Gedeeltelijk boerkaverbod

16-06-2018 14:22 2295 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat het allemaal al in kannen en kruiken zat. Gisteren las ik dat het verbod niet geld op straat, wel oa in het openbaar vervoer.

Wat vinden jullie?

2006:In een artikel uit de Volkskrant van 18 nov. 2006 stond: Islamitische vrouwen mogen zich binnenkort niet meer in boerka op straat vertonen.

2016:In een artikel van NRC van 29 nov. 2016 stond: Het verbod geldt niet op straat [/color]
https://www.nrc.nl/nieuws/2016/11/29/tw ... d-a1534154

2017:VVD wil algeheel verbod voor boerka doorzetten Een verbod op het dragen van boerka’s moet volgens VVD overal gaan gelden. Dus niet alleen in overheidsgebouwen, in de zorg, op scholen en in het openbaar vervoer: nee, overal in het openbaar.
https://www.metronieuws.nl/nieuws/binne ... doorzetten

2018: Er wordt al lang over gepraat en gesteggeld, maar nu lijkt een gedeeltelijk verbod op gezichtsbedekkende kleding er toch te komen in Nederland. Dat betekent dat het dragen van een boerka in het openbaar vervoer, de zorg, op scholen en in overheidsgebouwen verboden is.
https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... erkaverbod
LOEP ME MAAR aub.
*TanteSjaan* schreef:
05-08-2019 23:42
En waar zie jij al die nonnen in habijt dan?
Wat doet dat er nou toe?
Persoonlijk heb ik al jaren geen non in een habijt gezien.
Volgens mij zitten die tegenwoordig allemaal opgesloten in een klooster.
S-Meds schreef:
05-08-2019 23:45
kijk dat bedoel ik, de kans is dus groter dat je non in vol ornaat ziet dan een burka
De kans is nog veel groter dat je een vrouw in chador tegen komt. En die blijft uiteraard gewoon toegestaan, net als het habijt.
Ik weet dat er nonnen zijn. Ik zie ze alleen nooit in habijt.
Boerkadraagsters kom ik wel heel af en toe tegen. Laatst nog op het vliegveld en het was een hele toestand om door de douane te komen. Mevrouw wilde haar gezicht noet aan een mannelijke medewerker laten zien en er was niet zo snel een vrouw beschikbaar.

Gaaf gezicht joh, zo’n grote zwarte schommelende tent. Nog gaver waren de twee kleine meisjes die mee waren waarvan de oudste (gok jaar of zes) een hoofddoek droeg. De jongste was een peuter en droeg vrolijke kraaltjes kn het haar.
julius schreef:
05-08-2019 23:46
De kans is nog veel groter dat je een vrouw in chador tegen komt. En die blijft uiteraard gewoon toegestaan, net als het habijt.
ik maak me tegenwoordig bij deze temperaturen drukker om halfnaakte dikke mannen op de fiets.
S-Meds schreef:
05-08-2019 23:45
kijk dat bedoel ik, de kans is dus groter dat je non in vol ornaat ziet dan een burka

Niet persé.
Ik heb nog nooit een non met gezichtsbedekking gezien.
swannie12 schreef:
05-08-2019 23:49
Ik heb nog nooit een non met gezichtsbedekking gezien.
snor ook niet?
S-Meds schreef:
05-08-2019 23:48
ik maak me tegenwoordig bij deze temperaturen drukker om halfnaakte dikke mannen op de fiets.
Moet je nagaan wat al die nonnen bij jou in de buurt wel niet denken als ze dat zien.
Ik zie hier in mijn buurt geregeld kinderen van onderbouw basisschool leeftijd in boerka-gelijkende kleding lopen. Nonnen zie ik nooit en in mijn hele leven heb ik er nog geen één gezien die minderjarig aandeed. Laat staan zó minderjarig.

Ergo: zijn er vrouwen die vrijwillig een boerka dragen? Vast. Zijn er vrouwen die vrijwillig kiezen voor non-zijn? Ongetwijfeld. Zijn er (behoorlijk) minderjarige meisjes die in een boerka worden gedwongen? Helaas wel.
ikBedoelHetGoed schreef:
05-08-2019 23:52
Ik zie hier in mijn buurt geregeld kinderen van onderbouw basisschool leeftijd in boerka-gelijkende kleding lopen. Nonnen zie ik nooit en in mijn hele leven heb ik er nog geen één gezien die minderjarig aandeed. Laat staan zó minderjarig.

Ergo: zijn er vrouwen die vrijwillig een boerka dragen? Vast. Zijn er vrouwen die vrijwillig kiezen voor non-zijn? Ongetwijfeld. Zijn er (behoorlijk) minderjarige meisjes die in een boerka worden gedwongen? Helaas wel.
en hoe gaat het burkaverbod die meisjes helpen denk je?
julius schreef:
05-08-2019 23:51
Moet je nagaan wat al die nonnen bij jou in de buurt wel niet denken als ze dat zien.
dat wordt de rozenkrans bidden, zoveel zondige gedachten...
S-Meds schreef:
05-08-2019 23:48
Die kunnen omvallen in de hitte!
Die zie ik ook nooit: dikke, blote mannen op een fiets
In de plaatselijke supermarkt kom ik wel regelmatig een boerkadraagster tegen, vergezeld van een hele sloot kinderen.
Nooit een op de fiets.
Lijkt mij reuze gevaarlijk, met bedekte ogen op een fiets.
ikBedoelHetGoed schreef:
05-08-2019 23:52

Die kinderen worden echt niet gedwongen. Ieder meisje wil op haar moeder lijken.

Wat helaas ook betekent dat de giftige ideologie ook wordt geïndoctrineerd.
S-Meds schreef:
05-08-2019 23:50
snor ook niet?
Nee.
S-Meds schreef:
05-08-2019 23:53
en hoe gaat het burkaverbod die meisjes helpen denk je?
Niets gaat die meisjes helpen.
julius schreef:
05-08-2019 23:54
Die kinderen worden echt niet gedwongen. Ieder meisje wil op haar moeder lijken.

Is dat zo?
ook als je een hele akelige moeder hebt?
Het verbod op gezichtsbedekking is niet in het leven geroepen om 6-jarige meisjes te helpen.
Lijkt mij heel ongemakkelijk spelen, een boerka achtig iets.
Vroeger waren maxi jurken voor kleine meisjes een tijdje in de mode. Die meisjes flikkerden ook telkens om bij een potje hard lopen.
Hetvrijewoord schreef:
05-08-2019 23:57
Het verbod op gezichtsbedekking is niet in het leven geroepen om 6-jarige meisjes te helpen.
Voorstanders van de boerka zouden zich ook helemaal niet moeten afvragen of die meisjes überhaupt geholpen moeten worden.

De moeder is gewoon een vrije vrouw met vrije keuzes, die toevallig kiest voor de boerka. Dat zegt verder niets over de manier waarop ze haar kinderen opvoedt. Als je anders beweert, ben je een islamofobe racist.
julius schreef:
05-08-2019 23:56
Niets gaat die meisjes helpen.

Die gaan gewoon naar school hoor, het is hier geen kalifaat.
nounou
S-Meds schreef:
05-08-2019 23:32
wat raar, ik zie meer nonnen in habijt dan een vrouw in burka
Je ziet ze zeker ook nog vliegen?
Zazamaenade schreef:
06-08-2019 00:05
Die gaan gewoon naar school hoor, het is hier geen kalifaat.
In dat geval is de invloed van de ouders inderdaad te verwaarlozen.
julius schreef:
06-08-2019 00:10

De dochters van niqab draagsters gaan naar de islamschool waar ze tot verlichte inzichten komen. Komt goed.
julius schreef:
06-08-2019 00:10

Dat zeg ik niet, maar er zijn genoeg andere dingen die meisjes in Nederland meekrijgen.
nounou
Geen idee waar deze discussie heen gaat. Of eigenlijk wel: nergens. Maar beweren dat boerka-draagsters en nonnen vergelijkbaar zijn, is weerlegbaar onwaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven