Gender neutraal

27-07-2017 16:20 2409 berichten
Ik heb wat vragen over het thema Gender neutraal.

Wat betreft die Gender neutrale WC's, kan ik dan niet meer kiezen voor een dames WC, zitten er dan overal dames en heren door elkaar?

En wordt er bij de Burgerlijke Stand ook geen gender genoteerd?
Dan weten ze toch nooit wie ze nou moeten oproepen voor de borstenbus of het uitstrijkje?
LAgirl82 schreef:
02-08-2017 18:18
Deze mensen zijn gewoon heel erg in de war, het is eerder een psychische stoornis.
Je drukt je nogal sterk uit, ik zou eerder het woord 'bekrompen' gebruiken. Waarom perse mensen die dat niet willen als vrouw of man willen omschrijven?
Dreamer schreef:
02-08-2017 18:09
Maar die mensen máken het zichzelf niet moeilijk, ze hébben het moeilijk. Door wat ze voelen, door hoe zich voelen ja.. begrip helpt.

Door te zeggen 'die mensen maken het zichzelf zo moeilijk', doe je alsof het een keuze is. Net als (weer) hetero- of homoseksualiteit.
Hoe je er mee omgaat doe je toch echt zelf. Ik lees dat er 57 gendersoorten zijn. Ik vind het bizar.
In Ghana bouwt UNICEF op scholen gescheiden toiletten speciaal voor meisjes zodat ze niet van school moeten... Cultuurdingetje...
LAgirl82 schreef:
Deze mensen zijn gewoon heel erg in de war, het is eerder een psychische stoornis.
Ja, het was ook al lang rustig.
pipootje schreef:
02-08-2017 19:05
Hoe je er mee omgaat doe je toch echt zelf. Ik lees dat er 57 gendersoorten zijn. Ik vind het bizar.

Meer dan bizar, gewoon gestoord! Ik ken er toch echt maar 2 hoor! :facepalm:
Maar goed, het is heel fijn dat deze hele genderdiscussie nu eens gevoerd wordt, vooral voor die mensen die er blijkbaar behoefte aan hebben hun eigen normaliteit nog maar eens te benadrukken.
Bossanova schreef:
02-08-2017 19:16
In Ghana bouwt UNICEF op scholen gescheiden toiletten speciaal voor meisjes zodat ze niet van school moeten... Cultuurdingetje...
Heeft dat niet met toiletten buiten en verkrachting te maken, dat de meisjes nu een toilet vlakbij hun eigen slaapzalen hadden ofzo? Had weinig met cultuur te maken dacht ik.
Eerder met veiligheid.
pipootje schreef:
02-08-2017 19:05
Oh dat zal ik die diverse mensen zeggen die weleens in elkaar geslagen zijn vanwege hun gender.
Ze moeten er zelf anders mee omgaan.
Dat was de clou dus.
Gewoon niet denken: Ik krijg een klap, maar: Deze persoon geeft me gewoon een gekke high five, zoiets?
Vrouwjagersma, hoe komt het dan dan meerdere artsen het met me eens zijn? Die hebben het dan allemaal mis ipv mensen die deze hype volgen?
Het-groepje schreef:
02-08-2017 19:46
Oh dat zal ik die diverse mensen zeggen die weleens in elkaar geslagen zijn vanwege hun gender.
Ze moeten er zelf anders mee omgaan.
Dat was de clou dus.
Gewoon niet denken: Ik krijg een klap, maar: Deze persoon geeft me gewoon een gekke high five, zoiets?
Dat heeft er niets mee te maken.
Die mensen die klappen geven sporen niet
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
Tjonge kan jij niet iets normaals uit je toetsenbord rammelen?

Echt hoor waarom? Ik kan hier behoorlijk boos over worden :thunder:
LAgirl82 schreef:
02-08-2017 19:49
Vrouwjagersma, hoe komt het dan dan meerdere artsen het met me eens zijn? Die hebben het dan allemaal mis ipv mensen die deze hype volgen?
Jij gaat waarschijnlijk met een groepje vastgeroesten artsen om, laat me raden, het zijn zeker vrienden van je?
Het-groepje schreef:
02-08-2017 19:42
Heeft dat niet met toiletten buiten en verkrachting te maken, dat de meisjes nu een toilet vlakbij hun eigen slaapzalen hadden ofzo? Had weinig met cultuur te maken dacht ik.
Eerder met veiligheid.
Waarop baseer je dat de onveiligheid losstaat van de (normen en waarden van een) cultuur?

Hoe je dat ook bedacht, het klopt gewoon niet. ;-) Of vind je het normaal dat een meisje wordt verkracht wanneer ze een ommetje moet maken om te poepen? Ik heb het geloof ik ook niet over slaapzalen gehad, waarschijnlijk haal je een en ander door elkaar.
Bossanova schreef:
02-08-2017 20:56
Waarop baseer je dat de onveiligheid losstaat van de (normen en waarden van een) cultuur?

Hoe je dat ook bedacht, het klopt gewoon niet. ;-) Of vind je het normaal dat een meisje wordt verkracht wanneer ze een ommetje moet maken om te poepen? Ik heb het geloof ik ook niet over slaapzalen gehad, waarschijnlijk haal je een en ander door elkaar.

Naar wat ik begrijp is het daar een soort kostschool idee, dus de meisjes wonen daar, en de toiletten waren buiten en ver lopen.
Vandaar dat er damestoiletten naast of in de slaapzalen gemaakt zijn.
Hier sturen we s nachts ook geen meisjes van die leeftijd alleen op pad, dus je insinuatie over de cultuur daar snap ik in dit verband niet.
Er werd wel gesproken over teen pregancys maar gezien het topic over gemengd douchen bij de padvinders, en de nog steeds geldende regels voor apart slapen op schoolreizen enzo denk ik dat dit ook hier niet heel normaal wordt gevonden, meisjes die alleen langs slaapzalen vol jongenspubers dwalen.
Wat heeft jouw opmerking dus met dit topic te maken denk ik dan.
https://www.ghanastar.com/news/chiraa-s ... acilities/
Het-groepje schreef:
02-08-2017 21:12
Naar wat ik begrijp is het daar een soort kostschool idee, dus de meisjes wonen daar, en de toiletten waren buiten en ver lopen.
Vandaar dat er damestoiletten naast of in de slaapzalen gemaakt zijn.
Hier sturen we s nachts ook geen meisjes van die leeftijd alleen op pad, dus je insinuatie over de cultuur daar snap ik in dit verband niet.
Er werd wel gesproken over teen pregancys maar gezien het topic over gemengd douchen bij de padvinders, en de nog steeds geldende regels voor apart slapen op schoolreizen enzo denk ik dat dit ook hier niet heel normaal wordt gevonden, meisjes die alleen langs slaapzalen vol jongenspubers dwalen.
Wat heeft jouw opmerking dus met dit topic te maken denk ik dan.
https://www.ghanastar.com/news/chiraa-s ... acilities/
Gescheiden toiletten zijn ook in Ghana geinstalleerd op werkplekken voor vrouwen, om de arbeidsmarkt voor hen ook toegankelijk te maken, zitten die volgens jou ook in een kamp?
Vrouwen kunnen door culturele normen niet zoals mannen hun behoefte overdag in de bosjes doen, zoals dat in bijzondere noodgevallen hier in Nederland prima zonder gevaar op verkrachting zou kunnen. Verder zit niet elk schoolmeisje in Ghana in een schoolkamp. https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 5-182.html
Bossanova schreef:
02-08-2017 21:21
Gescheiden toiletten zijn ook in Ghana geinstalleerd op werkplekken voor vrouwen, om de arbeidsmarkt voor hen ook toegankelijk te maken, zitten die volgens jou ook in een kamp?
Vrouwen kunnen door culturele normen niet zoals mannen hun behoefte overdag in de bosjes doen, zoals dat in bijzondere noodgevallen hier in Nederland prima zonder gevaar op verkrachting zou kunnen. Verder zit niet elk schoolmeisje in Ghana op een schoolkamp.
Maar dat is hier toch ook? Er bestaan geen piskrullen voor meiden bijvoorbeeld.
Er is natuurlijk van alles anders in ghana maar ik begrijp je bijdrage hierover in deze discussie gewoon niet, moeten we ghana aanhouden als gidsland ofzoiets?
LAgirl82 schreef:
Nogmaals: Hoe sta jij tegenover homofilie? Want dat stond vroeger ook bekend als 'mensen in de war' en 'psychische stoornis' tot 'deze mensen kiezen ervoor het moeilijk te hebben'. Er zijn mensen, die er nog steeds zo over denken.
Later is nu
Het-groepje schreef:
02-08-2017 21:26
Er is natuurlijk van alles anders in ghana maar ik begrijp je bijdrage hierover in deze discussie gewoon niet, moeten we ghana aanhouden als gidsland ofzoiets?
Eerst "verwar" je scholen (en tevens doodnormale werkplekken) met slaapzalen en nu weer bosjes met piskrullen in A'dam? :bye: Leg eerst maar eens uit hoe jij dat doet.
LAgirl82 schreef:
02-08-2017 19:49
Geen idee. Er zijn ook veel artsen het niet met je eens. Artsen zijn geen onfeilbare heiligen, er zijn artsen die weigeren euthanasie toe te passen of abortussen te verrichten, er zijn longartsen die zelf roken en artsen die hun partner mishandelen. Het zijn gewoon mensen.
Als mijn kind pijn heeft, ga ik naar een arts. Ik vertrouw er dan op dat zij/hij mijn kind diagnosticeert en een behandeling voorstelt waar het kind beter van wordt. Maar als ik naar de supermarkt ga, koop ik de paprika's die ik zelf wil, niet die die de dokter het mooiste vindt. Gender is geen standaardstof voor de gemiddelde arts. Ik ben gevoelig voor ieders inhoudelijke argument, maar ik ga niet iemand geloven alleen op basis van autoriteit, bij een onderwerp dat niets met die autoriteit te maken heeft.
Het-groepje schreef:
02-08-2017 21:26
Je zei zelf dat het niets met de cultuur te maken heeft, daarin wil ik graag meegaan. Wanneer het losstaat van de cultuur, waardoor lopen vrouwen dan eerder het risico om verkracht te worden wanneer er geen gescheiden toiletten voor hen beschikbaar zijn?
Ik begrijp iets niet van de hele discussie hier.

Er is een verschil tussen "geslacht" dwz 'biologische en fysiologische verschillen tussen mannen en vrouwen en het gemengde in veel variaties bij xxy en yyx en dergelijke', en "gender", het culturele begrip, dus de rolpatronen en hoe mensen zich voelen/zichzelf en anderen zien.

Met andere woorden, gender zit tussen je oren en niet tussen je benen. (En mijn Psychiater-vriendin ondersteunt deze stelling ;) )
Ja Shala
De genderbreadkit legt goed uit wat het verschil is tussen sekse, gender(identiteit), en seksualiteit
Voor wie zich nu afvraagt wat de genderbread kit/ genderbreadpersoon is, in de link in onderstaande quote is alle info erover te vinden.
Afbeelding
;-D

Bossanova schreef:
02-08-2017 14:47
Om meer te weten te komen over deze "genderwaanzin" vond ik deze link, waarin voor mij in ieder geval in helderde taal een complete en objectieve uitleg aan genderdiversiteit werd gegeven. Echt een eye-opener voor mij. Link :
Acht pijnlijke vragen over gender die je niet durfde te stellen
Volgens de genderbreadpersoon is de sekse één van de drie ingrediënten die het gender 'bepalen', terwijl er hier nog een vierde ingrediënt aan toegevoegd wordt,nl. de seksuele oriëntatie.
tiramisuusje schreef:
01-08-2017 22:22
Misschien heb ik het verkeerd begrepen, maar 'gender neutrale toiletten' zijn niet hetzelfde als 'toiletten voor genderneutrale mensen'. Het eerste is gewoon een toilet voor iedereen ongeacht gender. Het laatste, daar heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord.
Inmiddels zag ik een schets voor een genderneutrale wc in treinen. Ziet er wel ruim uit: wc, pissoir, wastafel. Een klein beetje groter en je hebt een genderneutraal invalidentoilet. Ofwel: op elke invalidenplee een pissoir installeren en je hebt als bedrijf aan je wc-verplichtingen voldaan.
sueann schreef:
02-08-2017 23:33
Inmiddels zag ik een schets voor een genderneutrale wc in treinen. Ziet er wel ruim uit: wc, pissoir, wastafel. Een klein beetje groter en je hebt een genderneutraal invalidentoilet. Ofwel: op elke invalidenplee een pissoir installeren en je hebt als bedrijf aan je wc-verplichtingen voldaan.
In de trein zijn de wc's toch allang genderneutraal? Gewoon die ene wc ergens halverwege op een balkon?

Of bedoel je op de stations?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven