Gedeeltelijk boerkaverbod

16-06-2018 14:22 2295 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat het allemaal al in kannen en kruiken zat. Gisteren las ik dat het verbod niet geld op straat, wel oa in het openbaar vervoer.

Wat vinden jullie?



2006:In een artikel uit de Volkskrant van 18 nov. 2006 stond: Islamitische vrouwen mogen zich binnenkort niet meer in boerka op straat vertonen.

2016:In een artikel van NRC van 29 nov. 2016 stond: Het verbod geldt niet op straat [/color]
https://www.nrc.nl/nieuws/2016/11/29/tw ... d-a1534154

2017:VVD wil algeheel verbod voor boerka doorzetten Een verbod op het dragen van boerka’s moet volgens VVD overal gaan gelden. Dus niet alleen in overheidsgebouwen, in de zorg, op scholen en in het openbaar vervoer: nee, overal in het openbaar.
https://www.metronieuws.nl/nieuws/binne ... doorzetten


2018: Er wordt al lang over gepraat en gesteggeld, maar nu lijkt een gedeeltelijk verbod op gezichtsbedekkende kleding er toch te komen in Nederland. Dat betekent dat het dragen van een boerka in het openbaar vervoer, de zorg, op scholen en in overheidsgebouwen verboden is.
https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... erkaverbod
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Herkomst is geen religie, maar zegt vaak veel. Niemand heeft het hier over 100% foolproof inschatten. Dat is voor de oordeelsvorming ook niet noodzakelijk. Het gaat ook om het straatbeeld. En aan mijn waarnemingsvermogen mankeert niets.
jaap70 wijzigde dit bericht op 12-08-2019 20:29
Reden: Aanvulling
1.72% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
12-08-2019 19:51
Ach... mijn vader kreeg ooit te maken met zo'n verbeten feministe... hij hield netjes de deur voor haar open. Waarop hij toegebeten kreeg: "U hoeft niet de deur open te houden omdat ik een vrouw ben!""... Waarop mijn vader fijntjes terug antwoordde: "Ik doe het ook niet omdat u een dame zou zijn, maar omdat ik een heer ben"...
:D :rofl:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Tekening van de strip "De Rechter". Ik zoek nog even naar een "plakbaar" plaatje.


https://scontent.fams1-2.fna.fbcdn.net/ ... e=5DE0514C
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
woesjje schreef:
12-08-2019 14:13
Nou vaak wel hoor.
:rofl:

Nou ja.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
12-08-2019 20:32
Tekening van de strip "De Rechter". Ik zoek nog even naar een "plakbaar" plaatje.


https://scontent.fams1-2.fna.fbcdn.net/ ... e=5DE0514C
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
vivaratje schreef:
12-08-2019 21:32
Afbeelding

Bedankt! :rose:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Thoth schreef:
12-08-2019 15:46
Waarom zou dat een compleet non-argument zijn?
Ben jij voor een overheid die tot in detail bepaalt wat jij wel of niet mag dragen?
Nee daar ben ik niet voor. Ik ben ook groot voorstander van naaktlopen in het openbaar, en van KKK leden met een puntmuts op.

Maar helaas is dat ook verboden. En terecht, lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Wat is er voor de maatschappij nou eigenlijk eng/gevaarlijk aan naaktlopen?

Je kunt niets verbergen, niets jatten.

Afbeelding

Kleren kunnen juist de "onvolkomenheden" benadrukken i.p.v. bedekken.

Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
12-08-2019 21:38
Nee daar ben ik niet voor. Ik ben ook groot voorstander van naaktlopen in het openbaar, en van KKK leden met een puntmuts op.

Maar helaas is dat ook verboden. En terecht, lijkt me.
???
Overtreffende trap van jezelf tegenspreken. :bye:

En waarom was het nou precies een non-argument?
Alle reacties Link kopieren
Thoth schreef:
12-08-2019 22:12
???
Overtreffende trap van jezelf tegenspreken. :bye:

En waarom was het nou precies een non-argument?
Het sarcasme is weggevallen bij het typen.

Het is een non argument omdat een overheid wel degelijk kledingstukken kan verbieden. Dat gebeurt regelmatig, en in het geval van de boerka zijn er uitstekende argumenten om die te verbieden.

Helaas nu nog alleen in openbare gebouwen en het ov, maar dat is een kwestie van tijd.
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
12-08-2019 22:18
Het sarcasme is weggevallen bij het typen.

Het is een non argument omdat een overheid wel degelijk kledingstukken kan verbieden. Dat gebeurt regelmatig, en in het geval van de boerka zijn er uitstekende argumenten om die te verbieden.

Helaas nu nog alleen in openbare gebouwen en het ov, maar dat is een kwestie van tijd.
Denk je dat? Mmm als er een andere regering komt (PVV/FvD) maar anders zie ik het niet gebeuren. Stel je voor dat die sneeuwvlokjes iemand voor het hoofd stoten
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
12-08-2019 22:18
Het sarcasme is weggevallen bij het typen.

Het is een non argument omdat een overheid wel degelijk kledingstukken kan verbieden. Dat gebeurt regelmatig, en in het geval van de boerka zijn er uitstekende argumenten om die te verbieden.

Helaas nu nog alleen in openbare gebouwen en het ov, maar dat is een kwestie van tijd.

Precies. Dat is na te lezen op het topic 'weren op uiterlijk' waarin te lezen staat dat motorclubleden destijds niet op een terras bediend mochten worden als ze hun bodywarmer (colors) aan hadden. Nu worden de motorclubs helemaal verboden.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
jaap70 schreef:
12-08-2019 13:42
Ik meen te kunnen stellen dat ik vrij nauwkeurig de herkomst van iemand kan inschatten.
Hoe nauwkeurig? Hoe weet je hoe goed je het kan? Vraag je naar de herkomst? Of maak je het je makkelijk; 'van planeet Aarde.'?
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
12-08-2019 22:18

Het is een non argument omdat een overheid wel degelijk kledingstukken kan verbieden. Dat gebeurt regelmatig, en in het geval van de boerka zijn er uitstekende argumenten om die te verbieden.
Nee, dat maakt het niet tot een non-argument. Dat betekent alleen dat er naast argumenten tegen een boerkaverbod ook argumenten voor een dergelijk verbod zijn. (Daar ben ik het mee eens.)
En dat in sommige gevallen het algemeen belang boven persoonlijke vrijheid van kledingkeuze gaat. Die afweging heeft de regering hier kennelijk ook gemaakt met dit compromis als uitkomst.
Datzelfde geldt natuurlijk ook voor jouw persoonlijke voorkeur in kleding of het gebrek daar aan. :-)

Doen alsof er alleen maar argumenten voor en volstrekt geen argumenten tegen zijn, geeft in mijn ogen blijk van een zeer beperkte geest. De wereld is niet zwart/wit.

(Ik zie zelf overigens liever vrouwen in boerka in het OV dan achter het stuur van een auto.)
Een indringend stuk van Balci in de VK:

https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~b6ed4b86/
jaap70 schreef:
12-08-2019 20:25
Herkomst is geen religie, maar zegt vaak veel. Niemand heeft het hier over 100% foolproof inschatten. Dat is voor de oordeelsvorming ook niet noodzakelijk. Het gaat ook om het straatbeeld. En aan mijn waarnemingsvermogen mankeert niets.
Nou blijkbaar wel. Vraag me nog steeds af hoe jij rijdend op snelweg kan zien dat je medebestuurders moslim zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dat jij dat blijkbaar niet kunt zien zegt iets over jouw mensenkennis. In het algemeen kun je het wel zien, 100% foolproof zal mijn oordeelsvorming niet zijn schreef ik al eerder maar voor het overgrote deel kan je dat goed inschatten.
.
Alle reacties Link kopieren
jaap70 schreef:
14-08-2019 11:45
Dat jij dat blijkbaar niet kunt zien zegt iets over jouw mensenkennis. In het algemeen kun je het wel zien, 100% foolproof zal mijn oordeelsvorming niet zijn schreef ik al eerder maar voor het overgrote deel kan je dat goed inschatten.
Ik vind het knap. Aan iemand uit Maleisie kun je bijv niet zien of hij moslim, hindoe of christen is.
En mensen uit Libanon, Jordanie of Israel zien er net zo uit als Noord-Afrikanen. En kunnen zowel christenen (meer christenen dan moslims in Libanon), joods of moslim zijn.
amarna wijzigde dit bericht op 14-08-2019 15:18
0.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Even tussendoor: Amarna, ik heb je een paar dagen terug een pb gestuurd, maar die heb je niet gezien, het staat nog in mijn 'postvak uit'. Niets dringends hoor :)
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
14-08-2019 13:22
Even tussendoor: Amarna, ik heb je een paar dagen terug een pb gestuurd, maar die heb je niet gezien, het staat nog in mijn 'postvak uit'. Niets dringends hoor :)
Had het nog niet gezien! Je hebt een pb terug!
Alle reacties Link kopieren
Goed nieuws voor de boerkadraagsters in Nederland. Het boerkaverbod wordt blijkbaar toch wél gehandhaafd! Misschien komt er zo eindelijk een eind aan hun beperkte vrijheid.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... schauffeur

“De chauffeur van vervoersmaatschappij Arriva vroeg de vrouw tot tweemaal toe of zij de bus wilde verlaten, maar beide keren weigerde ze.

Daarop nam de chauffeur contact op met de politie. Die heeft de vrouw uit de bus gehaald. Zij heeft geen boete gekregen.”
Alle reacties Link kopieren

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... schauffeur

“De chauffeur van vervoersmaatschappij Arriva vroeg de vrouw tot tweemaal toe of zij de bus wilde verlaten, maar beide keren weigerde ze.
Oftewel, die chaffeur handelde conform de instructie voor Ambtenaren.

Vraag me daar dan wel bij af of hij de persoon in kwestie eerst had verzocht om de gezichtsbedekkende kleding te verwijderen, deze dat daarop weigerde en de chaffeur daarna vroeg aan die persoon om in dat geval de bus te verlaten.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Anonievrouwtje schreef:
20-08-2019 15:08
Goed nieuws voor de boerkadraagsters in Nederland. Het boerkaverbod wordt blijkbaar toch wél gehandhaafd! Misschien komt er zo eindelijk een eind aan hun beperkte vrijheid.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... schauffeur

“De chauffeur van vervoersmaatschappij Arriva vroeg de vrouw tot tweemaal toe of zij de bus wilde verlaten, maar beide keren weigerde ze.

Daarop nam de chauffeur contact op met de politie. Die heeft de vrouw uit de bus gehaald. Zij heeft geen boete gekregen.”
niet, zij kreeg geen boete staat er
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
20-08-2019 15:16
niet, zij kreeg geen boete staat er
Ze is uit de bus gezet, daar gaat het om. De boete is totaal niet interessant, dat gaat maar om 150 euro oid. Het handhaven en de toegang weigeren is een goed begin :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Anonievrouwtje schreef:
20-08-2019 15:23
Ze is uit de bus gezet, daar gaat het om. De boete is totaal niet interessant, dat gaat maar om 150 euro oid. Het handhaven en de toegang weigeren is een goed begin :thumbsup:

De buschauffeur had alleen niet de bus stil mogen zetten. Daarmee creëert hij overlast voor andere buspassagiers. Lijkt me niet de bedoeling.

Volgens Arriva heeft de chauffeur niet volgens de richtlijnen van ov-bedrijven gehandeld. Een chauffeur mag een vrouw in een nikab vragen de bus te verlaten, maar mag niet weigeren verder te rijden als een vrouw dat niet doet. We zullen dit intern nogmaals onder de aandacht brengen bij onze medewerkers, zegt Arriva
https://nos.nl/artikel/2298270-buschauf ... nikab.html
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven