Gender neutraal
donderdag 27 juli 2017 om 16:20
Ik heb wat vragen over het thema Gender neutraal.
Wat betreft die Gender neutrale WC's, kan ik dan niet meer kiezen voor een dames WC, zitten er dan overal dames en heren door elkaar?
En wordt er bij de Burgerlijke Stand ook geen gender genoteerd?
Dan weten ze toch nooit wie ze nou moeten oproepen voor de borstenbus of het uitstrijkje?
Wat betreft die Gender neutrale WC's, kan ik dan niet meer kiezen voor een dames WC, zitten er dan overal dames en heren door elkaar?
En wordt er bij de Burgerlijke Stand ook geen gender genoteerd?
Dan weten ze toch nooit wie ze nou moeten oproepen voor de borstenbus of het uitstrijkje?
dinsdag 8 augustus 2017 om 18:03
Stont is stront en mannen doen dan weer niet smerig met gbruikte tampons en maandverband.Bossanova schreef: ↑08-08-2017 14:54Precies, je roert nu ook precies iets aan waar ik een beetje bang voor ben. Ik vind smerigheid gewoon echt niet fijn, smerige toiletten in de 'Dames' trof ik zelden aan, bij de 'Heren' daarentegen heb ik weleens staan kokhalzen vanwege de goorheid die ik in één zo'n mannen(poep-)hokje aantrof. Het is te laat wanneer je die confrontatie hebt gehad, de shit zit op je netvlies gebrand als het ware, de stank blijft nog een half uur in je neus hangen, tenzij je er zo'n verkoudheidsstickje van Vicks erin duwt, maar laat ik die nou nooit bij me hebben... Kortom: er bevinden zich meer beesten onder de 'Heren' dan onder de 'Dames, vind het wel bummer wanneer er een dag komt dat ik dat risico niet meer kan vermijden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 8 augustus 2017 om 18:10
http://www.psyblog.nl/2013/04/11/rood-e ... onclusies/
In een folder van een kleuradviesbureau las ik: ‘Indien u rood draagt bent u eerder verwikkeld in een woordenwisseling. Rood daagt uit’.
dinsdag 8 augustus 2017 om 19:17
Mensen in een rolstoel kunnen veel meer tijd nodig hebben op het toilet. Als jij dan met hoge nood staat te trappelen is het niet leuk dat je moet wachten eer het toilet vrij komt. En voor de invalide is het niet leuk dat er achter de deur iemand staat te trappelen. Toiletten zijn vaak een rij-tje deuren met een smal pad er tussen. Een rolstoel heeft dan al moeite met indraaien en uitdraaien. Wellicht zijn invalide-toiletten ook duurder dan een gewoon toilet. Ik vind dat het rolstoeltoilet wel apart moet blijven, met de mogelijkheid voor die ene keer dat iemand met een gender-identiteit langs komt.
ps. En voor ieder die hoge nood heeft terwijl alle andere toiletten bezet zijn.
fleurtje_5 wijzigde dit bericht op 10-08-2017 00:06
Reden: ps toegevoegd
Reden: ps toegevoegd
4.51% gewijzigd
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
dinsdag 8 augustus 2017 om 20:25
Al zou het maar 1 keer gebeurd zijn dan nog is dat natuurlijk 1 keer te veelFleurtje_5 schreef: ↑08-08-2017 14:43Vreemd, En hoe vaak is je dochter in werkelijkheid weggestuurd? Misschien één keer omdat er toevallig een trut op het toilet was. Ik zie regelmatig dames het herentoilet opgaan omdat ze de file bij het damestoilet niet volhouden. Nooit zag ik ze 'weg gestuurd' terug komen.
Edit: Ik bedoel hiermee dat 1 keer al erg genoeg is, dus dat het niet perse meerdere keren gebeurd hoeft te zijn om psychische schade op te lopen van zo'n incident
anoniem_340621 wijzigde dit bericht op 08-08-2017 20:34
16.13% gewijzigd
dinsdag 8 augustus 2017 om 20:32
Ik ben dreamer niet en het gaat niet om mijn dochter, maar ik ga er vanuit dat het wel gebeurd is.
Wellicht verwoord ik me niet goed, ik bedoel met die post dat 1 keer al erg genoeg is, zo ben ik duidelijker denk ik
dinsdag 8 augustus 2017 om 21:28
dinsdag 8 augustus 2017 om 23:04
Ik zelf zou dan zeggen 'jij bent zelf een jongen" als iemand me zou willen wegsturen. Aan mijn stem zou men het vast al kunnen horen dat ik geen jongen ben.
Maar die ene keer is geen reden om extra bordjes voor extra toiletten aan te schaffen.
woensdag 9 augustus 2017 om 10:39
Ik vraag me af of je dat wel echt zou doen als zelf in zo'n situatie zit, vanaf je veilige toetsenbord is het natuurlijk heel wat anders dan dat je in het echt zo behandeld wordt.Fleurtje_5 schreef: ↑08-08-2017 23:04Ik zelf zou dan zeggen 'jij bent zelf een jongen" als iemand me zou willen wegsturen. Aan mijn stem zou men het vast al kunnen horen dat ik geen jongen ben.
Maar die ene keer is geen reden om extra bordjes voor extra toiletten aan te schaffen.
Het incident zal niet een op zichzelf staand iets zijn, dit zal ongetwijfelt meer voor komen.
woensdag 9 augustus 2017 om 11:43
T zal zeker een probleem zijn maar is dat door speciale toiletten of anders aangesproken worden opgelost. Eerder werd al gezegd dat iemand hier trots is als ze meneer wordt genoemd omdat ze een manwijf is maar haar nicht is t zelfde en die wordt daar depressief van. Als jij niet als meneer aangesproken wilt worden moet je je niet als een meneer kleden. Wamt dan heb je nl de kans zo worden aangesproken. En dan kan er wel weer gezegd worden je moet zelf weten wat je aantreft en dat is ook zeker waar maar dan moet je t niet gek vinden zo aangesproken te worden. En als ik jou dan als meneer aan zou spreken en jij zegt ik ben een vrouw zal ik ook luchtig reageren en mij niet schamen want wat kan ik er aan doen? Als ik zowiezo al twijfel spreek ik al iemand aan met goedendag mag ik iets vragen ipv mrt meneer mevrouw. Maar per brief vind ik t wel makkelijk iemand aan te spreken op geslacht.Ginerva schreef: ↑09-08-2017 10:39Ik vraag me af of je dat wel echt zou doen als zelf in zo'n situatie zit, vanaf je veilige toetsenbord is het natuurlijk heel wat anders dan dat je in het echt zo behandeld wordt.
Het incident zal niet een op zichzelf staand iets zijn, dit zal ongetwijfelt meer voor komen.
woensdag 9 augustus 2017 om 11:56
woensdag 9 augustus 2017 om 12:04
E terra gubernare, net zoals Truman op een rood knopje drukte en daarmee ruim 100.000 mensen uitmoordde zonder dat hij daar zichzelf op enigerwijze mee schaadde.Ginerva schreef: ↑09-08-2017 10:39Ik vraag me af of je dat wel echt zou doen als zelf in zo'n situatie zit, vanaf je veilige toetsenbord is het natuurlijk heel wat anders dan dat je in het echt zo behandeld wordt.
Van mij mag iedereen gebruik maken van eender welk toilet, maar er zullen altijd klootzakken zijn die mensen met een uiterlijk dat hen niet aanstaat moeten lastigvallen. Die voed je nooit zomaar even op door de invoering van dergelijke maatregelen.
anoniem_331975 wijzigde dit bericht op 09-08-2017 12:05
0.53% gewijzigd
woensdag 9 augustus 2017 om 12:52
Ik ben bang dat je daar gelijk in hebt BossanovaBossanova schreef: ↑09-08-2017 12:04E terra gubernare, net zoals Truman op een rood knopje drukte en daarmee ruim 100.000 mensen uitmoordde zonder dat hij daar zichzelf op enigerwijze mee schaadde.
Van mij mag iedereen gebruik maken van eender welk toilet, maar er zullen altijd klootzakken zijn die mensen met een uiterlijk dat hen niet aanstaat moeten lastigvallen. Die voed je nooit zomaar even op door de invoering van dergelijke maatregelen.
woensdag 9 augustus 2017 om 18:36
Mensen met afwijkend uiterlijk of gedrag zijn (helaas) vaak mikpunt van spot of erger in het openbare leven. Daar verander je niks aan door de toegankelijkheid van toiletten te wijzigen, of de opschriften van brieven van de gemeente.Bossanova schreef: ↑09-08-2017 12:04E terra gubernare, net zoals Truman op een rood knopje drukte en daarmee ruim 100.000 mensen uitmoordde zonder dat hij daar zichzelf op enigerwijze mee schaadde.
En daar gaat het mij om. Het zal me letterlijk worst zijn of een WC op het gemeentehuis opeens toegankelijk is voor iedereen die moet plassen, ongeacht sexe, geaardheid of andere persoonlijke zaken. Plassen moeten we allemaal een keer, nou, als je het niet meer van deze tijd vindt dat toiletten gescheiden zijn, timmer gewoon een bordje "toilet" op de deur (voor een paar euro verkrijgbaar bij de bouwmarkt), in plaats van de mannetje- en vrouwtjesymbolen, en klaar ben je.
Ik vind het echter gewoon onzin dat er tig werkgroepen en beleidsgroepen en weet ik wat nog meer, voor miljoenen euro's (want dat kost het dan al gauw weer) gaan zitten drukmaken over welk bordje er dan op de WC moet, en welke aanhef boven een brief... Sorry, dan vind ik echt dat er belangrijkere zaken zijn om die miljoenen aan uit te geven.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
donderdag 10 augustus 2017 om 00:04
Ginerva schreef: ↑09-08-2017 10:39Ik vraag me af of je dat wel echt zou doen als zelf in zo'n situatie zit, vanaf je veilige toetsenbord is het natuurlijk heel wat anders dan dat je in het echt zo behandeld wordt.
Ik wil bijna zeggen 'er zijn ergere dingen' dan een 'incident' waarbij een trut op een openbaar toilet tegen me zou zeggen 'jongen ga weg'. Echt ik zou zeggen 'ik ben geen jongen, je bent zelf een jongen'.
donderdag 10 augustus 2017 om 06:55
Al een paar keerFleurtje_5 schreef: ↑08-08-2017 14:43Vreemd, En hoe vaak is je dochter in werkelijkheid weggestuurd? Misschien één keer omdat er toevallig een trut op het toilet was. Ik zie regelmatig dames het herentoilet opgaan omdat ze de file bij het damestoilet niet volhouden. Nooit zag ik ze 'weg gestuurd' terug komen.
En ik heb dus ook al verschillende keren mijn punt gemaakt dat veel van de vrouwen, die hier hard roepen vooral wél gescheiden toiletten te willen, wel gewoon naar het herentoilet gaan, om niet in de rij te hoeven staan. Heren sturen niet zo snel een vrouw weg, is mijn idee. Maar andersom.. ohoh.. berg je maar (jonge)man.
Echt.. als je er zo op gebrand bent dat de toiletten gescheiden blijven, blijf dan ook gewoon in je eigen rij staan en knijp je benen tegen elkaar. Maar principes verdwijnen 1 richting op met een volle blaas.
Overigens heb ik ook lange tijd wc's gepoetst en ik vond de heren altijd veel prettiger schoonmaken dan de dames. Die dames denken alles achter zich te mogen laten slingeren.
Later is nu
donderdag 10 augustus 2017 om 06:56
Jaja.. dat geloof ik zo.Fleurtje_5 schreef: ↑08-08-2017 23:04Ik zelf zou dan zeggen 'jij bent zelf een jongen" als iemand me zou willen wegsturen. Aan mijn stem zou men het vast al kunnen horen dat ik geen jongen ben.
Later is nu
donderdag 10 augustus 2017 om 08:52
Nou zijn inderdaad dingen om je op te verheugen haha. Ik ga meestal ff snel tussen door alleen plassen maar als je t zo bekijk is t voor sommige een hele belevenis