Formatie is begonnen

24-11-2023 17:12 1577 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Verkiezingen achter de rug en de formatie is begonnen.
Gom van Strien van PVV is de verkenner.
De eerste verrassing is al binnen van de VVD die niet in een kabinet willen maar wel willen gedogen.
Daar zijn Wilders, Omzicht en van der Plas niet zo blij mee.

Kan ik me wel wat bij voorstellen maar ik snap de VVD ook wel.
Kortom spannende tijden.
Ik ben in ieder benieuwd hoe dit gaat lopen.
Jullie ook?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat vinden de VVD stemmers van deze keuze?
Alle reacties Link kopieren Quote
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-11-2023 06:04
Reden: Xenofobie
0.00% gewijzigd
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had als VVD'er liever eerst een echte informatiepoging gezien, maar de keuze van de VVD is wel logisch. Als je zo hard bent afgestraft door de kiezer na 12 jaar regeren dan ligt doorregeren niet voor de hand.

Overigens willen ze nog steeds gedogen mocht dat nodig zijn. Een kabinet van alleen PVV, NSC en BBB (3 partijen) is veel sneller te formeren denk ik, met gedoogakkoord erbij zijn we misschien einde januari al klaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
huismeermin schreef:
24-11-2023 17:18
Wat vinden de VVD stemmers van deze keuze?
Maar de kiezers van de VVD (84 procent) en NSC (87 procent) vinden het prima als hun partijen in een coalitie stappen met de PVV. Sterker nog: dit is voor een flinke meerderheid van die kiezers de voorkeurscoalitie. Tweederde van de VVD-kiezers (65 procent) zegt het zelfs geen probleem te vinden als Wilders premier wordt in een kabinet met de VVD.

https://eenvandaag.avrotros.nl/panels/o ... ier-wordt/
Alle reacties Link kopieren Quote
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-11-2023 06:07
Reden: Bashen en provoceren
96.69% gewijzigd
It won't stop until you wise up
Alle reacties Link kopieren Quote
Campanula schreef:
24-11-2023 17:39
[...]
Doe ff normaal, is dit soort benamingen nou echt nodig?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-11-2023 06:20
Reden: Quote verwijderd
30.39% gewijzigd
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren Quote
rosanna08 schreef:
24-11-2023 17:47
Doe ff normaal, is dit soort benamingen nou echt nodig?

Kaag is jarenlang een heks genoemd. Dan is een verwijzing naar zijn kleurspoeling vrij mild.
campanula wijzigde dit bericht op 24-11-2023 17:52
5.14% gewijzigd
It won't stop until you wise up
Alle reacties Link kopieren Quote
Campanula schreef:
24-11-2023 17:39
[...]
Gaat het wel goed?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-11-2023 06:20
Reden: Quote verwijderd
37.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Campanula schreef:
24-11-2023 17:51
Kaag is een Heks genoemd. Dan is een verwijzing naar kleurspoeling mild.
ja en dus? Volgens mij is het ook tegen de huisregels van Viva.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren Quote
Champoo schreef:
24-11-2023 17:51
Gaat het wel goed?

Prima. Jij ook?
It won't stop until you wise up
Alle reacties Link kopieren Quote
rosanna08 schreef:
24-11-2023 17:52
ja en dus? Volgens mij is het ook tegen de huisregels van Viva.

Een nickname tegenover andere forummers of tegenover politici? Je wilt mij nogal graag een ban aansmeren krijg ik het idee.
It won't stop until you wise up
Alle reacties Link kopieren Quote
Campanula schreef:
24-11-2023 17:55
Een nickname tegenover andere forummers of tegenover politici? Je wilt mij nogal graag een ban aansmeren krijg ik het idee.
Chill, niemand wil je een ban aansmeren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Campanula schreef:
24-11-2023 17:55
Een nickname tegenover andere forummers of tegenover politici? Je wilt mij nogal graag een ban aansmeren krijg ik het idee.
ook tegenover politici. Ik geef je gewoon een tip, als ik je een ban aan had willen naaien, had ik gewoon gestaft.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren Quote
Champoo schreef:
24-11-2023 17:57
Chill, niemand wil je een ban aansmeren.

'Het is tegen de huisregels, boehoe'. Maar allez. Ik ben benieuwd of de heer Wilders een coalitie kan smeden.
It won't stop until you wise up
Alle reacties Link kopieren Quote
Campanula schreef:
24-11-2023 17:59
'Het is tegen de huisregels, boehoe'. Maar allez. Ik ben benieuwd of de heer Wilders een coalitie kan smeden.
;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
ZWD schreef:
24-11-2023 17:38
Maar de kiezers van de VVD (84 procent) en NSC (87 procent) vinden het prima als hun partijen in een coalitie stappen met de PVV. Sterker nog: dit is voor een flinke meerderheid van die kiezers de voorkeurscoalitie. Tweederde van de VVD-kiezers (65 procent) zegt het zelfs geen probleem te vinden als Wilders premier wordt in een kabinet met de VVD.

https://eenvandaag.avrotros.nl/panels/o ... ier-wordt/
Bedankt voor de link. Ze negeren dus de wens van 84% van hun kiezers. Ik ben benieuwd of deze kiezers in de toekomst nog VVD stemmen.
Alle reacties Link kopieren Quote
rosanna08 schreef:
24-11-2023 17:58
ook tegenover politici. Ik geef je gewoon een tip, als ik je een ban aan had willen naaien, had ik gewoon gestaft.

Hartelijk bedankt voor de tip.
It won't stop until you wise up
Alle reacties Link kopieren Quote
Champoo schreef:
24-11-2023 17:25
Ik had als VVD'er liever eerst een echte informatiepoging gezien, maar de keuze van de VVD is wel logisch. Als je zo hard bent afgestraft door de kiezer na 12 jaar regeren dan ligt doorregeren niet voor de hand.

Overigens willen ze nog steeds gedogen mocht dat nodig zijn. Een kabinet van alleen PVV, NSC en BBB (3 partijen) is veel sneller te formeren denk ik, met gedoogakkoord erbij zijn we misschien einde januari al klaar.

Welnee, dat is het verhaal naar buiten. Is pure strategie dit.

1. De VVD heeft niets te winnen bij een brokkenpilotencoalitie met de PVV. Grote kans dat dit op zijn LPF's gaat eindigen en dan worden ze bij de volgende verkiezingen misschien weer afgestraft. Is veel aantrekkelijker om vanaf de zijlijn een rechts kabinet te steunen wanneer het ze uitkomt, zonder verantwoordelijkheid te hoeven nemen.
2. Het kan ook hard to get spelen zijn. De PVV wil de VVD er natuurlijk heel graag bij, dus die gaan nu wellicht allerlei inhoudelijke concessies doen. Misschien bieden ze Yesilgöz zelfs wel het premierschap aan. Komt Wilders ook niet slecht uit, want dan kan hij zich concentreren op 36 kikkers in de kruiwagen houden in de fractie.

De VVD zit in een kutpositie: óf ze moeten in een kabinet met een extreemrechtse partij zonder ervaren bestuurders, óf ze moeten in een kabinet met GL/PvdA (en NSC en D66) onder Timmermans. Dus dit is vanuit hen bekeken waarschijnlijk de slimste eerste zet die konden doen. Zogenaamd vanuit bescheidenheid.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Campanula schreef:
24-11-2023 17:51
Kaag is jarenlang een heks genoemd. Dan is een verwijzing naar zijn kleurspoeling vrij mild.
inderdaad, en vvd, de clowns, peppie&kokkie en nog wel grovere photoshops gezien.
Alle reacties Link kopieren Quote
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-11-2023 06:10
Reden: Provoceren
98.78% gewijzigd
It won't stop until you wise up
Alle reacties Link kopieren Quote
Avena schreef:
24-11-2023 18:04
Welnee, dat is het verhaal naar buiten. Is pure strategie dit.

1. De VVD heeft niets te winnen bij een brokkenpilotencoalitie met de PVV. Grote kans dat dit op zijn LPF's gaat eindigen en dan worden ze bij de volgende verkiezingen misschien weer afgestraft. Is veel aantrekkelijker om vanaf de zijlijn een rechts kabinet te steunen wanneer het ze uitkomt, zonder verantwoordelijkheid te hoeven nemen.
2. Het kan ook hard to get spelen zijn. De PVV wil de VVD er natuurlijk heel graag bij, dus die gaan nu wellicht allerlei inhoudelijke concessies doen. Misschien bieden ze Yesilgöz zelfs wel het premierschap aan. Komt Wilders ook niet slecht uit, want dan kan hij zich concentreren op 36 kikkers in de kruiwagen houden in de fractie.

De VVD zit in een kutpositie: óf ze moeten in een kabinet met een extreemrechtse partij zonder ervaren bestuurders, óf ze moeten in een kabinet met GL/PvdA (en NSC en D66) onder Timmermans. Dus dit is vanuit hen bekeken waarschijnlijk de slimste eerste zet die konden doen. Zogenaamd vanuit bescheidenheid.

Hier ben ik het mee eens.
It won't stop until you wise up
Alle reacties Link kopieren Quote
Meneer van Strien gaat zich dit weekend inlezen en Maandag weer verder.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Avena schreef:
24-11-2023 18:04
Welnee, dat is het verhaal naar buiten. Is pure strategie dit.

1. De VVD heeft niets te winnen bij een brokkenpilotencoalitie met de PVV. Grote kans dat dit op zijn LPF's gaat eindigen en dan worden ze bij de volgende verkiezingen misschien weer afgestraft. Is veel aantrekkelijker om vanaf de zijlijn een rechts kabinet te steunen wanneer het ze uitkomt, zonder verantwoordelijkheid te hoeven nemen.
2. Het kan ook hard to get spelen zijn. De PVV wil de VVD er natuurlijk heel graag bij, dus die gaan nu wellicht allerlei inhoudelijke concessies doen. Misschien bieden ze Yesilgöz zelfs wel het premierschap aan. Komt Wilders ook niet slecht uit, want dan kan hij zich concentreren op 36 kikkers in de kruiwagen houden in de fractie.

De VVD zit in een kutpositie: óf ze moeten in een kabinet met een extreemrechtse partij zonder ervaren bestuurders, óf ze moeten in een kabinet met GL/PvdA (en NSC en D66) onder Timmermans. Dus dit is vanuit hen bekeken waarschijnlijk de slimste eerste zet die konden doen. Zogenaamd vanuit bescheidenheid.

Eens. Dit was ook mijn gedachte.
Alle reacties Link kopieren Quote
Champoo schreef:
24-11-2023 17:25
Ik had als VVD'er liever eerst een echte informatiepoging gezien, maar de keuze van de VVD is wel logisch. Als je zo hard bent afgestraft door de kiezer na 12 jaar regeren dan ligt doorregeren niet voor de hand.

Overigens willen ze nog steeds gedogen mocht dat nodig zijn. Een kabinet van alleen PVV, NSC en BBB (3 partijen) is veel sneller te formeren denk ik, met gedoogakkoord erbij zijn we misschien einde januari al klaar.
Als ze gelijk weer in een kabinet waren gestapt was het gezeik (van niet vvd stemmers) nog erger geweest

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven