Gender neutraal

27-07-2017 16:20 2409 berichten
Ik heb wat vragen over het thema Gender neutraal.

Wat betreft die Gender neutrale WC's, kan ik dan niet meer kiezen voor een dames WC, zitten er dan overal dames en heren door elkaar?

En wordt er bij de Burgerlijke Stand ook geen gender genoteerd?
Dan weten ze toch nooit wie ze nou moeten oproepen voor de borstenbus of het uitstrijkje?
Ik begrijp niet dat zij verwezen werd naar de heren wc. Ik zie een mannelijke vrouw. De stem is ook heel vrouwelijk. Ik zou haar niet verwarren met een man hoor.
Dreamer schreef:
04-08-2017 14:23
Ik was laatst op een festival en daar was het gewoon zo. Aan één kant rijen pisbakken. Aan een andere kant rijen gewone wc's, waar uiteraard ook mannen gebruik van konden maken. Allemaal gratis. Ik vond het een hele logische verdeling.

Van wat ik zo nog van dat filmpje weet (vluchtig gekeken) ging de persoon naar het damestoilet, maar door een soort café heen. In het café werden dus dingen naar haar/hem geroepen, toen ze naar het damestoilet ging, terwijl ze qua lichaam een dame is, maar qua uiterlijk niet zo heel duidelijk. Zo keek dus het hele café mee en had een groot deel provocerend commentaar.
Hier zeg je dat je je herinnert dat de persoon naar het damestoilet ging, terwijl er in het filmpje nergens te zien is dat er iemand naar een toilet gaat. Wel is er in het filmpje een persoon te zien die vertelt over haar/zijn ervaring (ik zie gewoon een jongensachtig meisje).
Bossanova schreef:
04-08-2017 15:34
Hier zeg je dat je je herinnert dat de persoon naar het damestoilet ging, terwijl er in het filmpje nergens te zien is dat er iemand naar een toilet gaat. Wel is er in het filmpje een persoon te zien die vertelt over haar/zijn ervaring (ik zie gewoon een jongensachtig meisje).
Beetje muggenziften dit.
Ze ging toch ook naar het damestoilet.
Dat zag je niet maar dat vertelde ze.
Even een typefoutje kun je daar niet even doorheen lezen?
Jane Doe schreef:
04-08-2017 15:43
Beetje muggenziften dit.
Ze ging toch ook naar het damestoilet.
Dat zag je niet maar dat vertelde ze.
Even een typefoutje kun je daar niet even doorheen lezen?
Dat weet ge niet! De dame die haar 'mannelijke kant' omarmt, maar (nog) geen transitie heeft doorgemaakt, kan het net zo goed (deels) verzonnen hebben.
En nee, 't is zeker geen muggenziften. :facepalm:
Bossanova schreef:
04-08-2017 15:49
Dat weet ge niet! De dame die haar 'mannelijke kant' omarmt, maar (nog) geen transitie heeft doorgemaakt, kan het net zo goed (deels) verzonnen hebben.
En nee, 't is zeker geen muggenziften. :facepalm:
jij muggezift in je post

Maar goed neemt niet weg dat ik de hele discussie ook gezeik vindt.
Jane Doe schreef:
04-08-2017 15:57
jij muggezift in je post

Maar goed neemt niet weg dat ik de hele discussie ook gezeik vindt.
Je zeikt en zuigt. :bye:
Genderneutraal.
Ongelofelijk slaapverwekkend saai woord.
Omdat ik niet met je meelul
Dat verklaart alles... :whoops:
Alle reacties Link kopieren
tampontouwtje schreef:
04-08-2017 15:22
Hhaha ja ;-)

Nee helaas. Maar ik zou het ook wel raar vinden om dan mannen in de rij te zien staan en gelijk weten dat ze voor een grote boodschap komen. Ik zou dan snel een andere rij kiezen, zodat ik niet in het zelfde hokje kom als hij uitgepoept is. Nu weet je dat niet van te voren.

:rofl: Lekker onderwerp he. Het (trans)gender onderwerp neem ik overigens wel serieus, alleen het wc verhaal vind ik overdreven. Ik vind gemengde wc's echt niets. Minder veilig gevoel bij.
Er bestaan ook mannen die zittend plassen of zich niet op gun gemak voelen bij een urinoir.

Maar ik vind dat onveilige gevoel persoonlijk een raar argument. Niet dat jouw gevoel er niet mag zijn, maar daarmee wantrouw je onterecht 99,999% van de mannen, vanwege de kleine kans dat er ooit eentje je wat aan doet in het toilet.

Als ik als man een vrouw iets aan zou doen, zou een openbaar toilet mij niet de meest handige plaats lijken. Zou ik er eerder eentje 's nachts buiten aanranden als er weinig kans is dat er opeens iemand het toilet binnen komt lopen. Dat vind ik toch best een nare beschuldiging naar mannen toe.

Ik ga dus ook gerust naar het herentoilet als die voor dames vol zit en van meer dan een rare blik heb ik dan nog nooit last gehad.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
lollypopje schreef:
04-08-2017 16:44
Er bestaan ook mannen die zittend plassen of zich niet op gun gemak voelen bij een urinoir.

Maar ik vind dat onveilige gevoel persoonlijk een raar argument. Niet dat jouw gevoel er niet mag zijn, maar daarmee wantrouw je onterecht 99,999% van de mannen, vanwege de kleine kans dat er ooit eentje je wat aan doet in het toilet.

Als ik als man een vrouw iets aan zou doen, zou een openbaar toilet mij niet de meest handige plaats lijken. Zou ik er eerder eentje 's nachts buiten aanranden als er weinig kans is dat er opeens iemand het toilet binnen komt lopen. Dat vind ik toch best een nare beschuldiging naar mannen toe.

Ik ga dus ook gerust naar het herentoilet als die voor dames vol zit en van meer dan een rare blik heb ik dan nog nooit last gehad.
Besef je wel op welke plekken je dan met onbekende mannen in een toilet komt te staan? Bij een tankstation langs de snelweg, in clubs als ze ladderzat zijn, op het vliegveld, op het treinstation.

Ik vind het fijn dat jij wilde vreemde mannen vertrouwt. Ik niet gelijk. Wat ga je doen als vrouw als er een aangeschoten man 2 koppen groter en breeder dan jij het toilet inkomt?
Of mannen die vrouwen niet eens de handschudden maar dan wel met ze op het toilet geconfronteerd worden. Of dat je tienerdochter ineens tussen de mannen in het toilet staat. Of je krijgt van die zwembadtaferelen dat van die asociale jongens meisjes met opzet gaan opzoeken in de toiletten.

We doen daar ook onze make-up, haar, onze kleding goed, trekken iets aan of uit. Ik zit er dan niet op te wachten om dan onbekende mannen om mij heen te hebben. Voor je het weet wordt het een soort nieuwe dating plek. We zijn er ongesteld en verschonen ons daar. Mannen met een bepaald geloof mogen niet met vrouwen in aanmerking komen die ongesteld zijn.

Het is allemaal zo tegenstrijdig. Alsof we soms niet gewoon met de realiteit om kunnen gaan, en de kat op het spek binden.

We kunnen wel doen alsof dit normaal is, maar dat is het niet. Iets met testosteron en het feit dat we een multi-culturele samenleving hebben wat andere normen en waarden met zich meebrengt.

Persoonlijk ben ik niet op mijn mond gevallen, en ik ben ook vrij lang. Maar er zijn genoeg vrouwen die minder goed voor zichzelf kunnen opkomen.

Dus nee houd het maar fijn gescheiden.
anoniem_203788 wijzigde dit bericht op 04-08-2017 17:25
0.13% gewijzigd
Case-je schreef:
04-08-2017 15:11
Maar als iemand die genderfluid is nou toevallig zich vooral man voelt die dag? Dan voelt diegene zich toch heel erg op de pot geduwd doordat hij niet staand kan plassen, want vagina. En dan voelt diegene zich misschien niet erkend in haar gevoelens op dat moment.
Ik heb even een paar bladzijden in dit topic gemist, maar wat is in hemelsnaam nu weer genderfluid? Wat een geleuter allemaal. Iedereen mag van mij zich voelen zoals hij zich voelt, maar ik heb er totaal geen behoefte aan om er allemaal in mee te gaan. Je bedenkt dan maar zelf naar welk toilet je wilt en of je je als mijnheer of mevrouw aangesproken wilt voelen.

Wanneer komen er broeken met standaard één pijp of truien met standaard één mouw op de markt voor mensen die lijden aan Body Integrity Identity Disorder? Gaan we daar nu ook allerlei aanpassingen voor doen?
tampontouwtje schreef:
04-08-2017 17:24
Besef je wel op welke plekken je dan met onbekende mannen in een toilet komt te staan? Bij een tankstation langs de snelweg, in clubs als ze ladderzat zijn, op het vliegveld, op het treinstation.

Ik vind het fijn dat jij wilde vreemde mannen vertrouwt. Ik niet gelijk. Wat ga je doen als vrouw als er een aangeschoten man 2 koppen groter en breeder dan jij het toilet inkomt?
Of mannen die vrouwen niet eens de handschudden maar dan wel met ze op het toilet geconfronteerd worden. Of dat je tienerdochter ineens tussen de mannen in het toilet staat. Of je krijgt van die zwembadtaferelen dat van die asociale jongens meisjes met opzet gaan opzoeken in de toiletten.

We doen daar ook onze make-up, haar, onze kleding goed, trekken iets aan of uit. Ik zit er dan niet op te wachten om dan onbekende mannen om mij heen te hebben. Voor je het weet wordt het een soort nieuwe dating plek. We zijn er ongesteld en verschonen ons daar. Mannen met een bepaald geloof mogen niet met vrouwen in aanmerking komen die ongesteld zijn.

Het is allemaal zo tegenstrijdig. Alsof we soms niet gewoon met de realiteit om kunnen gaan, en de kat op het spek binden.

We kunnen wel doen alsof dit normaal is, maar dat is het niet. Iets met testosteron en het feit dat we een multi-culturele samenleving hebben wat andere normen en waarden met zich meebrengt.

Persoonlijk ben ik niet op mijn mond gevallen, en ik ben ook vrij lang. Maar er zijn genoeg vrouwen die minder goed voor zichzelf kunnen opkomen.

Dus nee houd het maar fijn gescheiden.
Eens.
Pientjexxxx schreef:
04-08-2017 17:27
Eens.

Sta je straks op je hakken met je korte rok en je zomerse topje tussen de mannen in het toilet die je van top tot teen lopen te screenen. Of types die met de broek nog opengeknoopt het hokje uitlopen om buiten de broek pas dicht te knopen. Of als zwangere vrouw, god wat leuk tussen de mannen, of je bent een keer doorgelekt en weet niet hoe snel je naar de WC moet, leuk langs de mannen.

Doe er een WC bij voor de mensen die niet in de mannen of vrouwen WC willen. Probleem opgelost.
Genderfluid... tja, ik leerde door deze discussie dat dat mensen zijn die zich soms vooral man en soms vooral vrouw voelen.

Ik word er erg flauw van, van dit onderwerp. Je kunt het niet iedereen naar de zin maken.
Nee, ik zou daar dus inderdaad geen moeite mee hebben. Ik zie namelijk niet in alle mannen potentiële verkrachters en moordenaars.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
lollypopje schreef:
04-08-2017 16:44

Als je nagaat hoeveel vrouwen er met seksuele intimidatie, aanranding of verkrachting te maken hebben is het best raar dat jij denkt dat 99,99 % van de mannen normaal met vrouwen omgaan. :-?
lollypopje schreef:
04-08-2017 17:38
Nee, ik zou daar dus inderdaad geen moeite mee hebben. Ik zie namelijk niet in alle mannen potentiële verkrachters en moordenaars.
Misschien houd je erg van mannelijke aandacht. Sommige vrouwen hebben dat. Die kunnen niet genoeg aandacht krijgen.

Verdiep je eens in het hormoon testosteron.
Met Carnaval mee gemaakt dat ik bij de heren ging plassen. Ik wilde de wc uit komen en een man duwde me terug en kwam erbij staan. Hij greep gelijk naar mijn borsten. Ik ging gillen en toen zijn andere mannen op de deur gaan kloppen. Hij deed weer open maar hij zei nog wel van ze vraagt er toch om als ze hier komt.
Blondie456 schreef:
04-08-2017 17:42
Met Carnaval mee gemaakt dat ik bij de heren ging plassen. Ik wilde de wc uit komen en een man duwde me terug en kwam erbij staan. Hij greep gelijk naar mijn borsten. Ik ging gillen en toen zijn andere mannen op de deur gaan kloppen. Hij deed weer open maar hij zei nog wel van ze vraagt er toch om als ze hier komt.
Vreselijk.
tampontouwtje schreef:
04-08-2017 17:49
Vreselijk.
Ja, ik ga nog steeds wel bij de heren plassen als het ergens heel druk is maar ga altijd wel samen met een vriendin.
Hoe handig dan, een genderneutraal toilet, zodat je niet naar de herentoilet hoeft :lightbulb:
Later is nu
Gelukkig waren er in mijn jeugd geen genderneutrale toiletten. Niks leuker dan op de wc's van de disco kleppen met vriendinnen over de leuke jongens :)
sakamanga schreef:
04-08-2017 20:29
Gelukkig waren er in mijn jeugd geen genderneutrale toiletten. Niks leuker dan op de wc's van de disco kleppen met vriendinnen over de leuke jongens :)
Zo hebben we een keer op een campingtoilet (alleen gescheiden met een soort halve muren) jongens over ons horen roddelen.
We wisten alleen niet wie wie was in hun verhaal, we werden aangeduid als 'ron Brandsteder (sr, zo oud ben ik) maar dan in een meisje, en dat zoeteke met die knietjes, en die ene die op een vleermuis lijkt maar dan knap' omschreven.
Rest van de vakantie urenlang discussierend voor de spiegel gestaan en we zijn er nooit achtergekomen wie nou wie was.
Het-groepje, frusterend moet dat geweest zijn om niet te weten wie wie was :D Maar zulke momenten zijn zo leuk. Maar ook, ik zou liever buikkrampen hebben gehad dan een grote boodschap te moeten in dezelfde ruimte als die leuke knul. De horror.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven