Geen geld tekort bij politie Amsterdam

18-05-2017 15:08 71 berichten
Zo te lezen heeft politie Amsterdam geen geld tekort maar juist geld teveel dus daar kan in ieder geval flink gekort worden met overheidsgeld.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2819 ... and__.html

Fatima Elatik, het brein achter het plan om weer hoofddoekjes en kruisjes toe te staan bij politieagenten in onze de hoofdstad, wordt voor maar liefst 12.000 euro per maand ingehuurd door de eenheidsleiding van de politie in Amsterdam.
Alle reacties Link kopieren
<--- Niks mis met een hoofddoekje.
Politiek is ook niet voor dit onzalige idee,nou ja behalve GroenLinks dan :bonk: :

https://www.youtube.com/watch?v=gg3Zrym4Pwc
Alle reacties Link kopieren
:nut: Het staat er toch echt hé. Fatima houd politiechef Aalbersberg scherp. .........ahummm :geek:
[/quote]

Ik denk dat de enige conclusie die getrokken kan worden, is dat die Aaldersberg niet de juiste man op de juiste plek is...

Lijkt mij dat de hoogste score qua criminaliteit je al scherp zouden moeten houden..
Niks mis met een goed diversiteitsbeleid, maar dan niet onder leiding van deze politiechef.
Alle reacties Link kopieren
Skull schreef:
19-05-2017 16:18
<--- Niks mis met een hoofddoekje.
Het is de reden waarom die gedragen word. Als westerse vrouwen zouden kiezen om 'iets' te dragen zodat men kan zien dat ze juist geen moslimvrouw is dan zouden alle moslims beledigd zijn. En terecht. Maar het gebeurd dus wel andersom.Zie onderstaande. Gevonden op:

:sherlock:

Bekeerlingen.nl
Kledingrichtlijnen in de islam
De richtlijnen omtrent kleding binnen de islam.




.................................enz............................................enz.................................enz...............

Hier zien we dus waarom het voor de vrouw is voorgeschreven om hun hoofd en lichaam te bedekken. Allah geeft hiervoor twee redenen: de eerste reden is zodat de moslimvrouwen herkend worden. De tweede reden die Allah geeft, is zodat de vrouw niet lastig gevallen wordt.

Het eerste punt, herkenning, is precies wat we zien in deze maatschappij. Het maakt niet uit of het een Nederlandse, Marokkaanse, Somalische of Pakistaanse moslimvrouw is. Als een moslimvrouw zichzelf bedekt, wordt zij ook als een moslimvrouw herkend. Iedereen die een vrouw met hoofddoek en lange kledij ziet, weet dat het een moslimvrouw is.
.............................................enz................................................enz............................................................................................

Hieronder een kort overzicht van de eisen die aan de kleding van een moslim worden gesteld:

1 De kleding van de vrouw bedekt het volledige lichaam, behalve gezicht en handen. Dat van de man bedekt minimaal het gebied van de navel tot en met de knie. Hier is dus een verschil tussen man en vrouw, de reden hiervan is onder andere uiteraard dat het lichaam van de vrouw anders is dan het lichaam van de man. Hieronder valt dus ook het dragen van de hijaab, wat door de vrouw gedaan dient te worden.
2 De kleding van de vrouw dient niet overmatig versiert te zijn met allerlei prints, felle kleuren etc. De kleding van zowel de man als de vrouw dient geen afbeeldingen van levende wezens en dergelijke te hebben. Dit is onder andere omdat men gepaste kleding dient te dragen die geen overdreven aandacht op zich vestigt. Vestigt de hijaab dan geen aandacht op zich? Jawel, maar het bedekken van het lichaam gaat daarbij voor op het vermijden van aandacht.
3 De kleding dient niet doorzichtig te zijn. Een belangrijk doel van het dragen van kleding is het bedekken/verbergen van het lichaam, wanneer de kleding doorzichtig is, is dit doel niet behaald.
4 De kleding hoort wijd te zijn en mag de lichaamsvormen niet zichtbaar laten. Hiervoor geldt hetzelfde als bij het voorgaande punt, het verbergen is niet van toepassing in een dergelijk geval, men ziet immers alles van het lichaam, ondanks dat men de huid niet ziet.
5 De kleding van de man mag niet lijken op vrouwenkleding en andersom.
6 De kleding mag niet lijken op de kleding van ongelovige of afgedwaalde mensen; hiermee doelende op kleding waarmee zij zich kenmerken. Zoals dat de moslimman een keppeltje zou dragen om maar een voorbeeld te noemen.
7 De kleding van de vrouw mag niet geparfumeerd zijn (buitenshuis). Dit vanwege onder andere hetgeen wat de geur van de vrouw teweegbrengt bij de man, waardoor dit slechts is toegestaan wanneer de vrouw zich binnenshuis bevindt met haar man of mannelijke familieleden met wie zij niet kan trouwen (zoals haar vader en broer).

o_o Alsof een vrouw zonder hoofddoek wel lastig gevallen mag worden. Daarom vind ik de hoofddoek bij de overheid niet oké
missie_m wijzigde dit bericht op 19-05-2017 19:50
3.38% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
piera12345 schreef:
19-05-2017 19:15
:nut:


Ik denk dat de enige conclusie die getrokken kan worden, is dat die Aaldersberg niet de juiste man op de juiste plek is...

Lijkt mij dat de hoogste score qua criminaliteit je al scherp zouden moeten houden..
Niks mis met een goed diversiteitsbeleid, maar dan niet onder leiding van deze politiechef.
Een politiechef die zegt dat hij scherp blijft van Fatima,de vrouw die hij heeft ingehuurd voor 225 euro per uurrrrrr, 12.000 per maand. Laat hem aub niet indutten. :confused:
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Skull schreef:
19-05-2017 16:18
<--- Niks mis met een hoofddoekje.

Er is ook niet mis met een hoofddoek, tulband, keppel, AJAX pet, PVV button, zelfgebreide rose muts of papegaai op je schouder.

Feit is dat een overheid en zeer zeker de politie neutraal zijn, geen uitingen van politiek en / of geloof.
Als een moslima bij de politie wil werken kan ze dat ook zonder hoofddoek.
hollebollegijs wijzigde dit bericht op 19-05-2017 20:47
Reden: plaatje toevoegen
0.00% gewijzigd
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me er niet druk om maken.
Alle reacties Link kopieren
Skull schreef:
19-05-2017 20:55
Ik kan me er niet druk om maken.
Hoeft ook niet, de storm is overgewaaid, minister Blok heeft al gezegd dat het niet doorgaat.
En zonder tulband, keppel, PVV button etc. is iedereen welkom.

Was wel aardig, gisteren bij Pauw een debat over wel / geen hoofddoek
https://pauw.vara.nl/nieuws/hoofddoekde ... van-t-wout

Jörgen Raymann was fel tegenstander.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Skull schreef:
19-05-2017 20:55
Ik kan me er niet druk om maken.
Qua uiterlijk ook niet, ik zie de hele dag mensen met een hoofddoek.
Aan de andere kant vind ik het argument van een seculiere overheid ook erg sterk.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
19-05-2017 21:06

Aan de andere kant vind ik het argument van een seculiere overheid ook erg sterk.
Dat vind ik ook, er stond een interview in Trouw
De PVV is erg populair onder dienders, hoe zouden we reageren als die een PVV button op doen?

Het is erg belangrijk dat de politie een afspiegeling van de samenleving is, glashelder, maar wel zo neutraal mogelijk.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
19-05-2017 21:06
Qua uiterlijk ook niet, ik zie de hele dag mensen met een hoofddoek.
Aan de andere kant vind ik het argument van een seculiere overheid ook erg sterk.
Ik heb eigenlijk een hekel aan alles en iedereen en daar berust ik gewoon in.
Alle reacties Link kopieren
Skull schreef:
19-05-2017 21:17
Ik heb eigenlijk een hekel aan alles en iedereen en daar berust ik gewoon in.
|-)

Lol
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
19-05-2017 21:02
Hoeft ook niet, de storm is overgewaaid, minister Blok heeft al gezegd dat het niet doorgaat.
En zonder tulband, keppel, PVV button etc. is iedereen welkom.

Was wel aardig, gisteren bij Pauw een debat over wel / geen hoofddoek
https://pauw.vara.nl/nieuws/hoofddoekde ... van-t-wout

Jörgen Raymann was fel tegenstander.
Heb het ook gezien, opvallend dat Alariachi (La Cucaracha ;-) ) de essentie van waar het hier om gaat: een neutrale en seculiere overheid helemaal niet lijkt te begrijpen en er helemaal aan voorbij wil gaan.
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
19-05-2017 22:00
Heb het ook gezien, opvallend dat Alariachi (La Cucaracha ;-) ) de essentie van waar het hier om gaat: een neutrale en seculiere overheid helemaal niet lijkt te begrijpen en er helemaal aan voorbij wil gaan.
Precies, dat gevoel had ik ook.

In Nieuwsuur was er een debat tussen VVD-raadslid in Amsterdam Samira Bouchibti en oud-PvdA-Kamerlid Ahmed Marcouch

En ongeveer hetzelfde, Marcouch stelde dat de politie discrimineert als ze mensen met een hoofddoek niet aannemen.

Ook Marcouch heeft zijn feiten niet op orde.

In maart 2017 is er een uitspraak geweest van het Europees Hof
http://nos.nl/artikel/2163069-baas-mag- ... ieden.html

De politie - dat is ook een werkgever- mag een hoofddoek verbieden mits daar goede redenen voor zijn.
Nu lijkt me een seculiere overheid een hele goede reden.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Zie de site van de PVDAa waar deze dame lid van is; daar komen de woorden soberheid en idealisme voor.....
Als deze dame echt een salaris van 12 k vangt; zouden haar medepartijleden dat niet hypocriet vinden? Ja, ze werkt ervoor, maar de verhoudingen zijn zo krom dat het eenvoudigweg niet recht te praten is. Mijn respect gaat uit naar de agenten die ik op straat zie; en die vanuit een sociaal en idealistisch gevoel elke dag er weer voor zorgen dat zij, binnen de nauwe kaders die hen gegeven zijn, hun werk doen. Voor ons allemaal.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
In dit topic gaat het over het schandalige salaris van Fatima Elatik.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
"Minister van Veiligheid en Justitie Stef Blok (VVD) wil niet nader ingaan op de kwestie omdat hij zich dan zou overgeven aan ‘micromanagement". Van zulke slapheid moet "ik bijna overgeven". :sick:



Felle kritiek SP en CDA op politiesalaris Fatima Elatik: ‘Totaal niet uit te leggen aan de dienders’

Volgens Stef Blok (VVD) is er niets aan de hand met die 12.000 euro per maand
15-06-2017, 17:50 Tags: Amsterdam, Fatima Elatik, hoofddoekje, Politie

SP en CDA hadden donderdag felle kritiek op het salaris dat Fatima Elatik krijgt van de politie in Amsterdam. Elatik verdient maandelijks 12.000 euro per maand als adviseur van politiechef Pieter-Jaap Aalbersberg als het gaat om diversiteit. Dat bleek tijdens het debat over diversiteitsbeleid bij de Nationale Politie.

12.000 euro per maand

Vorige maand liet de Amsterdamse politiechef Pieter-Jaap Aalbersberg weten dat het toelaten van de hoofddoek een serieuze optie is om meer allochtone agentes te werven. Op die manier wilde hij meer diversiteit bij de politie creëren, zodat het korps een beter afspiegeling zou zijn van de maatschappij. Tegelijkertijd werd bekend dat oud-PvdA politica Elatik maandelijks voor 12.000 euro per maand werd ingehuurd.

‘Totaal niet uit te leggen aan de dienders’

“Dat is belachelijk veel”, zei SP Kamerlid Ronald van Raak tijdens het debat. Dat is volgens Van Raak bijna net zoveel als een minister verdient. “Dan moet dat wel een waanzinnige functie zijn waar waanzinnig belangrijk werk wordt verzet.”

CDA Kamerlid Madeleine van Toorenburg viel de SP’er bij: “Dit bedrag voor deze klus vind ik tegenover de dienders die dagelijks in de vuurlinie staan totaal niet uit te leggen.”

Minister van Veiligheid en Justitie Stef Blok (VVD) wil niet nader ingaan op de kwestie omdat hij zich dan zou overgeven aan ‘micromanagement’. Volgens Blok wordt Elatik extern ingehuurd als zzp’er en voldoet de overeenkomst aan alle regels.

:nope: :O :nut:
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind al dit soort bedragen veels te veel.

Het valt me wel op dat dit soort bedragen veel minder controversieel zijn wanneer het niet om een 'Fatima' maar een 'Karel' gaat, omdat "dergelijk talent anders niet bereid zou zijn een dergelijke functie op zich te nemen".
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
18-05-2017 19:31
Onze paden hebben elkaar diverse keren gekruisd en zij is echt heel indrukwekkend in haar werk. Als student was ze al heel bijzonder.

O, meen je dat nou echt? Ze stond in 2010 al in "de negatieve aandacht" en in 2017 nog steeds.

Het Parool

Fatima Elatik afgetreden

5 oktober 2010, 11:41

AMSTERDAM - De politieke carrière van Fatima Elatik is maandagnacht met rokende remmen tot stilstand gebracht. Rond één uur trok haar eigen PvdA-fractie de stekker uit de coalitie in stadsdeel Oost en trad Elatik af als stadsdeelvoorzitter.

Daarmee verdwijnt in elk geval voorlopig een opvallend gezicht van de Amsterdamse PvdA van het politieke toneel. Haar aftreden vormde het slot van een roerige deelraadsvergadering over een miljoenendebacle rond muziekcentrum MuzyQ. Die affaire kan Oost dertig miljoen euro kosten.

De oppositie was blij verrast door de ferme opstelling van de PvdA-fractie, coalitiepartners GroenLinks en D66 waren verbijsterd. Van hen hoefde er niemand weg. ''We waren ook verrast over onszelf,'' blikte PvdA-fractievoorzitter Meint Helder vanmorgen terug. Elatik zelf kon geen commentaar geven vanwege een zware keelontsteking.

Lange tijd leek MuzyQ vooral het probleem te zijn van PvdA-bestuurder Germaine Princen, die ook de vorige periode eerstverantwoordelijke was voor het muziekcentrum. Met een garantstelling heeft het stadsdeel zich in financiële nesten gewerkt. Op emotionele wijze bood Princen gisteravond excuses aan.

Elatik kwam in het vizier door een eind augustus door haar aan de deelraad gestuurd feitenrelaas, waarin de ernst van de zaak werd verdoezeld. De brief wekte de woede van veel fracties. Oppositiepartij VVD diende gisteren een motie van wantrouwen in tegen zowel Princen als Elatik. In een wanhoopspoging zei Elatik de brief terug te trekken.

Het gestuntel was voor de PvdA reden voor een motie van afkeuring tegen het complete bestuur. Daarover ontstond onenigheid met coalitiepartners GroenLinks en D66, die genoegen wilden nemen met een onderzoek naar de gebeurtenissen. Na een lange schorsing trok de PvdA zich terug uit de coalitie. ''Dat houdt verband met de ernst van de zaak en de reactie van het stadsdeelbestuur,'' aldus PvdA-fractieleider Helder. ''In de brief in augustus stond ten onrechte dat het niet nodig was de deelraad in te lichten.''

Op de achtergrond spelen irritaties over een kostbaar boottochtje (35.000 euro) tijdens de intocht van Sail. Vorige week gaf Elatik toe dat de deelraad ook daarover niet goed was ingelicht. Verder kampen het bestuur en het ambtelijke apparaat met naweeën van de fusie van de stadsdelen Zeeburg en Oost-Watergraafsmeer tot Oost. De deelraad klaagt herhaaldelijk over gebrekkige informatievoorziening.

De vraag is of 'de koningin van Oost' snel weer op het politieke toneel terugkeert. Helder zei vanmorgen niets uit te sluiten. (BAS SOETENHORST)
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag stond in de krant.

Politie Amsterdam zet Fatima Elatik aan de kant.

artikel geschreven door Koen Voskuilen en Peter Winterman
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Dit is ook Amsterdam. Hoe gaat het nu bij de politie?
LOEP ME MAAR aub.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven