Filmpje uithuisplaatsing kind

12-06-2014 21:38 3053 berichten
Alle reacties Link kopieren
OSS - Jeugdzorg heeft het volgens ingewijden binnen jeugdzorg laten afweten bij de uithuisplaatsing van de zesjarige Hans uit Oss. Op een filmpje dat zijn moeder maakte en op internet zette, is te zien hoe het jongetje uit huis wordt geplaatst. In plaats van dat de hulpverlener van Jeugdzorg het woord voert en bepaalt wat er gebeurt, is dat hier de politie.

Normaal wordt politie alleen ingeschakeld wanneer een dreigende situatie kan ontstaan bij uithuisplaatsing. In dat geval treedt de politie bij een escalatie op als beveiliging.

Wie heeft de regie?

In dit geval is te zien hoe de agenten het woord voeren over de uithuisplaatsing en daarover ook in discussie gaan met moeder. Dat is de taak van Jeugdzorg.

"De opname geeft maar beperkt weer wat de situatie was", reageert Ellen Roskes van Bureau Jeugdzorg in Oss op de kritiek op de hulpverlener. "De kritiek op de hulpverlener is onterecht, want die had wel degelijk de regie in handen. Mensen kennen alleen de achtergrond niet."

Situatie duurt onnodig lang

Daarnaast duurt de hele situatie, met de jongen schreeuwend op de achtergrond, onnodig lang. De situatie wordt op die manier erger en werkt traumatiserend, zo vertellen ingewijden binnen jeugdzorg aan Omroep Brabant.

"Snelheid is belangrijk, maar het is nog belangrijker dat alles in overleg gaat", vertelt Roskes. Volgens Jeugdzorg was de zesjarige Hans weer rustig op het moment dat hij in de auto stapte. Vanwege de privacy gaat Jeugdzorg niet dieper in op deze zaak.

Hysterische taferelen in omgangshuis

Ook op een tweede filmpje laten hulpverleners het afweten. Daarop is te zien hoe Hans in een omgangshuis op bezoek moet bij zijn vader, maar dat duidelijk niet wil.

Er ontstaat een kwartier durende strijd waarin de medewerkers van Jeugdzorg niet ingrijpen. Ook in dit geval vinden ingewijden binnen Jeugdzorg dat de hulpverleners de traumatiserende situatie zo snel mogelijk had moeten beëindigen door actief op te treden.

Op Facebook wordt opgeroepen om Hans terug te brengen naar zijn moeder. Op de Facebookpagina reageren veel mensen vol afschuw op het filmpje.

filmpje

Bron: omroepbrabant.nl

Ook is er een filmpje dat kind naar vader (Wat kind mishandeld heeft) MOET alleen jeugdzorg doet niets. En moeder lijkt de boeman in dit verhaal omdat zij zich aan de afspraak probeert te houden.

Zie dit filmpje hier .

Ik vind het echt hartverscheurend. Natuurlijk is dit 1 kant van het verhaal maar in mijn ogen zit BJZ hier echt fout. Moeder zit met handen in het haar. Dit kind is voor het leven getekend, ik heb verschrikkelijk met het kind te doen. Ik had overigens bij het bezoek mijn goede wil laten zien. Maar na 5 minuten met kind naar huis gegaan.

Wat vinden jullie hier van?

edit Juniormoderator: dit topic is vol, deel 2 vind je hier.
Star.. check t youtube filmpje eens.. er zijn werkelijk gezinsvoogden die niet deugen.
"The Following" is er niks bij zeg.

Ze doen net alsof Jeugdzorg één persoon is die het Hele Land Terroriseert En Hun Kinderen Afpakt. Het is een groep van ik weet niet hoeveel mensen die ook nog regelmatig van samenstelling wisselt. Dus diegene die roept: "mijn hebben ze ok valseluk beschuldigt negen jaar gelede" die heeft toch écht met compleet andere mensen te maken gehad dan deze Irme. Andere rechters, andere pedagogen, andere...alles. Maar laten we voorál vloeken op Jeugdzorg. De honden.

quote:Star schreef op 16 juni 2014 @ 20:14:

[...]

Maar waarom zou iemand dat bewust doen dat manipuleren? Je zet toch niet voor je lol een kind uit huis?

Macht, tunnelvisie...geen idee. Zelfs een kinderrechter doet zo'n soort uitspraak.

Enne, tuchtraad is leuk maar je komt er als "slechte" ouder niet zomaar. Dat is het vervelende.

Sooohee, BJZ doet een uithuisplaatsing dus zal er wel wat aan de hand zijn. Zie de berichten in dit topic maar eens. Er zal wel wat zijn. Nou helaas zijn er genoeg gevallen waarbij er idd echt helemaal niets mis is. En in tegenstelling tot mijzelf krijgen die niet de kans om hun gelijk te halen.

Je moet een verdomd goede achterban hebben en een laaaange adem. Ik had gelijk maar ook ik heb, net als de moeders in de docu geen excuus gehad.
quote:topdropje schreef op 16 juni 2014 @ 20:44:

"The Following" is er niks bij zeg.

Ze doen net alsof Jeugdzorg één persoon is die het Hele Land Terroriseert En Hun Kinderen Afpakt. Het is een groep van ik weet niet hoeveel mensen die ook nog regelmatig van samenstelling wisselt. Dus diegene die roept: "mijn hebben ze ok valseluk beschuldigt negen jaar gelede" die heeft toch écht met compleet andere mensen te maken gehad dan deze Irme. Andere rechters, andere pedagogen, andere...alles. Maar laten we voorál vloeken op Jeugdzorg. De honden.

Er komen ook echt heel goede te werken hoor. Die zijn er alleen heel snel weer weg. De slechten blijven hangen.
En er word ook nergens beweerd dat het gros het expres verkeerd doet he. Maar het gáát wel verkeerd.

Als een chirurg zoveel fouten zou maken als BJZ en hun personeel dan zou hij allang uit zijn functie ontheven zijn.
quote:Pretzel66 schreef op 16 juni 2014 @ 18:07:

Idd die bijdrage voor de pleegouders is hard nodig zij fungeren niet alleen als ouders maar vaak ook als hulpverlener . En nee ben geen pleegouder maar verbaast me dat mensen afgunstig zijn over die bijdrage .

Ik lees helemaal nergens afgunstige reacties eerlijk gezegd.

Wat ik mij enkel afvraag is wat voor mensen met niet de beste bedoelingen ( en gezien de cijfers die aangeven dat kinderen binnen de pleegzorg te vaak misbruikt, mishandelt of verwaarloosd worden) de beweegreden kan zijn om een aantal kinderen op te vangen.

Gezien de hoogte van de vergoeding kan ik mij wel degelijk voorstellen dat dit een reden kan zijn.

Een kind opvangen kost idd geld, mits je het er ook echt aan uitgeeft.

Er laten we wel reëel zijn, wanneer je met 3 pleegkinderen een vergoeding van minstens 1600 euro per maand binnenkrijgt, hoeft dit niet allemaal op te gaan aan kosten enkel voor de kinderen.

Anders zou menig gezin op bijstandsniveau toch een dik probleem hebben.

Dit heeft allemaal niets met afgunst te maken, ik verbaas mij wel over sommige reacties waar bjz en pleegzorg zo het hand boven het hoofd gehouden wordt.

Er gaan daar ook echt wel dingen flink mis.

Dan kan men stellen dat waar mensen werken fouten worden gemaakt,maar we hebben het hier wel over kinderen. Kwetsbare kinderen die al niet uit die beste situatie's rollen. Of misschien wel van een niet al te beste situatie een nog slechtere inrollen
quote:troostjeniet schreef op 16 juni 2014 @ 18:11:

Het pleeggezin dat ik ken had 2 eigen kinderen en 12 pleegkinderen. Weet je hoeveel ze wekelijks kwijt waren aan boodschappen ?

OKe er kwam dan misschien veel geld binnen, maar er ging ook veel geld uit. Sporten, school, hobby's, kleding, schoenen, eten, drinken etc.

Ik ben een keer mee geweest boodschappen doen bij de groothandel, 1x in de week deden ze boodschappen, ze waren elke week bijna 750 euro kwijt aan boodschappen.

12 pleegkinderen?

Onverantwoord , die kan je niet eens de zorg en aandacht bieden die een pleegkind nodig heeft.
quote:consuelabananahammok schreef op 16 juni 2014 @ 21:04:

[...]

12 pleegkinderen?

Onverantwoord , die kan je niet eens de zorg en aandacht bieden die een pleegkind nodig heeft.

Deze mensen beschouwen dit aantal kinderen als hun missie en ook als hun werk. Veelal zijn het stellen die samen samen de hele week de zorg voor deze kinderen delen en dragen en zij hebben hiervoor de juiste opleidingen/cursussen gevolgd. Daarnaast worden ze op vaste basis ondersteund en begeleid door instanties die de kinderen bij hen plaatsen.

Ik ken meerdere stellen die dit zo aanpakken/ hebben aangepakt en de resultaten zijn zoals ik het ooit begrepen heb beter (qua veiligheidsbeleving, rust, regelmaat en structuur) dan in de opvanggroepen in instellingen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
https://www.youtube.com/watch?v=N9_590G6J6Q

Ah er bestaan ook leuke gezinsvoogden gelukkig
En nu zet ze op FB dat de vader allemaal leugens aan Martin Vrijlandt heeft verteld dus het hele dossier moet nu ook naar Vrijlandt

[...]

12 pleegkinderen?

Onverantwoord , die kan je niet eens de zorg en aandacht bieden die een pleegkind nodig heeft.En dan nog ,met 16 personen 750 per week is heel veel. Dat is voor een gewoon gezin met 2 kinderen 200 per week.
Consuela.. 12 pleegkinderen, met super pleegouders. En echt ze hebben het super gedaan. En die 12 pleegkinderen kwamen er niet zomaar natuurlijk Er zaten veel broertjes en zusjes bij elkaar in dit gezin. Uit 1 gezin zelfs 4 kinderen. Deze pleegouders hebben altijd voor ogen gehad dat kinderen uit huis worden geplaatst, maar dat ze het verschrikkelijk vonden wanneer broertjes/zusjes ook uit elkaar getrokken werden. Dit gebeurde in het begin maar ze hebben altijd jeugdzorg en de gezinsvoogden kunnen overtuigen dat het bij elkaar houden de ideale situatie was voor de kinderen maar ook voor de bio ouders die contact momenten hadden met de kids.

En zo kwam er 1 kind , daarna een broertje/zusje van dat kind. etc.. En dan heb je zo in eens 12 kinderen in huis.
quote:nina1966 schreef op 16 juni 2014 @ 21:13:

[...]

En dan nog ,met 16 personen 750 per week is heel veel. Dat is voor een gewoon gezin met 2 kinderen 200 per week.Nina die kinderen verblijven daar tot hun 18e . Er zitten niet alleen maar kinderen van 6jr in een pleeggezin die aan halve aardappelen en 5 boontjes genoeg hebben.
Ik ben blij met de mensen die ervoor kiezen om beschadigde kinderen op te willen vangen. Heel blij want daar zijn er niet veel van. En als ik dan in dit topic lees hoe er over hen gedacht kan worden hebben heel wat mensen die ik dus ken dit echt niet verdiend.

Er zijn sowieso al te weinig opvang plekken in een kleine veilige setting. En een publieke opinie gevoed door mensen zoals de moeder van Hams en haar Facebook-vrienden doet hier momenteel weinig goed aan. Schandalig om mensen die veelal naar eer en geweten handelen en werken hier en masse over één kam te scheren. En die opinie betuigt in mijn ogen van weinig nuanceringsgevoel en is gewoonweg niet fair te opzichte van het grootste deel pleegzorg ouders in Nederland.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:troostjeniet schreef op 16 juni 2014 @ 21:19:

[...]

Nina die kinderen verblijven daar tot hun 18e . Er zitten niet alleen maar kinderen van 6jr in een pleeggezin die aan halve aardappelen en 5 boontjes genoeg hebben.Dus andere gezinnen hebben geen kinderen van 18 in huis? DIe doen het ook prima hoor
quote:Enn schreef op 16 juni 2014 @ 21:07:

[...]

Deze mensen beschouwen dit aantal kinderen als hun missie en ook als hun werk. Veelal zijn het stellen die samen samen de hele week de zorg voor deze kinderen delen en dragen en zij hebben hiervoor de juiste opleidingen/cursussen gevolgd. Daarnaast worden ze op vaste basis ondersteund en begeleid door instanties die de kinderen bij hen plaatsen.

Ik ken meerdere stellen die dit zo aanpakken/ hebben aangepakt en de resultaten zijn zoals ik het ooit begrepen heb beter (qua veiligheidsbeleving, rust, regelmaat en structuur) dan in de opvanggroepen in instellingen.Doel je op de zogenaamde gezinshuizen? Die er steeds meer komen de laatste jaren? Volgens mij werken die niet met een pleegzorgvergoeding, maar ik kan het mis hebben.
quote:Enn schreef op 16 juni 2014 @ 21:20:

Ik ben blij met de mensen die ervoor kiezen om beschadigde kinderen op te willen vangen. Heel blij want daar zijn er niet veel van. En als ik dan in dit topic lees hoe er over hen gedacht kan worden hebben heel wat mensen die ik dus ken dit echt niet verdiend.

Er zijn sowieso al te weinig opvang plekken in een kleine veilige setting. En een publieke opinie gevoed door mensen zoals de moeder van Hams en haar Facebook-vrienden doet hier momenteel weinig goed aan. Schandalig om mensen die veelal naar eer en geweten handelen en werken hier en masse over één kam te scheren. En die opinie betuigt in mijn ogen van weinig nuanceringsgevoel en is gewoonweg niet fair te opzichte van het grootste deel pleegzorg ouders in Nederland.

Kan me er alleen maar bij aansluiten. En ik heb heel wat pleeggezinnen gezien.
Nina 12 pleegkinderen is wel uitzonderlijk hoor. Dat is alleen gedaan omdat zij al heel veel jaren pleegkinderen opvingen. En er steeds broertje en zusje werden geboren bij de bio ouders. En zij vingen ze wel weer op.. Prachtig, ik heb het daar altijd enorm naar mijn zin gehad. Nog altijd contact met de vele pleegkinderen die ik daar heb leren kennen.
quote:consuelabananahammok schreef op 16 juni 2014 @ 21:00:

[...]

Ik lees helemaal nergens afgunstige reacties eerlijk gezegd.

Wat ik mij enkel afvraag is wat voor mensen met niet de beste bedoelingen ( en gezien de cijfers die aangeven dat kinderen binnen de pleegzorg te vaak misbruikt, mishandelt of verwaarloosd worden) de beweegreden kan zijn om een aantal kinderen op te vangen.

Gezien de hoogte van de vergoeding kan ik mij wel degelijk voorstellen dat dit een reden kan zijn.

Een kind opvangen kost idd geld, mits je het er ook echt aan uitgeeft.

Er laten we wel reëel zijn, wanneer je met 3 pleegkinderen een vergoeding van minstens 1600 euro per maand binnenkrijgt, hoeft dit niet allemaal op te gaan aan kosten enkel voor de kinderen.

Anders zou menig gezin op bijstandsniveau toch een dik probleem hebben.

Dit heeft allemaal niets met afgunst te maken, ik verbaas mij wel over sommige reacties waar bjz en pleegzorg zo het hand boven het hoofd gehouden wordt.

Er gaan daar ook echt wel dingen flink mis.

Dan kan men stellen dat waar mensen werken fouten worden gemaakt,maar we hebben het hier wel over kinderen. Kwetsbare kinderen die al niet uit die beste situatie's rollen. Of misschien wel van een niet al te beste situatie een nog slechtere inrollen als je drie pleegkinderen opvangt heb je daar een volledige dagtaak aan. 1600 euro is fors onderbetaald, want dat ben je alleen al kwijt aan de kosten
Geen idee hoe zij hun financieringen voor de kinderen hebben geregeld maar één ding weet ik wel: Die mensen zijn echt hard nodig en doen vaak echt goed werk.

Ja, er zijn voorbeelden waar het mis ging.

Laten de succes story's nou vaak net niet het internet opgeslingerd worden.................

Want dit type mens doet gewoon en staat niet vooraan om te roepen hoe goed zij zijn in hun werk en missie. Daar zijn ze namelijk niet mee bezig en wel met het zorgen voor kinderen die het heel moeilijk hebben of hebben gehad. Kinderen die hen nodig hebben.

[...]

12 pleegkinderen?

Onverantwoord , die kan je niet eens de zorg en aandacht bieden die een pleegkind nodig heeft.Hoezo, als ze op een groep komen zijn ze nog slechter af.
quote:troostjeniet schreef op 16 juni 2014 @ 21:16:

Consuela.. 12 pleegkinderen, met super pleegouders. En echt ze hebben het super gedaan. En die 12 pleegkinderen kwamen er niet zomaar natuurlijk Er zaten veel broertjes en zusjes bij elkaar in dit gezin. Uit 1 gezin zelfs 4 kinderen. Deze pleegouders hebben altijd voor ogen gehad dat kinderen uit huis worden geplaatst, maar dat ze het verschrikkelijk vonden wanneer broertjes/zusjes ook uit elkaar getrokken werden. Dit gebeurde in het begin maar ze hebben altijd jeugdzorg en de gezinsvoogden kunnen overtuigen dat het bij elkaar houden de ideale situatie was voor de kinderen maar ook voor de bio ouders die contact momenten hadden met de kids.

En zo kwam er 1 kind , daarna een broertje/zusje van dat kind. etc.. En dan heb je zo in eens 12 kinderen in huis.Geweldige mensen. Godzijdank bestaan ze
Wat een theater op haar FB. Compleet verknipt.

I.p.v. te klagen over haar armoede, zou ze met haar ass gewoon eens aan het werk moeten gaan. Ze hangt de hele dag op FB, bizar gewoon.

En wat ik helemaal eng vind, zijn die gekunstelde foto's van en met Hans(je). Nergens een Hans lekker in de prut en kapotte broek. Nee, allemaal gemodelleerde foto's. En Hansje oefenen voor de catwalk.

Een beetje knul noem je ook geen Hansje meer, maar Hans. Het is verdorie geen meisje.

Dat mens is volkomen doorgeslagen, en met haar het meest simpele deel van Nederland.
Is die Hart van Nederland uitzending ergens terug te kijken?

Linkje iemand?

En de uitzending met interview met moeder van Omroep Brabant?
quote:*nightsky* schreef op 16 juni 2014 @ 21:31:

Is die Hart van Nederland uitzending ergens terug te kijken?

Linkje iemand?

En de uitzending met interview met moeder van Omroep Brabant?

Geen idee en oprecht ook geen interesse meer.

Ik hoop dat zij zich kan vinden in haar huidige handelen en ik hoop dat Hans snel met ondersteuning weer bij zijn moeder mag zijn.

Ja, dat leest iedereen goed: Ik hoop dat Hans snel met ondersteuning weer bij zijn moeder mag zijn.

Ik hoop dat omdat dit dan betekent dat zijn mama is gaan samenwerken met de mensen die het over het algemeen echt het beste voor iedereen willen i.p.v. ze tegen te werken. Want weet je? Wat Hans het liefste wil is gewoon bij zijn mama zijn. Net als alle andere kleine kinderen van zes jaar oud.

Laten we in vredesnaam hopen dat Hansemama nu ook snel gaat snappen wat zij moet doen om te zorgen dat Hans weer bij haar kan wonen. Dat zij reflecteert op eigen handelen. Ik hoop oprecht voor Hans dat zij dit heel snel gaat snappen en toepassen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven