De radicale islam,een tijdbom onder de Westerse samenleving?

21-10-2020 23:48 873 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vraag is weer actueel door de onthoofding van een leraar in Parijs
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/10/16/ma ... n-a4016351
Hij gaf les over de vrijheid van meningsuiting en liet spotprent van de profeet Mohammed zien.

Frankrijk kondigde harde maatregelen aan tegen geradicaliseerde moslims en sloot al een moskee.
Vandaag was de uitvaart waar de meeste journaals en actualiteiten programma's aandacht aan besteedde.

In Nieuwsuur en afgelopen week in Trouw cijfers over een groeiend deel van de moslims dat eigen religie belangrijker vind dan de Westerse samenleving.

Voor alle duidelijkheid, het zijn Franse onderzoeken maar ik vermoed dat Nederlandse cijfers niet heel anders zullen zijn.

AfbeeldingAfbeelding

Verontrust jullie dit ook?

TO trapt af:

Het afwijzen van de Westerse samenleving vind ik nog niet hetzelfde als radicaliseren en / of geweld gebruiken maar een gedeelte zal daar toe over gaan daarnaast vrees ik ideologische botsingen tussen de islam en de vrijheden van het westen.

Ik denk dat het uiteindelijk tot een burgeroorlog komt, de radicale islam gesteund door een deel van het Midden Oosten versus het Westen

De radicale islam is een tijdbom in onze samenleving

Totaal aantal stemmen: 190

Mee eens (79%)
Mee oneens (12%)
Ben er nog niet uit. (7%)
Anders, zie mijn toelichting (2%)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
xiawoman schreef:
23-10-2020 13:51
Hoe eerder we beginnen met het inperken/verbieden van de islam in Europa, hoe beter. De denkbeelden van dat geloof passen gewoon niet in onze samenleving. Het staat haaks op onze normen en waarden. Goed dat Frankrijk eindelijk de ogen opent. Ik hoop echt dat ze het islam probleem daar onder controle gaan krijgen :(

Hoe heeft het zover kunnen komen vraag je je af. Waarom is er niet eerder ingegrepen. Waarom hebben zoveel mensen weggekeken (ook op dit forum!!!).
Tegenwoordig zijn mensen bang om iets te zeggen. Je wordt voor het minste in het hokje racist geplaats. Op dit forum heb ik ook al 2 bans wegens "racisme" gehad. Het is een taboe om over bepaalde bevolkings groepen wat te zeggen. Ook al vertegenwoordige ze de misdaadstatisstieken.
Je mag het probleem niet benoemen.
Zolang het probleem niet benoemd mag en kan worden, zal er niets worden opgelost. Met alle gevolgen voor iedereen vandien.
Alle reacties Link kopieren
Je kan het probleem benoemen wat je wil: het probleem bestrijden is een heel ander verhaal. De vrijheid van religie is wat dat betreft een net iets te groot goed in het westen.
julius schreef:
23-10-2020 14:56
Je kan het probleem benoemen wat je wil: het probleem bestrijden is een heel ander verhaal. De vrijheid van religie is wat dat betreft een net iets te groot goed in het westen.
Helaas ben ik het met het laatste eens. Tenminste, er wordt misbruik van gemaakt en op datzelfde misbruik wordt niet ingegrepen.

Ik pleit dan ook voor afschaffing van religieus onderwijs. Alle scholen openbaar en als uitzonderingen Montessori, Vrije School, Dalton onderwijs. Geen christelijke, katholieke, joodse of islamtische scholen.

De Arabische lessen die kinderen na schooltijd vaak volgen moeten helemaal worden afgeschaft. Die kinderen leren daar naast Arabisch ook een stevige portie intolerantie naar alles wat niet -islamtisch is. Helaas gaan veel van mijn leerlingen naar Arabische les met als reden: het is graits.
julius schreef:
23-10-2020 14:56
Je kan het probleem benoemen wat je wil: het probleem bestrijden is een heel ander verhaal. De vrijheid van religie is wat dat betreft een net iets te groot goed in het westen.
Er zijn heel veel dingen die je nu al kan doen.

Bijvoorbeeld geen extra moskeeën meer bouwen in Europa, geen subsidie meer naar (schimmige) islam clubjes, geen inmenging meer uit het midden-oosten, geen asielzoekers toelaten uit midden-oosten, terroristen uitzetten naar land van herkomst, moskeeën voorgoed sluiten waar haatimams spreken enzovoorts. Het boerkaverbod is een goed begin, dat geeft een goede boodschap af: boerka’s hebben niets te zoeken in onze samenleving.

Ik ben blij dat het tij eindelijk begint te keren hier, maar wat hebben sommigen lang weggekeken zeg :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Juist wel extra extra moskeeën bouwen en Arabische lessen geven.
Isis moet net zo makkelijk als ze werden opgericht weer worden neergehaald.
Er zijn nauwelijks moslims in Europa die iets hebben met Isis, Al Aqaida, Taliban en noem maar op.
Christendom, Jodendom en Islam hebben best wel veel met elkaar gemeen, maar wie heeft er belang bij om dit te benadrukken?
Ben jij serieus? Ik snap het niet.
goedzo schreef:
23-10-2020 16:44
Juist wel extra extra moskeeën bouwen en Arabische lessen geven.
Isis moet net zo makkelijk als ze werden opgericht weer worden neergehaald.
Er zijn nauwelijks moslims in Europa die iets hebben met Isis, Al Aqaida, Taliban en noem maar op.
Christendom, Jodendom en Islam hebben best wel veel met elkaar gemeen, maar wie heeft er belang bij om dit te benadrukken?
Jij stelt Arabische lessen voor? Arabische lessen geven aan moslims die in Europa wonen? En hoe komt dat de integratie ten goede? Er is nu al een enorm probleem dat moslims de taal niet spreken en in hun eigen bubbel leven. En jij wil daar een schepje bovenop doen? :facepalm:

Nee, we moeten juist Arabische scholen en lessen afschaffen.
*TanteSjaan* schreef:
23-10-2020 15:23
Helaas ben ik het met het laatste eens. Tenminste, er wordt misbruik van gemaakt en op datzelfde misbruik wordt niet ingegrepen.

Ik pleit dan ook voor afschaffing van religieus onderwijs. Alle scholen openbaar en als uitzonderingen Montessori, Vrije School, Dalton onderwijs. Geen christelijke, katholieke, joodse of islamtische scholen.

De Arabische lessen die kinderen na schooltijd vaak volgen moeten helemaal worden afgeschaft. Die kinderen leren daar naast Arabisch ook een stevige portie intolerantie naar alles wat niet -islamtisch is. Helaas gaan veel van mijn leerlingen naar Arabische les met als reden: het is graits.
Alle Arabische, Turkse etc tv-zenders uit de lucht halen in Europa lijkt me ook nuttig.
goedzo schreef:
23-10-2020 16:44
Juist wel extra extra moskeeën bouwen en Arabische lessen geven.
Isis moet net zo makkelijk als ze werden opgericht weer worden neergehaald.
Er zijn nauwelijks moslims in Europa die iets hebben met Isis, Al Aqaida, Taliban en noem maar op.
Christendom, Jodendom en Islam hebben best wel veel met elkaar gemeen, maar wie heeft er belang bij om dit te benadrukken?
Op 'n paar fanatieke zwartekousendorpen na beleven westerse geloven hun religie nauwelijks meer op extreme wijze. We moeten dus zeker geen niet-westerse religie faciliteren om hier de moslimvariant van zwartekousen op te kunnen zetten.
Geronimo2 schreef:
22-10-2020 10:14
Grappig, als je nu kijkt wat direct een gevaar oplevert voor onze samenleving niet de radicaliserende moslims zijn maar de idioten die denken dat alles een "conspiracy" is. Deze mensen ondermijnen alles waar de wereld en onze democratie op draait. Daarnaast hebben we inderdaad de "pacific ring" van de Chinezen en hun uitbreidingsdrang en het ergste van alles, "globalisering". Door de globalisering overspoelen we de wereldmarkt met onze producten om de plaatselijk markten ten gronde te richten, de belangrijkste reden van economische vluchtelingen uit Afrika.

Dat is altijd zo jammer van minimalistische denkers, zoals TO en aanhangers, die nooit verder kunnen kijken dan de mm2 van wat ze lezen in de Telegraaf en op Facebook. Mensen die zoeken naar nieuws dat hun benauwde denkwijze ondersteund en verder geen idee heeft van de complexiteit van de wereldeconomie die heeft geleidt tot de aanwezigheid van de moslims in het westen.

Mensen zoals TO zijn stemmingmakers op zoek naar verwanten wiens belevingswereld niet verder komt dan hoofddoekjes en moskeeën en voorbij gaan aan al die moslims die volstrekt onschuldig zijn en betere normen en waarden hebben dan TO. Niks zo makkelijk als een paar miljard moslims aankijken op het gedrag van een paar honderd.
:worship: :worship: :worship: :worship:
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
23-10-2020 13:00
Die vraag zou je in Frankrijk moeten stellen ;)
Jij noemt onvolledig onderzoek en dan moet ik navraag gaan doen??
Alle reacties Link kopieren
Geronimo2 schreef:
22-10-2020 10:14
Grappig, als je nu kijkt wat direct een gevaar oplevert voor onze samenleving niet de radicaliserende moslims zijn maar de idioten die denken dat alles een "conspiracy" is. Deze mensen ondermijnen alles waar de wereld en onze democratie op draait. Daarnaast hebben we inderdaad de "pacific ring" van de Chinezen en hun uitbreidingsdrang en het ergste van alles, "globalisering". Door de globalisering overspoelen we de wereldmarkt met onze producten om de plaatselijk markten ten gronde te richten, de belangrijkste reden van economische vluchtelingen uit Afrika.

Dat is altijd zo jammer van minimalistische denkers, zoals TO en aanhangers, die nooit verder kunnen kijken dan de mm2 van wat ze lezen in de Telegraaf en op Facebook. Mensen die zoeken naar nieuws dat hun benauwde denkwijze ondersteund en verder geen idee heeft van de complexiteit van de wereldeconomie die heeft geleidt tot de aanwezigheid van de moslims in het westen.

Mensen zoals TO zijn stemmingmakers op zoek naar verwanten wiens belevingswereld niet verder komt dan hoofddoekjes en moskeeën en voorbij gaan aan al die moslims die volstrekt onschuldig zijn en betere normen en waarden hebben dan TO. Niks zo makkelijk als een paar miljard moslims aankijken op het gedrag van een paar honderd.
Wat jij benauwde denkwijze noemt wordt steeds meer mainstream. De Franse overheid neemt eindelijk eens wat hardere maatregelen. Uitzetten, oppakken en haat-moskeeën sluiten. Theo van Gogh waarschuwde in 2004 en ervoor en er lijkt weinig geleerd, maar langzaam dringt het door.

Ik heb die walgelijke foto gezien met dat hoofd op straat. Met dat geloof wil niemand toch geassocieerd worden.
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
23-10-2020 19:28
Jij noemt onvolledig onderzoek en dan moet ik navraag gaan doen??




Ik noem cijfers en als jij allerlei aanvullend onderzoek wil is het niet aan mij jou daar mee te helpen.
Dit topic gaat over de radicale islam en niet over wat Fransen in het algemeen denken over Charlie Hebdo en de aanslag daar op.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
23-10-2020 17:38
Op 'n paar fanatieke zwartekousendorpen na beleven westerse geloven hun religie nauwelijks meer op extreme wijze. We moeten dus zeker geen niet-westerse religie faciliteren om hier de moslimvariant van zwartekousen op te kunnen zetten.
De overheid heeft al decennia lang grotelijks onderschat wat de islam inhoudt en heeft goedgelovig aangenomen dat de immigranten die naar Nederland (West-Europa) kwamen na een korte gewenningsperiode vanzelf tot redelijke, gematigde mensen zouden worden die hun geloof zouden beperken tot huiselijke kring. En wás er een keer kritiek, dan werd dat afgedaan als vreemdelingenhaat, xenofobie, discriminatie, niet openstaan voor nieuwkomelingen, noem het maar op. Want het was vooral een verrijking van onze maatschappij, alles zou kleurrijker en mooier worden, en degenen die dat niet wilden of konden inzien, waren enge mensen met onderbuikgevoelens.

Met die naïeve domheid hebben we een roedel wolven welkom geheten in een schaapskooi. En gedacht dat die wolven zich vanzelf als schapen zouden gaan gedragen. En nu blijkt dat de wolven de schapen aanvallen en soms doden, En goh, wat naar en onvoorzien nu toch...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
goedzo schreef:
23-10-2020 16:44
Juist wel extra extra moskeeën bouwen en Arabische lessen geven.
Isis moet net zo makkelijk als ze werden opgericht weer worden neergehaald.
Er zijn nauwelijks moslims in Europa die iets hebben met Isis, Al Aqaida, Taliban en noem maar op.
Christendom, Jodendom en Islam hebben best wel veel met elkaar gemeen, maar wie heeft er belang bij om dit te benadrukken?


Er is een topic dat over de buitenlandse financiering van moskeen in Nederland gaat. Lees je eens in. Onvrije landen krijgen steeds meer invloed op moskeen en moslims in dit westerse land. In veel moskeeen word het salafisme gepredikt. Ook worden er 'strijders' geronseld. Gewone moslims klaagden over die nieuwe aanpak. En dan die versterkte gebeden door de luidsprekers neemt ook steeds meer toe, ook al hebben mensen er geluidsoverlast van.

Fijn dat iedereen recht heeft op godsdienstvrijheid, maar dat betekend ook het recht om niet te geloven, maar ongelovigen of andersgelovigen worden zo wel lastig gevallen met Arabische gebeden. Dat is geen godsdienstvrijheid. Ik moet er niet aan denken dat er nog meer moskeeen en islamitische scholen komen.

Het christendom lijkt niet op de islam. Hoogstens de tien geboden, die zijn in elk geloof bijna het zelfde. Het cristendom laat iedere andersgelovigen in zijn waarde. Maar daar gaat het in dit topic niet over. Het gaat in dit topic over de radicale islam.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
23-10-2020 23:25

Het cristendom laat iedere andersgelovigen in zijn waarde.
:bonk:
Let’s Go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
Lange-met-een-korte schreef:
24-10-2020 00:34
:bonk:
Nou ja, ze blazen geen stations op, vliegen niet met vliegtuigen in kantoorgebouwen, schieten geen mensen dood omdat ze het oneens zijn met hun mening, en ze onthoofden ook geen mensen omdat ze vinden dat die een profeet beledigen. Veel verder dan een afkeurend gezicht van tijd tot tijd komt het niet bij de streng christelijke gemeenschappen in Nederland.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
24-10-2020 09:22
Nou ja, ze blazen geen stations op, vliegen niet met vliegtuigen in kantoorgebouwen, schieten geen mensen dood omdat ze het oneens zijn met hun mening, en ze onthoofden ook geen mensen omdat ze vinden dat die een profeet beledigen. Veel verder dan een afkeurend gezicht van tijd tot tijd komt het niet bij de streng christelijke gemeenschappen in Nederland.
Een aantal dingen was destijds technisch nog niet mogelijk, maar die katholieken konden er ook wat van. Zeker bij de Catharen hebben zij heel wat schade aangericht met instemming van paus Innocentius 111.

https://fr.m.wikipedia.org/wiki/Si%C3%A ... C3%A9ziers

"Dood allen, God zal de zijnen kennen".

De grootste publieke misdaad van de protestanten is waarschijnlijk de Beeldenstorm.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
24-10-2020 10:04
Een aantal dingen was destijds technisch nog niet mogelijk, maar die katholieken konden er ook wat van. Zeker bij de Catharen hebben zij heel wat schade aangericht met instemming van paus Innocentius 111.

https://fr.m.wikipedia.org/wiki/Si%C3%A ... C3%A9ziers

"Dood allen, God zal de zijnen kennen".

De grootste publieke misdaad van de protestanten is waarschijnlijk de Beeldenstorm.
He ja, laten we er nog even dingen van 500 tot 1000 jaar geleden bij halen. Want dan is het helemaal gerechtvaardigd dat anno nu moslims doen wat ze doen door gebouwen met vliegtuigen neer te halen, stations op te blazen, met vrachtwagens (kerst)markten op te rijden, mensen te onthoofden die gewoon hun werk doen, redacties van kranten op te blazen omdat hun berichtgeving hen niet bevalt, luchthavens te terroriseren, mensen te vermoorden omdat hun denkbeelden hen niet aanstaan, en ik ben vast nog een paar dingen vergeten.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
1982.
Inburgeringscursus in Juinen.

Voor de meelezende "woke-generatie". Dit is een stukje uit een sarcastische televisieserie van "Van Kooten en de Bie".

Het programma was vaak visionair, in 2007 werden inburgeringscursussen wettelijk ingevoerd.

https://youtu.be/U7BpuBScDz0
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
24-10-2020 10:23
1982.
Inburgeringscursus in Juinen.

Voor de meelezende "woke-generatie". Dit is een stukje uit een sarcastische televisieserie van "Van Kooten en de Bie".

Het programma was vaak visionair, in 2007 werden inburgeringscursussen wettelijk ingevoerd.

https://youtu.be/U7BpuBScDz0
Volgens mij heb je dit fragment van Koot en Bie niet helemaal begrepen.
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ce=twitter


Een goede column uit de Volkskrant.
Alle reacties Link kopieren
*TanteSjaan* schreef:
24-10-2020 10:57
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ce=twitter


Een goede column uit de Volkskrant.
Een trieste constatering...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat er geen moskee gefinancierd dient te worden uit bepaalde, extreme landen. Laat ze bepaalde landen maar uitsluiten wanneer het aankomt op 'liefdadigheid' in die zin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven