Drones
vrijdag 7 november 2025 om 00:59
Respect voor jouw poging Mwrosa minder bevreesd te maken, maar ik ben ook wel iemand van de waarheid… Vogels zijn een probleem, maar hebben lang niet zo’n grote impact op een vliegtuig als een drone. Motoren worden uitvoerig getest op vogelingestie (gebeurt daadwerkelijk door er bevroren kippen in te schieten), en kwetsbare onderdelen worden beschermd voor vogelaanvaringen. Maar dat geldt niet voor drones. De schade die een drone kan veroorzaken is veel groter. En het is gebeurd, weliswaar tot nu toe alleen met recreatieve drones. Maar het gaat om het risico. Risico is de kans dat het gebeurt maal de consequentie. De kans op een vogelaanvaring is veel groter dan met een drone, maar de consequenties zijn meestal niet zo groot. Bij drones is het precies andersom. De kans dat je een drone raakt is klein, zelfs met al de recente voorvallen. De intentie lijkt ook niet het veroorzaken van schade te zijn, want op de beelden is te zien dat die dingen alle verlichting aan hebben.
Er zijn voorstellen om voor recreatieve drones geofencing verplicht te stellen, maar daar hoor ik de laatste tijd weinig meer over. Dat zal de Russen helaas niet tegen houden…
Fate is just the weight of circumstances
vrijdag 7 november 2025 om 03:03
vrijdag 7 november 2025 om 06:36
Ik moet wel lachen om die bevroren kippen. Dat wist ik niet hahacygnus schreef: ↑07-11-2025 00:59Respect voor jouw poging Mwrosa minder bevreesd te maken, maar ik ben ook wel iemand van de waarheid… Vogels zijn een probleem, maar hebben lang niet zo’n grote impact op een vliegtuig als een drone. Motoren worden uitvoerig getest op vogelingestie (gebeurt daadwerkelijk door er bevroren kippen in te schieten), en kwetsbare onderdelen worden beschermd voor vogelaanvaringen. Maar dat geldt niet voor drones. De schade die een drone kan veroorzaken is veel groter. En het is gebeurd, weliswaar tot nu toe alleen met recreatieve drones. Maar het gaat om het risico. Risico is de kans dat het gebeurt maal de consequentie. De kans op een vogelaanvaring is veel groter dan met een drone, maar de consequenties zijn meestal niet zo groot. Bij drones is het precies andersom. De kans dat je een drone raakt is klein, zelfs met al de recente voorvallen. De intentie lijkt ook niet het veroorzaken van schade te zijn, want op de beelden is te zien dat die dingen alle verlichting aan hebben.
Er zijn voorstellen om voor recreatieve drones geofencing verplicht te stellen, maar daar hoor ik de laatste tijd weinig meer over. Dat zal de Russen helaas niet tegen houden…
Die drones zijn steeds verlicht idd, nou ja we gaan het wel zien. Ik ga er vanuit dat het goed komt..
Maar er is wel iets vreemds aan de hand met die drones. Bijna dat ik denk: is dit een of andere club vanuit het darkweb die dit heeft afgesproken met elkaar om angst te zaaien "voor de gein"?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in