Gender neutraal

27-07-2017 16:20 2409 berichten
Ik heb wat vragen over het thema Gender neutraal.

Wat betreft die Gender neutrale WC's, kan ik dan niet meer kiezen voor een dames WC, zitten er dan overal dames en heren door elkaar?

En wordt er bij de Burgerlijke Stand ook geen gender genoteerd?
Dan weten ze toch nooit wie ze nou moeten oproepen voor de borstenbus of het uitstrijkje?
Maar goed, dit kwam misschien door de jaren 60 en 70 en de seksuele revolutie. Daarvoor was dat niet hoor en was er een heel erg duidelijk onderscheid tussen jongen en meisjes en mannen en vrouwen. Heel erg groot zelfs!
En dat gedoe van de jaren 80 zijn ze dus duidelijk op terug gekomen dan.
Timetraveler schreef:
05-08-2017 14:38
Oftewel; die wel gewoon zijn? Want de meerderheid bepaalt dan wat normaal is en wat niet? Lekker binnen de norm moeten vallen? En 'een handjevol' en 'opstaan', het respect druipt er vanaf...

Echt, niemand hoeft te veranderen, dat zegt toch niemand. Wat is er zo moeilijk te snappen aan het idee dat er genoeg mensen zijn die zich anders denken, zich anders voelen, misschien zelfs op een manier waar jij je niks bij voor kan stellen. Sympathie en empathie zijn twee verschillende dingen.
Waarom willen zij anders behandeld worden? En waaruit blijkt dat ik geen respect hebt? Ik ben geboren als vrouw en ga naar de dames toilet wat is daar zo moeilijk aan als je man bent ga je naar de mannen wc meer mogelijkheden zijn er niet. En op straat word je aangesproken als meneer of mevrouw of moet je constant maar afvragen of iemand zich niet zo voelt?
Het eind is toch zoek als je iemand niet meer met meneer of mevrouw durft aan te spreken omdat ze misschien wel eens transgender kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
05-08-2017 15:15
Ik heb nooit op een Reformatorische school of zo gezeten en ook zo niet opgevoed. Ik zat op de openbare basisschool.
Dat zeg ik toch ook niet?
Ik zeg 'omgeving biblebelt'
Later is nu
Lovely7 schreef:
05-08-2017 15:21
Het eind is toch zoek als je iemand niet meer met meneer of mevrouw durft aan te spreken omdat ze misschien wel eens transgender kunnen zijn.
Transgenders willen vaak juist als man of vrouw aangesproken worden :)
Later is nu
Ik vraag het nog maar een keer. Waarom moeten jongetjes en meisjes gescheiden worden? Wat is de redenatie hierachter?
"Omdat ze verschillend zijn?" maar spek en eieren zijn ook verschillend en die bak je toch ook samen in een pan? En op de basisschool zit toch ook iq 80 tm 130 in dezelfde klas? En korfbal is toch ook gemengd? Waarom is het indelen in groepen en categorieën zoooo belangrijk?

Wat is de straf die staat op jongens en meiden en alles ertussenin hetzelfde behandelen?
Ik heb dat hier wel eens meer gelezen over de jaren 80 en kort haar. Als ik klassenfoto's terug kijk dan hebben de meeste meiden toch lang of half lang haar. De tijd van de tuinbroeken herken ik ook niet. Ik heb dat zelf in elk geval nog nooit gedragen en heb van mijn leven nooit kort haar gehad. Wel droegen de meiden zowel broeken al rokken en jurken. Ligt er misschien aan waar je opgegroeid bent. Bij mij is dat Brabant.
Blondie456 schreef:
05-08-2017 15:33
Ik heb dat hier wel eens meer gelezen over de jaren 80 en kort haar. Als ik klassenfoto's terug kijk dan hebben de meeste meiden toch lang of half lang haar. De tijd van de tuinbroeken herken ik ook niet. Ik heb dat zelf in elk geval nog nooit gedragen en heb van mijn leven nooit kort haar gehad. Wel droegen de meiden zowel broeken al rokken en jurken. Ligt er misschien aan waar je opgegroeid bent. Bij mij is dat Brabant.

Ik herken er ook totaal niks van. Bij ons was het zelfs wie van de meisjes het langste haar had.

Edit: Ik ben opgegroeid en woon in Overijssel
anoniem_65201c43b20be wijzigde dit bericht op 05-08-2017 15:47
3.77% gewijzigd
Dreamer schreef:
05-08-2017 15:22
Transgenders willen vaak juist als man of vrouw aangesproken worden :)
Ik voel me vaak ongemakkelijk met hoe je iemand aan moet spreken. Sommige mannelijke travestieten willen wel met hij aangesproken worden en anderen weer niet. Bij transgenders weet je vaak niet of het een travestiet is of een transgender. Ik zie het verschil vaak niet en je blijft bij transgenders hun oorspronkelijke mannelijke of vrouwelijke kant zien. Goed voorbeeld is Louiza van Hollands next top model. Vanaf de eerste keer dat ik haar zag zag ik dat ze een man was geweest. Toen later bleek dat ik gelijk had wist ik voor 100% zeker dat ze zou gaan winnen want natuurlijk moet Nederland weer laten merken hoe open-minded dat we zijn. Als ik in de jury had gezeten was ze echt niet ver gekomen. De buitenlandse pers smulde er ook van en dat was de bedoeling.
Blondie456 schreef:
05-08-2017 15:45
Ik voel me vaak ongemakkelijk met hoe je iemand aan moet spreken. Sommige mannelijke travestieten willen wel met hij aangesproken worden en anderen weer niet. Bij transgenders weet je vaak niet of het een travestiet is of een transgender. Ik zie het verschil vaak niet en je blijft bij transgenders hun oorspronkelijke mannelijke of vrouwelijke kant zien. Goed voorbeeld is Louiza van Hollands next top model. Vanaf de eerste keer dat ik haar zag zag ik dat ze een man was geweest. Toen later bleek dat ik gelijk had wist ik voor 100% zeker dat ze zou gaan winnen want natuurlijk moet Nederland weer laten merken hoe open-minded dat we zijn. Als ik in de jury had gezeten was ze echt niet ver gekomen. De buitenlandse pers smulde er ook van en dat was de bedoeling.

Ja absoluut, dat is de enige reden dat ze winnen, net als die Conchita Wurst op het Eurovisiesongfestival in 2014.
Blondie456 schreef:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

[imghttps://heemkunde-lattrop-breklenkamp.nl/uploads/klassenfotolagereschoollattrop.jpg][/img]

Afbeelding
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
BGB Bij sommige zie ik niet of het jongens of meisjes zijn. Ik weet niet eens hoe je plaatjes moet plakken maar ik ga sowieso geen prive klassenfoto's van mezelf op internet zetten. Dan zou je wel zien dat het bij mij niet zo was. Ik weet niet waar je deze foto's vandaan haalt maar ik vind het eigenlijk niet kunnen. Ik zou er niet blij mee zijn als ik via het viva forum ineens mezelf tegen kom. Ik noem dat schending van de privacy.
Toen ik opgroeide bereikte ik mijn 'genitale fase' pas toen ik begon te puberen. Niet op mijn vijfde dus zoals hier.
https://www.washingtonpost.com/news/edu ... to-anyone/
Parents of transgender child: Our magnetic 5-year-old is not a threat to anyone
Blondie456 schreef:
05-08-2017 16:04
BGB Bij sommige zie ik niet of het jongens of meisjes zijn. Ik weet niet eens hoe je plaatjes moet plakken maar ik ga sowieso geen prive klassenfoto's van mezelf op internet zetten. Dan zou je wel zien dat het bij mij niet zo was. Ik weet niet waar je deze foto's vandaan haalt maar ik vind het eigenlijk niet kunnen. Ik zou er niet blij mee zijn als ik via het viva forum ineens mezelf tegen kom. Ik noem dat schending van de privacy.
Mee eens.
Tot een bepaalde leeftijd is het geslacht van een mens in wezen ook helemaal niet echt relevant, dat begint pas vanaf de puberteit tot en met de geslachtsrijpheid.
anoniem_331975 wijzigde dit bericht op 05-08-2017 16:29
Reden: klopte niet helemaal...
4.29% gewijzigd
Bossanova schreef:
05-08-2017 16:15
Tot een bepaalde leeftijd is het geslacht van een mens in wezen ook helemaal niet echt relevant, dat begint pas vanaf de puberteit tot en met de geslachtsrijpheid.
Kun je dat beter uitleggen want ik snap niet helemaal wat je hier mee bedoelt.
.
anoniem_287059 wijzigde dit bericht op 05-08-2017 16:31
Reden: .
99.46% gewijzigd
Blondie456 schreef:
05-08-2017 16:18
Kun je dat beter uitleggen want ik snap niet helemaal wat je hier mee bedoelt.
O, zie dat ik een woord te veel getypt had.. schrap 'helemaal' maar, dat woord hoort er niet tussen te staan.
Google even op 1984/1986 dit lijken mij meer foto s eind jaren 70 begin 80. Eind jaren 80 had bijna iedereen bomberjacks en matjes. (Kort haar of stekels boven lang haar in nek) of kijk even naar een videoclip van Wham of come on Eileen van dexy s midnight runners. Ik geloof dat juist in die tijd alles toch wel open was en dat er een hoop uit de kast kwamen, aids werd toen ook heel erg veel aandacht aan besteed en juist had je veel liedjes over homosexualiteit. Bij mij in de klas zat geen enkel meisje met lang haar en leken allemaal wel jongens. Ligt misschien ook beetje aan de leeftijd want wij waren al wat ouder.
viva1966 schreef:
05-08-2017 13:57
Even voor de mensen die het niet zo hebben op genderneutrale uitingen:

Wordt jullie leven daardoor beïnvloed? Welke problemen gaan jullie ondervinden?
Worden jullie ongelukkig als je in de trein niet meer met dames en heren worden aangesproken?

De antwoorden zullen hoogstwaarschijnlijk zijn: Nee - geen - nee*. Dus waarom moet de discussie uberhaupt gevoerd worden?

*) Als er andere woorden zijn moet je eerst eens naar jezelf gaan kijken.
Nee maar er is nergens aangetoond dat mensen die zich NIETS voelen zich storen aan een tekst als:

"Dames en heren we naderen station Lutjebroek en denk bij het verlaten van de trein aan u bagage"

Dus voor welk probleem is genderneutraal aanspreken de oplossing?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Blondie456 schreef:
Hier ook Brabant maar ik herken het dus wel van die neutralere kleren en korte kapsels. En ook best wel wat meiden die wel roze jurken en lang haar hadden maar over het algemeen was het wel iets diverser heb ik het idee. Vooral bij de meisjes. Jongens meestal wel jongensachtig. De tijd van jongens met (half)lang haar lag denk ik net iets voor mijn tijd.
Blondie456 schreef:
Als je googled op 'klassenfoto's jaren 80' kom je dit soort foto's heel veel tegen.
Later is nu
Ik had het er net met de buurvrouw over die ze zei hierover "Tja, als ouders hun kinderen niet goed hebben weten op te voeden, dan moet de maatschappij zich aanpassen aan hun tere zieltjes en om hun niet te beledigen moet alles genderneutraal zijn? Dan is er toch iets misgegaan in de opvoeding."

De meeste mensen trappen hier dus niet in!
Blondie456 schreef:
Schending van privacy als ze zo open en bloot op internet staan? Tsjonge......
LAgirl82 schreef:
05-08-2017 18:07
Ik had het er net met de buurvrouw over die ze zei hierover "Tja, als ouders hun kinderen niet goed hebben weten op te voeden, dan moet de maatschappij zich aanpassen aan hun tere zieltjes en om hun niet te beledigen moet alles genderneutraal zijn? Dan is er toch iets misgegaan in de opvoeding."

De meeste mensen trappen hier dus niet in!
:rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven