Filmpje uithuisplaatsing kind

12-06-2014 21:38 3053 berichten
Alle reacties Link kopieren
OSS - Jeugdzorg heeft het volgens ingewijden binnen jeugdzorg laten afweten bij de uithuisplaatsing van de zesjarige Hans uit Oss. Op een filmpje dat zijn moeder maakte en op internet zette, is te zien hoe het jongetje uit huis wordt geplaatst. In plaats van dat de hulpverlener van Jeugdzorg het woord voert en bepaalt wat er gebeurt, is dat hier de politie.

Normaal wordt politie alleen ingeschakeld wanneer een dreigende situatie kan ontstaan bij uithuisplaatsing. In dat geval treedt de politie bij een escalatie op als beveiliging.

Wie heeft de regie?

In dit geval is te zien hoe de agenten het woord voeren over de uithuisplaatsing en daarover ook in discussie gaan met moeder. Dat is de taak van Jeugdzorg.

"De opname geeft maar beperkt weer wat de situatie was", reageert Ellen Roskes van Bureau Jeugdzorg in Oss op de kritiek op de hulpverlener. "De kritiek op de hulpverlener is onterecht, want die had wel degelijk de regie in handen. Mensen kennen alleen de achtergrond niet."

Situatie duurt onnodig lang

Daarnaast duurt de hele situatie, met de jongen schreeuwend op de achtergrond, onnodig lang. De situatie wordt op die manier erger en werkt traumatiserend, zo vertellen ingewijden binnen jeugdzorg aan Omroep Brabant.

"Snelheid is belangrijk, maar het is nog belangrijker dat alles in overleg gaat", vertelt Roskes. Volgens Jeugdzorg was de zesjarige Hans weer rustig op het moment dat hij in de auto stapte. Vanwege de privacy gaat Jeugdzorg niet dieper in op deze zaak.

Hysterische taferelen in omgangshuis

Ook op een tweede filmpje laten hulpverleners het afweten. Daarop is te zien hoe Hans in een omgangshuis op bezoek moet bij zijn vader, maar dat duidelijk niet wil.

Er ontstaat een kwartier durende strijd waarin de medewerkers van Jeugdzorg niet ingrijpen. Ook in dit geval vinden ingewijden binnen Jeugdzorg dat de hulpverleners de traumatiserende situatie zo snel mogelijk had moeten beëindigen door actief op te treden.

Op Facebook wordt opgeroepen om Hans terug te brengen naar zijn moeder. Op de Facebookpagina reageren veel mensen vol afschuw op het filmpje.

filmpje

Bron: omroepbrabant.nl

Ook is er een filmpje dat kind naar vader (Wat kind mishandeld heeft) MOET alleen jeugdzorg doet niets. En moeder lijkt de boeman in dit verhaal omdat zij zich aan de afspraak probeert te houden.

Zie dit filmpje hier .

Ik vind het echt hartverscheurend. Natuurlijk is dit 1 kant van het verhaal maar in mijn ogen zit BJZ hier echt fout. Moeder zit met handen in het haar. Dit kind is voor het leven getekend, ik heb verschrikkelijk met het kind te doen. Ik had overigens bij het bezoek mijn goede wil laten zien. Maar na 5 minuten met kind naar huis gegaan.

Wat vinden jullie hier van?

edit Juniormoderator: dit topic is vol, deel 2 vind je hier.
Ze zet zelfs die hele aangifte neer..
.
Update: 'moeder' is niet te stoppen!

Ze opent een 2e fb page voor haar nieuwe 'vrienden', vandaag al 1000 verzoeken.

"Voor IEDEREEN die vrienden wil worden met mij, zo'n 1000 vandaag...we hebben een pagina opgericht want ik heb nu 5000 vrienden hier en dat is de max, dus ga aub naar deze pagina allemaal:"

(die link kan je vinden op haar fb, ik ben geen 'fan', dus ga geen reclame voor haar maken....)
quote:Dahlia74 schreef op 17 juni 2014 @ 16:05:

Jeugdzorg verdenkt moeder van borderliner. Je ziet in haar gedrag wel aspecten die op borderliner kunnen wijzen.Ik dacht in de brief over de uithuisplaatsing te hebben gelezen dat moeder onder behandeling was voor borderlineproblematiek en dat de diagnose al was vastgesteld en daarvoor onder behandeling was.

Lijkt me toch niet dat een BJZ hulpverlener zich mag uitspreken over een verdenking van een mogelijk psychiatrische aandoening? Dan begeeft hij zich op een vlak wat niet de zijne is.

edit: er staat dat in een raadsrapportage van 2013 de persoonlijkheidproblematiek meerdere malen is besproken en dat BJZ geen zicht heeft op de behandeling en over welke problematiek het gaat.

Borderline staat tussen haakjes.

Vaag.

Jeugdzorg verdenkt moeder van borderliner. Je ziet in haar gedrag wel aspecten die op borderliner kunnen wijzen.

Goh...

Oh nee he.... ze heeft wéér een publiekelijke aanval!!!

"Ben woest!!! Jeugdzorg belt net dat de beloofde spulletjes voor Hans afgeleverd bij Jeugdzorg nog steeds niet bij mijn kind zijn afgegeven en ik heb hem dat beloofd zondag aan de telefoon!!!!!! Kan er ook nog wel bij!!!!! Hans arme arme jongen! Ik heb geeist dat jij vandaag alsnog de spulletjes krijgt!!!! Morgen mag ik weer met jou bellen om 4 uur!!! Hou je sterk kerel, mama VECHT!!!!!!!!! tegen dit onrecht!

Reactie Jeugdzorg??? owwww wij wisten niet dat hij het gisteren al had moeten hebben dus vandaag of morgen zullen wij het hem geven!!!!! WOEST BEN IK"
quote:consuelabananahammok schreef op 17 juni 2014 @ 16:10:

[...]

Wie het ook is of waar het gebeurd ,hoe kunnen volwassen mensen toch zo met kinderen omgaan.Precies en nog wel mensen die kinderen moeten beschermen.
Die vader houd zich nog heel erg rustig he, vind ik erg knap vooral na al die uitspraken van zijn ex.
.

Jeugdzorg verdenkt moeder van borderliner. Je ziet in haar gedrag wel aspecten die op borderliner kunnen wijzen.Of zwaar overspannen. En mediagedoe maakt t tuurlijk niet beter. Adrenaline schiet alle kanten op.
[quote]ronniemitchel schreef op 17 juni 2014 @ 16:21:

[...]

Precies en nog wel mensen die kinderen moeten beschermen.[/quote

Je bedoelt moederlief neem ik aan??????????
quote:isa__88 schreef op 17 juni 2014 @ 16:21:

Die vader houd zich nog heel erg rustig he, vind ik erg knap vooral na al die uitspraken van zijn ex.

Dat kan natuurlijk ook heel berekenend zijn.

We weten niet wat er achter de schermen plaats vindt, wat dat betreft ben ik in dit soort kwestie's best wantrouwend.

Hoe je het went of keert, dit loopt in mijn ogen volledig uit de hand.
quote:waterval70 schreef op 17 juni 2014 @ 16:26:

[...]

Of zwaar overspannen. En mediagedoe maakt t tuurlijk niet beter. Adrenaline schiet alle kanten op.Mediagedoe dat ze zelf opzoekt.
Ik ben heel benieuwd hoe dat kort geding afloopt maar ik krijg zo het idee dat dat niet in het voordeel van ma gaat zijn... op deze manier
.
....
quote:markovic schreef op 17 juni 2014 @ 16:27:

[quote]ronniemitchel schreef op 17 juni 2014 @ 16:21:

[...]

Precies en nog wel mensen die kinderen moeten beschermen.[/quote

Je bedoelt moederlief neem ik aan??????????Jij hebt mijn stuk niet gelezen?
quote:consuelabananahammok schreef op 17 juni 2014 @ 16:27:

[...]

We weten niet wat er achter de schermen plaats vindt, wat dat betreft ben ik in dit soort kwestie's best wantrouwend.

Hoe je het went of keert, dit loopt in mijn ogen volledig uit de hand.+1
quote:ronniemitchel schreef op 17 juni 2014 @ 16:29:

[...]

Jij hebt mijn stuk niet gelezen?

Jouw verhaaltje van horen zeggen bedoel je?

Geloof je alles wat je hoort of leest???
quote:waterval70 schreef op 17 juni 2014 @ 16:26:

[...]

Of zwaar overspannen. En mediagedoe maakt t tuurlijk niet beter. Adrenaline schiet alle kanten op.

Er zijn verdenkingen geplaatst idd door jeugdzorg waarbij ze ook melden geen inzicht te hebben op de vermoedelijke problematiek bij moeder.

Kortom, men gooit gewoon een balletje op. Een mening die dan dus zo in je dossier komt.

Maar goed, tegenwoordig heeft iedere vrouw borderline en is iedere man een narcist.

Gewoon overspannen is zo 1980.
quote:consuelabananahammok schreef op 17 juni 2014 @ 16:27:

[...]

Hoe je het went of keert, dit loopt in mijn ogen volledig uit de hand.Ik sluit me helemaal bij je aan.
quote:markovic schreef op 17 juni 2014 @ 16:32:

[...]

Jouw verhaaltje van horen zeggen bedoel je?

Geloof je alles wat je hoort of leest???

Zoals ik al zei iemand die ik van dichtbij ken, niet van horen of gelezen.

En hoe dichtbij gaat jou niks aan!
quote:ranny1989 schreef op 17 juni 2014 @ 16:29:

[...]

Ik vind het niet knap, wel heel erg verstandig.

Ik ben ook ooit gevraagd of ik mijn verhaal wou vertellen op t.v. Je schiet er niks mee op, je werkt jezelf en (en in hun geval) jouw kind alleen maar tegen. Je geeft dan toe in mijn ogen en voor je het weet krijg je dus dit soort dingen, heel Nederland bemoeit zich ermee en dat gaat je echt niet in de koude kleding zitten.

Er valt bijna niet meer objectief naar te kijken door alle media aandacht. Ik zou niet in de schoenen van wie dan ook in deze zaak willen staan.

Nou ik ook niet.

Ik begrijp ook niet dat ze dit handelt haar hele hebben en houden publiek te gooien en daarmee voor de leeuwen waar iedereen een mening heeft.

Iedereen in deze kwestie moet nu gaan koorddansen, vertraagt de boel alleen maar lijkt mij.

Ik geloof ook echt niet dat ze haar kind nu snel thuis krijgt eerlijk gezegd, deze zaak is alleen maar kwetsbaarder geworden. Men denkt nu wel helemaal 100 keer na voordat men zich aan besluiten brand.
Waarom staat er op haar fb dat kind donderdag weer bij haar terug komt? Is dat echt zo?

Ik heb de filmpjes gezien, sites van "deskundigen" die voor of tegen haar zien..en ik word niet veel wijzer eigenlijk.

Het is van de zotte dat ze dit zo via internet allemaal doet, en dat filmpje in dat omganghuis vond ook ik dat ze dat drama van dat kind zat te voeden, en wie weet hem gezegd of een bepaalde richting op geduwt heeft dat hij zo moest huilen ect.

Maar dan zie je die foto's op haar fb, die briefjes voor haar zoon, en dan ziet ze er ook wel weer heel liefdevol uit, en heb ik ook erg met haar te doen.
Heb net de aangifte tegen Jeugdzorg gelezen. Ik zei eerder al dat 'moeder' een grote kuil aan het graven is. Zie nu dat het een heel zwémbad is. Waar is ze in godsnaam mee bezig?!
Tsja, ik heb eerlijk gezegd niet meer met haar te doen, ik vind dat ze doordraaid.

Met hans heb ik wel te doen, vind het erg sneu en ik hoop dat hij juist even tot rust komt in dat pleeggezin. Je wil toch niet tussen dat gebekvecht van je ouders zitten...
.
quote:fem71 schreef op 17 juni 2014 @ 16:44:

Heb net de aangifte tegen Jeugdzorg gelezen. Ik zei eerder al dat 'moeder' een grote kuil aan het graven is. Zie nu dat het een heel zwémbad is. Waar is ze in godsnaam mee bezig?! Ik vind ook dat ze soms details naar buiten gooit wat echt niet in haar voordeel is... zo zie ik het, absoluut niet in haar voordeel.
.
quote:girlpower29 schreef op 17 juni 2014 @ 16:40:

Waarom staat er op haar fb dat kind donderdag weer bij haar terug komt? Is dat echt zo?

Ik heb de filmpjes gezien, sites van "deskundigen" die voor of tegen haar zien..en ik word niet veel wijzer eigenlijk.

Het is van de zotte dat ze dit zo via internet allemaal doet, en dat filmpje in dat omganghuis vond ook ik dat ze dat drama van dat kind zat te voeden, en wie weet hem gezegd of een bepaalde richting op geduwt heeft dat hij zo moest huilen ect.

Maar dan zie je die foto's op haar fb, die briefjes voor haar zoon, en dan ziet ze er ook wel weer heel liefdevol uit, en heb ik ook erg met haar te doen.

Ze houdt absoluut van haar zoon, ik denk niet dat daar aan getwijfeld hoef te worden.

Ik vraag mij alleen af of ze zichzelf ook niet totaal verblind in wat goed is voor haar kind met deze misschien wel sterk symbiotische relatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven