Extreem Rechts tuig verstoort voorleesmiddag.

23-12-2018 10:52 478 berichten
Alle reacties Link kopieren
NIJMEGEN - De voorleesmiddag van drag queens in de bibliotheek in Nijmegen is afgelast. Volgens een woordvoerder van de bibliotheek Mariënburg liepen er rechts-extremistische jongeren rond in de bieb.

De drag queens zouden zaterdagmiddag in de bibliotheek voorlezen aan kinderen.

Een woordvoerder van de bibliotheek zegt dat de voorleesmiddag is afgelast vanwege de veiligheid van de kinderen. De jongeren waren lid van Identitair Verzet: 'Hier moet je kinderen niet aan blootstellen', aldus een van de demonstranten.


https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... xtremisten

Wat was het beste geweest?

Totaal aantal stemmen: 121

Niet zwichten voor terreur. Hard optreden tegen versoorders. (66%)
Het is inderdaad beter om kinderen niet te confronteren met drag queens (22%)
Anders (12%)
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
23-12-2018 13:07
Kinderen vinden niet zo gauw iets vreemd, dat zijn toch vooral de volwassenen, en zeker de wat traditionelere, wat bangere soort.
Ik vond dit een interessant topic omdat mijn zoon van 9 gister in de Bijenkorf tot 3 keer toe een ' transgender' of ' crossdresser' observeerde.
Een beetje verbouwereerd vroeg hij mij of dit nu een man of een vrouw was waarop ik hem breeduit uitlegde over mannen en vrouwen en dat voor sommigen de scheidslijn wat vager was dan voor anderen.
Het is voor mij heel belangrijk dat mijn kinderen iedereen accepteren en respecteren.....

Hij dacht daar even over na en gaf omstandig aan dat hij het maar heel vreemd bleef vinden en een beetje eng....
Een te verwachten reactie van een kind..... hij zal een volgende keer al wat minder geïntimideerd zijn....
Dat is de juiste weg om kinderen de wereld te laten ervaren.... het confronteren en polariseren, van alle kanten, levert alleen maar kampen op...
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Alle reacties Link kopieren
Mannen die zich op die manier verkleden om op een vrouw te lijken hebben een laag beeld van "dé vrouw", waarom moeten kinderen hun leuk leren te vinden? Ik vind ze ook idioot en zal dat kinderen ook zeker zeggen.
Do not look for my heart anymore; the beasts have eaten it. ~Baudelaire
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
23-12-2018 13:13
Ik snap niet waarom je deze post racistisch vindt en waarom je het vindt getuigen van gebrek aan ruimdenkendheid.
Leg eens uit?
Het is slechts een mening dat een man of overigens ook een vrouw zich als stereotype racistische koloniale neger verkleedt.
De mensen die ik ken verkleden zich als zwarte piet en niet als een neger.
De ' negers' die ik ken (ja ja.. bovengemiddeld veel) zouden de post van Kadanz een typische reactie van een witte Nederlander vinden die het blijkbaar nodig vind om voor hun te denken....
Deze mensen denken namelijk een stuk genuanceerder dan Kadanz.
Er zijn erbij die beledigd zouden zijn...

Daarmee is de ruimdenkendheid ook gelijk verklaard, vind je niet?
palanja wijzigde dit bericht op 23-12-2018 13:26
0.13% gewijzigd
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
palanja schreef:
23-12-2018 13:08
Ik vind dit een racistische post.
Erg ruimdenkend ben je niet.
Dat 'niet-ruimdenkend' moet je even uitleggen! Heb ik een bekrompen vooroordeel jegens nazi-lovers?
laat maar, ik heb je post gelezen palanja, het is mijn energie niet waard, genoeg mensen hier weten wel waarom :)
anoniem_126923 wijzigde dit bericht op 23-12-2018 13:29
84.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ruimdenkend verklaard worden omdat je travestieten waardeert, vind ik gek.
Do not look for my heart anymore; the beasts have eaten it. ~Baudelaire
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
23-12-2018 13:07
Kinderen vinden niet zo gauw iets vreemd, dat zijn toch vooral de volwassenen, en zeker de wat traditionelere, wat bangere soort.
Als kind vond ik travestieten al idioot.
Do not look for my heart anymore; the beasts have eaten it. ~Baudelaire
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg aan mijn moeder toen ik er 1 zag: mama waarom ziet die man er zo raar uit? Moeder: die denkt dat hij eruit ziet als een vrouw. Ik: O...
Do not look for my heart anymore; the beasts have eaten it. ~Baudelaire
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
23-12-2018 11:19
Waarom niet?
Waarom wel? Dat die mannen zich graag als vrouwen willen verkleden moeten ze zelf weten, maar daar hoeft mijn kind geen getuige van te zijn. Laat ze dat lekker ‘s avonds in de club doen. Laat mij dan maar bekrompen zijn, ik ben (weer) blij dat ik daar niet woon.
ghost79 wijzigde dit bericht op 23-12-2018 13:36
12.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
23-12-2018 13:25
Dat 'niet-ruimdenkend' moet je even uitleggen! Heb ik een bekrompen vooroordeel jegens nazi-lovers?
Je dacht, ik negeer gewoon wat hij schrijft?
Dat zegt genoeg....

Ongetwijfeld zijn het geen frisse jongens, zoals het denkgoed van extreem links mij ook totaal niet aanstaat geldt dat ook voor extreem rechts.

Sta jij daar ook zo in?
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Ghost79 schreef:
23-12-2018 13:33
Waarom wel? Dat die mannen zich graag als vrouwen willen verkleden moeten ze zelf weten, maar daar hoeft mijn kind geen getuige van te zijn. Laat ze dat lekker ‘s avonds in de club doen.
Misschien is je kind er wel ééntje die zich graag verkleedt! Misschien vind je straks opeens een slipje, verstopt in het nachtkastje van je zoon. Misschien heb je straks opeens een dochter! Hoe ga je daar dan mee om?

Ik zou toch eens een keer naar zo'n lezing gaan.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
23-12-2018 13:27
laat maar, ik heb je post gelezen palanja, het is mijn energie niet waard, genoeg mensen hier weten wel waarom :)
Heel verstandig, Kadanz....
Met jouw denkbeelden val je zo door de mand...
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Alle reacties Link kopieren
Ghost79 schreef:
23-12-2018 13:33
Waarom wel? Dat die mannen zich graag als vrouwen willen verkleden moeten ze zelf weten, maar daar hoeft mijn kind geen getuige van te zijn. Laat ze dat lekker ‘s avonds in de club doen.
Je kind leeft gewoon in de wereld met alle hebbelijkheden en onhebbelijkheden. Hoe eerder een kind kennis neemt van alle zaken hoe beter het later als volwassene met alles om kan gaan. En anno 2018, straks 2019, is er ook ruimte voor mensen die niet voldoen aan het plaatje van de overgrote meerderheid.

In het huidige rubbertegelparadijs proberen sneeuwvlokjesouders van hun kinderen ook sneeuwvlokjes te maken.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
23-12-2018 13:35
Misschien is je kind er wel ééntje die zich graag verkleedt! Misschien vind je straks opeens een slipje, verstopt in het nachtkastje van je zoon. Misschien heb je straks opeens een dochter! Hoe ga je daar dan mee om?

Ik zou toch eens een keer naar zo'n lezing gaan.
Bijna elk kind verkleedt zich graag, maar bijna ieder kind wordt een keer volwassen.
Do not look for my heart anymore; the beasts have eaten it. ~Baudelaire
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
23-12-2018 13:35
Misschien is je kind er wel ééntje die zich graag verkleedt! Misschien vind je straks opeens een slipje, verstopt in het nachtkastje van je zoon. Misschien heb je straks opeens een dochter! Hoe ga je daar dan mee om?

Ik zou toch eens een keer naar zo'n lezing gaan.
Ik ben er niet tegen, maar waarom moet je een kind op zo’n jonge leeftijd overal maar mee confronteren. Dat komt vanzelf als het ouder wordt. Laat het eerst lekker kind zijn.
ghost79 wijzigde dit bericht op 23-12-2018 13:40
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
23-12-2018 13:07
Kinderen vinden niet zo gauw iets vreemd, dat zijn toch vooral de volwassenen, en zeker de wat traditionelere, wat bangere soort.
Dit dus. Eigenlijk zouden kinderen vooral beschermd moeten worden tegen bange en onzekere opvoeders.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
rheya schreef:
23-12-2018 13:38
Bijna elk kind verkleedt zich graag, maar bijna ieder kind wordt een keer volwassen.
En soms worden het volwassenen die zich graag verkleden :lightbulb:
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Ghost79 schreef:
23-12-2018 13:38
Ik ben er niet tegen, maar waarom moet je een kind op zo’n jonge leeftijd overal maar mee confronteren. Dat komt vanzelf als het ouder wordt. Laat het eerst lekker kind zijn.
Waarom zou je kind geen kind zijn omdat het een keer een man in een jurk gezien heeft?
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
palanja schreef:
23-12-2018 13:34
Je dacht, ik negeer gewoon wat hij schrijft?
Dat zegt genoeg....

Ongetwijfeld zijn het geen frisse jongens, zoals het denkgoed van extreem links mij ook totaal niet aanstaat geldt dat ook voor extreem rechts.

Sta jij daar ook zo in?
Kijk eens voor de grap hoe laat ik dat gepost heb, en kijk eens naar het tijdstip van je eigen post. In viva-parlance heet dat een crosspost. Als je snel was had je daarna nog een echt antwoord gelezen, een antwoord wat ik gedelete heb omdat het bij nader inzien een nietszeggend antwoord was op een onzinnige vraag.

Maar om je tweede vraag te beantwoorden, hoe ik 'erin sta'? Mijn lieve nichtje was opeens een lieve neef. Zo sta ik erin. Maakt dat mij extreem links? Ik snap je niet.
Alle reacties Link kopieren
DG2015 schreef:
23-12-2018 13:39
En soms worden het volwassenen die zich graag verkleden :lightbulb:
Soms willen ze een boerka dragen, worden veel mensen ook hysterisch van, zo hysterisch dat het in openbare ruimtes verboden is. Sommige mensen willen zich niet aankleden, die gaan dan naar een nudistenkamp.
Do not look for my heart anymore; the beasts have eaten it. ~Baudelaire
Alle reacties Link kopieren
Vriend in mijn omgeving verkleed zich graag als vrouw en die komt ook gewoon als vrouw op bezoek bij mijn nichtje en neefje. Die vinden daar niet zoveel van.
Acceptatie is mooi. Het is al zo'n lelijke wereld.

Nichtje doet graag zijn make-up trouwens. Hoop geklieder :-D

Ik vind het bijzonder vreemd als je zoveel moeite hebt met een transgender/travestiet dat je helemaal naar een bieb gaat om moeilijk te doen. Terwijl die kinderen die daar zijn, daar zijn omdat hun ouders het goedkeuren.
Leven en laten leven is een moeilijk begrip voor vele.
Alle reacties Link kopieren
DG2015 schreef:
23-12-2018 13:39
Waarom zou je kind geen kind zijn omdat het een keer een man in een jurk gezien heeft?
Ik vind niet dat je het zelf hoeft op te zoeken omdat het grote mensen zaken zijn. Kinderen houden zich hier niet mee bezig. Het is ook niet zo dat ik ze vermijd ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Ghost79 schreef:
23-12-2018 13:33
Waarom wel? Dat die mannen zich graag als vrouwen willen verkleden moeten ze zelf weten, maar daar hoeft mijn kind geen getuige van te zijn. Laat ze dat lekker ‘s avonds in de club doen. Laat mij dan maar bekrompen zijn, ik ben (weer) blij dat ik daar niet woon.
Je kind hoeft daar toch ook geen getuige van te zijn?
Het is niet verplicht toch om naar zo'n voorleesmiddag in een bibliotheek te gaan?
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
23-12-2018 13:38
Je kind leeft gewoon in de wereld met alle hebbelijkheden en onhebbelijkheden. Hoe eerder een kind kennis neemt van alle zaken hoe beter het later als volwassene met alles om kan gaan. En anno 2018, straks 2019, is er ook ruimte voor mensen die niet voldoen aan het plaatje van de overgrote meerderheid.

In het huidige rubbertegelparadijs proberen sneeuwvlokjesouders van hun kinderen ook sneeuwvlokjes te maken.

Ben ik niet met je eens. Je hoeft kinderen niet te confronteren met allerlei volwassen zaken, dat komt vanzelf. Zeker in Amsterdam. Ik vind juist dat we kinderen wel weer wat langer kind mogen laten zijn in onze huidige samenleving. Het zijn nou eenmaal kinderen en geen volwassenen. Daar mag best een onderscheid in zijn. Ze moeten al zo snel volwassen worden tegenwoordig.
ghost79 wijzigde dit bericht op 23-12-2018 13:51
1.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
23-12-2018 13:41
Kijk eens voor de grap hoe laat ik dat gepost heb, en kijk eens naar het tijdstip van je eigen post. In viva-parlance heet dat een crosspost. Als je snel was had je daarna nog een echt antwoord gelezen, een antwoord wat ik gedelete heb omdat het bij nader inzien een nietszeggend antwoord was op een onzinnige vraag.

Maar om je tweede vraag te beantwoorden, hoe ik 'erin sta'? Mijn lieve nichtje was opeens een lieve neef. Zo sta ik erin. Maakt dat mij extreem links? Ik snap je niet.
Dit heeft verder niets te maken met waarop ik reageer.
Je kan er nu dus van alles bij gaan lopen slepen om de aandacht af te leiden maar het verandert niets aan mijn stelling dat je eerdere post racistisch is en niet getuigt van ruimdenkendheid.

Heel fijn dat je je neef accepteert voor wie hij is... zal ie fijn vinden..... staat los van je denkbeelden...
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven