Dierenactivisten verstoren kindervoorstelling Efteling

14-04-2019 16:35 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dierenactivisten verstoren kindershow Efteling: 'Onbegrijpelijk' http://a.msn.com/01/nl-nl/BBVVrVc?ocid=se

Ik ga nooit naar een circus. Voor mij hoeven die kunstjes met dieren niet. Maar toen ik het filmpje in bovenstaande link zag had ik compassie met de figuranten van de Efteling die de handen vol hadden om zonder geweld de activisten weg te loodsen.

Is er voor de activisten geen andere mogelijkheid om hun protest te bespreken? Zoveel praatprogramma's. Waarom moet dit dan zo?

Wat vinden jullie ervan?
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Boselfje3 schreef:
14-04-2019 19:15
Eens. Er is geen denken aan dat je een dier van ongeveer 600 kilo iets kunt laten doen wat het absoluut niet wil. Er zijn paarden die elke ruiter eraf smijten en er zijn ook paarden die dressuur leuk vinden of springen en zelfs stunts uitvoeren. Elk paard heeft een eigen karakter, de een is schichtig, de ander is een thrillseeker en is niks te dol.

Mijn paard vindt niks meer leuk en na drie keer op de spoedeisende hulp te hebben gezeten, heb ik het opgegeven. Die muts staat nu haar dagen te slijten in de wei. Mijn eerste pony vond echt alles leuk, die was er vast voor te porren geweest om zulke stunts te doen, was helemaal bomproof en kon zich enorm uitsloven voor publiek. En nee, ze kiezen er niet voor om mee te doen in een show, het zijn geen mensen, maar dat wil niet zeggen dat ze er geen schik in hebben. Ze kunnen het niet zeggen, maar geloof me dat je het absoluut aan lichaamstaal en gedrag kan opmaken als ze iets niet willen.
Het maakt toch geen klap uit wat dat paard wel of niet zou willen , als ie al een keus heeft. Het gaat erom dat er paarden met een vuurdeken om een show moeten geven. Waarom is dat nodig ? Waarom vuur gebruiken ? Slaat helemaal nergens op.
S-Meds schreef:
14-04-2019 19:35
nog nooit gezien hoe olifanten beleerd worden?
Zo worden paarden in elk geval niet beleerd.
Alle reacties Link kopieren
Boselfje3 schreef:
14-04-2019 19:15
Eens. Er is geen denken aan dat je een dier van ongeveer 600 kilo iets kunt laten doen wat het absoluut niet wil. Er zijn paarden die elke ruiter eraf smijten en er zijn ook paarden die dressuur leuk vinden of springen en zelfs stunts uitvoeren. Elk paard heeft een eigen karakter, de een is schichtig, de ander is een thrillseeker en is niks te dol.

Mijn paard vindt niks meer leuk en na drie keer op de spoedeisende hulp te hebben gezeten, heb ik het opgegeven. Die muts staat nu haar dagen te slijten in de wei. Mijn eerste pony vond echt alles leuk, die was er vast voor te porren geweest om zulke stunts te doen, was helemaal bomproof en kon zich enorm uitsloven voor publiek. En nee, ze kiezen er niet voor om mee te doen in een show, het zijn geen mensen, maar dat wil niet zeggen dat ze er geen schik in hebben. Ze kunnen het niet zeggen, maar geloof me dat je het absoluut aan lichaamstaal en gedrag kan opmaken als ze iets niet willen.
Er is geen denken aan dat je een dier van ongeveer 600 kg iets kunt laten doen wat het absoluut niet wil? Tegendeel is waar..... kijk alleen al naar hoe een olifant wordt 'getraind' zodat het dier met toeristen op zijn rug wandelt.... hoe paarden die hun hoofd in bepaalde houding dienen te houden tijdens 1 of andere wedstrijd dit wordt 'aangeleerd'....om te huilen!
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
14-04-2019 19:38
Zo worden paarden in elk geval niet beleerd.
Gelukkig niet door jou! Helaas gaat die vlieger niet altijd op...
Alle reacties Link kopieren
BellaBlue schreef:
14-04-2019 19:43
Er is geen denken aan dat je een dier van ongeveer 600 kg iets kunt laten doen wat het absoluut niet wil? Tegendeel is waar..... kijk alleen al naar hoe een olifant wordt 'getraind' zodat het dier met toeristen op zijn rug wandelt.... hoe paarden die hun hoofd in bepaalde houding dienen te houden tijdens 1 of andere wedstrijd dit wordt 'aangeleerd'....om te huilen!
Dit . Wel eens gezien hoe de Spaanse rijschool hun paarden vanalles aanleren ? En denk je dat het springen op topniveau iets is wat ze zichzelf aanleren ?
redbulletje schreef:
14-04-2019 19:38
Zo worden paarden in elk geval niet beleerd.
ach kom, een bit is een martelwerktuig. met je lijf op een dier zitten is ook voor het dier niet leuk
BellaBlue schreef:
14-04-2019 19:43
Er is geen denken aan dat je een dier van ongeveer 600 kg iets kunt laten doen wat het absoluut niet wil? Tegendeel is waar..... kijk alleen al naar hoe een olifant wordt 'getraind' zodat het dier met toeristen op zijn rug wandelt.... hoe paarden die hun hoofd in bepaalde houding dienen te houden tijdens 1 of andere wedstrijd dit wordt 'aangeleerd'....om te huilen!

Op een fatsoenlijke(!) manier kan je een dier niet iets laten doen wat het absoluut niet wil. Wat een stel halve wilden doen met olifanten heeft niks te maken met hoe de paarden voor de Efteling worden getraind.

Misschien een paar dressuurlessen nemen, dan weet je hoe je het paard kan bewegen om zijn hoofd in een bepaalde positie te dragen, komt geen mishandeling aan te pas. Ik zag net op TV een turninstructrice een kind haar rug in een zeer onnatuurlijke houding drukken, maar zo gaat het er bij dressuur echt niet aan toe.
Alle reacties Link kopieren
Boselfje3 schreef:
14-04-2019 19:53
Op een fatsoenlijke(!) manier kan je een dier niet iets laten doen wat het absoluut niet wil. Wat een stel halve wilden doen met olifanten heeft niks te maken met hoe de paarden voor de Efteling worden getraind.

Misschien een paar dressuurlessen nemen, dan weet je hoe je het paard kan bewegen om zijn hoofd in een bepaalde positie te dragen, komt geen mishandeling aan te pas. Ik zag net op TV een turninstructrice een kind haar rug in een zeer onnatuurlijke houding drukken, maar zo gaat het er bij dressuur echt niet aan toe.
Ik vind een bit al niet een fatsoenlijke (!) manier !
Boselfje3 schreef:
14-04-2019 19:53
Op een fatsoenlijke(!) manier kan je een dier niet iets laten doen wat het absoluut niet wil. Wat een stel halve wilden doen met olifanten heeft niks te maken met hoe de paarden voor de Efteling worden getraind.

Misschien een paar dressuurlessen nemen, dan weet je hoe je het paard kan bewegen om zijn hoofd in een bepaalde positie te dragen, komt geen mishandeling aan te pas. Ik zag net op TV een turninstructrice een kind haar rug in een zeer onnatuurlijke houding drukken, maar zo gaat het er bij dressuur echt niet aan toe.
halve wilden? ik heb het over circusolifanten.
BellaBlue schreef:
14-04-2019 19:58
Ik vind een bit al niet een fatsoenlijke (!) manier !
nee dat is marteling. net zoals in de flanken druk geven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zomaar het idee dat de paarden bij de Efteling beter verzorgd worden en in betere handen zijn (professionele ruiters) dan een stelletje veganistische beroepsdemonstranten zich voor kunnen stellen. Er wordt streng gecontroleerd en de VMWA heeft al geconcludeerd dat aan alle regels voldaan wordt.
Maar de Vegan Strike Group weet het vást beter. :bonk:
BellaBlue schreef:
14-04-2019 19:58
Ik vind een bit al niet een fatsoenlijke (!) manier !
Zelfs dat is niet persé nodig:
https://www.youtube.com/watch?v=zcPqXfck9Hs

Het bit is verder gewoon een stuurmiddel. Er aan gaan trekken of hangen veroorzaakt dat het paard terug gaat trekken en raad 'ns wie sterker is.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
14-04-2019 20:20
Zelfs dat is niet persé nodig:
https://www.youtube.com/watch?v=zcPqXfck9Hs

Het bit is verder gewoon een stuurmiddel. Er aan gaan trekken of hangen veroorzaakt dat het paard terug gaat trekken en raad 'ns wie sterker is.
Ik weet dat bitloos paardrijden bestaat, alleen gebeurt dit helaas niet vaak. Voor de ruiter is het bit een stuurmiddel. Voor het paard echter veel meer dan dat; de plaats waar het bit zit is zeer gevoelig/ vol zenuwen en een paard heeft veelal last met slikken omdat een paardenmond simpelweg eigenlijk te klein is voor een bit...
Die paarden hebben het lang niet zo slecht als een heleboel mensen en andere dieren op deze planeet.
Alle reacties Link kopieren
Van mij mag alle entertainment met dieren afgeschaft worden.
Van mij mag alles afgeschaft worden. :cheer:
Boselfje3 schreef:
14-04-2019 19:53
Op een fatsoenlijke(!) manier kan je een dier niet iets laten doen wat het absoluut niet wil. Wat een stel halve wilden doen met olifanten heeft niks te maken met hoe de paarden voor de Efteling worden getraind.

Misschien een paar dressuurlessen nemen, dan weet je hoe je het paard kan bewegen om zijn hoofd in een bepaalde positie te dragen, komt geen mishandeling aan te pas. Ik zag net op TV een turninstructrice een kind haar rug in een zeer onnatuurlijke houding drukken, maar zo gaat het er bij dressuur echt niet aan toe.

:facepalm: Misschien wordt het toch eens tijd om buiten de Benelux op vakantie te gaan...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het voornamelijk lekker makkelijk scoren. Deze groep wil publiciteit en dat doen ze door dit soort acties.

Mensen die echt begaan zijn met dieren of het milieu hoor je veel minder. Die zijn namelijk veel te druk met de natuur redden (met name in het buitenland zoals de laatste aflevering van Floortje naar het einde van de wereld). Of hebben een eigen asiel of opvang etc.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
14-04-2019 20:13
Ik heb zomaar het idee dat de paarden bij de Efteling beter verzorgd worden en in betere handen zijn (professionele ruiters) dan een stelletje veganistische beroepsdemonstranten zich voor kunnen stellen. Er wordt streng gecontroleerd en de VMWA heeft al geconcludeerd dat aan alle regels voldaan wordt.
Maar de Vegan Strike Group weet het vást beter. :bonk:

Inderdaad.
LOEP ME MAAR aub.
Wow, wordt hier nu echt het hebben van een brandende deken op een paard verdedigd? :@@: De activisten hebben gewoon gelijk. Alsof zonder die deken ze er geen mooie show van kunnen maken.
Hij noemt De Efteling als grootste park van Nederland een uithangbord van de attractie-industrie. ,,Dan dien je het goede voorbeeld te geven. De Efteling is een hartstikke mooi pretpark. En dat blijft het ook zonder dieren.” Ook shows met (roof)vogels zijn volgens Janssen respectloos tegenover dieren.
https://www.ad.nl/binnenland/dierenacti ... ~af34acc2/


Het is gewoon Efteling treiteren.
Treiteren? De Efteling kiest hier zelf voor hoor. Je bent echt niet lekker in je pan als je denkt komt we maken een paardenshow en we steken een deken op het paard in brand. En de gene die het aanhoort en denkt ja leuk is net zo goed niet helemaal 100.
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/298 ... shandeling
Geen mishandeling
De NVWA concludeert nu dat er van mishandeling geen sprake is. "Een dierenarts heeft een inspectie uitgevoerd tijdens de hele show. Er is gelet op brandwonden. Daar is geen sprake van. Ook is er gekeken of het dier op enig moment stress heeft gehad. Ook dat is niet zo", licht een woordvoerder toe aan Omroep Brabant.

De NVWA zal dus ook geen verdere stappen nemen tegen de attractie. Dat betekent dat de Raveleijn gewoon in de huidige vorm kan doorgaan

----
2019 schreef:
15-04-2019 09:50
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/298 ... shandeling
Geen mishandeling
De NVWA concludeert nu dat er van mishandeling geen sprake is. "Een dierenarts heeft een inspectie uitgevoerd tijdens de hele show. Er is gelet op brandwonden. Daar is geen sprake van. Ook is er gekeken of het dier op enig moment stress heeft gehad. Ook dat is niet zo", licht een woordvoerder toe aan Omroep Brabant.

De NVWA zal dus ook geen verdere stappen nemen tegen de attractie. Dat betekent dat de Raveleijn gewoon in de huidige vorm kan doorgaan

----
Welja, als er maar geen wonden zijn dan is alles goed. Goed nieuws dus voor loslopend dierenmishandelaars, als het beestje maar geen zichtbare wonden zijn mag je alles met ze doen. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
15-04-2019 09:50
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/298 ... shandeling
Geen mishandeling
De NVWA concludeert nu dat er van mishandeling geen sprake is. "Een dierenarts heeft een inspectie uitgevoerd tijdens de hele show. Er is gelet op brandwonden. Daar is geen sprake van. Ook is er gekeken of het dier op enig moment stress heeft gehad. Ook dat is niet zo", licht een woordvoerder toe aan Omroep Brabant.

De NVWA zal dus ook geen verdere stappen nemen tegen de attractie. Dat betekent dat de Raveleijn gewoon in de huidige vorm kan doorgaan

----

Het paard heeft dus geen enig moment van stress gehad, aldus een dierenarts.
LOEP ME MAAR aub.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven