Formatie is begonnen

24-11-2023 17:12 1590 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Verkiezingen achter de rug en de formatie is begonnen.
Gom van Strien van PVV is de verkenner.
De eerste verrassing is al binnen van de VVD die niet in een kabinet willen maar wel willen gedogen.
Daar zijn Wilders, Omzicht en van der Plas niet zo blij mee.

Kan ik me wel wat bij voorstellen maar ik snap de VVD ook wel.
Kortom spannende tijden.
Ik ben in ieder benieuwd hoe dit gaat lopen.
Jullie ook?
Honolulu schreef:
25-11-2023 15:19
Dit. Het is voor mij zonneklaar dat dit dé primaire reden is voor het terugtrekken van de VVD. En niet dat walgelijke "het siert ons om een stapje terug te doen".
Vreselijk inderdaad, die valse bescheidenheid...
ruma1999 schreef:
25-11-2023 08:31
En niet te vergeten: Rutte moet nu beschermd worden omdat hij Stoltenberg wil opvolgen. Binnen Europa zou de steun behoorlijk kunnen afbrokkelen voor hem als VVD met Wilders samen in het kabinet gaat zitten. Eerst moet de functie elders voor Mark zeker zijn….
Waarom zou de steun voor Rutte als S-G van de NAVO afbrokkelen als de VVD met de PVV in een kabinet zit? Veel regeringen van NAVO lidstaten zijn eerder rechts dan links en Rutte ligt heel goed bij de verreweg belangrijkste kiezer, de VS.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dubois schreef:
25-11-2023 08:41
Juist als wij in de EU iets in de melk te brokkelen hebben kunnen we (naar de woorden van Omtzigt) in Brussel met de vuist op tafel slaan betreffende immigratie.
Je ziet aan beide recente verkiezingen dat partijen die niet in de vergaande klimaatmaatregelen mee willen gaan het grootst worden. De BBB eerst toen stikstof de verkiezingen beheerste en nu de PVV.

Was het nu Finland of Zweden die bij Brussel heeft aangekondigd niet meer mee te doen en vol in te gaan zetten op kernenergie?
Ik hoop echt dat Nederland ook op dat gebied spijkers met koppen gaat slaan.

Niet partijen, slechts een partij, de PVV. En de grootste zijn betekent in dit geval nog steeds een minderheid zijn. De tweede partij qua grootte is Gl/PvdA. VVD wil juist wel klimaatmaatregelen nemen, en Omtzigt is wat vaag (niets nieuws), maar wil in ieder geval de veestapel verkleinen, geen megastallen meer en het klimaatakkoord van Parijs aanhouden.
Alle reacties Link kopieren Quote
smulrol schreef:
25-11-2023 13:09
Ik zeg niks over hun motieven, ze hebben zwaar verloren dus niet meeregeren is volstrekt normaal gevolg. Ik zou het ook goed vinden als Dilan zou aftreden.
Aftreden zou ik heel raar vinden. Als een minister-president vertrekt verliest die partij eigenlijk altijd. Haar grootste blunder was de deur voor de pvv open zetten, nadat ze op zijn thema het kabinet hebben laten vallen.

En niet meeregeren zou ik heel idioot vinden. Ze hebben 23 zetels ofzo? Ze hebben het kabinet laten vallen op migratie, dus nu zijn ze wat mij betreft aan de beurt om het samen met Wilders te gaan doen. Succes ermee.

Dat gezegd hebbende vind ik het heel slim wat ze nu doet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rondstruiner1 schreef:
25-11-2023 16:32
Niet partijen, slechts een partij, de PVV. En de grootste zijn betekent in dit geval nog steeds een minderheid zijn. De tweede partij qua grootte is Gl/PvdA. VVD wil juist wel klimaatmaatregelen nemen, en Omtzigt is wat vaag (niets nieuws), maar wil in ieder geval de veestapel verkleinen, geen megastallen meer en het klimaatakkoord van Parijs aanhouden.
Van het voorjaar werd BBB het grootst toen het constant over stikstof ging dus dat lijkt me ook een signaal dat een groot deel van Nederland klaar is met die extreme klimaatmaatregelen.
Dubois schreef:
25-11-2023 16:42
Van het voorjaar werd BBB het grootst toen het constant over stikstof ging dus dat lijkt me ook een signaal dat een groot deel van Nederland klaar is met die extreme klimaatmaatregelen.
Er ligt gewoon een gerechtelijke uitspraak over het terugdringen van stikstof, dus ik zie niet hoe een toekomstige PVV regering daar onderuit komt.

De BBB fracties zijn dat stikstofbeleid nu in 10 provincies uit aan het voeren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dubois schreef:
25-11-2023 16:42
Van het voorjaar werd BBB het grootst toen het constant over stikstof ging dus dat lijkt me ook een signaal dat een groot deel van Nederland klaar is met die extreme klimaatmaatregelen.
Nee, niet per se, want de grootste partij van Nederland is nou eenmaal nog steeds een minderheid. Dus het hangt sterk af van wat de andere partijen willen. De meerderheid bepaalt, niet de grootste partij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dubois schreef:
25-11-2023 16:42
Van het voorjaar werd BBB het grootst toen het constant over stikstof ging dus dat lijkt me ook een signaal dat een groot deel van Nederland klaar is met die extreme klimaatmaatregelen.
En extreme klimaatmaatregelen? :facepalm: We doen veel te weinig.

We zien letterlijk voor onze neus de afgelopen jaren het klimaat veranderen, en dan nog je kop in het zand steken, ongelooflijk. Na jou de zondvloed zeker?
Alle reacties Link kopieren Quote
Rondstruiner1 schreef:
25-11-2023 17:14
En extreme klimaatmaatregelen? :facepalm: We doen veel te weinig.

We zien letterlijk voor onze neus de afgelopen jaren het klimaat veranderen, en dan nog je kop in het zand steken, ongelooflijk. Na jou de zondvloed zeker?
Jij denkt dat Nederland het klimaat kan gaan veranderen? Over de grens rijden ze 200km per uur en op rijafstand gaan dagelijks allerlei bommen de lucht in.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kunnen we het hier gewoon over de formatie hebben? De verkiezingen zijn geweest.
The impossible just takes a little longer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blossom schreef:
25-11-2023 17:31
Jij denkt dat Nederland het klimaat kan gaan veranderen? Over de grens rijden ze 200km per uur en op rijafstand gaan dagelijks allerlei bommen de lucht in.
Lekker makkelijk he, alleen maar naar anderen wijzen en zelf geen enkele verantwoordelijkheid nemen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Avena schreef:
25-11-2023 17:42
Kunnen we het hier gewoon over de formatie hebben? De verkiezingen zijn geweest.
Goed idee.
Wilders niet echt milders op Twitter:https://twitter.com/geertwilderspvv/sta ... 9916893538

Ik vind het geen fijn idee, een minpres die zo tekeer gaat, maar HeT VoLK hEeFT gESprOKEn
Alle reacties Link kopieren Quote
Champoo schreef:
25-11-2023 16:30
Waarom zou de steun voor Rutte als S-G van de NAVO afbrokkelen als de VVD met de PVV in een kabinet zit? Veel regeringen van NAVO lidstaten zijn eerder rechts dan links en Rutte ligt heel goed bij de verreweg belangrijkste kiezer, de VS.

Je wilt toch niet dat de topman van de NAVO geassocieerd wordt met een racist toch?
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi
Rondstruiner1 schreef:
25-11-2023 16:39
Aftreden zou ik heel raar vinden. Als een minister-president vertrekt verliest die partij eigenlijk altijd. Haar grootste blunder was de deur voor de pvv open zetten, nadat ze op zijn thema het kabinet hebben laten vallen.

En niet meeregeren zou ik heel idioot vinden. Ze hebben 23 zetels ofzo? Ze hebben het kabinet laten vallen op migratie, dus nu zijn ze wat mij betreft aan de beurt om het samen met Wilders te gaan doen. Succes ermee.

Dat gezegd hebbende vind ik het heel slim wat ze nu doet.
Damned if you do, damned if you don't. Het is ook nooit goed of het deugd niet.
De ene klaagt dat vvd nu fout zit omdat achterban zo graag met pvv had willen regeren, jij klaagt dat vdd fout is omdat ze dat niet eerder hebben dichtgetimmerd.
Blijkbaar is vvd nu de nieuwe d66 geworden waar iedereen naar gelieven de haat kan op losvieren en schuld kan geven van alles wat ze wel of niet doen
Echt who cares? Er komt een kabinet met Wilders
Alle reacties Link kopieren Quote
cuculuscanorus schreef:
25-11-2023 17:53
Wilders niet echt milders op Twitter:https://twitter.com/geertwilderspvv/sta ... 9916893538

Ik vind het geen fijn idee, een minpres die zo tekeer gaat, maar HeT VoLK hEeFT gESprOKEn
Nou echt hè. Het volk vind ik echt verschrikkelijk klinken
Alle reacties Link kopieren Quote
cuculuscanorus schreef:
25-11-2023 17:53
Wilders niet echt milders op Twitter:https://twitter.com/geertwilderspvv/sta ... 9916893538

Ik vind het geen fijn idee, een minpres die zo tekeer gaat, maar HeT VoLK hEeFT gESprOKEn
Dat klinkt nogal dreigend niet echt Milders iig.
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
smulrol schreef:
25-11-2023 18:26
Damned if you do, damned if you don't. Het is ook nooit goed of het deugd niet.
De ene klaagt dat vvd nu fout zit omdat achterban zo graag met pvv had willen regeren, jij klaagt dat vdd fout is omdat ze dat niet eerder hebben dichtgetimmerd.
Blijkbaar is vvd nu de nieuwe d66 geworden waar iedereen naar gelieven de haat kan op losvieren en schuld kan geven van alles wat ze wel of niet doen
Echt who cares? Er komt een kabinet met Wilders
Wat een vreemde reactie. Ik klaag nergens over, ik noem het een strategische blunder van de vvd. De vvd de nieuwe d66, en haat botvieren? Schei toch uit zeg. Ze hebben de deur open gezet voor de pvv en dat is niet goed uitgepakt voor ze, dat is gewoon een feit. En nu zit het hele land met de ellende.

Of er een kabinet met Wilders komt weten we nog niet, de tijd zal het leren.
rondstruiner1 wijzigde dit bericht op 25-11-2023 21:01
2.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Wissewasje schreef:
25-11-2023 18:44
Nou echt hè. Het volk vind ik echt verschrikkelijk klinken
Hij lijkt ook te vergeten dat het een minderheid is die op hem heeft gestemd, het grootste deel van "het volk" wil toch echt liever iets anders.
Rondstruiner1 schreef:
25-11-2023 20:56
Wat een vreemde reactie. Ik klaag nergens over, ik noem het een strategische blunder van de vvd. De vvd de nieuwe d66, en haat botvieren? Schei toch uit zeg. Ze hebben de deur open gezet voor de pvv en dat is niet goed uitgepakt voor ze, dat is gewoon een feit. En nu zit het hele land met de ellende.

Of er een kabinet met Wilders komt weten we nog niet, de tijd zal het leren.
Als 66% van de vvd stemmers wel samenwerking met pvv zou willen dan kan net niet tegelijkertijd fout zijn dat ze de deur heeft opengezet.
Het land zit me de ellende omdat 22% op de pvv gestemd heeft.
anoniem_6666bc69b907a wijzigde dit bericht op 25-11-2023 21:12
0.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
cuculuscanorus schreef:
25-11-2023 17:53
Wilders niet echt milders op Twitter:https://twitter.com/geertwilderspvv/sta ... 9916893538

Ik vind het geen fijn idee, een minpres die zo tekeer gaat, maar HeT VoLK hEeFT gESprOKEn

Oef, that escalated quickly...
The impossible just takes a little longer.
Alle reacties Link kopieren Quote
cuculuscanorus schreef:
25-11-2023 17:53
Wilders niet echt milders op Twitter:https://twitter.com/geertwilderspvv/sta ... 9916893538

Ik vind het geen fijn idee, een minpres die zo tekeer gaat, maar HeT VoLK hEeFT gESprOKEn
Ik sta, net als driekwart van de Nederlandse Twitteraars, op block bij de Geweldige Winnaar der Volkswil.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren Quote
oudebaas schreef:
25-11-2023 21:12
Ik sta, net als driekwart van de Nederlandse Twitteraars, op block bij de Geweldige Winnaar der Volkswil.

Haha, dit schrijft ie:

De PVV moet regeren.

Het volk heeft gesproken.

En ons de grootste gemaakt.

Dat heet democratie.

Speel daarmee geen spelletjes.

Werk met ons samen om recht te doen aan de verkiezingsuitslag en problemen voor mensen op te lossen.

Anders worden we nog veel en veel groter.


Werkt vast enorm sfeerverhogend aan de formatietafel.
The impossible just takes a little longer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Avena schreef:
25-11-2023 21:23
Haha, dit schrijft ie:

De PVV moet regeren.

Het volk heeft gesproken.

En ons de grootste gemaakt.

Dat heet democratie.

Speel daarmee geen spelletjes.

Werk met ons samen om recht te doen aan de verkiezingsuitslag en problemen voor mensen op te lossen.

Anders worden we nog veel en veel groter.


Werkt vast enorm sfeerverhogend aan de formatietafel.
Hij heeft waarschijnlijk nooit opgelet bij geschiedenis en maatschappijleer.
Maar ik denk dat hij eigenlijk niet wíl regeren. Als hij bewindslieden levert zijn deze onafhankelijk. Ze zitten niet meer in de éénmanspartij in de Kamer waar Wilders bevel wet is. Hij kan een minister niet meer sturen en controleren zoals hij met zijn fractieslaven doet.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren Quote
oudebaas schreef:
25-11-2023 21:27
Hij heeft waarschijnlijk nooit opgelet bij geschiedenis en maatschappijleer.
Maar ik denk dat hij eigenlijk niet wíl regeren. Als hij bewindslieden levert zijn deze onafhankelijk. Ze zitten niet meer in de éénmanspartij in de Kamer waar Wilders bevel wet is. Hij kan een minister niet meer sturen en controleren zoals hij met zijn fractieslaven doet.

Ja, ik begon me dat bij deze tweet ook af te vragen. Of Wilders zelf niet uit is op het opblazen van de formatie. Daar geeft hij dan natuurlijk anderen de schuld van, maar ondertussen kan hij dan weer lekker terug naar schelden vanaf de zijlijn. Met bovendien de kans dat de PVV bij de volgende verkiezingen nog groter wordt.
The impossible just takes a little longer.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven