Gender neutraal
donderdag 27 juli 2017 om 16:20
Ik heb wat vragen over het thema Gender neutraal.
Wat betreft die Gender neutrale WC's, kan ik dan niet meer kiezen voor een dames WC, zitten er dan overal dames en heren door elkaar?
En wordt er bij de Burgerlijke Stand ook geen gender genoteerd?
Dan weten ze toch nooit wie ze nou moeten oproepen voor de borstenbus of het uitstrijkje?
Wat betreft die Gender neutrale WC's, kan ik dan niet meer kiezen voor een dames WC, zitten er dan overal dames en heren door elkaar?
En wordt er bij de Burgerlijke Stand ook geen gender genoteerd?
Dan weten ze toch nooit wie ze nou moeten oproepen voor de borstenbus of het uitstrijkje?
zaterdag 5 augustus 2017 om 07:40
'Groep die last heeft van man-vrouw-aanduiding is nooit onderzocht' - http://nos.nl/l/2186516
De media hebben verkeerde conclusies getrokken uit een onderzoek van de Rutgersstichting

De media hebben verkeerde conclusies getrokken uit een onderzoek van de Rutgersstichting

Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
zaterdag 5 augustus 2017 om 07:47
Dit dus! Gewoon lekker heren dames wc gescheiden houden. Hoef je ook niet op een wc bril te zitten die onder gepist is. Ik begrijp best dat er mensen zijn die in t verkeerde lichaam geboren zijn maar t begint nu wel een beetje een hype te worden. Kinderen die op de kleuterschool al denken te weten dat ze homo lesbisch of in het verkeerde lichaam geboren zijn. Op die leeftijd hoor je daar niet eens over na te denken.Blondie456 schreef: ↑04-08-2017 17:42Met Carnaval mee gemaakt dat ik bij de heren ging plassen. Ik wilde de wc uit komen en een man duwde me terug en kwam erbij staan. Hij greep gelijk naar mijn borsten. Ik ging gillen en toen zijn andere mannen op de deur gaan kloppen. Hij deed weer open maar hij zei nog wel van ze vraagt er toch om als ze hier komt.
zaterdag 5 augustus 2017 om 07:54
Dat is toch ook wat er gebeurt, bedrijven die een gender neutraal toilet willen maken deze erbij (of heffen een extra toiletgroep op). Er komen M, V én GN toiletten. Kan je nog steeds naar het toilet waar jij je thuis voelt. Helemaal prima.tampontouwtje schreef: ↑04-08-2017 17:33Doe er een WC bij voor de mensen die niet in de mannen of vrouwen WC willen. Probleem opgelost.
Bij mij thuis plassen en poepen we ook allemaal samen op 1 toilet, zolang je het schoon achterlaat wil ik hem met iedereen delen.
zaterdag 5 augustus 2017 om 07:57
Oh en op welke leeftijd mag dat dan wel? Enlighten me!
(kan ik gelijk ff checken of ik binnen je norm val)
zaterdag 5 augustus 2017 om 08:13
hollebollegijs schreef: ↑05-08-2017 07:40'Groep die last heeft van man-vrouw-aanduiding is nooit onderzocht' - http://nos.nl/l/2186516
Dit verbaast me niets, dat onderzoek ging daar ook niet over. Ik heb sowieso nergens een cijfer kunnen vinden dat iets zegt over voor hoeveel mensen dit nou echt een probleem is. Want 5% is best een behoorlijk aantal maar ik gok dat nog geen 1% van de mensen zich echt stoort aan die aanduidingen en toiletten. Volgens mij gaat het echt om een hele kleine groep, tegenover een enorme groep die het prima vindt zoals het is en in veel gevallen zo willen houden. Ik vind persoonlijk dat je het niet iedereen naar de zin kunt maken helaas. Het is gewoon weer een hype in de over correcte categorie. Er zijn ondertussen meer mensen druk mee om van alles aan te passen (vooral vanwege de positieve publiciteit) dan dat er mensen zijn die zich ook echt druk maken om die toiletten en aanspreekvormen. Waait wel weer over denk ik. Inmiddels dringt al langzaam door dat men een beetje doorslaat gebaseerd op niets, dat onderzoek waar dit allemaal op gebaseerd is zegt immers niets over dit onderwerp.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
zaterdag 5 augustus 2017 om 08:38
Ben ik dan ook wel benieuwd naar.
Ik vind zelf dat kinderen juist veel te weinig in aanraking komen met andere modellen buiten het traditionele heteroseksuele patroon. Als je het bijv hebt over liedjes, boeken, televisie etc. Het thema verliefd zijn is aan de orde van de dag maar alleen als het heel specifiek en tamelijk zakelijk "voorlichting" is dan komt ter sprake dat ook meisjes verliefd kunnen worden op meisjes of jongens op jongens. Maar gewoon in een vrolijk liedje of verhaaltje? Nooit.
En dat vind ik ergens wel kwalijk want een verliefdheid van een kleuter/kind gaat nog helemaal niet gepaard met zware gevoelens van anders zijn maar wordt hier als heel jong kind niet serieus in genomen terwijl men jongens-meisjes verliefdheden schattig vindt en door de overvloed aan het thema verliefdheid m/v in liedjes/boekjes/programma's ontstaat vanzelf het idee bij kinderen dat v/v of m/m raar is of die gevoelens minder serieus zijn. Terwijl je toch echt wel weet wat je zelf voelt.
zaterdag 5 augustus 2017 om 08:48
Nouja dat is op de camping feitelijk wel zo. 1 gebouw met daarbinnen de scheiding. Dus je zit dan rug aan rug met de andere sexe te poepen ipv naast elkaar.
zaterdag 5 augustus 2017 om 09:07
Dat jij op vierjarige leeftijd al weet dat je in t verkeerde lichaam bent geboren vind ik best knap meestal hebben deze kinderen van die bijdehante ouders die zo open in t leven staan. Laat kinderen gewoon kind zijn en als je zoon roze sokken aan wilt trekken laat hem dan roze sokken aantrekken maar laat het geen ding worden. Kinderen worden veel te veel gepusht. Als het zo is dan is t zo klaar maar ga kinderen niet in een richting drukken wamt dat is juist wat er nu gebeurt.
zaterdag 5 augustus 2017 om 09:10
Dus je moet jonge kinderen al bewust maken voor iets wat ze later moeten worden? Dan wordt het aangeleerd. Laten ze lekker zelf beslissen later. En mochten ze dan voor om m/m v/v moet dat gewoon geaccepteerd worden.NYC schreef: ↑05-08-2017 08:38Ben ik dan ook wel benieuwd naar.![]()
Ik vind zelf dat kinderen juist veel te weinig in aanraking komen met andere modellen buiten het traditionele heteroseksuele patroon. Als je het bijv hebt over liedjes, boeken, televisie etc. Het thema verliefd zijn is aan de orde van de dag maar alleen als het heel specifiek en tamelijk zakelijk "voorlichting" is dan komt ter sprake dat ook meisjes verliefd kunnen worden op meisjes of jongens op jongens. Maar gewoon in een vrolijk liedje of verhaaltje? Nooit.
En dat vind ik ergens wel kwalijk want een verliefdheid van een kleuter/kind gaat nog helemaal niet gepaard met zware gevoelens van anders zijn maar wordt hier als heel jong kind niet serieus in genomen terwijl men jongens-meisjes verliefdheden schattig vindt en door de overvloed aan het thema verliefdheid m/v in liedjes/boekjes/programma's ontstaat vanzelf het idee bij kinderen dat v/v of m/m raar is of die gevoelens minder serieus zijn. Terwijl je toch echt wel weet wat je zelf voelt.
zaterdag 5 augustus 2017 om 09:26
Dat is niet wat ik bedoel. Je hoeft er helemaal geen labeltje aan te geven of een kind in een hokje te stoppen (juist niet) maar kinderen mogen best serieuzer worden genomen als het gaat over verliefdheid. En dan merk je in de praktijk toch best vaak dat ouders of familie of leerkrachten etc daarin dan terughoudend zijn als jongens op jongens en meisjes op meisjes verliefd zeggen te zijn. Als kleuter Klaasje op Marietje is dan wordt dat vaak heel schattig en lief gevonden, "verliefd" genoemd, maar als Klaasje op Jantje is en Marietje op Sofietje zegt te zijn, dan wordt dat een beetje weggewimpeld of gezegd dat het gewoon beste vriendjes of vriendinnetjes zijn.
Niet dat het per se iets zegt over de verliefdheden later maar het wordt wel minder serieus genomen en dat voelen kinderen. Of zou Klaasje er hinder aan ondervinden als zijn verliefdheid voor Jantje als zodanig is benoemd terwijl hij later toch echt voor Marietje wil kiezen?
zaterdag 5 augustus 2017 om 09:31
Dat ben ik helemaal met je eens. Ze moeten ook zelf kiezen op welke leeftijd dan ook. Maar t lijkt een hype te worden. En kinderen horen lekker kind te zijn.NYC schreef: ↑05-08-2017 09:26Dat is niet wat ik bedoel. Je hoeft er helemaal geen labeltje aan te geven of een kind in een hokje te stoppen (juist niet) maar kinderen mogen best serieuzer worden genomen als het gaat over verliefdheid. En dan merk je in de praktijk toch best vaak dat ouders of familie of leerkrachten etc daarin dan terughoudend zijn als jongens op jongens en meisjes op meisjes verliefd zeggen te zijn. Als kleuter Klaasje op Marietje is dan wordt dat vaak heel schattig en lief gevonden, "verliefd" genoemd, maar als Klaasje op Jantje is en Marietje op Sofietje zegt te zijn, dan wordt dat een beetje weggewimpeld of gezegd dat het gewoon beste vriendjes of vriendinnetjes zijn.
Niet dat het per se iets zegt over de verliefdheden later maar het wordt wel minder serieus genomen en dat voelen kinderen. Of zou Klaasje er hinder aan ondervinden als zijn verliefdheid voor Jantje als zodanig is benoemd terwijl hij later toch echt voor Marietje wil kiezen?
zaterdag 5 augustus 2017 om 09:32
Maar met "DIt Dus" gaat Blondie ondertussen wél regelmatig naar de herentoilet, omdat er rijen staan bij de dames. Enorm hypocriet vind ik dat. Ageren tegen een genderneutraal toilet, want dan kom je kerels tegen (ieuw) maar wel gewoon naar een herentoilet gaan. En als zo'n man, ivm rijen, dan een keer het damestoilet ingaat, is de ruimte te klein, waarschijnlijk. Want hoe dúrft hijLovely7 schreef: ↑05-08-2017 07:47Dit dus! Gewoon lekker heren dames wc gescheiden houden. Hoef je ook niet op een wc bril te zitten die onder gepist is. Ik begrijp best dat er mensen zijn die in t verkeerde lichaam geboren zijn maar t begint nu wel een beetje een hype te worden. Kinderen die op de kleuterschool al denken te weten dat ze homo lesbisch of in het verkeerde lichaam geboren zijn. Op die leeftijd hoor je daar niet eens over na te denken.
Later is nu
zaterdag 5 augustus 2017 om 09:33
Als dat aanleren echt zo zou werken waren er helemaal geen homo's geweest. Echt wat een onzin.
Dit kun je kinderen/mensen niet aanleren of afleren.
En hoe werkt het dan? Eerst twintig jaar ontkennen dat het bestaat en dan als je dat hent volgehouden ben je een 'echte' lhbtg ofzoiets? Je kunt toch iedereen gewoon accepteren zoals hij of zij evt tijdelijk is?
zaterdag 5 augustus 2017 om 09:34
Maar om je heen zie je toch ook twee moeders of twee vaders kinderen opvoeden. Dat zal zeker minder zijn dan het dergelijke gezin maar dat komt omdat er meer gezinnen bestaan uit man/vrouw. Het hoeft toch niet aangeprezen te worden. En mocht t wel zo zijn dan is t zo.
zaterdag 5 augustus 2017 om 09:34
Precies. En nu kom ik zelf gelukkig uit een open minded, liberaal gezin waar ik nooit heb hoeven twijfelen of aarzelen om welke verliefdheid dan ook kenbaar te maken maar als je bedenkt dat meer dan 10% van de mensen homoseksueel is dan is het toch best apart dat je dat niet terugziet in de popliedjes, films, series, boeken. Laat staan hoe lastig is het voor mensen die opgroeien in gezinnen die veel minder progressief zijn.
En niet alleen seksuele voorkeur, maar ook masculien en feminien gedrag wordt in liedjes en films etc véél sterker uitvergroot dan hoe je mensen dagelijks in de praktijk ontmoet. En aangezien series, film en muziek een groot onderdeel van jongerencultuur vormen vind ik dat wel kwalijk voor de beeldvorming over mannen, vrouwen en seksualiteit.
zaterdag 5 augustus 2017 om 09:35
nee, maar ze bewust maken van wat ze óók kunnen zijn. En NYC heeft het alleen nog maar over verliefdheid, die ook v/v of m/m kan zijn. Jij denkt echt dat die gevoelens aangeleerd kunnen worden?
Ik denk dat NYC daarmee maar weer aantoont dat voorlichting heel belangrijk is dan.
Later is nu
zaterdag 5 augustus 2017 om 09:36
Aangeprezen nog wel ...Lovely7 schreef: ↑05-08-2017 09:34Maar om je heen zie je toch ook twee moeders of twee vaders kinderen opvoeden. Dat zal zeker minder zijn dan het dergelijke gezin maar dat komt omdat er meer gezinnen bestaan uit man/vrouw. Het hoeft toch niet aangeprezen te worden. En mocht t wel zo zijn dan is t zo.
Later is nu
zaterdag 5 augustus 2017 om 09:37
Het-groepje schreef: ↑05-08-2017 09:33Als dat aanleren echt zo zou werken waren er helemaal geen homo's geweest. Echt wat een onzin.
Dit kun je kinderen/mensen niet aanleren of afleren.
En hoe werkt het dan? Eerst twintig jaar ontkennen dat het bestaat en dan als je dat hent volgehouden ben je een 'echte' lhbtg ofzoiets? Je kunt toch iedereen gewoon accepteren zoals hij of zij evt tijdelijk is?
Dat bedoel ik er ook mee, iedereen lekker in zijn waarde laten. En als t zo is dan is t zo.
zaterdag 5 augustus 2017 om 09:39
Juist, om je heen zien je het wel (als je geluk hebt, ik heb voor mijn 12e geen m/m of v/v koppel ontmoet) maar dan zou het toch heel logisch zijn om dat ook meer tot uiting te laten komen in films en liedjes? Zonder het aan te prijzen of verheerlijken maar gewoon als normaal, evenredig onderdeel van de populaire cultuur? Ik ging nu als tiener met bonkend hart specifiek op zoek naar leesboeken over homoseksualiteit, het kwam zeker niet "gewoon" voor in 10% van de bibliotheekboeken.Lovely7 schreef: ↑05-08-2017 09:34Maar om je heen zie je toch ook twee moeders of twee vaders kinderen opvoeden. Dat zal zeker minder zijn dan het dergelijke gezin maar dat komt omdat er meer gezinnen bestaan uit man/vrouw. Het hoeft toch niet aangeprezen te worden. En mocht t wel zo zijn dan is t zo.
zaterdag 5 augustus 2017 om 09:40
zaterdag 5 augustus 2017 om 09:49
Ik begrijp jou helemaal en vroeger was dit misschien helemaal net iets spannender dan nu omdat je ook geen internet had. Aanprijzen is ook niet t juiste woord. Mijn neef heeft pas geleden ook vertelt dat hij homo is hij is 18 en niemand had dat zien aankomen. Maar ook niemand in de familie maakt daar een probleem van. En zo hoort t ook. Want het is nl geen probleem als je dat bent het lijkt op deze manier net een enge ziekte of zo. En dat is zeker mijn bedoeling niet om dat over te brengen.NYC schreef: ↑05-08-2017 09:39Juist, om je heen zien je het wel (als je geluk hebt, ik heb voor mijn 12e geen m/m of v/v koppel ontmoet) maar dan zou het toch heel logisch zijn om dat ook meer tot uiting te laten komen in films en liedjes? Zonder het aan te prijzen of verheerlijken maar gewoon als normaal, evenredig onderdeel van de populaire cultuur? Ik ging nu als tiener met bonkend hart specifiek op zoek naar leesboeken over homoseksualiteit, het kwam zeker niet "gewoon" voor in 10% van de bibliotheekboeken.
zaterdag 5 augustus 2017 om 10:31
Ik weet nog hoe leuk ik het als tiener vond dat in Buffy Willow een vriendin kreeg. Waardoor ik naast een mannencrush (Spike) ook een vrouwencrush (Tara) had.
Ik wist al dat ik beiden leuk vond, maar het is gewoon fijn dat ook terug te zien op tv.
Ik wist al dat ik beiden leuk vond, maar het is gewoon fijn dat ook terug te zien op tv.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times