Gender neutraal
donderdag 27 juli 2017 om 16:20
Ik heb wat vragen over het thema Gender neutraal.
Wat betreft die Gender neutrale WC's, kan ik dan niet meer kiezen voor een dames WC, zitten er dan overal dames en heren door elkaar?
En wordt er bij de Burgerlijke Stand ook geen gender genoteerd?
Dan weten ze toch nooit wie ze nou moeten oproepen voor de borstenbus of het uitstrijkje?
Wat betreft die Gender neutrale WC's, kan ik dan niet meer kiezen voor een dames WC, zitten er dan overal dames en heren door elkaar?
En wordt er bij de Burgerlijke Stand ook geen gender genoteerd?
Dan weten ze toch nooit wie ze nou moeten oproepen voor de borstenbus of het uitstrijkje?
donderdag 3 augustus 2017 om 12:55
Waarom niet?tampontouwtje schreef: ↑03-08-2017 09:36Als ik ergens in een wc ruimte ben en er komt een vreemde man binnen voel ik mij echt niet veilig.
donderdag 3 augustus 2017 om 13:34
Ik denk dat homofilie nog steeds afwijkt van het "normale" als je het vanuit het standpunt van de natuur (voortplanting door man en vrouw) bekijkt, maar het is wel iets wat gelukkig door de meeste mensen is geaccepteerd. Daarnaast is ongeveer 10% van de wereldbevolking homofiel dus het komt ook veel vaker voor. Mensen die zich noch man, noch vrouw voelen zijn nog steeds een zeldzaamheid. Ik vind het onzin dat we voor zo'n kleine groep van alles gaan aanpassen, terwijl die mensen eigenlijk een psychisch probleem hebben, omdat ze wel degelijk een man of een vrouw zijn.
donderdag 3 augustus 2017 om 14:07
Mijn punt is dus dat vroeger homofilie ook als 'psychisch probleem' weggezet werd. Nu wordt daar anders over gedacht. Dat er maar weinig mensen zijn, die gender-afwijkend zijn, is misschien niet eens zo. Het is gewoon erg onbekend.Pientjexxxx schreef: ↑03-08-2017 13:34Ik denk dat homofilie nog steeds afwijkt van het "normale" als je het vanuit het standpunt van de natuur (voortplanting door man en vrouw) bekijkt, maar het is wel iets wat gelukkig door de meeste mensen is geaccepteerd. Daarnaast is ongeveer 10% van de wereldbevolking homofiel dus het komt ook veel vaker voor. Mensen die zich noch man, noch vrouw voelen zijn nog steeds een zeldzaamheid. Ik vind het onzin dat we voor zo'n kleine groep van alles gaan aanpassen, terwijl die mensen eigenlijk een psychisch probleem hebben, omdat ze wel degelijk een man of een vrouw zijn.
Later is nu
donderdag 3 augustus 2017 om 15:46
Ik vraag me af of de groep die niet cis-gender zijn echt zo klein is als veel mensen denken. Ik denk dat veel mensen er ook gewoon niet vooruit durven komen dat hun lichaam niet klopt met hun gender. En dat snap ik heel erg goed als ik de mening van velen lees.
Vroeger leken er ook veel minder homo's te zijn, omdat ze het verborgen hielden.
Niet veel anders als bij transgenders em daarvan is de emancipatie nog maar net begonnen.
Genderfluid of non-binary is nog erg nieuw, waardoor veel mensen waarschijnlijk niet eens weten dat ze dat zijn en als ze dat wel weten er lang niet altijd vooruit durven te komen vanwege het onbegrip.
Vroeger leken er ook veel minder homo's te zijn, omdat ze het verborgen hielden.
Niet veel anders als bij transgenders em daarvan is de emancipatie nog maar net begonnen.
Genderfluid of non-binary is nog erg nieuw, waardoor veel mensen waarschijnlijk niet eens weten dat ze dat zijn en als ze dat wel weten er lang niet altijd vooruit durven te komen vanwege het onbegrip.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
donderdag 3 augustus 2017 om 16:00
Het is best een interessant onderwerp. Ik ben er nooit mee bezig of ik me het één of het ander voel (man of vrouw) en ik begrijp eerlijk gezegd ook niet waarom het anderen bezighoudt. Het hele mannetje/vrouwtje-verhaal vind ik zo volslagen oninteressant. Het maakt mij niets uit of een ander zich vrouw of man voelt en of een ander zich kleedt/eruit ziet als een man of vrouw en of dat wel overeenkomt met hun geslacht. Het maakt me ook niets uit met wie een ander seks beleeft, zo lang het met wederzijdse instemming is van twee mensen die de gevolgen ervan kunnen overzien en de verantwoordelijkheid kunnen nemen.
Mensen maken zichzelf zo verschrikkelijk afhankelijk van de opinie van anderen - in mijn ogen. Wat kan het je schelen wat een ander ervan denkt of vindt? Is het niet zo dat wanneer je dat wél heel belangrijk maakt, het ineens een issue is?
Mensen maken zichzelf zo verschrikkelijk afhankelijk van de opinie van anderen - in mijn ogen. Wat kan het je schelen wat een ander ervan denkt of vindt? Is het niet zo dat wanneer je dat wél heel belangrijk maakt, het ineens een issue is?
donderdag 3 augustus 2017 om 16:30
Misschien kan het je schelen omdat je uitgescholden wordt of erger. Of omdat je wordt weggestuurd bij de damestoiletten, want je ziet er niet vrouwelijk genoeg uit.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
donderdag 3 augustus 2017 om 16:39
Minder geaccepteerd dan het lijkt.Pientjexxxx schreef: ↑03-08-2017 13:34Ik denk dat homofilie nog steeds afwijkt van het "normale" als je het vanuit het standpunt van de natuur (voortplanting door man en vrouw) bekijkt, maar het is wel iets wat gelukkig door de meeste mensen is geaccepteerd.
In theorie meer dan in praktijk.
donderdag 3 augustus 2017 om 17:55
Dat is inderdaad erg grappig!lollypopje schreef: ↑03-08-2017 09:46Grappig. Zijn heel veel mensen over de rooien vanwege al die genderneutrale aanpassingen. Blijken meerdere gemeenten die allang stiekem te hebben doorgevoerd zonder dat het een grote sociale media rel is geworden. Wat weer bewijst dat mensen een probleem maken van iets dat geen probleem is, want als je het ze niet verteld is er ook niks aan de hand.
http://nos.nl/artikel/2186208-tientalle ... eleid.html
donderdag 3 augustus 2017 om 18:50
Wat is dan het gekste waar je niet meer ok bij bent?
donderdag 3 augustus 2017 om 18:51
Waarom wil je dat van me weten?
donderdag 3 augustus 2017 om 18:57
Daarom trek ik ook steeds de vergelijking met homofilie. Die is ook dat stadium doorgegaan. Ook toen werd gesproken over 'een kleine groep mensen', die uiteindelijk een stuk groter bleek.
Later is nu
donderdag 3 augustus 2017 om 19:00
donderdag 3 augustus 2017 om 19:13
Genderneutraal communiceren is in 99 van de 100 gevallen niet van toepassing, waarom de identiteit van vrijwel iedereen weglaten omdat er misschien iemand onbedoeld gekwetst kan zijn omdat je zijn of haar of x geslacht niet goed geraden hebt?Het-groepje schreef: ↑03-08-2017 19:05Gewoon, ik probeer het te begrijpen.
Ik snap echt niet wat er voor raars of ergs kan voortkomen uit genderneutraal proberen te communiceren.
anoniem_331975 wijzigde dit bericht op 03-08-2017 19:15
0.88% gewijzigd