Eigen partij verwijt Merkel naïviteit

30-07-2016 14:01 116 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me al vaker afgevraagd "Waarom heb ik een andere mening dan Angela, waarom zie ik het zoveel anders? zie ik iets over het hoofd?" "Tuurlijk , dan staan de beste stuurlui aan wal" zal men zeggen.

Hoe zit het dan met dat filmpje van die Amerikaanse journalist? Gisteren las ik een nieuwsbericht waarin ze zegt: ,,Ik heb de grenzen niet open gezet. De grens stond open.''



Maar zelfs haar eigen partij is niet meer overtuigd van Angela. Zijn er uberhaupt nog mensen die wel overtuigd zijn en het volle vertrouwen hebben in haar aanpak?



NU.nl



CSU verwijt bondskanselier Merkel naïviteit



Foto: ANP

Gepubliceerd: 29 juli 2016 17:58 Laatste update: 29 juli 2016 17:58



In de top van de CSU is weerstand gerezen tegen de analyse die bondskanselier Angela Merkel (CDU) heeft gegeven over het terrorisme in Duitsland en de oplossing van de vluchtelingencrisis.



"Mij persoonlijk heeft ze niet overtuigd", zei de Beierse minister van Financiën Markus Söder vrijdag na een besloten kabinetsvergadering aan de Tegernsee.



Deze mening komt aardig overeen met hoe premier en CSU-leider Horst Seehofer erover denkt. Merkels volzin "Wir schaffen das" wordt niet sneller werkelijkheid door herhaling. Söder beschuldigde de bondskanselier indirect van naïviteit.



Representanten van de Groenen en Linke klaagden dat de bestrijding van de vluchtoorzaken waarover Merkel het steeds heeft - verzoening bij conflicten, economische ondersteuning en klimaatbescherming - holle frasen beginnen te worden.



Catastrofen



Groenen-partijleider Cem Özdemir stelde dat Merkel in haar toespraak donderdag voorbij ging aan catastrofen zoals de "onvoorstelbare ellende" onder de honderdduizenden mensen in de omsingelde stad Aleppo. Volgens hem laten de wereld, Europa en vooral Duitsland het afweten.



Fractievoorzitter Anton Hofreiter zei dat de bondskanselier een "grote kans heeft laten liggen haar politieke kompas voor de komende tijd te onthullen en de Duitse burger een duidelijke boodschap te geven".



De rechts-populistische oppositie had geen goed woord over voor het negenpuntenplan van Merkel, dat voor een belangrijk deel niet nieuw is. Alexander Gauland sprak namens Alternative für Duitsland van "een placebo voor goedgelovigen" en "hoon voor de slachtoffers van aanslagen".



Door: ANP
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Angela geeft alleen leiding CDU op, dat betekend niet dat ze dan ook als bondskanselier aftreed. Maar ik vind dit voor Angela toch een grote stap.

‘Merkel geeft leiding CDU op’ http://a.msn.com/01/nl-nl/BBP32IC?ocid=se
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Video: Angela Merkel trilt onophoudelijk tijdens volkslied https://www.limburger.nl/cnt/dmf2019061 ... -volkslied


Ik vind dit wel erg voor Angela.

Opnieuw een bevende Angela Merkel http://a.msn.com/01/nl-nl/AADuZKD?ocid=se
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
27-06-2019 14:45
Video: Angela Merkel trilt onophoudelijk tijdens volkslied https://www.limburger.nl/cnt/dmf2019061 ... -volkslied


Ik vind dit wel erg voor Angela.

Opnieuw een bevende Angela Merkel http://a.msn.com/01/nl-nl/AADuZKD?ocid=se
Ik vind dit erg voor Merkel, maar nog erger voor het volk dat ze vertegenwoordigd. Deze vrouw is niet in orde, dikke vette bullshit dat dit soort trillingen door een vochtgebrek komen. Ik vind dat de gezondheid van een staatshoofd gewoon openbare informatie moet zijn zolang je in die functie zit. Ben je door ziekte niet meer in staat om je werk naar behoren te doen. dan zou je af moeten treden. Merkel heeft het in mijn ogen 6 jaar lang prima gedaan, totdat ze iedereen die maar wilde komen een vrijbrief heeft gegeven om naar europa te komen. Vervolgens zadelt ze niet alleen haar eigen volk op met het probleem, maar ook nog alle andere volkeren van europa. Daar mag ze wat mij betreft ook verantwoordelijk voor worden gehouden, hoe slecht het daadwerkelijk gaat in Duitsland gaat pas zichtbaar worden zodra het economisch minder wordt, en er niet meer genoeg werkenden zijn om de duitse verzorgingsstaat in stand de houden. Daarvoor mag zij wat mij betreft zeker verantwoordelijk worden gehouden, daar ze zonder raadplgen van haar partij en achterban een keuze heeft gemaakt die nog generaties lang zal nadreunen in europa. Daar komt bij dat je voor hetzelfde geld 10 keer zoveel mensen had kunnen helpen in de eigen regio, compleet knettergek beleid vind ik het....
If it weren't for the amazing double standard, you would have no standard at all...
Alle reacties Link kopieren
Zeg dude, denk je niet dat het nu érg belangrijk is je hierover genuanceerd en terughoudend uit te laten in de week dat duidelijk is geworden dat de moordenaar van een mede-CDU-politicus van Merkel, Walter Lübcke, een neonazi is die hem juist om zijn uitlatingen over asielzoekers door het hoofd heeft geschoten, in zijn eigen tuin.
Deze Stephan E. heeft ontkend dat hij medeplichtigen had, maar nu zijn er nog twee andere verdachten gearresteerd, waarvan bij één in zijn woning nazi-relikwieën in beslag zijn genomen.
https://nos.nl/artikel/2290888-nieuwe-a ... tdekt.html
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
27-06-2019 16:39
Zeg dude, denk je niet dat het nu érg belangrijk is je hierover genuanceerd en terughoudend uit te laten in de week dat duidelijk is geworden dat de moordenaar van een mede-CDU-politicus van Merkel, Walter Lübcke, een neonazi is die hem juist om zijn uitlatingen over asielzoekers door het hoofd heeft geschoten, in zijn eigen tuin.
Deze Stephan E. heeft ontkend dat hij medeplichtigen had, maar nu zijn er nog twee andere verdachten gearresteerd, waarvan bij één in zijn woning nazi-relikwieën in beslag zijn genomen.
https://nos.nl/artikel/2290888-nieuwe-a ... tdekt.html
Nee sorry, ik laat mijn mening niet beínvloeden door de daden van een gestoorde of meerdere gestoorden. Er is altijd wel iets of iemand die door eigen ervaringen moeite heeft met bepaalde meningen, moet iedereen daarom maar gewoon niet meer zijn/haar mening uitspreken? Dat is wat bepaalde groeperingen lijken te willen bereiken, voor mij zou het het einde van de vrije samenleving betekenen. Ik snap je punt wel, maar er gebeuren dagelijks verschrikkelijke dingen, als je met al die dingen rekening moet gaan houden in je uitspraken, wat kun je dan werkelijk nog zeggen?
If it weren't for the amazing double standard, you would have no standard at all...
Alle reacties Link kopieren
Duder1987 schreef:
27-06-2019 16:50
Nee sorry, ik laat mijn mening niet beínvloeden door de daden van een gestoorde of meerdere gestoorden. Er is altijd wel iets of iemand die door eigen ervaringen moeite heeft met bepaalde meningen, moet iedereen daarom maar gewoon niet meer zijn/haar mening uitspreken? Dat is wat bepaalde groeperingen lijken te willen bereiken, voor mij zou het het einde van de vrije samenleving betekenen. Ik snap je punt wel, maar er gebeuren dagelijks verschrikkelijke dingen, als je met al die dingen rekening moet gaan houden in je uitspraken, wat kun je dan werkelijk nog zeggen?
Is het nooit bij je opgekomen dat extreme figuren zich gesteund kunnen voelen door jouw mening?
Alle reacties Link kopieren
swannie12 schreef:
27-06-2019 16:56
Is het nooit bij je opgekomen dat extreme figuren zich gesteund kunnen voelen door jouw mening?
Dat kan bij iedere mening het geval zijn. Ik hoor op TV de meest extreme zaken gezegd worden over Wilders, Trump, Baudet en Farrage. Zijn we met zn allen vergeten hoe de NOS en politieke doreftoeters Fortuyn hebben neergezet? Hoeveel van die verantwoordelijkheid die je mij in de schoenen probeert te schuiven hebben zij toendertijd genomen? Vond je toen dat zij ervoor gezorgd hebben dat vd Graaf Fortuyn heeft neergeschoten, of was hij een gestoorde gek die dit hoe dan ook gedaan had?

Ik moedig niemand aan om geweld tegen wie dan ook te gebruiken, ik verkondig slechts mijn mening. Dat die volgens sommigen 'gevaarlijk' is spreekt boekdelen over hoe onze samenleving aan het aftakelen is. Als ik het met iemand oneens ben ga ik met diegene in discussie op basis van inhoud en argumenten, diegene die dat niet kan heeft snel de neiging om de ander als 'slecht' neer te zetten zodat zijn eiegen intellectuele beperkingen minder zichtbaar zijn. Ik hou daar niet zo van.
If it weren't for the amazing double standard, you would have no standard at all...
Alle reacties Link kopieren
Duder1987 schreef:
27-06-2019 16:50
Nee sorry, ik laat mijn mening niet beínvloeden door de daden van een gestoorde of meerdere gestoorden. Er is altijd wel iets of iemand die door eigen ervaringen moeite heeft met bepaalde meningen, moet iedereen daarom maar gewoon niet meer zijn/haar mening uitspreken? Dat is wat bepaalde groeperingen lijken te willen bereiken, voor mij zou het het einde van de vrije samenleving betekenen. Ik snap je punt wel, maar er gebeuren dagelijks verschrikkelijke dingen, als je met al die dingen rekening moet gaan houden in je uitspraken, wat kun je dan werkelijk nog zeggen?

Ik heb het niet eens over je mening, maar wél over de manier en het moment waarop je die uit.
16 jaar na de moord op Pim Fortuyn wordt nog steeds gezegd dat 'de kogel van links kwam' en wordt het op magische wijze aan GroenLinks toegeschreven, maar 3 weken na de moord op Lübcke kom jij met deze redenering :-[

Wat Swannie schrijft lijkt me zeer duidelijk.

edit: oh kijk, je begint zelf al over Fortuyn. Blijkbaar gaat de vrijheid van meningsuiting van de critici van Fortuyn van destijds je dan weer veel minder aan het hart. Opmerkelijk.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 27-06-2019 17:12
8.29% gewijzigd
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
27-06-2019 17:05
Ik heb het niet eens over je mening, maar wél over de manier en het moment waarop je die uit.
16 jaar na de moord op Pim Fortuyn wordt nog steeds gezegd dat 'de kogel van links kwam' en wordt het op magische wijze aan GroenLinks toegeschreven, maar 3 weken na de moord op Lübcke kom jij met deze redenering :-[

Wat Swannie schrijft lijkt me zeer duidelijk.

edit: oh kijk, je begint zelf al over Fortuyn.
Wanneer was het volgens jou lang genoeg geleden geweest? Zoals ik al zei gebeuren er elke dag dingen die ertoe leidden dat mensen zich gekwetst kunnen voelen over bepaalde meningen/uitspraken, moet je dan maar niks meer zeggen? Wie bepaalt verder wanneer het lang genoeg geleden is om weer wat te mogen zeggen? Het werkt praktisch gezien gewoon niet om met iedereen rekening te willen houden...
If it weren't for the amazing double standard, you would have no standard at all...
Alle reacties Link kopieren
Duder1987 schreef:
27-06-2019 17:03
Ik hoor op TV de meest extreme zaken gezegd worden over Wilders, Trump, Baudet en Farrage.
Deze figuren doen ook extreme uitlatingen.
En door die extreme uitlatingen scheppen ze een bepaald klimaat waarin extremisten zich geroepen voelen de daad bij het woord te voegen.
Alle reacties Link kopieren
Duder1987 schreef:
27-06-2019 17:11
Wanneer was het volgens jou lang genoeg geleden geweest? Zoals ik al zei gebeuren er elke dag dingen die ertoe leidden dat mensen zich gekwetst kunnen voelen over bepaalde meningen/uitspraken, moet je dan maar niks meer zeggen? Wie bepaalt verder wanneer het lang genoeg geleden is om weer wat te mogen zeggen? Het werkt praktisch gezien gewoon niet om met iedereen rekening te willen houden...

Godsamme zeg, ik heb het niet over iemand die zich gekwetst voelt. Er is een mede-CDU-politicus van Angela Merkel door het hoofd geschoten door een neonazi vanwege zijn mening over asielzoekers. Drie weken geleden. Dat vind je een onbelangrijk detail in deze discussie?

Bovendien is op deze moord zeer instemmend gereageerd door extreemrechts Duitsland.

Na zijn gewelddadige dood waren er op internet haatcommentaren uit (extreem-)rechtse hoek te lezen. Die zorgen voor verontwaardiging in Duitsland. Op tientallen extremistische fora en Facebook-groepen werd de dood van Lübcke gevierd. Bondspresident Frank-Walter Steinmeier sprak zijn afkeur uit, hij noemde de reacties ‘cynisch, smaakloos, afschuwelijk, in elk opzicht afstotelijk’.
https://www.trouw.nl/nieuws/duitse-just ... ~b349f3c4/
nounou
Alle reacties Link kopieren
Een parlementslid van de AfD bleef zitten tijdens de herdenking van de moord op Lübcke in het Beierse deelparlement.
Zover is het dus al gekomen. En deze politicus verweert zich tegen verwijten met een ongeloofwaardig en slap verhaal.
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/af ... ~a695d7f3/
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
27-06-2019 16:39
Zeg dude, denk je niet dat het nu érg belangrijk is je hierover genuanceerd en terughoudend uit te laten in de week dat duidelijk is geworden dat de moordenaar van een mede-CDU-politicus van Merkel, Walter Lübcke, een neonazi is die hem juist om zijn uitlatingen over asielzoekers door het hoofd heeft geschoten, in zijn eigen tuin.
Deze Stephan E. heeft ontkend dat hij medeplichtigen had, maar nu zijn er nog twee andere verdachten gearresteerd, waarvan bij één in zijn woning nazi-relikwieën in beslag zijn genomen.
https://nos.nl/artikel/2290888-nieuwe-a ... tdekt.html

Politiek mag best een beetje stevig zijn.
Ik zie niet in waarom we na een moord door een gestoorde neo-nazi in een keer geen kritiek meer mogen hebben op onze beleidsmakers.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
https://nos.nl/artikel/2290967-duitse-m ... azi-s.html
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
27-06-2019 21:49
Politiek mag best een beetje stevig zijn.
Ik zie niet in waarom we na een moord door een gestoorde neo-nazi in een keer geen kritiek meer mogen hebben op onze beleidsmakers.

Waar haal jij de informatie vandaan dat deze neonazi 'gestoord' is? Het lijkt me eerder 'gewoon' een neonazi, die nu dus de daad bij het woord heeft gevoegd.
Deze moord zou weleens de consequentie kunnen zijn van dat wat ze al jaren zeggen en schrijven, zoals je ook had kunnen weten als je de links had doorgelezen.
Dat jij in een ander topic de indruk hebt willen wekken dat Constant Kusters van de NVU een heel redelijk figuur is die met iedereen praat zegt denk ik meer over je eigen onvermogen om het gevaar van neonazi's in te schatten.

Ik denk dat het heel verstandig is voor alle rechtspopulisten om eens na te denken over de manier waarop ze zich uiten in het debat, omdat de extreme scheldpartijen en bedreigingen en zogenaamde grappen op Twitter, Facebook etcetera niet alleen maar een manier zijn om even je gemoed te ontdoen van frustraties over beleid van politici maar daadwerkelijk een voedingsbodem én rechtvaardiging voor hun daden vormen voor dit soort extreme figuren.

Op het moment dat je dat 'een beetje stevig' noemt onderschat je het gevaar, zoals je dus kunt lezen in bijvoorbeeld het NOS-artikel wat je aanhaalt.

Het is natuurlijk geen reden om op te houden kritisch te zijn op beleidsbeslissingen, maar die zogenaamde humor op rechtse fora en weblogs heeft wel degelijk een zeer duistere rand, dat is niet meer te ontkennen.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
27-06-2019 23:27
Waar haal jij de informatie vandaan dat deze neonazi 'gestoord' is? Het lijkt me eerder 'gewoon' een neonazi, die nu dus de daad bij het woord heeft gevoegd.
Deze moord zou weleens de consequentie kunnen zijn van dat wat ze al jaren zeggen en schrijven, zoals je ook had kunnen weten als je de links had doorgelezen.
Dat jij in een ander topic de indruk hebt willen wekken dat Constant Kusters van de NVU een heel redelijk figuur is die met iedereen praat zegt denk ik meer over je eigen onvermogen om het gevaar van neonazi's in te schatten.

Ik denk dat het heel verstandig is voor alle rechtspopulisten om eens na te denken over de manier waarop ze zich uiten in het debat, omdat de extreme scheldpartijen en bedreigingen en zogenaamde grappen op Twitter, Facebook etcetera niet alleen maar een manier zijn om even je gemoed te ontdoen van frustraties over beleid van politici maar daadwerkelijk een voedingsbodem én rechtvaardiging voor hun daden vormen voor dit soort extreme figuren.

Op het moment dat je dat 'een beetje stevig' noemt onderschat je het gevaar,
zoals je dus kunt lezen in bijvoorbeeld het NOS-artikel wat je aanhaalt.

Het is natuurlijk geen reden om op te houden kritisch te zijn op beleidsbeslissingen, maar die zogenaamde humor op rechtse fora en weblogs heeft wel degelijk een zeer duistere rand, dat is niet meer te ontkennen.

Even denken...ik probeer me te herinneren...........het lukt nog niet echt..
Bedoel je dus ook dat kick-out-zwarte-Pieters geen onzin moeten uitkramen over een kinderfeest in december...of tellen die niet mee?? , en dat er geen 'Michael's van Z'ten' oproepen gaan plaatsen om Sinterklaas te vermoorden voor de ogen van kleine kinderen. Of vond jij dat toen een slecht grapje van Michael?? En bedoel je ook dat bijvoorbeeld een Anousha geen boek moet schrijven over verwijten aan de 'witte Hollanders'?
missie_m wijzigde dit bericht op 28-06-2019 00:06
0.94% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
27-06-2019 16:39
Zeg dude, denk je niet dat het nu érg belangrijk is je hierover genuanceerd en terughoudend uit te laten in de week dat duidelijk is geworden dat de moordenaar van een mede-CDU-politicus van Merkel, Walter Lübcke, een neonazi is die hem juist om zijn uitlatingen over asielzoekers door het hoofd heeft geschoten, in zijn eigen tuin.
Deze Stephan E. heeft ontkend dat hij medeplichtigen had, maar nu zijn er nog twee andere verdachten gearresteerd, waarvan bij één in zijn woning nazi-relikwieën in beslag zijn genomen.
https://nos.nl/artikel/2290888-nieuwe-a ... tdekt.html
Duder1987 schrijft toch niets wat niet klopt? Merkel heeft v.w.b. de vluchtelingentoestroom een grote fout gemaakt en daar mag ze best op aan gesproken worden. Je doet nu alsof Duder hier zo’n beetje aanslagplegers aanmoedigt.

Ik vraag mij wel af wat ze mankeert dat ze zo erg trilt. Misschien dat het toch tijd is om een stapje terug te doen. De invloed van Duitsland en Frankrijk binnen de EU vind ik sowieso veel te groot. Die twee landen maken zo’n beetje de dienst uit en o.a. Nederland mag telkens alleen braaf bij het kruisje tekenen.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
27-06-2019 17:20
Godsamme zeg, ik heb het niet over iemand die zich gekwetst voelt. Er is een mede-CDU-politicus van Angela Merkel door het hoofd geschoten door een neonazi vanwege zijn mening over asielzoekers. Drie weken geleden. Dat vind je een onbelangrijk detail in deze discussie?

Bovendien is op deze moord zeer instemmend gereageerd door extreemrechts Duitsland.

Na zijn gewelddadige dood waren er op internet haatcommentaren uit (extreem-)rechtse hoek te lezen. Die zorgen voor verontwaardiging in Duitsland. Op tientallen extremistische fora en Facebook-groepen werd de dood van Lübcke gevierd. Bondspresident Frank-Walter Steinmeier sprak zijn afkeur uit, hij noemde de reacties ‘cynisch, smaakloos, afschuwelijk, in elk opzicht afstotelijk’.
https://www.trouw.nl/nieuws/duitse-just ... ~b349f3c4/
Doe even normaal zeg!
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
28-06-2019 00:05
Duder1987 schrijft toch niets wat niet klopt? Merkel heeft v.w.b. de vluchtelingentoestroom een grote fout gemaakt en daar mag ze best op aan gesproken worden. Je doet nu alsof Duder hier zo’n beetje aanslagplegers aanmoedigt.

Ik vraag mij wel af wat ze mankeert dat ze zo erg trilt. Misschien dat het toch tijd is om een stapje terug te doen. De invloed van Duitsland en Frankrijk binnen de EU vind ik sowieso veel te groot. Die twee landen maken zo’n beetje de dienst uit en o.a. Nederland mag telkens alleen braaf bij het kruisje tekenen.

Angela Merkel is dik bevriend met mensen uit de Arabische wereld. Lees op het Sylvesternachttopic de reactie's van agenten over wat gezegd werd als zij verdachten wilden aanhouden. Daar heeft Angela echt schuld aan, vind ik.

Maar ik vind het wel heel erg om Angela zo te zien.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Als een asielzoeker iemand vermoord/verkracht dan is het een gestoord iemand, want komt uit oorlogsgebied en trauma blah blah blah. Maar een neo nazi kan niet gestoord zijn? Oke weten we dat ook weer
Alle reacties Link kopieren
vivaratje schreef:
28-06-2019 01:44
Als een asielzoeker iemand vermoord/verkracht dan is het een gestoord iemand, want komt uit oorlogsgebied en trauma blah blah blah. Maar een neo nazi kan niet gestoord zijn? Oke weten we dat ook weer
Je bent nu dus gewoon extreem-rechts aan het verdedigen. Het wordt toch wel heel eng nu.
Alle reacties Link kopieren
vivaratje schreef:
28-06-2019 01:44
Als een asielzoeker iemand vermoord/verkracht dan is het een gestoord iemand, want komt uit oorlogsgebied en trauma blah blah blah. Maar een neo nazi kan niet gestoord zijn? Oke weten we dat ook weer

Je leest/begrijpt niet wat ik schrijf. Ik weet niet of je dat bewust doet.
Ook zonder dat hij gestoord is zal een neonazi een tegenstander kunnen vermoorden, dat past namelijk bij zijn ideologie.
Die Stephan E. kan natuurlijk wel een gestoorde of geesteszieke man zijn, maar dat hoeft niet.
Het is nu aan forensisch psychiaters om dat te beoordelen, omdat het uitmaakt voor de straf die hij gaat krijgen.

De kans dat een asielzoeker uit oorlogsgebied of een land met een dictatoriaal regime waar gemarteld wordt getraumatiseerd is geraakt is natuurlijk veel groter.
Het is bekend dat zwaar geestelijk of lichamelijk trauma geestesstoornissen kan triggeren, al hoeft dat niet.
nounou
Neonazi's komen niet nu pas uit alle hoeken en gaten gekropen..🤔. Ik heb jaren in de deelstaat Sachsen gewoond en daar zaten ze in 2005-2007 gewoon in het Landesamt.
Alleen werd er uiteraard al die jaren niks aangedaan. In de getto's van Leiozig, Dresden, Chemnitz, Zwickau, Rostock ed werden de getto's alleen aangevuld met asielzoekers. Maar men keek liever weg. Collectief schuldgevoel van de heersende elite.
Alle reacties Link kopieren
liubi schreef:
28-06-2019 08:42
Neonazi's komen niet nu pas uit alle hoeken en gaten gekropen..🤔. Ik heb jaren in de deelstaat Sachsen gewoond en daar zaten ze in 2005-2007 gewoon in het Landesamt.
Alleen werd er uiteraard al die jaren niks aangedaan. In de getto's van Leiozig, Dresden, Chemnitz, Zwickau, Rostock ed werden de getto's alleen aangevuld met asielzoekers. Maar men keek liever weg. Collectief schuldgevoel van de heersende elite.

Een moord gepleegd door een neonazi op een politicus van een middenpartij vind ik een nieuw dieptepunt. En de reactie van die AfD-man in het Beierse parlement lijkt me een buitengewoon alarmerend signaal. Als die Ralph Müller niet de AfD uitgegooid wordt is dat een duidelijk signaal naar neonazi's: onze zegen heb je.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
27-06-2019 23:27
Waar haal jij de informatie vandaan dat deze neonazi 'gestoord' is? Het lijkt me eerder 'gewoon' een neonazi, die nu dus de daad bij het woord heeft gevoegd.
Deze moord zou weleens de consequentie kunnen zijn van dat wat ze al jaren zeggen en schrijven, zoals je ook had kunnen weten als je de links had doorgelezen.
Dat jij in een ander topic de indruk hebt willen wekken dat Constant Kusters van de NVU een heel redelijk figuur is die met iedereen praat zegt denk ik meer over je eigen onvermogen om het gevaar van neonazi's in te schatten.

Ik denk dat het heel verstandig is voor alle rechtspopulisten om eens na te denken over de manier waarop ze zich uiten in het debat, omdat de extreme scheldpartijen en bedreigingen en zogenaamde grappen op Twitter, Facebook etcetera niet alleen maar een manier zijn om even je gemoed te ontdoen van frustraties over beleid van politici maar daadwerkelijk een voedingsbodem én rechtvaardiging voor hun daden vormen voor dit soort extreme figuren.

Op het moment dat je dat 'een beetje stevig' noemt onderschat je het gevaar, zoals je dus kunt lezen in bijvoorbeeld het NOS-artikel wat je aanhaalt.

Het is natuurlijk geen reden om op te houden kritisch te zijn op beleidsbeslissingen, maar die zogenaamde humor op rechtse fora en weblogs heeft wel degelijk een zeer duistere rand, dat is niet meer te ontkennen.
Sorry hoor maar als er een kant is op het politieke spectrum dat zich maar niet uit wil spreken tegen geweld uit bepaalde hoeken is het links wel. Die dame die tijdens dat 'anti-racisme' die dingen zei over Thierry doodschieten, werd in de media nog net niet tot held uitgeroepen. Als je niet ziet dat hier met 2 maten gemeten wordt dan weet ik het ook niet meer. Een nog veel ernstiger voorbeeld is dat de chat van Al-Jazeerah elke keer volliep met smiley emoticons als er weer eens een aanslag werd gepleegd in west-europa zo'n 2-3 jaar geleden: https://www.youtube.com/watch?v=lZgG0p6eBBY
Maakt dit alle moslims medeplichtig en gevaarlijk? nee, natuurlijk niet. Het is alleen grappig dat links de ballen heeft om rechts hierop aan te spreken, terwijl je alleen maar krekels hoort bij de zoveelste moslimextremistische aanslag, pot verwijt de ketel...

Laat ik nogmaals duidelijk zijn, ik keur elke vorm van politiek geweld af, de moordenaar(s) van Lübcke verdienen wat mij betreft de hoogst mogelijke straf die ervoor staat x 2, omdat er een politieke motivatie achter zit.

Ik stel wel een aantal concrete vragen waar geen antwoord op komt zoals: Hoe lang mag je na een dergelijke gebeurtenis geen kritiek hebben op directe of indirecte betrokkenenen? Wie bepaalt dat?

Vind jij trouwens niet dat je wel gestoord moet zijn om een dergelijke aanslag te kunnen plegen als die op Lübcke? Of zoals die in Berlijn, Manchester, Parijs, London, Madrid of Utrecht? Je zegt terloops even dat ze niet gestoord zijn maar simpelweg neonazi's, kan ik dat dan ook zeggen van de aanslagplegers van bevenstaande aanslagen? Die waren niet gestoord maar simpelweg moslims... Ik zou dat never nooit zeggen, ik zou nooit een groep verantwoordelijk houden voor de actie van een individu die toevallig die groepskenmerken bezit. En voor de duidelijkheid, neonazi lijken mij zeker geen leuke mensen, die hebben hun oordeel al klaar over individuen op basis van groepskenmerken, daar hou ik niet zo van, ik ken echter geen neonazi's. Ik hou bijvoorbeeld ook niet van pedofielen, ik vind ze ziek en gestoord omdat zij seksueel aangetrokken zijn tot kinderen, betekend dit nu dat ik mensen aanmoedig om actief pedofielen te gaan vermoorden?

Zelden is mijn signature zo toepasselijk geweest als in deze discussie met jou, met 2 maten meten valt enorm op en ik ken weinig mensen die zich daar niet aan ergeren wanneer ze het merken.

Desondanks dat wij duidelijk een andere mening hebben zal ik jou nooit verwijten dat je een slecht mens bent vanwege je mening, ik zou hooguit zeggen dat ik denk dat je slecht geïnformeerd bent en dat de NOS propaganda jou nog flink in de greep heeft. Ik zou zeggen doe wat onderzoek, sta open voor andere informatiebronnen, en vertouw op je eigen gevoel en verstand. Dan zul je vanzelf gaan zien dat er maar weinig gebeurd uit pure toeval...

Gr en een fijne dag!
If it weren't for the amazing double standard, you would have no standard at all...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven