Een echte schat

03-07-2011 18:59 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie droomt er wel eens van om een echte schat te vinden,

In India waren ze zo gelukkig:

Net als in de film...

Eeuwenlang verborgen schatten in oude tempels zijn doorgaans alleen weggelegd voor in films. Maar in twee ondergrondse kamers van een tempel in de Hindu-cultplaats Sri Padmanabhaswamy in India, hebben onderzoekers een enorme schat aan diamanten, robijnen, samaragd, goud en zilverwerk ontdekt.

De tempel heeft totaal zes ondergrondse kamers, waarvan er twee dagelijks open zijn en twee anderen twee keer per jaar worden opengesteld. De ruimtes waarin de rijkdommen, geschat op zo'n 7,5 miljard euro, werden aangetroffen, waren ruim 130 jaar gesloten geweest.

De rechtbank heeft zeven experts opdracht gegeven de inventaris van de twee ruimtes op te maken. Volgens de krant Hindustian Times kan dat werk weken duren.

Wat zullen ze gaan doen met 7,5 miljard.
Ik denk dat ze heel veel geld aan onderhoud, verzekeringen en beveiliging gaan uitgeven.
Denk het ook, saai, maar het zo zo leuk zijn om te bedenken wat je allemaal zou kunnen doen met dat enorme bedrag.
Ja, idd. Het trieste is dat de kosten hoogstwaarschijnlijk dusdanig hoog zijn en ze vervolgens delen noodgedwongen moeten verkopen.

Sorry, het is even mijn pessimistische tijd van de maand dan lijkt de wereld nog oneerlijker dan hij al is.

Maar voor die onderzoekers is het wel gaaf dat dit het resultaat is van hun onderzoek!
Oh, een mooi huis kopen, een leuke auto, minder werken, vrienden/vriendinnen mee nemen op vakantie, een mooie boekenkast kopen (met zo'n trapje) voor al mijn boeken, een noodlijdende stichting financieel steunen, etc.

Dat zou IK er mee doen. Maar ja, in mijn kelder staat helaas geen schat met robijnen en diamanten.

Wat ik een leuk programma vindt is 'tussen kunst en kitch', waar iemand met een gruwelijk lelijk erfstuk komt, omdat het zo dierbaar is. Dan blijkt zo iets 10.000 euro waard te zijn ofzo.
Ben ook erg fan van tussen kunst en kitsch.

Heb ook nog wel wat rommel staan, misschien is er wel een verloren gewaande schat tussen.

(vooral veel stadsgezichten van Amsterdam, vergeeld)
Het zou leuk zijn als het geld werd gebruikt voor de kastelozen van India. maar dat zal wel teveel gevraagd zijn
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:nlies schreef op 03 juli 2011 @ 21:58:

Het zou leuk zijn als het geld werd gebruikt voor de kastelozen van India. maar dat zal wel teveel gevraagd zijn

Er is helemaal geen geld. Er is kennelijk een zeer waardevolle vondst gedaan. De tempel wordt daarmee meteen een soort van museum, want zo'n schat moet natuurlijk zorgvuldig geconserveerd en bewaakt worden. Dat kost alleen maar geld. De Nachtwacht en de schilderijen van Vermeer helpen toch ook geen bijstandsmoeders in Nederland?

Overigens lijkt 7,5 miljard me totaal uit de lucht gegrepen.

De kastelozen hebben voor hun emancipatie meer aan globalisering en Westerse televisie dan aan schatgravers.
Natuurlijk ligt er geen geld. Er liggen, waarschijnlijk geschonken, kostbaarheden, zoals edelstenen en goud.

Net op rtl4 nieuws dat ze nog meer kamers hebben ondekt,

Dus nog meer schatten.
Zou meteen m'n studieschuld af betalen, de rest zie k later wel :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven