Gender neutraal

27-07-2017 16:20 2409 berichten
Ik heb wat vragen over het thema Gender neutraal.

Wat betreft die Gender neutrale WC's, kan ik dan niet meer kiezen voor een dames WC, zitten er dan overal dames en heren door elkaar?

En wordt er bij de Burgerlijke Stand ook geen gender genoteerd?
Dan weten ze toch nooit wie ze nou moeten oproepen voor de borstenbus of het uitstrijkje?
strikjemetstippels schreef:
30-07-2017 15:02
Je kunt een XX of XY chromosoom toch niet anders interpreteren? En waar om zou je het uberhaupt willen? Dát is de boel om draaien.

En ik zeg niet dat het fout is, nergens heb ik dat gezegd. Sterker nog, ik heb meer dan duidelijk gemaakt dat het mij niets kan schelen hoe iemand z'n leven leidt. En dat gaat bij mij heel ver, want ik ben voor de grootst mogelijke vrijheid, maar dat heeft een keerzijde en dat is in dit geval: mijn vrijheid bepaalt dat ik niet hoef mee te gaan in iemands illusie.

Zo moeilijk is het allemaal niet.
:facepalm:
Blijkbaar wel. Want of je leest totaal niet wat ik zeg of je snapt het gewoon niet. Niemand had het over een xx of xy chromosoom anders interpreteren. Maar goed, je staat niet open voor een gesprek waarin bepaalde meningen worden besproken etc. Dan heeft het ook geen zin. Het is nogal een nare manier van doen om andermans zienswijze of andermans gevoel of wat dan ook.. af te doen als een illusie.
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
30-07-2017 15:08
Het wordt een probleem als de stemmen van verschillende groepen elkaar tegenspreken. Ik wil niet genderneutraal worden aangesproken. Hoe gaan we dat oplossen? Moet ik me dan maar aanpassen aan zo'n kleine groep mensen?
Nee, dat hoeft niet. Ik spreek mensen ook an met 'mevrouw' of 'meneer' . Maar als iemand dan aangeeft dat ze liever genderneutraal worden aangesproken, wat is daar dan erg aan?
Bossanova schreef:
29-07-2017 16:26
Nou, nee hoor. Jij hebt het in die quote over mensen die wel weten welk geslacht en wc-deurtje bij hen hoort, de genderneutrale wc is er voor de mens die bewust voor geen genderidentiteit kiest of bij wie zich geen genderidentiteit heeft ontwikkeld.
Ik snap niet wat je bedoelt, want ik heb het niet over toiletten en gender gehad.
gedanst schreef:
01-08-2017 16:09
Ik snap niet wat je bedoelt, want ik heb het niet over toiletten en gender gehad.
Je hebt toch echt 'meisje' zowel als 'jongen' getypt en dat zijn nog altijd genders, verder gaat dit topic over toiletten voor "genderneutrale mensen" (??!) waar de andere 99% van de Amsterdamse samenleving in het vervolg ook gebruik van moet maken. Dat jij het over iets anders hebt, kan ik echt niet ruiken hoor, en dan nog.
Bossanova schreef:
01-08-2017 16:57
Je hebt toch echt 'meisje' zowel als 'jongen' getypt en dat zijn nog altijd genders, verder gaat dit topic over toiletten voor "genderneutrale mensen" (??!) waar de andere 99% van de Amsterdamse samenleving in het vervolg ook gebruik van moet maken. Dat jij het over iets anders hebt, kan ik echt niet ruiken hoor, en dan nog.
Je hoeft niet zo aangebrand te reageren. Ik vraag gewoon om verduidelijking.

Ik heb nergens gehad over wie naar welke wc moet. Dus ik snapte je gewoon niet.
gedanst schreef:
01-08-2017 17:53
Je hoeft niet zo aangebrand te reageren. Ik vraag gewoon om verduidelijking.

Ik heb nergens gehad over wie naar welke wc moet. Dus ik snapte je gewoon niet.
Doe zelf niet zo aangebrand. Lees maar terug want het klopt niet wat je zegt.
Bossanova schreef:
01-08-2017 18:01
Doe zelf niet zo aangebrand. Lees maar terug want het klopt niet wat je zegt.
Jawel. Ik heb nergens iets gezegd over wie naar welke toilet moet.

Maar misschien kun je mij quoten?
gedanst schreef:
01-08-2017 19:45
Jawel. Ik heb nergens iets gezegd over wie naar welke toilet moet.

Maar misschien kun je mij quoten?
Je ziet toch waar dit topic over gaat.
gedanst schreef:
29-07-2017 15:49
Het is wetenschap dat er mensen zijn die vrouwelijke en mannelijke geslachtskenmerken hebben.

Als er nou zo veel over wordt geschreven, documentaires over worden gemaakt, mensen die vertellen dat ze zich altijd anders hebben gevoeld, dat ze een meisje zijn terwijl ze als jongetje zijn geboren..... Als je dat leest en hoort van mensen.......wáárom kun je dat dan niet gewoon aannemen? Wat is het probleem daarin? Kun jij alleen iets aannemen van iemand als jij zelf het gevoel kent?

....

Kijk, dit is de quote en dat vetgedrukte gaat over transgenders.... Het topic gaat over "genderneutrale" wc's voor mensen die niet kunnen of willen kiezen. Ik begreep dus niet waarom je het over transgenders had, terwijl dit topic daar niet over gaat.
Lijkt mij inderdaad overdag heel fijn om als vrouw/meisje gebruik te kunnen maken van zo'n toilet.

Maar als je 's avonds toevallig als meisje van 14 naar het toilet moet en er zijn alleen maar 'enge, oude' kerels zou ik dat ook niet chill vinden..
Bossanova schreef:
01-08-2017 16:57
Misschien heb ik het verkeerd begrepen, maar 'gender neutrale toiletten' zijn niet hetzelfde als 'toiletten voor genderneutrale mensen'. Het eerste is gewoon een toilet voor iedereen ongeacht gender. Het laatste, daar heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord.
anoniem_187755 wijzigde dit bericht op 02-08-2017 07:49
0.75% gewijzigd
Mijn zoon zit hier in de woonkamer zijn Toettoet-treinbaan op te bouwen en nu hebben we dat ding toch al bijna drie jaar in huis, maar wat zegt de ingesproken stem van het stationshuisje?

"Hallo reizigers, de trein komt over vijf minuten aan."

Nooit opgevallen!
NYC schreef:
02-08-2017 07:19
Mijn zoon zit hier in de woonkamer zijn Toettoet-treinbaan op te bouwen en nu hebben we dat ding toch al bijna drie jaar in huis, maar wat zegt de ingesproken stem van het stationshuisje?

Nooit opgevallen!
Het speelgoed is zijn tijd ver vooruit :D
NYC schreef:
02-08-2017 07:19

Nooit opgevallen!
Zal je zien dat er straks opeens politici zijn die hun 5 minutes of fame zoeken en dit gaan aankaarten in de media....
Ik dacht ook eerlijk gezegd dat ze op stations vroeger ook 'reizigers' zeiden, ipv 'dames en heren'. Was juist verbaasd toen ik hoorde dat ze van 'dames en heren' naar 'reizigers' gingen, omdat ik dacht dat ze dat al of nog gebruikten.

Zoals al eerder gezegd: als ze er geen aandacht aan besteed hadden, had niemand het waarschijnlijk gemerkt, want wie luistert nou écht naar de aanhef? Vaak is de aanhef om de aandacht te trekken en begint men pas te luisteren als het over treinnummers en dergelijke gaat.
Later is nu
Wat een boel gevoeligheden heeft de luxe van welvaart ons toch opgeleverd. Of dat nu vooruitgang is..?

En verder eens met Strikjemetstippels:
En ik zeg niet dat het fout is, nergens heb ik dat gezegd. Sterker nog, ik heb meer dan duidelijk gemaakt dat het mij niets kan schelen hoe iemand z'n leven leidt. En dat gaat bij mij heel ver, want ik ben voor de grootst mogelijke vrijheid, maar dat heeft een keerzijde en dat is in dit geval: mijn vrijheid bepaalt dat ik niet hoef mee te gaan in iemands illusie.
Zo jammer dat iemands echte en oprechte gevoelens 'een illusie' genoemd worden. Het is echt niet zomaar iets. Mensen hebben er vanaf hun jeugd last van en mee. En dan wordt het afgedaan als 'een illusie'. 'Waanidee' is het zelfs hier genoemd. Eigenlijk wel respectloos.
Later is nu
Dreamer schreef:
02-08-2017 12:53
Zo jammer dat iemands echte en oprechte gevoelens 'een illusie' genoemd worden. Het is echt niet zomaar iets. Mensen hebben er vanaf hun jeugd last van en mee. En dan wordt het afgedaan als 'een illusie'. 'Waanidee' is het zelfs hier genoemd. Eigenlijk wel respectloos.
Ben het met je eens Dreamer
Om meer te weten te komen over deze "genderwaanzin" vond ik deze link, waarin voor mij in ieder geval in helderde taal een complete en objectieve uitleg aan genderdiversiteit werd gegeven. Echt een eye-opener voor mij.
Acht pijnlijke vragen over gender die je niet durfde te stellen
anoniem_331975 wijzigde dit bericht op 02-08-2017 22:30
Reden: gewijzigd ipv quoten
0.00% gewijzigd
Dreamer schreef:
02-08-2017 12:53
Met illusie bedoel ik niet de gevoelens van iemand.

Tegelijkertijd maak ik me wel zorgen om de trend van al die gevoelens zo vreselijk groot en belangrijk en allesbepalend te maken.
Mensen maken het zichzelf daarmee heel zwaar en moeilijk en verwachten vervolgens van iedereen om hen heen daar erkenning voor en begrip. Begrepen worden wordt naar mijn smaak heel zwaar overschat. Oke... je wordt begrepen. En nu? De bakker op de hoek begrijpt je. De omroeper bij de NS begrijpt je. De directeur van Shell begrijpt je. Mientje op het forum begrijpt je. En nu?
Case-je schreef:
02-08-2017 14:54
Met illusie bedoel ik niet de gevoelens van iemand.

Tegelijkertijd maak ik me wel zorgen om de trend van al die gevoelens zo vreselijk groot en belangrijk en allesbepalend te maken.
Mensen maken het zichzelf daarmee heel zwaar en moeilijk en verwachten vervolgens van iedereen om hen heen daar erkenning voor en begrip. Begrepen worden wordt naar mijn smaak heel zwaar overschat. Oke... je wordt begrepen. En nu? De bakker op de hoek begrijpt je. De omroeper bij de NS begrijpt je. De directeur van Shell begrijpt je. Mientje op het forum begrijpt je. En nu?
Precies, omdat je je anders 'voelt' moeten mensen daar rekening mee gaan houden, maar waarom moet iedereen dat weten? Er zijn ook mensen die meer met bomen of dieren hebben, moeten we die ook anders aanspreken? Ik kijk ook met verbazing om me heen wat we hier eigenlijk allemaal op de aarde doen, en voel me ook hele vreemd soms, maar daar hoef ik een ander niet mee te vermoeien toch?
De maatschappij wordt steeds ingewikkelder ook door dit soort dingen, leef gewoon je eigen leven.
Oh, ik sta daar dan dus echt heel anders in. Want ik zou denken: als je met zo'n kleine aanpassing een grotere groep gelukkig (of minder ongelukkig) weten te maken dan is dat toch relatief eenvoudig?

En pipootje, ja, vermoei de ander wél met de dingen waarover je je verbaast of opwindt. Trek het je wel aan en blijf scherp.
Maar die mensen máken het zichzelf niet moeilijk, ze hébben het moeilijk. Door wat ze voelen, door hoe zich voelen ja.. begrip helpt.

Door te zeggen 'die mensen maken het zichzelf zo moeilijk', doe je alsof het een keuze is. Net als (weer) hetero- of homoseksualiteit.
Later is nu
Deze mensen zijn gewoon heel erg in de war, het is eerder een psychische stoornis.
tiramisuusje schreef:
01-08-2017 22:22
Misschien heb ik het verkeerd begrepen, maar 'gender neutrale toiletten' zijn niet hetzelfde als 'toiletten voor genderneutrale mensen'. Het eerste is gewoon een toilet voor iedereen ongeacht gender. Het laatste, daar heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord.
Dit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven