Gasvelden in Groningen maar weer open?

06-10-2021 22:27 410 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Zou het met de huidige ontwikkelingen niet een optie zijn om weer gas te gaan winnen in Groningen?

Alle gedupeerden worden dan goed gecompenseerd…dat kan volgens mij wel uit met de huidige gasprijzen ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
Natuurlijk niet. En gedupeerden compenseren is ook een illusie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Geen gaswinning meer in Groningen of het Waddengebied. Poetin gooit de gaskraan wel weer open als hij de vergunningen binnen heeft voor Nord Stream 2. En wellicht wel eerder om (een vreemd soort) goodwill te tonen.
Lizzy75 schreef:
06-10-2021 22:39
Geen gaswinning meer in Groningen of het Waddengebied. Poetin gooit de gaskraan wel weer open als hij de vergunningen binnen heeft voor Nord Stream 2. En wellicht wel eerder om (een vreemd soort) goodwill te tonen.
Ja laten we ons afhankelijk opstellen van een dictatoriale leider die 298 mensen vermoorde in de MH 17......

Ik zeg gaskraan open, Groningen ontruimen en hek er omheen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Er is ook genoeg gas in Noorwegen. En met zonnepanelen en windmolens komen we ook een heel eind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zoek een ander wingewest.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren Quote
MajaDB schreef:
06-10-2021 22:42
Ja laten we ons afhankelijk opstellen van een dictatoriale leider die 298 mensen vermoorde in de MH 17......

Ik zeg gaskraan open, Groningen ontruimen en hek er omheen!
Ja, in de provincie Groningen wonen slechts een kleine 600.000 mensen. Die vinden het vast geen probleem om te verhuizen en in de rest van het land zijn gelukkig ook hele ladingen huizen beschikbaar…

Gisteren waren er 3 voelbare aardbevingen, met weer veel schade en grote psychische gevolgen. Hoewel de schade-afhandeling inmiddels iets beter schijnt te gaan is het nog altijd maandenlange onzekerheid en stress.
Alle reacties Link kopieren Quote
We moeten van het gas af. Dus dit is een mooi begin.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren Quote
Doe even normaal. Je woont hier zeker niet? Eergisteren op 1 dag drie aardbevingen.
Enig idee hoe het is om elke keer weer je huis na te moeten lopen op schade? Uit je huis te moeten omdat het niet meer voldoet aan de veiligheidseisen?

En compensatieregelingen lopen nu al voor geen meter. Sommige mensen wachten al 12 jaar op een normale en passende schadevergoeding.

In de Noordzee is meer dan genoeg gas, maar dat wordt opgepompt voor de industrie en de pijpleiding mag niet door de Waddenzee want daar hebben vogeltjes en visjes last van 🤪.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanavond was een 4e beving zelfs.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als er onvoldoende voorraden zijn waardoor de levering in gevaar komt lijkt het mij dat de grootverbruikers tijdelijk moeten worden afgesloten. Dan is er voldoende gas voor huishoudens zelfs in een strenge winter.
Nope, Groningen heeft al meer dan genoeg ellende.

Laat de hoge gasprijzen aanleiding zijn om sneller alternatieven te verzinnen. Dat is sowieso hard nodig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je zou maar in het aardbevingsgebied wonen, al jaren bezig zijn met compensatie, leven met al die stress en angst voor nieuwe bevingen en schades en dan lezen dat medelanders de gaskraan weer willen opendraaien omdat zij net wat meer moeten betalen..
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren Quote
malibu82 schreef:
06-10-2021 22:55
Je zou maar in het aardbevingsgebied wonen, al jaren bezig zijn met compensatie, leven met al die stress en angst voor nieuwe bevingen en schades en dan lezen dat medelanders de gaskraan weer willen opendraaien omdat zij net wat meer moeten betalen..
Ja, want dan heeft iedereen er ineens last van. En dat kan natuurlijk niet.....
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik alleen nog gas voor warm water en om te koken. Als de nieuwe keuken komt, krijgen we inductie.
madeliefjees wijzigde dit bericht op 06-10-2021 22:59
57.06% gewijzigd
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren Quote
Dubbel
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren Quote
Het lijkt me juist een goede aanleiding om te investeren in alternatieven. Aardwarmte, restwarmte van de industrie, zonnewarmte, windmolens, er zijn zoveel alternatieven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee, natuurlijk niet.
Het idee alleen al...
En nou is het afgelopen!
sophiax schreef:
06-10-2021 22:50
Ja, in de provincie Groningen wonen slechts een kleine 600.000 mensen. Die vinden het vast geen probleem om te verhuizen en in de rest van het land zijn gelukkig ook hele ladingen huizen beschikbaar…

Gisteren waren er 3 voelbare aardbevingen, met weer veel schade en grote psychische gevolgen. Hoewel de schade-afhandeling inmiddels iets beter schijnt te gaan is het nog altijd maandenlange onzekerheid en stress.
Da's nog geen 5% van de NL bevolking.

Is het wel legitiem om 16.4 miljoen Nederlanders een idioot hoge gasrekening te presenteren terwijl er nog steeds enorme hoeveelheden gas onder Groningen liggen?
Alle reacties Link kopieren Quote
MajaDB schreef:
06-10-2021 23:06
Da's nog geen 5% van de NL bevolking.

Is het wel legitiem om 16.4 miljoen Nederlanders een idioot hoge gasrekening te presenteren terwijl er nog steeds enorme hoeveelheden gas onder Groningen liggen?
Halvering van de energiebelasting is ook een idee he. Als het dan toch perse aangepakt moet.

Of nog meer stimuleren van verduurzaming.
Alle reacties Link kopieren Quote
sophiax schreef:
06-10-2021 22:52
Als er onvoldoende voorraden zijn waardoor de levering in gevaar komt lijkt het mij dat de grootverbruikers tijdelijk moeten worden afgesloten. Dan is er voldoende gas voor huishoudens zelfs in een strenge winter.


Wat vind jij grootverbruikers dan? Industrie?
Ik werk zelf in de groenteverwerkendenindustrie en ik kan je verzekeren dat als wij afgesloten worden de supermarkten in rap tempo leeg zullen zijn en de prijzen zullen de pan uit reizen.

Maar dan zitten we in ieder geval wel lekker warm thuis :)
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren Quote
MajaDB schreef:
06-10-2021 23:06
Da's nog geen 5% van de NL bevolking.

Is het wel legitiem om 16.4 miljoen Nederlanders een idioot hoge gasrekening te presenteren terwijl er nog steeds enorme hoeveelheden gas onder Groningen liggen?

En dan moeten we allemaal een Groninger in huis nemen ofzo?
Hoe zie je dat voor je?
En nou is het afgelopen!
Flashy schreef:
06-10-2021 23:07
Halvering van de energiebelasting is ook een idee he. Als het dan toch perse aangepakt moet.

Of nog meer stimuleren van verduurzaming.
Stimuleren van duurzaamheid is hartstikke goed, maar gaat het probleem nú, niet oplossen.

Ik bem er voor om de gaskraan open te gooien, 60% over te maken aan de provincie Groningen om de problemen eens en voor altijd op te lossen en de andere 40% in een duurzaamheidsfonds om Nederland energieneutraal te maken.

Met de huidige gasprijs is dat heel veel geld.....
Alle reacties Link kopieren Quote
Die scheuren zitten er toch al :whistle:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren Quote
MajaDB schreef:
06-10-2021 23:06
Da's nog geen 5% van de NL bevolking.

Is het wel legitiem om 16.4 miljoen Nederlanders een idioot hoge gasrekening te presenteren terwijl er nog steeds enorme hoeveelheden gas onder Groningen liggen?
Gasunie heeft al voor de zomer gewaarschuwd voor te weinig gas. Tja, als de beslissers niet luisteren krijg je dit. Maar mooi dat ik Stad niet opgeef.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven