Dierenactivisten verstoren kindervoorstelling Efteling

14-04-2019 16:35 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dierenactivisten verstoren kindershow Efteling: 'Onbegrijpelijk' http://a.msn.com/01/nl-nl/BBVVrVc?ocid=se

Ik ga nooit naar een circus. Voor mij hoeven die kunstjes met dieren niet. Maar toen ik het filmpje in bovenstaande link zag had ik compassie met de figuranten van de Efteling die de handen vol hadden om zonder geweld de activisten weg te loodsen.

Is er voor de activisten geen andere mogelijkheid om hun protest te bespreken? Zoveel praatprogramma's. Waarom moet dit dan zo?

Wat vinden jullie ervan?
LOEP ME MAAR aub.
Er zit een mens met die deken op dat paard. Oftewel, ze vertrouwen en respecteren dat dier zo erg dat ze het een mensenleven toe vertrouwen. Want dat paard gooit zich in paniek achterover en met een beetje pech liggen al je botten in de soep.

Daar blijkt in mijn ogen een fantastische samenwerking uit tussen mens en dier. Maar ik zal volgens die mensen wel gek zijn omdat ik zelf heb paardgereden.
RégineFilange schreef:
14-04-2019 17:07
Ze kunnen dan wel getraind zijn en op zo'n moment geen angst voelen, maar ergens blijft het natuurlijk onnatuurlijk voor zo'n dier. Een stuntman kiest zelf voor zoiets, een paard niet.
Kinderen de hele dag in een schoolklas zetten is ook onnatuurlijk en je eten kopen in een supermarkt is ook onnatuurlijk.

Mijnwerkers de hele dag onder de grond laten werken is dan ook pure mishandeling en duikers boorstations laten repareren is pure martelarij.
In een fabriek achter de lopende band staan is pure martelarij, enkel voor het geld wat ze moeten verdienen, nee de mens doet ook lang niet alleen maar wat hij leuk vindt.

Het gaat erom dat dieren niet mishandeld worden en dat ze een goed leven hebben.
En een leek kan dat lang niet altijd goed beoordelen.
ReginaMills schreef:
14-04-2019 17:13
Jullie kijken ook geen series en films waarbij paarden of andere dieren gebruikt worden voor ons vermaak?
Ik heb zelf een paardrijverleden en ik heb vandaag weer met veel plezier de Longines grand prix jumping bekeken.
Ook ben ik in Amerika en Australie op een ranch geweest en heb daar te paard kuddes runderen en schapen bijeen gedreven en rodeo's bezocht.
Paarden dienen de mens al heel erg lang.
tantejans schreef:
14-04-2019 17:15
Kinderen de hele dag in een schoolklas zetten is ook onnatuurlijk en je eten kopen in een supermarkt is ook onnatuurlijk.

Mijnwerkers de hele dag onder de grond laten werken is dan ook pure mishandeling en duikers boorstations laten repareren is pure martelarij.
In een fabriek achter de lopende band staan is pure martelarij, enkel voor het geld wat ze moeten verdienen, nee de mens doet ook lang niet alleen maar wat hij leuk vindt.

Het gaat erom dat dieren niet mishandeld worden en dat ze een goed leven hebben.
En een leek kan dat lang niet altijd goed beoordelen.
Dit!
Zowel bij paarden als mensen geldt: je hebt luxe paarden en je hebt werkpaarden ;-D
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de paarden in de Efteling een beter leven hebben dan onderstaande dieren:

https://youtu.be/MyzQ6F07UKE 16 paarden voor de sleepwagen - Internationaal Historisch Festival Panningen 2011


https://youtu.be/THyfZ27JcaU Pakezel in Griekenland (Lefkas)

https://youtu.be/jGh3zoIHx-M Op de kameel
missie_m wijzigde dit bericht op 14-04-2019 17:23
7.06% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
14-04-2019 17:17
Ik heb zelf een paardrijverleden en ik heb vandaag weer met veel plezier de Longines grand prix jumping bekeken.
Ook ben ik in Amerika en Australie op een ranch geweest en heb daar te paard kuddes runderen en schapen bijeen gedreven en rodeo's bezocht.
Paarden dienen de mens al heel erg lang.

Ik heb ook een paardrijverleden en ik zie absoluut geen kwaad in de show. Er wordt hier wel (niet door jou maar anderen) heel hard geroepen dat dit maar eens afgelopen moet zijn.

Maar hoe zit het dan met alle series en films die gemaakt zijn met paarden en andere dieren? Kijk naar Outlander, wat die paarden allemaal wel niet moeten doorstaan met kanonnen etc.
I told you walking was idiotic.
tantejans schreef:
14-04-2019 17:15
nee de mens doet ook lang niet alleen maar wat hij leuk vindt.

Wat een drogreden. Nee, dat is niet leuk voor de mens, maar dat betekent niet dat het voor paarden en andere dieren dan ook maar oke is om ze allerlei dingen te laten doen voor ons amusement of gemak.
Alle reacties Link kopieren
ReginaMills schreef:
14-04-2019 17:22
Maar hoe zit het dan met alle series en films die gemaakt zijn met paarden en andere dieren? Kijk naar Outlander, wat die paarden allemaal wel niet moeten doorstaan met kanonnen etc.
Ook afschaffen!!
Ik heb ooit op een paard gereden wat dol was op spannende dingen met een ruiter op haar rug.

Ook zat ik (heel kort) op een paard wat geen zin had om bereden te worden.

Ik won ooit spring wedstrijden met een paard wat dol was op springen in een wedstrijd, mits de ruiter goed meebewoog.

Ook paarden hebben allemaal hun eigen karakter en ik weet zeker dat er af en toe een paard is wat zelf ook kan kicken op zulke shows.
anoniem_638f50d8e8247 wijzigde dit bericht op 14-04-2019 17:27
0.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
RégineFilange schreef:
14-04-2019 17:24
Wat een drogreden. Nee, dat is niet leuk voor de mens, maar dat betekent niet dat het voor paarden en andere dieren dan ook maar oke is om ze allerlei dingen te laten doen voor ons amusement of gemak.

Nogmaals, kijk je dan ook geen series en films waar paarden en andere dieren bij gebruikt worden?

Volgens mij zijn we hier toch wel een beetje erg hypocriet aan het doen hoor.
I told you walking was idiotic.
ReginaMills schreef:
14-04-2019 17:26
Nogmaals, kijk je dan ook geen series en films waar paarden en andere dieren bij gebruikt worden?

Jawel, en dan gaat het ook weleens door mijn hoofd dat ik het niet zo fijn voor die paarden vind.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik bij die show was een tijd geleden had ik er ook echt geen lekker gevoel bij.
Voor het eerst in mijn leven geef ik die dierenactivisten gelijk.
Dat gedoe met vuur moeten ze gewoon niet doen.
Ze doen die show met die paarden toch al heel erg lang? Vorige zomer in ieder geval en ik dacht de zomer ervoor ook, en misschien zelfs nog langer.
En beetje suf om dan na zo lange tijd ineens te gaan protesteren.
Alle reacties Link kopieren
RégineFilange schreef:
14-04-2019 17:27
Jawel, en dan gaat het ook weleens door mijn hoofd dat ik het niet zo fijn voor die paarden vind.

En toch kijk je. Je zet het niet af. Neem dan een principieel standpunt in dat je niet wil kijken naar shows, series en films met paarden. Vind je het voor andere dieren niet zielig? Er worden ook vaak honden gebruikt. Dat is wel oké?
I told you walking was idiotic.
RégineFilange schreef:
14-04-2019 17:24
Wat een drogreden. Nee, dat is niet leuk voor de mens, maar dat betekent niet dat het voor paarden en andere dieren dan ook maar oke is om ze allerlei dingen te laten doen voor ons amusement of gemak.
Maar waarom vindt jij het okee om een mens allerlei verplichtingen op te leggen? Een paard wat er écht geen zin in heeft dat zal geen topsportpaard worden, geen stuntpaard of geen westernpaard. Je hebt er wellicht moeite mee te geloven dat er echt paarden zijn die lol hebben in wat de ruiter van hen vraagt.
Alle reacties Link kopieren
3thee schreef:
14-04-2019 17:29
Ze doen die show met die paarden toch al heel erg lang? Vorige zomer in ieder geval en ik dacht de zomer ervoor ook, en misschien zelfs nog langer.
En beetje suf om dan na zo lange tijd ineens te gaan protesteren.
Ja joh, pas 6 jaar.
I told you walking was idiotic.
ReginaMills schreef:
14-04-2019 17:29
En toch kijk je. Je zet het niet af. Neem dan een principieel standpunt in dat je niet wil kijken naar shows, series en films met paarden. Vind je het voor andere dieren niet zielig? Er worden ook vaak honden gebruikt. Dat is wel oké?
Gelukkig mag ik zelf bepalen wat en of ik voor principieel standpunt ik inneem.

Ik vind je geen heel gezellige naamgenoot.
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 14-04-2019 17:33
1.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
BellaBlue schreef:
14-04-2019 17:26
Ook afschaffen!!

Kijk je er zelf naar? Heb je ooit beseft dat het niet leuk is voor de paarden of roep je dat nu even nav dit topic?
I told you walking was idiotic.
redbulletje schreef:
14-04-2019 17:30
Maar waarom vindt jij het okee om een mens allerlei verplichtingen op te leggen?

Dat heb ik zeker nergens geschreven, ik ben de laatste die dat vindt :P
Alle reacties Link kopieren
RégineFilange schreef:
14-04-2019 17:32
Gelukkig mag ik zelf bepalen wat voor principieel standpunt ik inneem.

Ik vind je geen heel gezellige naamgenoot.

Hypocriet dus.
I told you walking was idiotic.
ReginaMills schreef:
14-04-2019 17:34
Hypocriet dus.

Joh, overdrijf niet zo, vrolijkerd.

Ik ga niet staan meeprotesteren ofzo, en als een dierenarts heeft geconstateerd dat die paarden oke zijn dan zal het verder wel.
Alle reacties Link kopieren
ReginaMills schreef:
14-04-2019 17:33
Kijk je er zelf naar? Heb je ooit beseft dat het niet leuk is voor de paarden of roep je dat nu even nav dit topic?
1 + 1 = 2 hé? Zou beetje hypocriet zijn als ik zeg; dat kan wel, maar wat er in de Efteling gebeurt vind ik niet kunnen.
Ik ben tegen het inzetten van dieren ter vermaak van de mens. Kortom; ik kijk er zelf niet naar en om die reden zal ik bijvoorbeeld ook nooit een dierentuin/ dolfinarium / een show of wat dan ook bezoeken.
Alle reacties Link kopieren
BellaBlue schreef:
14-04-2019 17:38
1 + 1 = 2 hé? Zou beetje hypocriet zijn als ik zeg; dat kan wel, maar wat er in de Efteling gebeurt vind ik niet kunnen.
Ik ben tegen het inzetten van dieren ter vermaak van de mens. Kortom; ik kijk er zelf niet naar en om die reden zal ik bijvoorbeeld ook nooit een dierentuin/ dolfinarium / een show of wat dan ook bezoeken.

Dat was mijn vraag hè. Er zijn er hier genoeg die maar wat roepen nav dit topic en vanavond weer blij Game of thrones aanzetten. En ja dan vind ik iemand heel erg hypocriet en inconsequent.
I told you walking was idiotic.
Alle reacties Link kopieren
RégineFilange schreef:
14-04-2019 17:38
Joh, overdrijf niet zo, vrolijkerd.

Ik ga niet staan meeprotesteren ofzo, en als een dierenarts heeft geconstateerd dat die paarden oke zijn dan zal het verder wel.

Het is ook moeilijk toe te geven dat je nogal hypocriet overkomt als je tegen een show bij de Efteling bent omdat daar paarden in gebruikt worden maar wel vrolijk een serie/film kijkt waarin paarden gebruikt worden. Geeft niks hoor zonnestraaltje. :bigkiss:
I told you walking was idiotic.
Alle reacties Link kopieren
ReginaMills schreef:
14-04-2019 17:32
Ja joh, pas 6 jaar.
Maar een paar jaar geleden deden ze deze stunt met vuur niet. Er wordt vaak iets veranderd in die show.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven