De radicale islam,een tijdbom onder de Westerse samenleving?

21-10-2020 23:48 873 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vraag is weer actueel door de onthoofding van een leraar in Parijs
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/10/16/ma ... n-a4016351
Hij gaf les over de vrijheid van meningsuiting en liet spotprent van de profeet Mohammed zien.

Frankrijk kondigde harde maatregelen aan tegen geradicaliseerde moslims en sloot al een moskee.
Vandaag was de uitvaart waar de meeste journaals en actualiteiten programma's aandacht aan besteedde.

In Nieuwsuur en afgelopen week in Trouw cijfers over een groeiend deel van de moslims dat eigen religie belangrijker vind dan de Westerse samenleving.

Voor alle duidelijkheid, het zijn Franse onderzoeken maar ik vermoed dat Nederlandse cijfers niet heel anders zullen zijn.

AfbeeldingAfbeelding

Verontrust jullie dit ook?

TO trapt af:

Het afwijzen van de Westerse samenleving vind ik nog niet hetzelfde als radicaliseren en / of geweld gebruiken maar een gedeelte zal daar toe over gaan daarnaast vrees ik ideologische botsingen tussen de islam en de vrijheden van het westen.

Ik denk dat het uiteindelijk tot een burgeroorlog komt, de radicale islam gesteund door een deel van het Midden Oosten versus het Westen

De radicale islam is een tijdbom in onze samenleving

Totaal aantal stemmen: 190

Mee eens (79%)
Mee oneens (12%)
Ben er nog niet uit. (7%)
Anders, zie mijn toelichting (2%)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ook in Den Bosch heeft de les VvMU maandag voor incidenten gezorgd staat er nu in de Telegraaf (premium artikel).
Bij ons op school (MBO) waren docenten ook huiverig om het onderwerp aan te snijden en is het met fluwelen handschoentjes aangepakt.
Alle reacties Link kopieren
Hongarije, Polen en Tsjechië zijn nu nog meer gesterkt in hun standpunt dat ze geen moslim-vluchtelingen op willen nemen. Gelijk hebben ze.

https://www.ewmagazine.nl/opinie/opinie ... ign=buffer
Despierta schreef:
05-11-2020 13:50
Hongarije, Polen en Tsjechië zijn nu nog meer gesterkt in hun standpunt dat ze geen moslim-vluchtelingen op willen nemen. Gelijk hebben ze.

https://www.ewmagazine.nl/opinie/opinie ... ign=buffer
Ze hebben zeker gelijk! Hopelijk sluiten de west Europese landen ook snel aan.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
05-11-2020 14:10
Ze hebben zeker gelijk! Hopelijk sluiten de west Europese landen ook snel aan.
Gaat niet gebeuren. Helaas.
Ik sprak gisteren een collega en hij zei: Ik ben geboren als moslim, ik geloof in God. Maar de Islam/Koran zit vol met haat, daar moet je geen duimbreed aan toegeven dus alle moskeeën en islamitische scholen sluiten en verbieden.
Ik stond wel even te kijken van deze uitspraak, eerlijk gezegd.
Despierta schreef:
05-11-2020 14:18
Gaat niet gebeuren. Helaas.
Ik sprak gisteren een collega en hij zei: Ik ben geboren als moslim, ik geloof in God. Maar de Islam/Koran zit vol met haat, daar moet je geen duimbreed aan toegeven dus alle moskeeën en islamitische scholen sluiten en verbieden.
Ik stond wel even te kijken van deze uitspraak, eerlijk gezegd.
Ayaan zegt hetzelfde over die haat bij de islam.
Alle reacties Link kopieren
Radicale moskeeën in Oostenrijk moeten deuren sluiten



https://nos.nl/artikel/2355451-radicale ... uiten.html
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
06-11-2020 14:36
Radicale moskeeën in Oostenrijk moeten deuren sluiten



https://nos.nl/artikel/2355451-radicale ... uiten.html
Ben benieuwd.
hollebollegijs schreef:
06-11-2020 14:36
Radicale moskeeën in Oostenrijk moeten deuren sluiten

https://nos.nl/artikel/2355451-radicale ... uiten.html
Netjes!

Maar nu moet de rest van Europa wél hetzelfde doen, anders verhuizen ze gelijk naar de landen die minder daadkrachtig zijn (zoals Nederland bijvoorbeeld...)
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
06-11-2020 14:36
Radicale moskeeën in Oostenrijk moeten deuren sluiten



https://nos.nl/artikel/2355451-radicale ... uiten.html
Goede zaak.
Alle reacties Link kopieren
Ow... alleen 1 moskee maar:

AD: Oostenrijk sluit radicale moskee bezocht door aanslagpleger Wenen

Dat zet zoden aan de dijk?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
04-11-2020 09:20
Te idioot voor woorden dat universiteiten in gebedsruimten voorzien. Beter werden universiteiten neutraal en vrij van godsdienst. Dus ook vrij van religieuze klederdracht zoals in Frankrijk en Belgie.
Dit ja. Heel graag. Integreren is er niet meer bij. Wij integreren naar de gebruiken en traditie van de 'nieuwkomers' belachelijk
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
05-11-2020 14:10
Ze hebben zeker gelijk! Hopelijk sluiten de west Europese landen ook snel aan.
Ja dat hoop ik dus ook.
Alle reacties Link kopieren
mabelle schreef:
06-11-2020 17:48
Dit ja. Heel graag. Integreren is er niet meer bij. Wij integreren naar de gebruiken en traditie van de 'nieuwkomers' belachelijk
Ik neem aan dat wij onze auto's en computers moeten inleveren zodra de Amish zich hier vestigen?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
06-11-2020 19:28
Ik neem aan dat wij onze auto's en computers moeten inleveren zodra de Amish zich hier vestigen?
De Amish zijn in feite autochtonen hier, Westeuropese streng orthodox protestanten die onder meer uit Nederland (en andere Westeuropese landen) destijds naar Amerika zijn getrokken.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
mabelle schreef:
06-11-2020 17:48
Dit ja. Heel graag. Integreren is er niet meer bij. Wij integreren naar de gebruiken en traditie van de 'nieuwkomers' belachelijk
Hoe kan dat eigenlijk...?
Waarom gebeurt dit?
justagirly schreef:
07-11-2020 01:09
Hoe kan dat eigenlijk...?
Waarom gebeurt dit?
De Nederlander heeft geen integriteit. Handel en winst gaan voor alles. Dat is al zo sinds het ontstaan van ons land. Vooral nergens over zeuren, want dan verkopen we misschien wel minder. Dat geldt niet alleen voor de grote jongens zo, maar ook voor de plaatselijke autodealer en de bakker/slager op de hoek van de straat.

En dan nu wel klagen....
Alle reacties Link kopieren
Cadou schreef:
07-11-2020 07:22
De Nederlander heeft geen integriteit. Handel en winst gaan voor alles. Dat is al zo sinds het ontstaan van ons land. Vooral nergens over zeuren, want dan verkopen we misschien wel minder. Dat geldt niet alleen voor de grote jongens zo, maar ook voor de plaatselijke autodealer en de bakker/slager op de hoek van de straat.

En dan nu wel klagen....
Ik denk dat het eerder gelegen is in het feit dat het integratiebeleid van de regering er heel lang op gericht is geweest dat behoud van eigen identiteit voorop stond. Die zienswijze heeft tot eind jaren '90 stand gehouden. De Nederlandse bevolking werd vooral ingeprent dat ze respect moest hebben voor de cultuur van de nieuwkomers, zich er zelfs in moesten verdiepen om de nieuwkomers beter te begrijpen, op bezoek moesten in moskeeën om nog meer begrip te krijgen, enz. Van de migranten zélf werd eigenlijk nauwelijks iets gevraagd. Hen werd niet gevraagd Nederlands te leren, of open te staan voor de Nederlandse cultuur en samenleving, of eens op bezoek te gaan in een kerk. Integendeel, de overheid deed álles om hun eigenheid te faciliteren: informatie in de eigen taal, altijd maar weer respect voor hun cultuur, ook op momenten dat die totaal indruiste tegen de Nederlandse, er werden zelfs subsidies verstrekt om de migranten een eigen bubbel te laten vormen binnen de samenleving, in plaats van dat integratie ín de samenleving werd bevorderd. En waren er soms problemen in wijken waar veel immigranten gehuisvest werden, dan werd dat altijd weer op het bordje van de autochtone Nederlanders geschoven, want die moesten meer open staan voor de nieuwkomers en toleranter zijn en zich meer verdiepen in hun nieuwe buurtgenoten.

Vele migranten zijn dus levenslang gepamperd door de overheid en gesterkt in het idee dat zij een groep zijn die privileges en extra respect verdienen en een speciale behandeling verdienen, ofwel: superieur zijn aan gewone Nederlanders. Want heeft de overheid het niet zélf jarenlang geroepen, dat die Nederlanders zich maar moesten richten naar hén, en niet andersom?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
07-11-2020 09:25
Ik denk dat het eerder gelegen is in het feit dat het integratiebeleid van de regering er heel lang op gericht is geweest dat behoud van eigen identiteit voorop stond. Die zienswijze heeft tot eind jaren '90 stand gehouden. De Nederlandse bevolking werd vooral ingeprent dat ze respect moest hebben voor de cultuur van de nieuwkomers, zich er zelfs in moesten verdiepen om de nieuwkomers beter te begrijpen, op bezoek moesten in moskeeën om nog meer begrip te krijgen, enz. Van de migranten zélf werd eigenlijk nauwelijks iets gevraagd. Hen werd niet gevraagd Nederlands te leren, of open te staan voor de Nederlandse cultuur en samenleving, of eens op bezoek te gaan in een kerk. Integendeel, de overheid deed álles om hun eigenheid te faciliteren: informatie in de eigen taal, altijd maar weer respect voor hun cultuur, ook op momenten dat die totaal indruiste tegen de Nederlandse, er werden zelfs subsidies verstrekt om de migranten een eigen bubbel te laten vormen binnen de samenleving, in plaats van dat integratie ín de samenleving werd bevorderd. En waren er soms problemen in wijken waar veel immigranten gehuisvest werden, dan werd dat altijd weer op het bordje van de autochtone Nederlanders geschoven, want die moesten meer open staan voor de nieuwkomers en toleranter zijn en zich meer verdiepen in hun nieuwe buurtgenoten.

Vele migranten zijn dus levenslang gepamperd door de overheid en gesterkt in het idee dat zij een groep zijn die privileges en extra respect verdienen en een speciale behandeling verdienen, ofwel: superieur zijn aan gewone Nederlanders. Want heeft de overheid het niet zélf jarenlang geroepen, dat die Nederlanders zich maar moesten richten naar hén, en niet andersom?
Zoals ik het begreep, werden kinderen van gastarbeiders gestimuleerd om hun eigen taal te blijven leren etc, omdat er nog een tijd het idee heeft bestaan dat de migranten zouden terugkeren. Omdat hun ouders echter belasting ed betaalden, kregen zij ook het recht om hier te blijven.

Dus niet om te pamperen maar om terugkeer te faciliteren.
Alle reacties Link kopieren
Zonmuis schreef:
07-11-2020 17:24
Zoals ik het begreep, werden kinderen van gastarbeiders gestimuleerd om hun eigen taal te blijven leren etc, omdat er nog een tijd het idee heeft bestaan dat de migranten zouden terugkeren. Omdat hun ouders echter belasting ed betaalden, kregen zij ook het recht om hier te blijven.

Dus niet om te pamperen maar om terugkeer te faciliteren.
Dat idee was medio jaren '80 al niet meer actueel en toen kwamen ook de grote gezinsherenigingen op gang.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Zonmuis schreef:
07-11-2020 17:24
Zoals ik het begreep, werden kinderen van gastarbeiders gestimuleerd om hun eigen taal te blijven leren etc, omdat er nog een tijd het idee heeft bestaan dat de migranten zouden terugkeren. Omdat hun ouders echter belasting ed betaalden, kregen zij ook het recht om hier te blijven.

Dus niet om te pamperen maar om terugkeer te faciliteren.
Ze hadden die gastarbeiders gewoon op expatbasis moeten inhuren en na 'n paar jaar weer inruilen voor frisse nieuwe krachten. Dan was dit hele spel niet zo uit de hand gelopen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
07-11-2020 18:00
Ze hadden die gastarbeiders gewoon op expatbasis moeten inhuren en na 'n paar jaar weer inruilen voor frisse nieuwe krachten. Dan was dit hele spel niet zo uit de hand gelopen.
Aanvankelijk was het goed geregeld, de mensen uit Turkije, Marokko en andere landen werden eind jaren '60/begin jaren '70 inderdaad op tijdelijke basis hier te werk gesteld. Wat men heeft vergeten is om die mensen netjes te laten terugkeren naar eigen land na einde contract.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
07-11-2020 18:04
Aanvankelijk was het goed geregeld, de mensen uit Turkije, Marokko en andere landen werden eind jaren '60/begin jaren '70 inderdaad op tijdelijke basis hier te werk gesteld. Wat men heeft vergeten is om die mensen netjes te laten terugkeren naar eigen land na einde contract.
Er worden nogal 'ns onvergeeflijke blunders gemaakt in de NL politiek!
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
07-11-2020 18:00
Ze hadden die gastarbeiders gewoon op expatbasis moeten inhuren en na 'n paar jaar weer inruilen voor frisse nieuwe krachten. Dan was dit hele spel niet zo uit de hand gelopen.
Het was de bedoeling dat de gastarbeiders weer terug gingen, maar toen konden we ze niet meer terugsturen want dat werd geassocieerd met racisme en fascisme

En iedereen werd doodsbenauwd om uitgemaakt te worden voor racist.

Denk aan Janmaat van de CD hoe die geterroriseerd is. https://youtu.be/NBdlf6MnVI8?t=1105

Die dreiging van terreur is doorgegaan naar Fortuyn, van Gogh en Wilders die tot de dag van vandaag beveiliging nodig heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven