Eigen partij verwijt Merkel naïviteit

30-07-2016 14:01 116 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me al vaker afgevraagd "Waarom heb ik een andere mening dan Angela, waarom zie ik het zoveel anders? zie ik iets over het hoofd?" "Tuurlijk , dan staan de beste stuurlui aan wal" zal men zeggen.

Hoe zit het dan met dat filmpje van die Amerikaanse journalist? Gisteren las ik een nieuwsbericht waarin ze zegt: ,,Ik heb de grenzen niet open gezet. De grens stond open.''



Maar zelfs haar eigen partij is niet meer overtuigd van Angela. Zijn er uberhaupt nog mensen die wel overtuigd zijn en het volle vertrouwen hebben in haar aanpak?



NU.nl



CSU verwijt bondskanselier Merkel naïviteit



Foto: ANP

Gepubliceerd: 29 juli 2016 17:58 Laatste update: 29 juli 2016 17:58



In de top van de CSU is weerstand gerezen tegen de analyse die bondskanselier Angela Merkel (CDU) heeft gegeven over het terrorisme in Duitsland en de oplossing van de vluchtelingencrisis.



"Mij persoonlijk heeft ze niet overtuigd", zei de Beierse minister van Financiën Markus Söder vrijdag na een besloten kabinetsvergadering aan de Tegernsee.



Deze mening komt aardig overeen met hoe premier en CSU-leider Horst Seehofer erover denkt. Merkels volzin "Wir schaffen das" wordt niet sneller werkelijkheid door herhaling. Söder beschuldigde de bondskanselier indirect van naïviteit.



Representanten van de Groenen en Linke klaagden dat de bestrijding van de vluchtoorzaken waarover Merkel het steeds heeft - verzoening bij conflicten, economische ondersteuning en klimaatbescherming - holle frasen beginnen te worden.



Catastrofen



Groenen-partijleider Cem Özdemir stelde dat Merkel in haar toespraak donderdag voorbij ging aan catastrofen zoals de "onvoorstelbare ellende" onder de honderdduizenden mensen in de omsingelde stad Aleppo. Volgens hem laten de wereld, Europa en vooral Duitsland het afweten.



Fractievoorzitter Anton Hofreiter zei dat de bondskanselier een "grote kans heeft laten liggen haar politieke kompas voor de komende tijd te onthullen en de Duitse burger een duidelijke boodschap te geven".



De rechts-populistische oppositie had geen goed woord over voor het negenpuntenplan van Merkel, dat voor een belangrijk deel niet nieuw is. Alexander Gauland sprak namens Alternative für Duitsland van "een placebo voor goedgelovigen" en "hoon voor de slachtoffers van aanslagen".



Door: ANP
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nonny schreef op 30 juli 2016 @ 18:41:

[...]



Hoe kom je daarbij? De Duitsers zijn zoooo merkelmoe!

Zij is echt wel klaar in Duitsland hoor.66% geloofd niet meer in haar aanpak, was net op Radio1 maar ik moet even kijken of ik het online kan vinden.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 30 juli 2016 @ 19:01:

[...]





66% geloofd niet meer in haar aanpak, was net op Radio1 maar ik moet even kijken of ik het online kan vinden.
quote:hollebollegijs schreef op 30 juli 2016 @ 19:01:

[...]





66% geloofd niet meer in haar aanpak, was net op Radio1 maar ik moet even kijken of ik het online kan vinden.81% wil van Merkel en consorten af!
Alle reacties Link kopieren
quote:Nonny schreef op 30 juli 2016 @ 19:07:

[...]



81% wil van Merkel en consorten af!



66% staat niet meer achter de leus "Wir schaffen das"



Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Taralina schreef op 30 juli 2016 @ 18:00:

[...]



Dit. Het is zo klaar als een klontje.

WORD TOCH WAKKER WEST EUROPA!!!West Europa is verloren. Poetin lacht zich kapot om onze linkse naïeve bakfietsvaders en moeders met hun ginoasalades en opgerolde pijpjes.....
quote:hollebollegijs schreef op 30 juli 2016 @ 19:09:

[...]





66% staat niet meer achter de leus "Wir schaffen das"



[IMG]http://i1337.photobucket.com/albums/o68 ... mvrzek.jpg[/IMG]Klopt.
Alle reacties Link kopieren
http://www.geenstijl.nl/m ... ntrum_maar_in_roffa_.html



Duitse journalist Shams ul Haq dook undercover in de wereld van vluchtelingen (migranten) en wat hij tegenkwam is niet om vrolijk van te worden, ze kunnen in Duitsland hun borst nat maken en ziekenhuisbedden klaar zetten.



Hij noemt Merkel ook naïef.



Shams Ul-Haq: "Veel vrijwilligers in asielcentra zijn vermomde salafisten"
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 30 juli 2016 @ 19:09:

[...]





66% staat niet meer achter de leus "Wir schaffen das"



[IMG]http://i1337.photobucket.com/albums/o68 ... mvrzek.jpg[/IMG]



Niet achter de leuze staan, is nog altijd wat anders dan haar vluchtelingenbeleid afkeuren.

Wat ik hoor, is dat men in dtsl graag had gehoord dat het moeilijk zou worden ipv doen alsof het piece of cake is. Ik zie haar echt wel weer kanselier worden. De meerderheid is nog steeds positief over haar.
Vandaag hebben in Berlijn meer dan 5000 mensen gedemonstreerd tegen Merkel. Er is meer zichtbaar kritiek. Verder lees ik hetzelfde als tvandattum.
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 30 juli 2016 @ 22:49:

[...]





Niet achter de leuze staan, is nog altijd wat anders dan haar vluchtelingenbeleid afkeuren.

Wat ik hoor, is dat men in dtsl graag had gehoord dat het moeilijk zou worden ipv doen alsof het piece of cake is. Ik zie haar echt wel weer kanselier worden. De meerderheid is nog steeds positief over haar.Wat ik begreep uit het artikel was dat het niet eens echt om het vluchtelingenbeleid ging maar om de veiligheid die ze niet kan waarborgen. "Er zijn geen klamboes in Duitsland die terroristen tegen houden", las ik. Daarbij brengt ze kinderen, vrouwen en homo's in gevaar.



En de representanten van de Groenen en de Linke klaagden dat de bestrijding van de vluchtoorzaken waarover Merkel het steeds heeft -verzoening bij conflicten, economische ondersteuning en klimaatbescherming- holle frasen beginnen te worden,
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 30 juli 2016 @ 22:49:

[...]





Niet achter de leuze staan, is nog altijd wat anders dan haar vluchtelingenbeleid afkeuren.

Wat ik hoor, is dat men in dtsl graag had gehoord dat het moeilijk zou worden ipv doen alsof het piece of cake is. Ik zie haar echt wel weer kanselier worden. De meerderheid is nog steeds positief over haar.



Zo staat het op TT

Op radio1 hoorde ik de variant "niet achter staan"

Kan een vertaal ding zijn hoor.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:tvandattum schreef op 30 juli 2016 @ 22:49:

[...]





Niet achter de leuze staan, is nog altijd wat anders dan haar vluchtelingenbeleid afkeuren.

Wat ik hoor, is dat men in dtsl graag had gehoord dat het moeilijk zou worden ipv doen alsof het piece of cake is. Ik zie haar echt wel weer kanselier worden. De meerderheid is nog steeds positief over haar.Hoe kom jij erbij dat de meerderheid nog steeds positief is over haar?
Alle reacties Link kopieren
Net zoals in Nederland zijn ook hier nog steeds voorstanders te vinden. En eerlijk is eerlijk; bij mijn dochter op school zitten een aantal vluchtelingen en één daarvan heeft ze op facebook. De foto´s van zijn thuisland.... Ik zou daar dus ook niet meer willen wonen, het is daar een onvoorstelbare puinzooi. Van ´dat soort mensen´ snap ik heel goed dat ze vluchten, voor het geweld, de ellende en de uitzichtloosheid.



Maar de groep tegenstanders wordt inmiddels wel steeds groter. Al gaat momenteel ook wel rond; Stuur de Turken terug en laat de Syriers maar komen.



Het grootste probleem zijn niet de vluchtelingen, die kunnen ze hier wel aan. Het probleem zit hem in de diverse nationaliteiten en geloofsovertuigingen, die onderling niet met elkaar door één deur kunnen maar wel moeten samenhokken, en de groepen die zich niet willen aanpassen aan onze mentaliteit.



Van mij mag een vluchteling hier heus komen. En als ie dan zijn best doet om een woordje Nederlands (of Duits, Frans, Engels) te leren, prima, je bent wat mij betreft van harte welkom. Maar dan ga je niet in je vaderland op vakantie.......
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 30 juli 2016 @ 22:49:

[...]





Niet achter de leuze staan, is nog altijd wat anders dan haar vluchtelingenbeleid afkeuren.

Wat ik hoor, is dat men in dtsl graag had gehoord dat het moeilijk zou worden ipv doen alsof het piece of cake is. Ik zie haar echt wel weer kanselier worden. De meerderheid is nog steeds positief over haar.



Volgens de laatste stand (bron; supersonntag 31.07) is die meerderheid momenteel 8%......



Citaat uit genoemde krant;



Nach einer Umfrage des Meinungsforschungsinstituts YouGov haben nur acht Prozent der Bundesbürger volles Vertrauen in diesen Satz van Merkel.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ceylon schreef op 31 juli 2016 @ 13:07:

[...]





Volgens de laatste stand (bron; supersonntag 31.07) is die meerderheid momenteel 8%......



Citaat uit genoemde krant;



Nach einer Umfrage des Meinungsforschungsinstituts YouGov haben nur acht Prozent der Bundesbürger volles Vertrauen in diesen Satz van Merkel.Zo, dat is niet veel.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel miljard kreeg Turkije van Angela Merkel voor die vluchtelingendeal? Inderdaad naief.



Redactie RTL Nieuws

12 uur geleden



Turkije dreigt met einde vluchtelingendeal



De Europese Unie moet de visumplicht voor Turken uiterlijk in oktober opheffen, anders zegt Turkije het vluchtelingenakkoord op. Dat dreigement komt van de Turkse minister van Buitenlandse Zaken Mevlüt Cavusoglu.



[foto: © De Turkse minister van Buitenlandse Zaken Mevlüt Cavusoglu. De Turkse minister van Buitenlandse Zaken Mevlüt Cavusoglu.]



De Turkse regering 'verwacht een concrete termijn' voor afschaffing van de visumplicht, zegt de minister in een interview met het Duitse dagblad Frankfurter Allgemeine. "Het kan begin of midden oktober worden, maar we willen een vaste datum.''



De EU stelde Turkije opheffing van de visumplicht in het vooruitzicht in ruil voor het indammen van de vluchtelingenstroom naar Europa. Sinds de vluchtelingendeal werd gesloten zijn veel lidstaten steeds huiveriger geworden om de visumplicht daadwerkelijk op te heffen, onder meer vanwege een reeks aanslagen in Europa.



Doodstraf



Daar komt bij dat de Turkse regering sinds de mislukte staatsgreep van 15 juli zich autocratischer gedraagt. Er wordt in Turkije zelfs gesproken over herinvoering van de doodstraf, iets wat volgens Brussel definitief het einde van de toetredingsgesprekken zou betekenen.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit zo schijnheilig. Hoopt Merkel's achterban dat de partij zal overleven. Nu uitermate duidelijk is geworden dat zij faalt?
Alle reacties Link kopieren
Nog steeds naief:



Merkel: uitslag verkiezingen heeft te maken met vluchtelingen



'We moeten het vertrouwen van de burger terugwinnen, zegt de Duitse bondskanselier Angela Merkel in een reactie op de verkiezingsuitslag in de deelstaat Mecklenburg. Haar partij, de CDU, is hier voor het eerst rechts ingehaald door de AfD. Merkel is daar 'zeer ontevreden' over.



Door: Redactie 5 september 2016, 13:40



Volgens Merkel heeft de uitslag veel te maken met vluchtelingen. Haar eerdere beslissingen over deze kwestie waren 'goed', zegt de bondskanselier maandag vanuit Hangzhou, waar ze is voor de G20, 'maar we moeten de problemen wel oplossen'.



Het is volgens Merkel belangrijk om de migranten die het recht niet hebben om in Duitsland te blijven, terug te sturen. Ze benadrukte dat er hard aan wordt werkt om het aantal migranten terug te dringen.



Op de vraag of de uitslag van invloed is op haar eventuele nieuwe kandidatuur voor het bondskanselierschap, antwoordde Merkel dat zij daar later een besluit over neemt.



[foto:Leif-Erik Holm (rechts), AfD-leider in de deelstaat Mecklenburg-Voorpommeren, heft het glas nadat de verkiezingsuitslag bekend is geworden.

Leif-Erik Holm (rechts), AfD-leider in de deelstaat Mecklenburg-Voorpommeren, heft het glas nadat de verkiezingsuitslag bekend is geworden. © AP]



Klinkende oorvijg



De uitslag is een klinkende oorvijg voor Angela Merkel. De rechts-nationalistische partij komt vanuit het niets met 18 zetels in het parlement, 2 meer dan de christendemocraten. De SPD blijft de grootste partij in het uiterste Noordoosten van Duitsland, maar leed de grootste verliezen.



Vicekanselier Sigmar Gabriel van de SPD zei eerder maandag al dat de CDU te langzaam heeft gereageerd op de migrantencrisis. 'Wir schaffen das', heeft Merkel altijd gezegd, en volgens Gabriel 'moeten we dat zeker doen', maar 'is er teveel tijd verdaan met onnodige discussies'.



De AfD voerde vooral campagne tegen vluchtelingen en een gevreesde islamisering wat, zo blijkt uit onderzoek, voor 82 procent van de AfD-kiezers de belangrijkste reden was om op de partij te stemmen. Mecklenburg was de enige deelstaat waar de neo-nazi's van de NPD in het parlement zaten. Die halen nu de kiesdrempel niet, door de AfD.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Niet alleen naief.........



AD nieuws

Merkel ziet visumakkoord Turkije er toch van komen



De Duitse bondskanselier Angela Merkel is optimistisch dat de Europese Unie en Turkije alsnog de meningsverschillen kunnen overbruggen over het visumvrij reizen voor Turkse burgers. Toch laat een overeenkomst vermoedelijk nog enkele weken op zich wachten, zei Merkel op de G20-top in China.

Redactie 04-09-16, 17:20 Laatste update: 05-09-16, 15:01 Bron: ANP



Europa heeft Turkije visumvrij reizen in het vooruitzicht gesteld in het kader van het vluchtelingenakkoord met Ankara, maar eist wel dat het land antiterreurwetten aanpast. De Turkse regering voelt daar weinig voor en dreigde eerder het akkoord op te zeggen als de EU niet over de brug komt met de beloofde visumvrijstelling.



Merkel sloeg evenwel een optimistische toon aan na een ontmoeting met de Turkse president Recep Tayyip Erdogan in Hangzhou. De bondskanselier hoopt binnen 'enkele dagen' goed nieuws te hebben over een ander conflict: Turkije weigerde eerder Duitse parlementariërs toe te laten tot luchtmachtbasis Incirlik, waar 250 Duitse militairen werken.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ceylon schreef op 31 juli 2016 @ 13:07:

[...]





Volgens de laatste stand (bron; supersonntag 31.07) is die meerderheid momenteel 8%......



Citaat uit genoemde krant;



Nach einer Umfrage des Meinungsforschungsinstituts YouGov haben nur acht Prozent der Bundesbürger volles Vertrauen in diesen Satz van Merkel.Da's vreemd, want nog steeds staat rond de 42% achter haar. En dat is nog steeds verdomd veel steun voor een leider.
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 05 september 2016 @ 15:28:

Niet alleen naief.........



AD nieuws

Merkel ziet visumakkoord Turkije er toch van komen



De Duitse bondskanselier Angela Merkel is optimistisch dat de Europese Unie en Turkije alsnog de meningsverschillen kunnen overbruggen over het visumvrij reizen voor Turkse burgers. Toch laat een overeenkomst vermoedelijk nog enkele weken op zich wachten, zei Merkel op de G20-top in China.

Redactie 04-09-16, 17:20 Laatste update: 05-09-16, 15:01 Bron: ANP



Europa heeft Turkije visumvrij reizen in het vooruitzicht gesteld in het kader van het vluchtelingenakkoord met Ankara, maar eist wel dat het land antiterreurwetten aanpast. De Turkse regering voelt daar weinig voor en dreigde eerder het akkoord op te zeggen als de EU niet over de brug komt met de beloofde visumvrijstelling.



Merkel sloeg evenwel een optimistische toon aan na een ontmoeting met de Turkse president Recep Tayyip Erdogan in Hangzhou. De bondskanselier hoopt binnen 'enkele dagen' goed nieuws te hebben over een ander conflict: Turkije weigerde eerder Duitse parlementariërs toe te laten tot luchtmachtbasis Incirlik, waar 250 Duitse militairen werken.



Zij heeft een andere agenda dan een groot deel van de bevolking belangrijk acht.

ik denk dat men erdogan liever niet goede vriendjes met putin ziet worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 05 september 2016 @ 15:29:

[...]





Da's vreemd, want nog steeds staat rond de 42% achter haar. En dat is nog steeds verdomd veel steun voor een leider.Verlies was er al in maart 2016





Merkels CDU verliest flink bij deelstaatverkiezingen Duitsland

Foto: AFP

Gepubliceerd: 13 maart 2016 18:21 Laatste update: 14 maart 2016 00:20



De conservatieve partij van de Duitse bondskanselier Angela Merkel (CDU) heeft zondag een flinke tik gekregen bij verkiezingen in drie deelstaten.



Anti-immigratiepartij Alternative für Deutschland is de grote winnaar. Volgens de eerste exitpolls van de Duitse tv-zender ZDF is de CDU alleen in Saksen-Anhalt de grootste partij gebleven, al krijgt juist in die deelstaat AfD flink voet aan de grond. Die partij kreeg liefst 24,2 procent van de stemmen en werd daarmee tweede.



AfD was al vertegenwoordigd in vijf deelstaatparlementen en daar kwamen er zondag drie bij. In Baden-Württemberg werd de CDU door de Groenen van premier Winfried Kretschmann afgelost als grootste partij. Die kan daardoor naar verwachting gewoon verder regeren.



In Rijnland-Palts is de sociaaldemocratische SPD net wat groter geworden dan de CDU. Opvallend is dat in die deelstaat de CDU juist kritisch tegenover het beleid van Merkel staat, waar de SPD het beleid juist verdedigt.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 05 september 2016 @ 15:29:

[...]





Da's vreemd, want nog steeds staat rond de 42% achter haar. En dat is nog steeds verdomd veel steun voor een leider.en nogmaals verlies in september 2016



RTL nieuws

04 september 2016 20:00

Merkel verliest in haar thuisstaat van anti-immigratiepartij



Regeringspartij CDU van bondskanselier Merkel heeft verloren bij de verkiezingen in de Duitse deelstaat Mecklenburg-Vorpommern. Anti-immigratiepartij AfD kwam als grootste uit de bus.



Dat blijkt uit de eerste exitpolls. De AfD, Alternative für Deutschland, deed voor het eerst mee aan verkiezingen in een deelstaat en is in de prognoses de tweede partij geworden.

'Flink klap'



De partij krijgt in de exitpolls 21 procent en heeft daarmee meer stemmen dan het CDU van bondskanselier Angela Merkel, dat 19 procent van de stemmen krijgt. De SPD krijgt ongeveer 30 procent.



De uitslag is een flinke klap voor Merkel, zegt correspondent Jeroen Akkermans. De druk neemt toe op de bondskanselier om haar standpunt over vluchtelingen aan te passen. De opkomst bij de deelstaatverkiezingen was veel hoger dan vijf jaar geleden. "Vooral de AfD wist mensen die normaal niet stemmen te mobiliseren."



Kunnen door



De regeringspartijen SPD en CDU verliezen in de prognoses beide vergeleken met vijf jaar geleden, respectievelijk 5,1 en 4 procent. Toch houden ze hun meerderheid in het deelstaatparlement en kunnen zij dus samen blijven regeren als ze dat willen.



De parlementsverkiezingen in de dun bevolkte krimpregio boeien de rest van het land normaal gesproken totaal niet. Het succes van de populistische anti-immigratiepartij AfD maakt de stembusgang voor veel Duitsers, inclusief bondskanselier Angela Merkel, spannend.
LOEP ME MAAR aub.
Er is echt geen sprake van grootschalig wantrouwen in Duitsland. Uiteraard zijn er veel kritische geluiden, maar ik heb geen enkele reden om te vermoeden dat ze zal aftreden.

De CSU is een bijzondere club, ze staan bekend om hun afwijkende standpunten.



Voorts vind ik Orban bepaald geen premier die navolging verdient: waar hij kan, perkt hij de democratische macht van het parlement in. Dan kun je een hoop zeggen van Angela Merkel, maar zij heeft haar bevoegdheden niet gebruikt om de Bundestag vleugellam te maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:barbaracartland schreef op 05 september 2016 @ 18:41:

Er is echt geen sprake van grootschalig wantrouwen in Duitsland. Uiteraard zijn er veel kritische geluiden, maar ik heb geen enkele reden om te vermoeden dat ze zal aftreden.

De CSU is een bijzondere club, ze staan bekend om hun afwijkende standpunten.



Voorts vind ik Orban bepaald geen premier die navolging verdient: waar hij kan, perkt hij de democratische macht van het parlement in. Dan kun je een hoop zeggen van Angela Merkel, maar zij heeft haar bevoegdheden niet gebruikt om de Bundestag vleugellam te maken.





Ik denk niet dat ze aftreed maar zal voorlopig wel verkiezingsnederlagen blijven incasseren.

Ze zal wel een "Halbe Zijlstra" gaan doen, radicale taal uitslaan, of laten slaan, om het verlies te beperken.



Ze zal de geschiedenisboeken ingaan als de Bondskanselier die een gat op rechts liet ontstaan waar de AFD indook.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven