hun nieuwe concurrenten en moeten investeren in de webshop. Zo zag je het ook bij V&D gaan, bij Miss Etam ook. Gewoon oud beleid voeren en pas op het moment waar het mis dreigt te gaan wordt er ingegrepen. Totaal niet gekeken naar de markt en trends, achter de feiten aanlopen. Tja, dat is voor de grote winkels de doodsteek.

Ik zal Blokker dan ook niet missen, ze hebben geen uniek aanbod en de winkel leent zich niet voor een bijzondere winkelervaring. Had bij V&D misschien wel nog gekund omdat het een warenhuis is, maar een winkel met huishoudartikelen... nah.

Veel te laat zelfs. Ze zijn al eerder bezig geweest met verbouwen enz maar allemaal half bakken, net al V&D. Ook te lang denken dat je wel blijft bestaan door je bekende naam denk ik. Maar ja dit soort bedrijven zijn onderdeel van allerlei holding companies wat het ook een groot en log geheel maakt. Te veel mensen met verschillende (persoonlijke) belangen en dan komen dingen ook moeilijk van de grond. Dan wordt iedereen pas wakker als het water ze al aan de lippen staat en dat kan dan weleens te laat zijn.

Ik vind het nieuwe concept niet echt bijzonder. Vooral betere bevoorrading en beter presterend personeel zou ze erg helpen. Mijn voornaamste reden om er niet te komen is omdat ze spullen niet (op voorraad) hebben of het personeel geen idee heeft waar het ligt of wat het überhaupt is.
quote:Fleet schreef op 02 juni 2016 @ 15:54:

Oprechte vraag, maar Action heeft toch artikelen die opgekocht worden door hen omdat het (niet altijd) schade heeft? Dat was wat ik begreep toen Action zich in de stad vestigde waar ik vlakbij woon. Daarom kunnen ze het toch goedkoop aanbieden, want het is goedkoop ingekocht. Of is dat ondertussen weer veranderd?Dat zal ook gebeuren maar de Action kan vooral goedkoop aanbieden doordat ze grootschalig inkopen en laten produceren. Dus niet de 10.000 stuks waar een fabrikant bij zn onderhandelingen van uitgaat, maar gelijk 200.000 stuks bijvoorbeeld. Grote aantallen, hele kleine marges. Dat is waar de Action op teert en natuurlijk de wisselende collectie. Steeds weer andere dingen erbij, naast een deel dat gewoon wel standaardassortiment is.
quote:Springetje schreef op 02 juni 2016 @ 18:21:

[...]

Dat zal ook gebeuren maar de Action kan vooral goedkoop aanbieden doordat ze grootschalig inkopen en laten produceren. Dus niet de 10.000 stuks waar een fabrikant bij zn onderhandelingen van uitgaat, maar gelijk 200.000 stuks bijvoorbeeld. Grote aantallen, hele kleine marges. Dat is waar de Action op teert en natuurlijk de wisselende collectie. Steeds weer andere dingen erbij, naast een deel dat gewoon wel standaardassortiment is.Action kan goedkoop aanbieden omdat ze heel veel partijen kopen die voor anderen niet interessant zijn. Als AH bijvoorbeeld Head&Shoulders gaat verkopen verwachten hun klanten dat dat er (zo goed als) altijd is (en bij voorkeur ook nog alle varianten uit voorraad leverbaar). Dus moeten ze voorraad houden en dat is duur. Action koopt een partij en vervolgens is het op=op. Het is een slim business model want de klanten weten ook dat leuke aanbiedingen er morgen niet meer kunnen zijn dus nemen ze het eerder mee dan dat ze het nodig hebben. De natte droom van iedere logistiek manager die op cashflow wordt afgerekend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven