Gender neutraal

27-07-2017 16:20 2409 berichten
Ik heb wat vragen over het thema Gender neutraal.

Wat betreft die Gender neutrale WC's, kan ik dan niet meer kiezen voor een dames WC, zitten er dan overal dames en heren door elkaar?

En wordt er bij de Burgerlijke Stand ook geen gender genoteerd?
Dan weten ze toch nooit wie ze nou moeten oproepen voor de borstenbus of het uitstrijkje?
Lovely7 schreef:
10-08-2017 08:52
Nou zijn inderdaad dingen om je op te verheugen haha. Ik ga meestal ff snel tussen door alleen plassen maar als je t zo bekijk is t voor sommige een hele belevenis
Denk alleen wel dat er wat mannen gaan zijn die er seksueel meer van verwachten, zo'n gedeelde wc. :lol:
Sereia schreef:
10-08-2017 09:53
Denk alleen wel dat er wat mannen gaan zijn die er seksueel meer van verwachten, zo'n gedeelde wc. :lol:
Daar ben ik ook bang voor
Alle reacties Link kopieren
Lovely7 schreef:
09-08-2017 11:43
T zal zeker een probleem zijn maar is dat door speciale toiletten of anders aangesproken worden opgelost. Eerder werd al gezegd dat iemand hier trots is als ze meneer wordt genoemd omdat ze een manwijf is maar haar nicht is t zelfde en die wordt daar depressief van. Als jij niet als meneer aangesproken wilt worden moet je je niet als een meneer kleden. Wamt dan heb je nl de kans zo worden aangesproken. En dan kan er wel weer gezegd worden je moet zelf weten wat je aantreft en dat is ook zeker waar maar dan moet je t niet gek vinden zo aangesproken te worden. En als ik jou dan als meneer aan zou spreken en jij zegt ik ben een vrouw zal ik ook luchtig reageren en mij niet schamen want wat kan ik er aan doen? Als ik zowiezo al twijfel spreek ik al iemand aan met goedendag mag ik iets vragen ipv mrt meneer mevrouw. Maar per brief vind ik t wel makkelijk iemand aan te spreken op geslacht.
Meds heeft altijd een jurk aan en oorbellen in en haar haar in een permanentje, een roze handtas en pumps, maar nog wordt ze meneer genoemd. Ze heeft haar bouw en haar bovenlipbeharing gewoon een beetje tegen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
10-08-2017 14:01
Meds heeft altijd een jurk aan en oorbellen in en haar haar in een permanentje, een roze handtas en pumps, maar nog wordt ze meneer genoemd. Ze heeft haar bouw en haar bovenlipbeharing gewoon een beetje tegen.
Dan zit t inderdaad ontzettend tegen.
blijfgewoonbianca schreef:
10-08-2017 14:01
Dat komt vast door haar manier van communiceren.
Sereia schreef:
10-08-2017 09:53
Ja echt. Het wordt dan het nieuwe Tinder.
Fleurtje_5 schreef:
10-08-2017 00:04
Ik wil bijna zeggen 'er zijn ergere dingen' dan een 'incident' waarbij een trut op een openbaar toilet tegen me zou zeggen 'jongen ga weg'. Echt ik zou zeggen 'ik ben geen jongen, je bent zelf een jongen'.
Pardon, er zijn ergere dingen? Hoe krijg je het uit je toetsenbord. En ik durf te wedden dat jij dat niet zo gauw zou durven zeggen
Ik ben geen jongen je bent zelf een jongen. Afgezien dat ik die opmerking een zwaktebod vind vermoed ik dat jij echt niet zo gauw dit zal zeggen mocht je in de toiletgroep van de dames zo behandeld worden

En ja er zijn ergere dingen maar op dat moment ter plekke in de toiletruimte bij de dames is het voor de dochter van dreamer wel degelijk het ergste van de wereld.
:sarcastic:
Bossanova schreef:
10-08-2017 16:10
:sarcastic:
Tja hoe zal ik deze smiley is interpreteren :huh:
Ginerva schreef:
10-08-2017 16:07
Pardon, er zijn ergere dingen? Hoe krijg je het uit je toetsenbord. En ik durf te wedden dat jij dat niet zo gauw zou durven zeggen
Ik ben geen jongen je bent zelf een jongen. Afgezien dat ik die opmerking een zwaktebod vind vermoed ik dat jij echt niet zo gauw dit zal zeggen mocht je in de toiletgroep van de dames zo behandeld worden

En ja er zijn ergere dingen maar op dat moment ter plekke in de toiletruimte bij de dames is het voor de dochter van dreamer wel degelijk het ergste van de wereld.
Bovendien: als je problemen hebt met je gender zeg je 1 niet "ik ben geen jongen" en 2 word je gewoon enorm op je zwakke plek geraakt.

Er is al eerder genoemd dat mensen, die problemen hebben met het geslacht van hun lichaam tov het gender dat ze zich voelen, vaker depressief zijn en vaker zelfmoordpogingen doen. Dan kun je zo'n opmerking dus niet altijd makkelijk en assertief pareren. Want je vóelt je inderdaad ook geen vrouw of man. Je hebt ook het gevoel dat je in deze toilet niet thuishoort, maar in die andere ook niet. Maarja.. men wil hokjes en in zo'n hokje zul je passen, of je nou wilt of niet.
Later is nu
Ginerva schreef:

Zoveel moed is daar toch niet voor nodig om dat te zeggen? Het is rot voor dreamer haar dochter maar er zijn inderdaad veel ergere dingen, geen twijfel mogelijk. Dat zal fleur ermee bedoelen. Ik zou liever hebben dat mijn dochter aangesproken wordt voor jongen dan dat ze vermist zou zijn bv.
Joh.. wát raar. Relativeer het gewoon even dood. In vluchtelingenkampen zijn ze al blij als er een wc is. En jullie willen zo nodig een aparte dames en herentoilet.

Maar het gaat niet om mij he. Het gaat om mijn dochter, die dus élke keer dat ze in een openbaar toilet komt een rotgevoel heeft. EN zij is niet alleen (zij is wel vaak in een rolstoel, dan is dat probleem er niet)
Later is nu
(oh.. en mijn dochter én ik hebben er geen problemen mee dat ze aangezien wordt voor jongen. Dat is namelijk haar hele punt, dat ze zich geen vrouw voelt. Opvallend dat er net op verkeerde zaken gefocust wordt, daarin)
Later is nu
Lovely7 schreef:
10-08-2017 17:04
Zoveel moed is daar toch niet voor nodig om dat te zeggen? Het is rot voor dreamer haar dochter maar er zijn inderdaad veel ergere dingen, geen twijfel mogelijk. Dat zal fleur ermee bedoelen. Ik zou liever hebben dat mijn dochter aangesproken wordt voor jongen dan dat ze vermist zou zijn bv.
Natuurlijk is daar wel moed voor nodig, zeker gezien dreamer haar dochter onzeker is over haar gender identiteit. Kan jij je niet verplaatsen in een ander. Het is al moeilijk om een puber te zijn en als je dan ook nog is onzeker bent over je gender identiteit of je geaardheid maakt het er niet makkelijker op.
Als je dan naar een toilet gaat waar je je eigelijk niet helemaal thuis hoort en vervolgens krijg je ook nog is dit soort opmerkingen naar je hoofd geslingert dan kan ik me voorstellen dat je niet ad rem kunt reageren.

Maar goed blijkbaar zijn er hier een paar "echte vrouwen" die alleen naar een echte vrouwen toilet willen die wel even een paar ballen hebben als ze weggepest zouden worden vanwege dat hun uiterlijk niet zou voldoet aan de norm van de andere dames toilet bezoekers.
Bravo hoor :applause:

En natuurlijk zijn er ergere dingen, maar wat ik al eerder schreef om het moment dat je belaagt wordt geld alleen dat geen wat op dat moment van belang is en dat is dat je belaagt wordt.
Wat mij dan nog wel stoort is dat die 'echte vrouwen' er trots op zijn het herentoilet te bezoeken, als er bij de dames een rij staat, maar wéé de man die het damestoilet bezoekt. Dat zal wel een viezerik zijn. Nee.. de dames willen aparte toiletten. Hele rare redenering.
Later is nu
Dreamer schreef:
10-08-2017 19:44
Wat mij dan nog wel stoort is dat die 'echte vrouwen' er trots op zijn het herentoilet te bezoeken, als er bij de dames een rij staat, maar wéé de man die het damestoilet bezoekt. Dat zal wel een viezerik zijn. Nee.. de dames willen aparte toiletten. Hele rare redenering.
Nou dat zeker, dat is meten met 2 maten
tampontouwtje schreef:
10-08-2017 14:52
Dat komt vast door haar manier van communiceren.
:rofl:
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Sereia schreef:
10-08-2017 08:23
Gezellig joh, met z'n alle plassen in dezelfde ruimte. Hoef ik niet meer alleen een vriendin mee te vragen naar de wc want nu kunnen ook man en vrouw samen gaan. :cheer2: ik verheug me er wel op.

Daar zou ik me weer niet op verheugen aangezien dames ook wel eens het toilet op 'vluchten' als ze lastiggevallen worden. Dan nog liever de kans van 1 op 100 dat er een trut tegen me zou zeggen "je bent een jongen, ga weg"
Ginerva schreef:

Ik gaf antwoord op onderstaande post.
Ginerva schreef:
09-08-2017 10:39
Ik vraag me af of je dat wel echt zou doen als zelf in zo'n situatie zit, vanaf je veilige toetsenbord is het natuurlijk heel wat anders dan dat je in het echt zo behandeld wordt.

..................
Fleurtje_5 schreef:
10-08-2017 19:54
Ik gaf antwoord op onderstaande post.
Ja dat weet ik
Ginerva schreef:
10-08-2017 19:24
Natuurlijk is daar wel moed voor nodig, zeker gezien dreamer haar dochter onzeker is over haar gender identiteit. Kan jij je niet verplaatsen in een ander. Het is al moeilijk om een puber te zijn en als je dan ook nog is onzeker bent over je gender identiteit of je geaardheid maakt het er niet makkelijker op.
Als je dan naar een toilet gaat waar je je eigelijk niet helemaal thuis hoort en vervolgens krijg je ook nog is dit soort opmerkingen naar je hoofd geslingert dan kan ik me voorstellen dat je niet ad rem kunt reageren.

Maar goed blijkbaar zijn er hier een paar "echte vrouwen" die alleen naar een echte vrouwen toilet willen die wel even een paar ballen hebben als ze weggepest zouden worden vanwege dat hun uiterlijk niet zou voldoet aan de norm van de andere dames toilet bezoekers.
Bravo hoor :applause:

En natuurlijk zijn er ergere dingen, maar wat ik al eerder schreef om het moment dat je belaagt wordt geld alleen dat geen wat op dat moment van belang is en dat is dat je belaagt wordt.
Ik zou niet weten hoe oud haar dochter is. En het is toch niet zo heel moeilijk om te zeggen ik ben een meisje vrouw en ik ga gewoon hier naar de wc. Ik zou ook niet weten door wie ze weg is gestuurd. En ik vind t raar om te zeggen dat er niks ergers is dan dit want ik kan wel meer dan een ding bedenken en dat heeft niks met inleven of medeleven te maken
Ginerva schreef:

Voor hoeveel wil je wedden? Als iemand me zo dom zou aanspreken krijgen ze een domme opmerking terug. Die opmerking zou er wel voor 'kunnen' zorgen dat 'de trut' zou zeggen 'sorry, ik dacht dat je een jongen was'. Want geschrokken weg lopen sterkt hun domme opmerking alleen maar.

Ik vind dat ook helemaal niet zo'n erge opmerking, wel een ontzettende domme opmerking. Als zo'n domme opmerking op dat moment voor de dochter van Dreamer het ergste van de wereld is.......tja.....wat moet ik zeggen?....dan vraag ik me wel af hoe oud die dochter is.
Lovely7 schreef:
10-08-2017 20:00
Ik zou niet weten hoe oud haar dochter is. En het is toch niet zo heel moeilijk om te zeggen ik ben een meisje vrouw en ik ga gewoon hier naar de wc. Ik zou ook niet weten door wie ze weg is gestuurd. En ik vind t raar om te zeggen dat er niks ergers is dan dit want ik kan wel meer dan een ding bedenken en dat heeft niks met inleven of medeleven te maken
Pfff jij leest niet goed, ik zeg toch ook dat er ergere dingen zijn maar op het moment dat dit gebeurd is op dat moment dat even het ergste wat er is voor die gene die dat overkomt.

Maargoed jij wil mij geloof ik niet begrijpen
Fleurtje_5 schreef:
10-08-2017 20:05
Voor hoeveel wil je wedden? Als iemand me zo dom zou aanspreken krijgen ze een domme opmerking terug. Die opmerking zou er wel voor 'kunnen' zorgen dat 'de trut' zou zeggen 'sorry, ik dacht dat je een jongen was'. Want geschrokken weg lopen sterkt hun domme opmerking alleen maar.

Ik vind dat ook helemaal niet zo'n erge opmerking, wel een ontzettende domme opmerking. Als zo'n domme opmerking op dat moment voor de dochter van Dreamer het ergste van de wereld is.......tja.....wat moet ik zeggen?....dan vraag ik me wel af hoe oud die dochter is.
Ach joh zeker nooit gepest in je leven?
Dreamer schreef:
10-08-2017 19:44

Ik kan het me juist NIET voorstellen dat er een dame is die een jongensachtig-meisje weg zouden sturen van een damestoilet. Andersom heb ik nog nooit mee gemaakt dat een dame weggestuurd word als ze gebruik maakt van een herentoilet. Dat vind ik prima, maar dat hoeft niet standaard ingevoerd te worden.

Ik zelf ga wel eens naar een invalidentoilet, als het damestoilet bezet is, de rij te lang is, of als er een 'kakelverse' geur hangt, en diegene achter de deur nog lang niet klaar is met 'bakken', dan ga ik op het invalidentoilet als die niet bezet is en het er naar uit ziet dat die de eerste tijd ook niet gebruikt gaat worden. Vind ik niets asociaal aan. Zo'n invalidentoilet kan dagen ongebruikt blijven. Het water in de toilet-bak zal toch geregeld doorgespoeld moeten worden ivm de legionellabacterie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven