Gender neutraal
donderdag 27 juli 2017 om 16:20
Ik heb wat vragen over het thema Gender neutraal.
Wat betreft die Gender neutrale WC's, kan ik dan niet meer kiezen voor een dames WC, zitten er dan overal dames en heren door elkaar?
En wordt er bij de Burgerlijke Stand ook geen gender genoteerd?
Dan weten ze toch nooit wie ze nou moeten oproepen voor de borstenbus of het uitstrijkje?
Wat betreft die Gender neutrale WC's, kan ik dan niet meer kiezen voor een dames WC, zitten er dan overal dames en heren door elkaar?
En wordt er bij de Burgerlijke Stand ook geen gender genoteerd?
Dan weten ze toch nooit wie ze nou moeten oproepen voor de borstenbus of het uitstrijkje?
zaterdag 12 augustus 2017 om 22:58
Ik heb als man een enkele keer gezien dat een dronken gast een praatje probeert te maken bij de urinoirs maar die werd telkens stelselmatig genegeerd. En bij een rijtje urinoirs kies je als dat mogelijk is nooit het urinoir waar al iemand naast staat. Pissen/kakken is geen sociaal evenement bij mannen. Het is bijna zo ongepast als een stiekeme blik werpen op het zaakje van je buurman bij de urinoirs.
Ha als ik er zo over nadenk is er best wel wat toiletetiquette bij de mannen.
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:23
Als jij dit verschil niet snapt valt er niet met je te discussiëren over dit onderwerp.Fleurtje_5 schreef: ↑10-08-2017 22:05Inderdaad vergelijk ik je met de dame die iemand wegstuurde omdat ze dacht dat het een jongen was. Want als het een jongen was voldeed ze niet aan het bordje op de deur. Volgens jou mag ik niet op het i.toilet omdat ik niet voldoe aan het bordje op de deur.
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:34
Haha ik ken ze, mijn ex vriend vertelde mij dat. Maar bij gedeelde wc's zullen er denk ik geen urinoirs meer zijn. Ik dacht meer aan kwekken voor de spiegel terwijl ik mijn make-up bij werk.Kinase3000 schreef: ↑12-08-2017 22:58Ik heb als man een enkele keer gezien dat een dronken gast een praatje probeert te maken bij de urinoirs maar die werd telkens stelselmatig genegeerd. En bij een rijtje urinoirs kies je als dat mogelijk is nooit het urinoir waar al iemand naast staat. Pissen/kakken is geen sociaal evenement bij mannen. Het is bijna zo ongepast als een stiekeme blik werpen op het zaakje van je buurman bij de urinoirs.
Ha als ik er zo over nadenk is er best wel wat toiletetiquette bij de mannen.
zondag 13 augustus 2017 om 05:12
Ik snap het verschil wel, maar jij snapt niet dat ik ook andere 'verschillen' zie.
Iemand met een genderidentiteitstoornis wil niet naar het damestoilet en wil niet naar het herentoilet. Er zouden dan gender-neutrale toiletten moeten komen.
Jij begrijpt dat iemand erg veel moeite heeft als ze word weggestuurd van het damestoilet omdat ze er als een jongen uitziet.
Maar je hebt géén enkel begrip, en vind me zelfs asociaal, als ik die ene keer gebruik wil maken van het leegstaande invalidentoilet omdat ik geen invalide ben. Je zou me het liefste willen weg sturen omdat ik op het verkeerde toilet ben.
Kan die persoon die de jongensachtige wegstuurt het zien dat het geen meisje is? Mag zij zich daar mee bemoeien? En in hoeverre kan jij weten of ik gebruik mag maken van het invalidentoilet? Misschien heb ik wel een protèse onder mijn kleding, wil ik daarom graag een hoog toilet en heb ik steunbeugels nodig om me vast te houden, en vind het verschrikkelijk dat jij me zou willen wegsturen.
Wie maakt er uit welk toilet de juiste is ? Moet ik een gendercrisis hebben om te mogen zeggen welk toilet ik zou willen gebruiken? Misschien heb ik wel ernstige engtevrees en kies bij drukte liever een ruim toilet. Waarom zou een gendercrisis bij een toiletbezoek erger zijn dan een engtevreescrisis bij een toiletbezoek?
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
zondag 13 augustus 2017 om 16:26
Nou, juist daarom zou het dus handig zijn als er op ieder toilet gewoon een bordje "toilet" zou worden gehangen, en dat iedereen die in dat openbare gebouw zijn behoefte moet doen, daar terecht komt. Klaar. Iedereen kan daar terecht, op een schone pot, en of je dan man, vrouw, in diverse fases van transitie of "weet niet" ben, je doet gewoon de deur achter je dicht en doet wat je moet doen.
Is dat nou zo moeilijk?
Is dat nou zo moeilijk?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zondag 13 augustus 2017 om 16:52
Het argument van onveiligheid in openbare gelegenheden(zeker waar er ook nog alcohol wordt geschonken) is wel een goede vind ik persoonlijk.pejeka schreef: ↑13-08-2017 16:26Nou, juist daarom zou het dus handig zijn als er op ieder toilet gewoon een bordje "toilet" zou worden gehangen, en dat iedereen die in dat openbare gebouw zijn behoefte moet doen, daar terecht komt. Klaar. Iedereen kan daar terecht, op een schone pot, en of je dan man, vrouw, in diverse fases van transitie of "weet niet" ben, je doet gewoon de deur achter je dicht en doet wat je moet doen.
Is dat nou zo moeilijk?
Zelf word ik de hele discussie wel zat. Blijkbaar komen er toch nog aardig wat mensen in Nederland aandacht tekort. Afgelopen week zag ik bij Jinek iemand zitten die aan "crossdressing" deed. Ik had er nog nooit van gehoord, maar het schijnt weer wat anders dan een travestiet te zijn. Volgens mij verzinnen ze het ter plekke. Je hebt ook volwassenen die zich graag als baby gedragen en kleden. Benieuwd wanneer die de straat op gaan en bij Jinek aanschuiven. Het kan altijd nog gekker.
zondag 13 augustus 2017 om 17:07
Zo te lezen zijn we het er over eens dat daar verschil in zit.
Tevens heb ik nooit gezegd dat ik je zou wegsturen uit het invalide toilet, dat heb je er voor het gemak maar zelf bijverzonnen.
zondag 13 augustus 2017 om 19:17
Die zaten jaren geleden al bij "sex voor de buch" de gemiddelde travestiet kwam daar niet in beeld.Pientjexxxx schreef: ↑13-08-2017 16:52Het argument van onveiligheid in openbare gelegenheden(zeker waar er ook nog alcohol wordt geschonken) is wel een goede vind ik persoonlijk.
Je hebt ook volwassenen die zich graag als baby gedragen en kleden. Benieuwd wanneer die de straat op gaan en bij Jinek aanschuiven. Het kan altijd nog gekker.
Waarom trouwens crossdresser en niet travestiet, is ook alleen maar omdat het ene woord engels is en de ander Nederlands. Al vindt men of ze in de LGBTQ wereld dat niet.
Quote uit het genderdysforie topic van fok!
- Travestiet = iemand die af en toe verkleed gaat als het andere geslacht, tegenwoordig wordt dat ook "Drag Queen" en "Drag King" genoemd.
- Cross dresser = iemand die zich in het dagelijks leven soms in de kleding van het andere geslacht hult, al dan niet voor seksuele bevrediging.
Hele kleine verschillen dus.
Voor mijzelf ik ben allebei bovenstaande, nu gekleed met een capri legging, spijkerrok, normaal mannelijk t-shirt met roze gelakte vingers. Misschien zou je me nu genderfluid kunnen noemen of non-binary.
Ik weet het soms ook niet dus hou het altijd maar op travestiet als ik met nederlanders praat en crossdressing als ik met engels taligen praat.
fietsen varen vrouwelijk doen
zondag 13 augustus 2017 om 19:24
Met een spijkerrok met legging zit je natuurlijk altijd fout! Of je nu genderfluid, non-binary, travestiet, man, vrouw, homo, lesbienne of wat dan ook bent.zeefietser1 schreef: ↑13-08-2017 19:17Die zaten jaren geleden al bij "sex voor de buch" de gemiddelde travestiet kwam daar niet in beeld.
Waarom trouwens crossdresser en niet travestiet, is ook alleen maar omdat het ene woord engels is en de ander Nederlands. Al vindt men of ze in de LGBTQ wereld dat niet.
Quote uit het genderdysforie topic van fok!
- Travestiet = iemand die af en toe verkleed gaat als het andere geslacht, tegenwoordig wordt dat ook "Drag Queen" en "Drag King" genoemd.
- Cross dresser = iemand die zich in het dagelijks leven soms in de kleding van het andere geslacht hult, al dan niet voor seksuele bevrediging.
Hele kleine verschillen dus.
Voor mijzelf ik ben allebei bovenstaande, nu gekleed met een capri legging, spijkerrok, normaal mannelijk t-shirt met roze gelakte vingers. Misschien zou je me nu genderfluid kunnen noemen of non-binary.
Ik weet het soms ook niet dus hou het altijd maar op travestiet als ik met nederlanders praat en crossdressing als ik met engels taligen praat.
zondag 13 augustus 2017 om 19:29
Ik ben het niet zo heel vaak met je eens pientje maar hierin moet ik je gelijk geven een legging met spijkerrok is echt altijd foutPientjexxxx schreef: ↑13-08-2017 19:24Met een spijkerrok met legging zit je natuurlijk altijd fout! Of je nu genderfluid, non-binary, travestiet, man, vrouw, homo, lesbienne of wat dan ook bent.
zondag 13 augustus 2017 om 19:39
zondag 13 augustus 2017 om 19:57
Pientjexxxx schreef: ↑13-08-2017 19:24Met een spijkerrok met legging zit je natuurlijk altijd fout! Of je nu genderfluid, non-binary, travestiet, man, vrouw, homo, lesbienne of wat dan ook bent.
zondag 13 augustus 2017 om 20:00
zondag 13 augustus 2017 om 20:03
Hangt jou kast soms vol met spijkerrokjes en leggings?Fleurtje_5 schreef: ↑13-08-2017 20:00Ik ga er maar van uit dat jullie allebei niet weten wat echt leuk is.
En ja ik vind de combinatie echt afschuwelijk
zondag 13 augustus 2017 om 20:58
Dit is toch geen topic over mode smaak of zijn er hier users die stiekem van de modepolitie zijn. Ik ken zelfs vrouwen die een spijkerrok met witte legging er leuk uit laten zien. En voor mijzelf gebruik nu een zwarte legging en ikzelf en mijn vrouw vinden dat het mij leuk staat.
En nee ik heb niet mijn kast vol liggen met alleen bovenstaande combie.
fietsen varen vrouwelijk doen
zondag 13 augustus 2017 om 21:30
Pientjexxxx schreef: ↑13-08-2017 19:24Met een spijkerrok met legging zit je natuurlijk altijd fout! Of je nu genderfluid, non-binary, travestiet, man, vrouw, homo, lesbienne of wat dan ook bent.
zondag 13 augustus 2017 om 23:55
Waarom quote je maar een klein gedeelte van mijn antwoord?? Er kwam een 'maar' achter aan.
Jij zou me niet wegsturen, maar jij vind het asociaal, dan is er vast nog iemand die wel zegt wat jij denkt. Ik vind het asociaal als een toilet leeg staat te staan, terwijl er naast hoge nood is. Als je iemand met een rolstoel richting i.toilet ziet aankomen dan is het iets anders en laat je die onbezet.
zondag 13 augustus 2017 om 23:59
Heb je net het verkeerde rokje? of de verkeerde schoenen of laarzen er onder? Misschien een truttig truitje er op? Niet iedereen staat het even leuk.
maandag 14 augustus 2017 om 00:01
Ditzeefietser1 schreef: ↑13-08-2017 20:58Dit is toch geen topic over mode smaak of zijn er hier users die stiekem van de modepolitie zijn. Ik ken zelfs vrouwen die een spijkerrok met witte legging er leuk uit laten zien. En voor mijzelf gebruik nu een zwarte legging en ikzelf en mijn vrouw vinden dat het mij leuk staat.
Ik vind een spijkerrokje ZONDER legging afschuwelijk.
maandag 14 augustus 2017 om 00:08
Passief agressief hoorFleurtje_5 schreef: ↑13-08-2017 23:59Heb je net het verkeerde rokje? of de verkeerde schoenen of laarzen er onder? Misschien een truttig truitje er op? Niet iedereen staat het even leuk.
maandag 14 augustus 2017 om 00:14
Ik vond dat ze het grappig bracht! En de witte legging is inmiddels wel een bekende modeflater. Draag lekker wat je wil. Je hoeft er niet helemaal Black Swan van te worden hoor.
maandag 14 augustus 2017 om 10:31
Niemand staat dit goed.Fleurtje_5 schreef: ↑13-08-2017 23:59Heb je net het verkeerde rokje? of de verkeerde schoenen of laarzen er onder? Misschien een truttig truitje er op? Niet iedereen staat het even leuk.
maandag 14 augustus 2017 om 10:32