Dierenactivisten verstoren kindervoorstelling Efteling

14-04-2019 16:35 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dierenactivisten verstoren kindershow Efteling: 'Onbegrijpelijk' http://a.msn.com/01/nl-nl/BBVVrVc?ocid=se

Ik ga nooit naar een circus. Voor mij hoeven die kunstjes met dieren niet. Maar toen ik het filmpje in bovenstaande link zag had ik compassie met de figuranten van de Efteling die de handen vol hadden om zonder geweld de activisten weg te loodsen.

Is er voor de activisten geen andere mogelijkheid om hun protest te bespreken? Zoveel praatprogramma's. Waarom moet dit dan zo?

Wat vinden jullie ervan?
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik ervan vind? Niets. Ik ga nooit naar dat soort shows of dierentuinen dus mijn kind zou het niet meekrijgen. En dan nog, wat krijsende gele hesjes en ME op zaterdagmiddag in het stadscentrum (“Rutte stop met kutte” en andere stereotype taalfouten) maakt meer indruk dan vier mensen met een keurig bordje. Denk dat die kinderen meer reageren op aanwezige volwassenen dan op vier mensen met een bordje wat de meeste kinderen nog niet eens kunnen lezen die naar de Ravelijnshow gaan.

Dat de paarden ‘schrokken’ van die vier lui lijkt mij zeer sterk. Paarden die je inzet bij veel publiek (zeker publiek waaronder veel kinderen) zijn doorgaans geen zenuwlijders die bij de minste of geringste scheet van hun draadje raken. Laat staan een stuntpaard met geoefende berijder.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Wat ik altijd nogal apart vind is dat de ikhoudnietvantoestandenmetdieren wel vaak vissen, katten honden en vogeltjes hebben. Vissen horen vrij in de natuur, vogels in de lucht en honden lopen van nature ook niet aan de lijn. Dus dat ook allemaal maar afschaffen dan?
Ik vind het op zich prima hoor de natuur zijn gang laten gaan. Denk alleen niet dat de buren met kleine hondjes en lastige poezen er blij met zullen zijn.

Dat er streng op word gecontroleerd vind ik echt meer dan prima. Maar doe ff normaal. Er zijn al sinds het begin der tijden dieren als lastdier gebruikt. Paarden voor de ploeg en zware karren bv. Denk dat paarden in een (goed) circus of bij een attractie als deze het veel en veel beter hebben en het prima vinden.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
14-04-2019 17:53
Maar doe ff normaal. Er zijn al sinds het begin der tijden dieren als lastdier gebruikt. Paarden voor de ploeg en zware karren bv.
Dit vind ik altijd zo'n dooddoener! Vroeger was slavernij ook heel normaal....
Als iets al lang bestaat wil niet zeggen dat het dan maar normaal is.
Vorige week was er een actie van de foodwatch bij de efteling nu weer dierenactivisten vorig jaar waren er ook acties bij de efteling.
Ik krijg het idee dat groepjes activisten van alles ondernemen om de efteling zo zwart mogelijk te maken.
Zo gek kan je het niet verzinnen of er komt wel een protest bij de efteling.
BellaBlue schreef:
14-04-2019 17:57
Dit vind ik altijd zo'n dooddoener! Vroeger was slavernij ook heel normaal....
Als iets al lang bestaat wil niet zeggen dat het dan maar normaal is.
Paard rijden is ook dierenmishandeling?
Lady*Voldemort schreef:
14-04-2019 16:46
En de taal die die mensen uitslaan ook: 'Efteling toont geen respect voor paarden' Verschrikkelijk gewoon.
Hebben ze dat echt gezegd?
rascalles schreef:
14-04-2019 17:09
Wat mij betreft mag de bereden politie ook afgeschaft worden. Wat die beesten bij een voetbalwedstrijd allemaal te verduren krijgen , bah.
ik snap niet waarom dat met paarden moet? Ze kunnen toch ook op brommers zitten?
redbulletje schreef:
14-04-2019 17:30
Maar waarom vindt jij het okee om een mens allerlei verplichtingen op te leggen? Een paard wat er écht geen zin in heeft dat zal geen topsportpaard worden, geen stuntpaard of geen westernpaard. Je hebt er wellicht moeite mee te geloven dat er echt paarden zijn die lol hebben in wat de ruiter van hen vraagt.
je kan helemaal niet weten of het paard er lol in heeft, dat is het projecteren van menselijke emoties op een dier. Paarden die beleerd worden worden gewoon geconditioneerd. Ze doen iets omdat ze denken dat ze beloond worden of straf krijgen
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
14-04-2019 17:58
Paard rijden is ook dierenmishandeling?
Nee hoor hartstikke fijn voor een paard zo'n bit ! :-(
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
14-04-2019 17:53
Wat ik altijd nogal apart vind is dat de ikhoudnietvantoestandenmetdieren wel vaak vissen, katten honden en vogeltjes hebben. Vissen horen vrij in de natuur, vogels in de lucht en honden lopen van nature ook niet aan de lijn. Dus dat ook allemaal maar afschaffen dan?
Ik vind het op zich prima hoor de natuur zijn gang laten gaan. Denk alleen niet dat de buren met kleine hondjes en lastige poezen er blij met zullen zijn.

Dat er streng op word gecontroleerd vind ik echt meer dan prima. Maar doe ff normaal. Er zijn al sinds het begin der tijden dieren als lastdier gebruikt. Paarden voor de ploeg en zware karren bv. Denk dat paarden in een (goed) circus of bij een attractie als deze het veel en veel beter hebben en het prima vinden.
Het gaat hier om het vuur.
Niet om het houden van dieren in het algemeen. Vuur is per definitie eng voor dieren. Dat kun je wel trainen maar in beginsel is vuur eng. Ik vind dat zielig.
Een hond wordt niet getraind met vuur.
Redballoon schreef:
14-04-2019 18:25
Het gaat hier om het vuur.
Niet om het houden van dieren in het algemeen. Vuur is per definitie eng voor dieren. Dat kun je wel trainen maar in beginsel is vuur eng. Ik vind dat zielig.
Een hond wordt niet getraind met vuur.
Jawel hoor, bij brandweer en politietraining komen honden ook in aanraking met vuur.
nina1966 schreef:
14-04-2019 17:53
Wat ik altijd nogal apart vind is dat de ikhoudnietvantoestandenmetdieren wel vaak vissen, katten honden en vogeltjes hebben. Vissen horen vrij in de natuur, vogels in de lucht en honden lopen van nature ook niet aan de lijn. Dus dat ook allemaal maar afschaffen dan?
De meeste activistische types die ik ken, hebben alleen dieren die uit een asiel of opvang komen. Die gaan echt geen dieren bij een (brood)fokker of in een winkel kopen.
Wojak schreef:
14-04-2019 16:51
Heb het er eerlijk gezegd ook niet zo op, dit soort ongein met dieren die instinctief bang zijn voor vuur, enkel voor pure entertainment van de mens.

Eens.
redbulletje schreef:
14-04-2019 17:03
Bereden politie traint hun paarden ook met vuur. Kwestie van bomproof maken. Niets zieligs aan.

Afbeelding

Da's geen entertainment he.
redbulletje schreef:
14-04-2019 18:32
Jawel hoor, bij brandweer en politietraining komen honden ook in aanraking met vuur.
Maar dat is niet ter vermaak. Die dieren hebben daar een functie. Politie te paard is bijvoorbeeld in een menigte heel goed om overzicht te houden en heeft een intimiderende functie.
Omdat ze van nature niet van vuur en knallen houden worden ze er dus op getraind. Ze worden niet getraind op suikerklontjes eten, dat vinden ze aantoonbaar leuk.
Het-groepje schreef:
14-04-2019 18:49
Maar dat is niet ter vermaak. Die dieren hebben daar een functie. Politie te paard is bijvoorbeeld in een menigte heel goed om overzicht te houden en heeft een intimiderende functie.
Omdat ze van nature niet van vuur en knallen houden worden ze er dus op getraind. Ze worden niet getraind op suikerklontjes eten, dat vinden ze aantoonbaar leuk.
Entertainment is toch evengoed een functie?
Mensen moeten ook zo vaak iets doen tegen hun zin en aan 'enge' dingen wennen. Sommige mensen blijven die dingen eng vinden, anderen krijgen er juist lol in. Als die stuntpaarden schichtig of onwillig waren, waren ze wel terechtgekomen als recreatiepaard.
Alle reacties Link kopieren
Redballoon schreef:
14-04-2019 18:25
Het gaat hier om het vuur.
Niet om het houden van dieren in het algemeen. Vuur is per definitie eng voor dieren. Dat kun je wel trainen maar in beginsel is vuur eng. Ik vind dat zielig.
Een hond wordt niet getraind met vuur.
Natuurlijk wel. Zou wat zijn als er een prullebakbrandje is en mijn hond gaat hysterisch staan bijten in alles wat maar in de buurt komt. Dus ja. En normaal gesproken gaat dat trainen heel gelijkmatig en spelenderwijs. Net zoals je kleuters leert dat de theepot heet is.
Alle reacties Link kopieren
PiNuts14 schreef:
14-04-2019 18:42
De meeste activistische types die ik ken, hebben alleen dieren die uit een asiel of opvang komen. Die gaan echt geen dieren bij een (brood)fokker of in een winkel kopen.
Ja en? Dus honden los, vogeltjes vrij vliegend en visjes naar de maas?
nina1966 schreef:
14-04-2019 19:08
Ja en? Dus honden los, vogeltjes vrij vliegend en visjes naar de maas?
En verplichte castratie en registratie (chip) voor huis-tuin-keuken dieren, ban op verkoop van kleine huisdieren in ‘dierenspeciaalzaken’, en dergelijke. Maar daar gaat dit topic niet over.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
14-04-2019 18:32
Jawel hoor, bij brandweer en politietraining komen honden ook in aanraking met vuur.
Dat is dan niet ter vermaak. Dat vind ik anders.
YellowLemon schreef:
14-04-2019 17:14
Er zit een mens met die deken op dat paard. Oftewel, ze vertrouwen en respecteren dat dier zo erg dat ze het een mensenleven toe vertrouwen. Want dat paard gooit zich in paniek achterover en met een beetje pech liggen al je botten in de soep.

Daar blijkt in mijn ogen een fantastische samenwerking uit tussen mens en dier. Maar ik zal volgens die mensen wel gek zijn omdat ik zelf heb paardgereden.

Eens. Er is geen denken aan dat je een dier van ongeveer 600 kilo iets kunt laten doen wat het absoluut niet wil. Er zijn paarden die elke ruiter eraf smijten en er zijn ook paarden die dressuur leuk vinden of springen en zelfs stunts uitvoeren. Elk paard heeft een eigen karakter, de een is schichtig, de ander is een thrillseeker en is niks te dol.

Mijn paard vindt niks meer leuk en na drie keer op de spoedeisende hulp te hebben gezeten, heb ik het opgegeven. Die muts staat nu haar dagen te slijten in de wei. Mijn eerste pony vond echt alles leuk, die was er vast voor te porren geweest om zulke stunts te doen, was helemaal bomproof en kon zich enorm uitsloven voor publiek. En nee, ze kiezen er niet voor om mee te doen in een show, het zijn geen mensen, maar dat wil niet zeggen dat ze er geen schik in hebben. Ze kunnen het niet zeggen, maar geloof me dat je het absoluut aan lichaamstaal en gedrag kan opmaken als ze iets niet willen.
Ik snap niet dat dit mag (show met paard en brandende deken). Terecht dat hier actie voor wordt gevoerd.
Boselfje3 schreef:
14-04-2019 19:15
Eens. Er is geen denken aan dat je een dier van ongeveer 600 kilo iets kunt laten doen wat het absoluut niet wil. Er zijn paarden die elke ruiter eraf smijten en er zijn ook paarden die dressuur leuk vinden of springen en zelfs stunts uitvoeren. Elk paard heeft een eigen karakter, de een is schichtig, de ander is een thrillseeker en is niks te dol.

Mijn paard vindt niks meer leuk en na drie keer op de spoedeisende hulp te hebben gezeten, heb ik het opgegeven. Die muts staat nu haar dagen te slijten in de wei. Mijn eerste pony vond echt alles leuk, die was er vast voor te porren geweest om zulke stunts te doen, was helemaal bomproof en kon zich enorm uitsloven voor publiek. En nee, ze kiezen er niet voor om mee te doen in een show, het zijn geen mensen, maar dat wil niet zeggen dat ze er geen schik in hebben. Ze kunnen het niet zeggen, maar geloof me dat je het absoluut aan lichaamstaal en gedrag kan opmaken als ze iets niet willen.
Zó mee eens!
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
14-04-2019 17:49
Maar een paar jaar geleden deden ze deze stunt met vuur niet. Er wordt vaak iets veranderd in die show.
7 jaar geleden deden ze deze show al met vuur .
Boselfje3 schreef:
14-04-2019 19:15
Eens. Er is geen denken aan dat je een dier van ongeveer 600 kilo iets kunt laten doen wat het absoluut niet wil. Er zijn paarden die elke ruiter eraf smijten en er zijn ook paarden die dressuur leuk vinden of springen en zelfs stunts uitvoeren. Elk paard heeft een eigen karakter, de een is schichtig, de ander is een thrillseeker en is niks te dol.

Mijn paard vindt niks meer leuk en na drie keer op de spoedeisende hulp te hebben gezeten, heb ik het opgegeven. Die muts staat nu haar dagen te slijten in de wei. Mijn eerste pony vond echt alles leuk, die was er vast voor te porren geweest om zulke stunts te doen, was helemaal bomproof en kon zich enorm uitsloven voor publiek. En nee, ze kiezen er niet voor om mee te doen in een show, het zijn geen mensen, maar dat wil niet zeggen dat ze er geen schik in hebben. Ze kunnen het niet zeggen, maar geloof me dat je het absoluut aan lichaamstaal en gedrag kan opmaken als ze iets niet willen.
nog nooit gezien hoe olifanten beleerd worden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven