De radicale islam,een tijdbom onder de Westerse samenleving?

21-10-2020 23:48 873 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vraag is weer actueel door de onthoofding van een leraar in Parijs
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/10/16/ma ... n-a4016351
Hij gaf les over de vrijheid van meningsuiting en liet spotprent van de profeet Mohammed zien.

Frankrijk kondigde harde maatregelen aan tegen geradicaliseerde moslims en sloot al een moskee.
Vandaag was de uitvaart waar de meeste journaals en actualiteiten programma's aandacht aan besteedde.

In Nieuwsuur en afgelopen week in Trouw cijfers over een groeiend deel van de moslims dat eigen religie belangrijker vind dan de Westerse samenleving.

Voor alle duidelijkheid, het zijn Franse onderzoeken maar ik vermoed dat Nederlandse cijfers niet heel anders zullen zijn.

AfbeeldingAfbeelding

Verontrust jullie dit ook?

TO trapt af:

Het afwijzen van de Westerse samenleving vind ik nog niet hetzelfde als radicaliseren en / of geweld gebruiken maar een gedeelte zal daar toe over gaan daarnaast vrees ik ideologische botsingen tussen de islam en de vrijheden van het westen.

Ik denk dat het uiteindelijk tot een burgeroorlog komt, de radicale islam gesteund door een deel van het Midden Oosten versus het Westen

De radicale islam is een tijdbom in onze samenleving

Totaal aantal stemmen: 190

Mee eens (79%)
Mee oneens (12%)
Ben er nog niet uit. (7%)
Anders, zie mijn toelichting (2%)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Arizona15 schreef:
04-11-2020 08:32
Dat is toch van de meeste moslims hun eigen land?
Doe dan niet alsof je in het Midden-Oosten woont. (Niet persoonlijk naar jou bedoeld.)
Alle reacties Link kopieren
Arizona15 schreef:
04-11-2020 08:43
Dat kan je vinden.
Ik vind als iemand elk uur naar buiten gaat om 10 minuten te roken ook niet echt passen, maar goed kennelijk mag dat van de werkgever.
Daar zijn dus ook alle werkgevers het niet mee eens en dat hoef je ook niet als werkgever te accepteren. Het is net als met het weigeren van de hand de schudden (buiten coronatijd) van iemand van de andere sekse. In Nederland is zo’n weigering beledigend, waarom zou je dat dan moeten accepteren?

Als je als werkgever helemaal geen zin hebt in een discussie over geloofsregels die een werknemer onder werktijd wil nakomen, dan is het toch logisch als zo’n werkgever bij gelijke geschiktheid de voorkeur aan een niet-moslim gaat geven? En dan schreeuwt iedereen weer moord en brand dat er sprake is van discriminatie.
Hetvrijewoord schreef:
04-11-2020 00:31
'Verwijderen' kan al helemaal niet als ze Nederlander zijn.
Wij hebben ons hier aan wetten te houden.

Het was handiger geweest als we als maatschappij 40 jaar geleden wat meer 'woke' waren geweest.
Die woke mensen van 40 jaar geleden werden racistisch genoemd en er werd niet naar geluisterd.

Zolang mensen een dubbel paspoort hebben kan het NL paspoort natuurlijk gewoon afgenomen worden. Hopelijk zet Macron dat nu als speerpunt op de EU agenda, want hij wil er nu ook vanaf kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
03-11-2020 23:41
Wat een rare manier van redeneren. Straks alle vrouwen ook maar in een vormeloze hobbezak met hoofddoek, want een korte rok is provoceren? Homo’s ook niet meer hand in hand, want provoceren? O, wacht... eh.....

In Amsterdam moest zelfs het kruis van de mijter van Sinterklaas af, zover zijn we al gekomen. Ondertussen klinkt de strijdkreet allah akbar wel door de wijken van dezelfde stad en draaien de koranscholen op zaterdag nog op volle toeren. Het gaat alleen maar erger worden. Zelfs op de universiteiten en hogescholen slaat het salafisme toe. Bij lezingen op de universiteit zitten mannen en vrouwen apart en bij de gebedsruimte (waarom is dat er eigenlijk op een openbare hogeschool?) zijn er aparte ingangen voor mannen en vrouwen.
Pardon??? Het moet niet gekker worden.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
04-11-2020 08:51
Die woke mensen van 40 jaar geleden werden racistisch genoemd en er werd niet naar geluisterd.

Zolang mensen een dubbel paspoort hebben kan het NL paspoort natuurlijk gewoon afgenomen worden. Hopelijk zet Macron dat nu als speerpunt op de EU agenda, want hij wil er nu ook vanaf kunnen.
En terecht.
Alle reacties Link kopieren
mabelle schreef:
04-11-2020 08:58
Pardon??? Het moet niet gekker worden.


https://www.advalvas.vu.nl/nieuws/sekse ... vrijwillig

https://www.telegraaf.nl/nieuws/3115709 ... -is-te-wit

https://www.parool.nl/nieuws/andreaskru ... ~b179cd78/

Van veel hooggeschoolde moslims in het Westen hoeven we dus ook niet te verwachten dat zij een Verlichting binnen de islam op gang zullen brengen.
Fizz schreef:
04-11-2020 09:13
https://www.advalvas.vu.nl/nieuws/sekse ... vrijwillig

https://www.telegraaf.nl/nieuws/3115709 ... -is-te-wit

https://www.parool.nl/nieuws/andreaskru ... ~b179cd78/

Van veel hooggeschoolde moslims hoeven we dus ook niet te verwachten dat zij een Verlichting in de islam op gang zullen brengen.
Te idioot voor woorden dat universiteiten in gebedsruimten voorzien. Beter werden universiteiten neutraal en vrij van godsdienst. Dus ook vrij van religieuze klederdracht zoals in Frankrijk en Belgie.
Over die gebedsruimtes, ik ken een hoop moslims via mijn ( vorige ) werk die dat ook onzin vonden. Dat bidden deden ze liever thuis en haalden ze dan gewoon 5x in als het moest.
Op Schiphol heb je ook meerdere gebedsruimtes trouwens. Daar zag ik bijna nooit iemand gebruik van maken toen ik daar werkte.

Die aparte ingangen bij de universiteiten vind ik echt krankzinnig. Hoe kom je erop?
Dat zijn echt van die tegemoetkomingen waar ik echt niet bij kan met mijn verstand.
Ben het er ook zeker mee eens dat er teveel van de Nederlandse cultuur geslachtofferd wordt voor de andere geloven/culturen. Dat is al jaren aan de gang maar ik vind het geen goede ontwikkeling.
Natuurlijk mag je je aanpassen, rekening houden met en dingen veranderen maar veel ( niet allemaal natuurlijk ) Moslims passen zich ook totaal niet aan aan onze cultuur.
Daar wringt de schoen voor mij wel. En dan kom je toch weer terug op de Islam en de hardnekkige indoctrinatie.
Op deze manier raken ook hoger opgeleide moslims nooit geintegreerd. Je faciliteert degenen met hersens enkel in het de westerse maatschappij nog verder kunnen uitbannen.
Alle reacties Link kopieren
Arizona15 schreef:
04-11-2020 08:43
Dat kan je vinden.
Ik vind als iemand elk uur naar buiten gaat om 10 minuten te roken ook niet echt passen, maar goed kennelijk mag dat van de werkgever.

Mijn werkgever accepteert ook geen “peuken pauzes” roken mag buiten in de reguliere pauze tijden.
Maar het is iets tussen werknemer en werkgever, als een moslim solliciteert en uit onderhandeld dat hij 5 keer per dag mag bidden onder werktijd wie ben ik dan om er iets van te vinden.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Arizona15 schreef:
04-11-2020 08:43
Dat kan je vinden.
Ik vind als iemand elk uur naar buiten gaat om 10 minuten te roken ook niet echt passen, maar goed kennelijk mag dat van de werkgever.

ik vind niet dat je hier een punt hebt. Als een werkgever aangeeft niet te willen dat je vijf keer per dag naar buiten gaat voor je peuk, dan doe je dat doorgaans ook niet. Geen enkele roker zal zich gaan beroepen op een artikel uit de grondwet of roepen dat dit discriminatie of racisme is.

Doe dit bij een moslim en de rapen zijn gaar.
Alle reacties Link kopieren
En nog vervelender is het als iemand aangeeft niet te roken, na een blauwe maandag aan het werk een sigaar opsteekt, en naar de rechter rent als de werkgever hem daarop aanspreekt. Vandaar dat sommige werkgevers al niemand meer aannemen die enigszins naar rook ruikt of gele vingers heeft. Om gezeur te voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
*TanteSjaan* schreef:
04-11-2020 12:50
ik vind niet dat je hier een punt hebt. Als een werkgever aangeeft niet te willen dat je vijf keer per dag naar buiten gaat voor je peuk, dan doe je dat doorgaans ook niet. Geen enkele roker zal zich gaan beroepen op een artikel uit de grondwet of roepen dat dit discriminatie of racisme is.

Doe dit bij een moslim en de rapen zijn gaar.




Ik bedoel het zo.
Stel er solliciteert bij ons een topmonteur en die heeft als “eis” bij zijn sollicitatie dat hij 5 keer per dag mag bidden.
Dan heeft mijn werkgever 2 opties;

1) Hij gaat er mee akkoord.
2) Hij neemt hem niet aan.

Het is iets tussen werknemer en werkgever.
Wij hebben een collega die heeft “afgedwongen” tijdens de sollicitatie dat hij 4 dagen per week mag werken omdat hij een dag werkt in zijn eigen bedrijf.
Een andere collega heeft “afgedwongen” dat hij weg mag bij calamiteiten, hij werkt bij de vrijwillige brandweer en bij een oproep kan hij weg.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
*TanteSjaan* schreef:
04-11-2020 12:50
ik vind niet dat je hier een punt hebt. Als een werkgever aangeeft niet te willen dat je vijf keer per dag naar buiten gaat voor je peuk, dan doe je dat doorgaans ook niet. Geen enkele roker zal zich gaan beroepen op een artikel uit de grondwet of roepen dat dit discriminatie of racisme is.

Doe dit bij een moslim en de rapen zijn gaar.
Ik heb het even opgezocht. 1 gebed dient voor zonsopgang gedaan te worden, dus dat is niet tijdens normale werktijden.
Een ander gebed is na zonsondergang, dus dat kan ook makkelijk na werktijd.
Dan zijn er nog 3 over die tijdens werktijd gedaan worden. Hiervan is 1 tussen 'sunset' en 'dusk'. Behalve in de wintermaanden, kan dat dus ook vaak na werktijd.

Dus bij normale werktijden, zouden 2-3 gebeden nog tijdens werktijd vallen. Daarvan kan 1 in de pauze, dus dan blijven er nog 1-2 over.

Als ze verder gewoon werken, dan zijn ze niet zoveel tijd kwijt als dat 5 gebeden per dag suggereert.
Alle reacties Link kopieren
Die gebeden kan je met pauzetijden e.d. nog wel een vorm voor vinden, als het echt niet anders kan. Vervelender zijn de ramadan-periodes. Ik herinner me nog dat de ramadan een aantal jaren geleden midden in de zomer viel, en toevallig was het ook nog eens bloedheet. Mijn moslima-collega, strikt in de leer, zat de hele dag als een zombie achter haar bureau en er kwam weinig zinnigs uit haar handen. Want ze mocht heel de dag niet eten of drinken (hoe ongezond, tijdens bloedhitte heel de dag niet drinken...), en dan na zonsondergang mocht ze eten, dus dat was in juli pas na 22.30 uur, dus dan zaten ze tot middernacht aan de maaltijd, dan naar bed, om 4 uur weer opstaan, want dan konden ze voor zonsopgang nog wat eten of drinken, dan ging ze om 5 uur weer even naar bed, om 7 uur opstaan om naar het werk te gaan. Kan je wel nagaan dat ze er na een paar dagen uitzag als een dweil en die hele maand kwam er niks uit haar handen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
04-11-2020 21:59
Die gebeden kan je met pauzetijden e.d. nog wel een vorm voor vinden, als het echt niet anders kan. Vervelender zijn de ramadan-periodes. Ik herinner me nog dat de ramadan een aantal jaren geleden midden in de zomer viel, en toevallig was het ook nog eens bloedheet. Mijn moslima-collega, strikt in de leer, zat de hele dag als een zombie achter haar bureau en er kwam weinig zinnigs uit haar handen. Want ze mocht heel de dag niet eten of drinken (hoe ongezond, tijdens bloedhitte heel de dag niet drinken...), en dan na zonsondergang mocht ze eten, dus dat was in juli pas na 22.30 uur, dus dan zaten ze tot middernacht aan de maaltijd, dan naar bed, om 4 uur weer opstaan, want dan konden ze voor zonsopgang nog wat eten of drinken, dan ging ze om 5 uur weer even naar bed, om 7 uur opstaan om naar het werk te gaan. Kan je wel nagaan dat ze er na een paar dagen uitzag als een dweil en die hele maand kwam er niks uit haar handen.
Idioot natuurlijk en kan tot levensgevaarlijke situaties leiden op de werkvloer of op de weg.
Die ramadan is bovendien verzonnen in 'n land waar het het hele jaar door gemiddeld 12 uur licht en 12 uur donker is.
Alle reacties Link kopieren
Het komt hier niet meer goed:


https://www.telegraaf.nl/nieuws/9112346 ... on-in-klas


De cartoon waar het om gaat, is niet eens zo schokkend. Een getekende imam is tegenwoordig ook al goed voor doodsbedreigingen.

Doorsnee moslimleerlingen zijn helemaal niet zo ruimdenkend. Dat blijkt maar weer eens. Ik weet niet wat mensen onder “gematigde” moslims verstaan, maar ik vermoed dat ze er een verkeerd beeld bij hebben. Ik denk dat ze in de verste verte niet lijken op “gematigde” katholieken en protestanten.
Alle reacties Link kopieren
De leraar zit ondergedoken, de verantwoordelijke leerlingen gaan gewoon naar school. Omgekeerde wereld. Ik snap eigenlijk niet waarom een discussie aangegaan moet worden met leerlingen. Die poster hangt hier, en blijft gewoon hangen. Doei. Discussies ga je toch niet winnen van doorgedraaide mensen die overal kwade opzet en belediging in zien.
Alle reacties Link kopieren
De NOS heeft het ook opgepakt.

'Docent duikt onder vanwege bedreiging na tonen spotprent' - https://nos.nl/l/2355273

Dus niet eens een spotprent van de profeet.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Meisje in de klas boos om cartoon, maakt foto en plaatst het op social media. Lekker de boel om niks ophitsen. Waar hebben we dat pas geleden ook gezien ?
hollebollegijs schreef:
05-11-2020 06:02
De NOS heeft het ook opgepakt.

'Docent duikt onder vanwege bedreiging na tonen spotprent' - https://nos.nl/l/2355273

Dus niet eens een spotprent van de profeet.

Nou, wat mij verbaast is dat er vanmorgen bij het RTL nieuws misschien 10 seconden aandacht aan besteedt werd tussen een bever die via een plankje uit het water klimt en WEL een stuk over "tandeloze Cindy" in Colombia...

Waarom wordt dit dan onder het tapijt geveegd? Daar mag wel een artikel aan besteedt worden vind ik... want is natuurlijk belachelijk dit!
sakamanga schreef:
05-11-2020 03:53
De leraar zit ondergedoken, de verantwoordelijke leerlingen gaan gewoon naar school. Omgekeerde wereld. Ik snap eigenlijk niet waarom een discussie aangegaan moet worden met leerlingen. Die poster hangt hier, en blijft gewoon hangen. Doei. Discussies ga je toch niet winnen van doorgedraaide mensen die overal kwade opzet en belediging in zien.
Die leerlingen hadden per direct van school verwijderd moeten worden.
Kunnen ze niet een heropvoedingsinternaat ergens in Nederland oprichten voor al dit soort leerlingen?
Op de manier dat ze nu gefaciliteerd worden in hun anti-westerse denkbeelden, wordt het natuurlijk nooit meer iets.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
05-11-2020 09:12
Die leerlingen hadden per direct van school verwijderd moeten worden.
Kunnen ze niet een heropvoedingsinternaat ergens in Nederland oprichten voor al dit soort leerlingen?
Op de manier dat ze nu gefaciliteerd worden in hun anti-westerse denkbeelden, wordt het natuurlijk nooit meer iets.
Eens.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig dat de kamer er zich over uitspreekt:

Afschuw bij Kamer en kabinet na onderduiken leraar: 'Verschrikkelijk'
RTL Nieuws
1 uur geleden


https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnen ... ailsignout

In politiek Den Haag wordt eensgezind met afschuw gereageerd op het nieuws dat een Rotterdamse leraar is ondergedoken vanwege een cartoon die hij in de klas had hangen.
...........................
LOEP ME MAAR aub.
missie_m schreef:
05-11-2020 13:22
Gelukkig dat de kamer er zich over uitspreekt:

Afschuw bij Kamer en kabinet na onderduiken leraar: 'Verschrikkelijk'
RTL Nieuws
1 uur geleden


https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnen ... ailsignout

In politiek Den Haag wordt eensgezind met afschuw gereageerd op het nieuws dat een Rotterdamse leraar is ondergedoken vanwege een cartoon die hij in de klas had hangen.
...........................


En ze dronken een glas,
Deden een plas,
En alles bleef zoals het was

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven