Gender neutraal

27-07-2017 16:20 2409 berichten
Ik heb wat vragen over het thema Gender neutraal.

Wat betreft die Gender neutrale WC's, kan ik dan niet meer kiezen voor een dames WC, zitten er dan overal dames en heren door elkaar?

En wordt er bij de Burgerlijke Stand ook geen gender genoteerd?
Dan weten ze toch nooit wie ze nou moeten oproepen voor de borstenbus of het uitstrijkje?
En Dreamer, je zegt dat de persoon in dat filmpje vertelde dat zij zich bedreigd voelde, maar was daartoe ook concrete aanleiding?

@Hetgroepje een gebouw is niet per definitie openbaar en toiletten die je met collega's deelt en verder geen mens die daar niks te zoeken heeft is ook niet openbaar... Waarom lijk jij steeds behoefte te hebben aan uitleg over iets dat elk weldenkend mens snapt?
Alle reacties Link kopieren
Ginerva schreef:
29-07-2017 00:03
Beste kuuk, ik snap wat je bedoelt en ik vind het knap van je dat je er zo over kan denken.

Waar ik de grootste problemen mee heb is dat er een aantal maanden terug hier bv op een ander topic verteld werd dat als je een hermafrodiet bent dat je dan een foutje van de natuur bent. En zolang er zulke dingen gezegd worden blijven deze mensen zich buitengesloten voelen.
Zou dan een genderneutraal toilet dit oplossen? Ik denk het niet. De meeste mensen zijn geen foutjes van de natuur (een enkele uitzondering daargelaten), ze worden geboren omdat dat zo de bedoeling is. En waarom dat dan de bedoeling is, is niet altijd duidelijk.

Ik ben vóór algemene toiletten. Zonder man of vrouw erop. Gewoon: dat je allemaal in de rij moet staan om te plassen en niet alleen de dames ;-)
Ik ben anti-urinoir. De keren dat ik op een herentoilet ben geweest vond ik dat heel erg stinken en ik vind het erg ongemakkelijk om er langs te lopen als er iemand staat te plassen.
Mijn voorwaarde zou dus zijn: algemeen toilet. Voor iedereen gelijk, dus net als thuis (en géén urinoir).
Ik hoorde laatst het idee van twee toiletruimtes, beiden genderneutraal. Maar de één met alleen urinoirs en de andere met alleen zit-toiletten. Vond dat wel een geniale oplossing.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Bossanova schreef:
04-08-2017 12:47
En Dreamer, je zegt dat de persoon in dat filmpje vertelde dat zij zich bedreigd voelde, maar was daartoe ook concrete aanleiding?

@Hetgroepje een gebouw is niet per definitie openbaar en toiletten die je met collega's deelt en verder geen mens die daar niks te zoeken heeft is ook niet openbaar... Waarom lijk jij steeds behoefte te hebben aan uitleg over iets dat elk weldenkend mens snapt?
Ik schrijf dat ik veel onderweg ben.
Kleine blaas dus maak veel gebruik van openbare toiletten helaas.
En noem daarnaast het voorbeeld van mijn werk (een semi- openbaar gebouw by the way).

Oh en dat uitgerekend jij loopt te katten over zaken die ieder weldenkend mens snapt is natuurlijk hilarisch.
Er zijn om weldoordachte redenen al jaren genderneutrale toiletten etc en dat heeft niet eens altijd met de emancipatie van de lhbtg mensen te maken.
Jii loopt met te doen of het heel normaal is daartegen te zijn, ondanks het feit dat het al een beetje achterhaald is en er dus blijkbaar veel beleidsmakers etc allang uit zijn.
maar verder dan een 'logisch toch waar gaat het anders heen' kom je ook niet.
Dus in deze discussie gaan we elkaar niet vinden, doei!
anoniem_636a100800946 wijzigde dit bericht op 04-08-2017 14:04
34.63% gewijzigd
Dreamer schreef:
03-08-2017 10:12
Het is geen wc voor transgenders he. Het is een genderneutrale wc-ruimte, waar iedereen gebruik van mag maken. Zoals een invalidentoilet voor alle invaliden is: man, vrouw, genderneutraal..
Dat begrijp ik wel. Maar ik vind het belangrijk dat er gescheiden toiletten blijven.

Verder vind ik het een enorm opgeblazen iets. Serieus, over hoeveel procent van de mensen hebben we het nu? Vaak ontbreekt het op plaasten aan een invalidentoilet. Laten ze dat maar eens goed regelen, daar zijn veel meer mensen bij gebaat.
lollypopje schreef:
04-08-2017 13:28
Ik hoorde laatst het idee van twee toiletruimtes, beiden genderneutraal. Maar de één met alleen urinoirs en de andere met alleen zit-toiletten. Vond dat wel een geniale oplossing.
:rofl: :rofl: Grapje zeker.
tampontouwtje schreef:
04-08-2017 13:40

Hoezo? Heb jij geen last van de mannen bij de pisbakken en kan iedereen de toilet kiezen waar die zich prettig bij voelt.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
tampontouwtje schreef:
04-08-2017 13:40
Wat is daar grappig aan?

Wel lijkt me dat de wc groep met urinoirs kleiner kan zijn dan de wc groep met gewone toiletten
Ik was laatst op een festival en daar was het gewoon zo. Aan één kant rijen pisbakken. Aan een andere kant rijen gewone wc's, waar uiteraard ook mannen gebruik van konden maken. Allemaal gratis. Ik vond het een hele logische verdeling.

Van wat ik zo nog van dat filmpje weet (vluchtig gekeken) ging de persoon naar het damestoilet, maar door een soort café heen. In het café werden dus dingen naar haar/hem geroepen, toen ze naar het damestoilet ging, terwijl ze qua lichaam een dame is, maar qua uiterlijk niet zo heel duidelijk. Zo keek dus het hele café mee en had een groot deel provocerend commentaar.
Later is nu
Goh, wat jammer je geen filmpje voor ons hebt, Dreamer. ;')
Bossanova schreef:
04-08-2017 12:30
Dat je een filmpje hebt gezien is zekerweten niet relevant voor het topic, Dreamer, het filmpje zelf misschien wel. :-D Care to share?
Als ik het terugkijk door op de link te klikken, kom ik op mijn eigen facebookpagina. Daar heb ik niet zo'n zin in.

Maar het staat in de groep 'genderdiversiteit' op facebook.
Later is nu
Bossanova schreef:
04-08-2017 14:26
Goh, wat jammer je geen filmpje voor ons hebt, Dreamer. ;')
Ja, sorry, ik was nog aan 't bijlezen. Ik had je vraag nog niet gezien, heb dus wel een link geplaatst, maar weer weggehaald in mijn post na deze.
Later is nu
lollypopje schreef:
04-08-2017 13:46
Hoezo? Heb jij geen last van de mannen bij de pisbakken en kan iedereen de toilet kiezen waar die zich prettig bij voelt.
Bij genderneutraal wil je toch juist niet weten wie er bij een pisbak kan staan en wie niet. Of zeg ik nu iets geks?
tampontouwtje schreef:
04-08-2017 14:35
Bij genderneutraal wil je toch juist niet weten wie er bij een pisbak kan staan en wie niet. Of zeg ik nu iets geks?
Als iedereen de toilet kan kiezen waar die zich prettig voelt, hóef je dus niet bij de pisbak te gaan staan, ook al kun je dat wel.
Later is nu
tampontouwtje schreef:
04-08-2017 14:35
Iedereen mag gebruik maken van de pisbakken, maar in de praktijk zullen dat waarschijnlijk vooral mannen met een penis zijn.

Zelf heb ik overigens geen behoefte om langs pisbakken te lopen als ik moet plassen. Ongeacht wie er gebruik van maken.

Daarom lijkt me dit een ideale oplossing.
lollypopje schreef:
04-08-2017 13:28

Nou, liever niet. Dan wordt al het gekak gedaan op de wc's waar de vrouwen heen moeten.
LAgirl82 schreef:
29-07-2017 15:29
Ik wil niet provoceren. Ik begrijp deze hype gewoon écht niet. Wat is er opeens mis met mannelijkheid en vrouwelijkheid.
Ik zette die post neer om te laten zien hoe vrouwen denken over vrouwelijkheid. Maar misschien niet de beste keuze.
Ik ben vrouw, ik heb je post niet gelezen, maar ik denk wel dat vrouwen verschillend denken over vrouwelijkheid.
De ene vrouw is de andere niet.
nerdopviva schreef:
04-08-2017 14:45
Nou, liever niet. Dan wordt al het gekak gedaan op de wc's waar de vrouwen heen moeten.
Want vrouwen kakken nooit en ruiken altijd naar roosjes?
Dreamer schreef:
04-08-2017 14:32
Ja, sorry, ik was nog aan 't bijlezen. Ik had je vraag nog niet gezien, heb dus wel een link geplaatst, maar weer weggehaald in mijn post na deze.
Je had me de link naar deze verzamelsite van fb gegeven waarop dat filmpje waarover je het had niet stond. Grapjas.
[urlhttps://www.facebook.com/search/top/?q=genderdiversiteit[/url]
Bossanova schreef:
04-08-2017 14:47
Je had me de link naar deze verzamelsite van fb gegeven waarop dat filmpje waarover je het had niet stond. Grapjas.
[urlhttps://www.facebook.com/search/top/?q=genderdiversiteit[/url]
Niet specifiek jou, maar heel het forum. En toen ik het vervolgens zelf aan klikte, zag ik mijn eigen naam en alles erboven, dus haalde ik het er weer weg. Als jij dat ook ziet, wil ik je vragen alsnog de link weg te halen.

Overigens is het vervolgens het derde item van boven. Lollig nietwaar?

(serieus, wat is dat nou voor raar aanspreken 'grapjas' :roll: )
Later is nu
Het filmpje

https://www.facebook.com/transketeers/v ... ZfoTRd3haU
Later is nu
Dreamer schreef:
04-08-2017 14:37
Als iedereen de toilet kan kiezen waar die zich prettig voelt, hóef je dus niet bij de pisbak te gaan staan, ook al kun je dat wel.
Maar als iemand die genderfluid is nou toevallig zich vooral man voelt die dag? Dan voelt diegene zich toch heel erg op de pot geduwd doordat hij niet staand kan plassen, want vagina. En dan voelt diegene zich misschien niet erkend in haar gevoelens op dat moment.
Case-je schreef:
04-08-2017 15:11
Maar als iemand die genderfluid is nou toevallig zich vooral man voelt die dag? Dan voelt diegene zich toch heel erg op de pot geduwd doordat hij niet staand kan plassen, want vagina. En dan voelt diegene zich misschien niet erkend in haar gevoelens op dat moment.
Zelfs iemand die genderfluid is, snapt dat het niet kan als het niet kan. Maar zowel mannen als vrouwen gaan naar de ruimte met zitwc's, dus hij/zij gaat niet (meer) specifiek naar het damestoilet.
Later is nu
LAgirl82 schreef:
29-07-2017 17:02
Stel jullie hebben een zoontje van een jaar of 7 of 8, en hij wil opeens ook jurkjes aan en nagellak op omdat hij dat ook mooi vind net als zijn oudere zus, vinden jullie dat dan goed en laten jullie dat dan toe? Of vertel je hem de waarheid dat hij een jongen is en nagellak voor meisjes is?
Want daar begint het vaak, in de opvoeding.
Jongens mogen ook jurkjes aan en nagellak op. Waarom niet?
Ik wil niet vervelend doen hoor... maar heel zwart wit gezegd: De paus heeft ook een jurk aan. Ok, geen nagellak...
lollypopje schreef:
04-08-2017 14:46
Want vrouwen kakken nooit en ruiken altijd naar roosjes?
Hhaha ja ;-)

Nee helaas. Maar ik zou het ook wel raar vinden om dan mannen in de rij te zien staan en gelijk weten dat ze voor een grote boodschap komen. Ik zou dan snel een andere rij kiezen, zodat ik niet in het zelfde hokje kom als hij uitgepoept is. Nu weet je dat niet van te voren.

:rofl: Lekker onderwerp he. Het (trans)gender onderwerp neem ik overigens wel serieus, alleen het wc verhaal vind ik overdreven. Ik vind gemengde wc's echt niets. Minder veilig gevoel bij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven