Gesjoemel bij FVD of karaktermoord?

24-07-2019 22:50 1681 berichten
Henk Otten is uit FVD gezet, jammer voor Thierry Baudet maar Henk blijft lekker in de Eerste Kamer zitten. Wat is hier aan de hand, probeert Thierry Baudet kritische Henk het zwijgen op te leggen of is Henk een sjoemelaar die de boel heeft opgelicht. Maar waarom doet FVD dan geen aangifte?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-07-2019 11:51
Reden: Verbastering van namen
3.55% gewijzigd
Het leek er haast op alsof Baudet gisteravond te diep in het glaasje had gekeken :O
Vandaag doet hij nog niet echt mee, ik heb hem nog niet zien interrumperen of zo.
Alle reacties Link kopieren
Nuancee schreef:
18-09-2019 15:28
Buitengewoon krachtig betoog van Klaver. Hij pleit voor "samen" en voor efficiency in de TK.

Jaja erg geloofwaardig allemaal. Niet de toekomst kunnen voorspellen maar wel voort
borduren over het klimaat voor tientallen jaren. :bonk:
Baudet sloeg gisteren de plank echt een paar keer mis, kwam bij vragen niet uit zijn woorden, moest lang nadenken. Zijn zelfverzekerdheid, ja soms zelfs arrogante gedrag, was gisteren niet te bespeuren. Hij leek wel afwezig en ongeconcentreerd.
Op een gegeven moment ging hij weer op de "kletskoek-toer" zonder inhoudelijk op de vraag van Jetten over het zelfbeschikkingsrecht van vrouwen in te gaan. Jammer.
Hij kan gewoon niet omgaan met kritische vragen of überhaupt vragen die hij niet heeft voorbereid.

Overigens vond ik Pieter Heerma van het CDA af en toe gewoon niet te begrijpen :@@: Wel een sympathieke kerel volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
19-09-2019 10:03
Ik vond Baudet niet erg 'vlammen' dat deed Wilders stukken beter
Vond Baudet niet zo best maar Wilders wel.
Keek via GS de eerste paar minuten terug en heb het complete uur zitten kijken.

Vooral dat stuk over zijn proces vond ik sterk.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Dat is waar Baudet steeds vreselijk door de mand valt. Als hij moet debatteren of spontaan reageren, begint hij te hakkelen en kraamt hij onzin en platitudes uit. Totaal geen debater. Totaal geen inhoud.
Hoe transparant is FvD over het huishoudelijk reglement en het aanpassen daarvan, het aanbrengen van mutaties in het bestuur, openbaar kunnen kandideren voor de partijraad, het raadplegen van leden, publieke inzage van de agenda van de partijraad, het formaliseren van de partijraad?
Chris Aalberts hierover op:

https://tpo.nl/2019/09/19/chris-aalbert ... -uitkomen/
Je vraagt je af: zou dat nou goed werken, een partij waarvan het bestuur de eigen leden benoemt, de eigen regels naar eigen inzicht op elk moment kan aanpassen, niet hoeft te luisteren naar de leden en nergens op afrekenbaar is? Het antwoord is: het werkt prima want echt kritische vragen krijgt Baudet er nooit over. Van leden niet, maar van Jesse Klaver ook niet.
Er is er blijkbaar maar één die bepaalt. Eng, heel eng.
Niet Jesse Klaver, maar de pers moet Baudet dit soort vragen voorleggen als ze hem interviewen. Ik snap gewoon niet waarom journalisten zo weinig dóórvragen als ze politici van FvD interviewen.
Alle reacties Link kopieren
Poppy_del_Rio schreef:
20-09-2019 18:34
Niet Jesse Klaver, maar de pers moet Baudet dit soort vragen voorleggen als ze hem interviewen. Ik snap gewoon niet waarom journalisten zo weinig dóórvragen als ze politici van FvD interviewen.

Nou, inderdaad. Het lijkt me bovendien wel zo zinnig om de schijntegenstelling Klaver-Baudet die vooral door de Baudetaanhangers wordt opgevoerd niet van nog meer brandstof te voorzien.
Het is nou niet bepaald zo dat GroenLinks de grootste partij is (en daar ben ik blij om) en het beleid vormgeeft.
nounou
Chris Aalberts schrijft dit n.a.v. de kritische vragen m.b.t. vermeend geknoei met subsidiegelden die Klaver aan Baudet stelde tijdens de APB. Het is natuurlijk niet aan Klaver of een andere politicus om over de partijstructuur en de partijorganisatie van FvD in de kamer tijdens de APB vragen te gaan stellen. Dat is inderdaad aan de journalisten en misschien ook wel aan de leden.
Doet er overigens niets aan af dat de partijstructuur en de partijorganisatie van FvD allesbehalve transparant is. Er is er maar één die alles bepaalt en dat is Baudet. Eng.
Alle reacties Link kopieren
Nuancee schreef:
20-09-2019 19:16
Chris Aalberts schrijft dit n.a.v. de kritische vragen m.b.t. vermeend geknoei met subsidiegelden die Klaver aan Baudet stelde tijdens de APB. Het is natuurlijk niet aan Klaver of een andere politicus om over de partijstructuur en de partijorganisatie van FvD in de kamer tijdens de APB vragen te gaan stellen. Dat is inderdaad aan de journalisten en misschien ook wel aan de leden.
Doet er overigens niets aan af dat de partijstructuur en de partijorganisatie van FvD allesbehalve transparant is. Er is er maar één die alles bepaalt en dat is Baudet. Eng.

Zeker. Wat dat betreft is Wilders duidelijker en eerlijker, niet de illusie van een partijdemocratie, beperkte doelen en ook geen ambities met een nieuwe zuil en al die identiteitsshit.
nounou
Nuancee schreef:
20-09-2019 19:16
Chris Aalberts schrijft dit n.a.v. de kritische vragen m.b.t. vermeend geknoei met subsidiegelden die Klaver aan Baudet stelde tijdens de APB. Het is natuurlijk niet aan Klaver of een andere politicus om over de partijstructuur en de partijorganisatie van FvD in de kamer tijdens de APB vragen te gaan stellen.

Ik vond dat best raar ja.
Een van de dingen die me in Klaver tegenstaan is zijn morele vingertje elke keer.
Bij de borrel van FVD Zuid-Holland op 20 sept. jl. – een besloten bijeenkomst voor genodigden - waren Erkenbrand-aanhangers, onder wie voorman Fausto Lanser, aanwezig en zelfs neonazi Ben van der Kooij was er.
https://twitter.com/paulvdbas/status/11 ... 0827961344
Hoe duidelijk zijn de banden van Baudet/FvD met extreemrechts en zelfs neonazi's?
Welke journalist of welk partijlid heeft de euvele moed om hier eens vragen over te stellen aan Baudet? Of kunnen FvD- leden alleen maar in zwijm aan zijn voeten liggen?
Fausto?!
De werkelijkheid is soms bizarder dan fictie :D
Alle reacties Link kopieren
Nuancee schreef:
21-09-2019 08:51
Bij de borrel van FVD Zuid-Holland op 20 sept. jl. – een besloten bijeenkomst voor genodigden - waren Erkenbrand-aanhangers, onder wie voorman Fausto Lanser, aanwezig en zelfs neonazi Ben van der Kooij was er.
https://twitter.com/paulvdbas/status/11 ... 0827961344
Hoe duidelijk zijn de banden van Baudet/FvD met extreemrechts en zelfs neonazi's?
Welke journalist of welk partijlid heeft de euvele moed om hier eens vragen over te stellen aan Baudet? Of kunnen FvD- leden alleen maar in zwijm aan zijn voeten liggen?

Zo zeg, boreaal was toch een ander woord voor noordelijk?
Opvallend dat Paul van der Bas dit op twitter zet. De volgende interne strijd bij FvD die op straat uitgevochten gaat worden.
Jan Roos zoekt gezien zijn commentaar een manier waarop Baudet en FvD zich hieruit kan kletsen. Open sollicitatie naar de functie van persvoorlichter?

Informatief draadje van Chris Aalberts over hoe Baudet en FvD omgaan met kritische journalisten:
Chris Aalberts is gisteren bij die partijbijeenkomst van FvD Zuid-Holland op een intimiderende manier eruit gepikt door Baudet.

Baudet wilde dat ik iets tegen de FvD-leden zou zeggen. Ik zweeg en het werd wat stil. Toen stelde Baudet de vraag nog eens. Baudet meldde dat ik erop uit ben FvD stuk te maken en dat ik nog steeds boos ben dat ik niet op de EU-lijst van de partij stond.

Baudet is hier duidelijk in zijn eigen leugens gaan geloven. Dit is een gefabriceerd verhaal van FvD zelf, met hulp van @laviejanroos de wereld in geholpen. Dit dat natuurlijk ook niet echt wilde rectificeren maar alleen halfslachtig.

De mensen om mij heen gaan wat uitwijken zodat de zaal mij goed kan zien. De cameraman komt op mij af en zet een lamp op mij. Baudet vergelijkt met me een sekteleider, vraagt waarom ik mijn rugzak niet af doe [kan iedereen wel raden]. Dan stopt het. De scene is relatief lang.
https://twitter.com/ChrisAalberts/statu ... 8846841856

Dit hebben ze overigens vaker gedaan, maar volgens Chris Aalberts duurde dit langer. Dit houdt dus niet zomaar op.
Het zijn intimidatiepraktijken, en samen met de aanwezigheid van Erkenbranders illustratief voor dat wat zo'n pijnlijk woord is voor vele Baudetstemmers: neofascistoïde tendenzen.
Dit is een artikel over Erkenbrand uit 2017, met toen ook al Fausto Lanser:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b84d2136/
nounou
Alle reacties Link kopieren
Poppy_del_Rio schreef:
21-09-2019 11:30
Fausto?!
De werkelijkheid is soms bizarder dan fictie :D

Volgens de Volkskrant komt Fausto Lanser uit een progressief nest, maar je kind 'Fausto' noemen is wel vragen om moeilijkheden :biggrin:

(even off-topic: de historische Faust schijnt in Staufen im Breisgau gestorven te zijn. In 2007 zijn daar geothermieboringen gedaan om het gemeentehuis van klimaatneutrale verwarming te voorzien en sinds die tijd is de bodem daar in beweging. Die komt met 3mm per maand omhoog. Je zou kunnen geloven dat Faust daar, meer dan 450 jaar later, nog steeds rondspookt. Als dat geen teken van zijn magiërschap is!).
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
20-09-2019 18:43
Nou, inderdaad. Het lijkt me bovendien wel zo zinnig om de schijntegenstelling Klaver-Baudet die vooral door de Baudetaanhangers wordt opgevoerd niet van nog meer brandstof te voorzien.
Het is nou niet bepaald zo dat GroenLinks de grootste partij is (en daar ben ik blij om) en het beleid vormgeeft.
GL is wel 7 keer zo groot als FvD (in de 2e kamer).
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
21-09-2019 20:26
GL is wel 7 keer zo groot als FvD (in de 2e kamer).

Ja, zeker! Wat ik bedoelde is dat (vooral door Baudetaanhangers) de mythe de wereld ingeholpen wordt dat de regering, en ook de VVD, GL-beleid uitvoert.
Ze maken een soort duivelse macht achter de schermen van GL, dat is absurd.
nounou
Sonny Spek, kandidaat Statenlid voor FvD, zegt zijn lidmaatschap van FvD op n.a.v. het intimiderende optreden van Baudet en aanhang bij de partijborrel gisteren in Zuid-Holland. Vervolgens wordt Sonny Spek met de dood bedreigd en wordt gepoogd zijn wachtwoorden te hacken.
Waarom allemaal?
Waarom kan een journalist niet ongehinderd zijn werk doen, nl. verslag doen van een politieke bijeenkomst? Waarom wordt die journalist niet alleen gehinderd in zijn werk, maar ook geïntimideerd, wordt de zaal tegen hem opgehitst door Baudet?
Dit is het met voeten treden van democratische grondbeginselen. In hoeverre is deze partij wel democratisch opgebouwd qua structuur en organisatie en in hoeverre is deze partij gebaseerd op democratische grondbeginselen?
Waarom komen hier geen reacties van FvD-kopstukken op? Waarom roeren leden zich niet?
Alle reacties Link kopieren
Nuancee schreef:
21-09-2019 21:15
Sonny Spek, kandidaat Statenlid voor FvD, zegt zijn lidmaatschap van FvD op n.a.v. het intimiderende optreden van Baudet en aanhang bij de partijborrel gisteren in Zuid-Holland. Vervolgens wordt Sonny Spek met de dood bedreigd en wordt gepoogd zijn wachtwoorden te hacken.
Waarom allemaal?
Waarom kan een journalist niet ongehinderd zijn werk doen, nl. verslag doen van een politieke bijeenkomst? Waarom wordt die journalist niet alleen gehinderd in zijn werk, maar ook geïntimideerd, wordt de zaal tegen hem opgehitst door Baudet?
Dit is het met voeten treden van democratische grondbeginselen. In hoeverre is deze partij wel democratisch opgebouwd qua structuur en organisatie en in hoeverre is deze partij gebaseerd op democratische grondbeginselen?
Waarom komen hier geen reacties van FvD-kopstukken op? Waarom roeren leden zich niet?

Het is echt ongehoord dit, voor Nederland.
Baudet heeft op twitter gezet dat het jammer is dat Chris Aalbers (sic) zich ongemakkelijk voelde. Slap verhaal. Dit was geen incident, en Hiddema doet dit ook.
Matthijs Sandmann is de nieuwe fractievoorzitter van FvD Zuid-Holland. Doodse stilte op zijn twitter. Wacht zeker op orders van de baas.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Nuancee schreef:
21-09-2019 21:15

Waarom kan een journalist niet ongehinderd zijn werk doen, nl. verslag doen van een politieke bijeenkomst? Waarom wordt die journalist niet alleen gehinderd in zijn werk, maar ook geïntimideerd, wordt de zaal tegen hem opgehitst door Baudet?
Dit is het met voeten treden van democratische grondbeginselen. In hoeverre is deze partij wel democratisch opgebouwd qua structuur en organisatie en in hoeverre is deze partij gebaseerd op democratische grondbeginselen?
Waarom komen hier geen reacties van FvD-kopstukken op? Waarom roeren leden zich niet?

Misschien liegt Chris Aalberts wel.
De vorige keer beweerde hij ook geïntimideerd te zijn door Hiddema, nou dat fragment is toen online gezet en er was weinig intimiderends aan.

Ik vermoed dat Chris aandacht zoekt op deze manier.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
21-09-2019 22:26
Misschien liegt Chris Aalberts wel.
De vorige keer beweerde hij ook geïntimideerd te zijn door Hiddema, nou dat fragment is toen online gezet en er was weinig intimiderends aan.

Ik vermoed dat Chris aandacht zoekt op deze manier.

Nou, ik heb dat fragment ook gezien (met Hiddema), maar ik vond het wel degelijk intimidatie.
Het is niet dreigen met geweld, het is subtieler.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
21-09-2019 22:29
Nou, ik heb dat fragment ook gezien (met Hiddema), maar ik vond het wel degelijk intimidatie.
Het is niet dreigen met geweld, het is subtieler.
Hahahaha, als je dat intimidatie vind heb je in je leven nooit iets meegemaakt.
Maaaaaaaaaaaaar ik laat jullie alleen met jullie FvD obsessie en ga voetbal kijken :hyper:
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
21-09-2019 22:42
Hahahaha, als je dat intimidatie vind heb je in je leven nooit iets meegemaakt.
Maaaaaaaaaaaaar ik laat jullie alleen met jullie FvD obsessie en ga voetbal kijken

Manmanman, je moest eens weten.
Leuke discussietechniek weer.
Jij denkt dat intimidatie begint met mensen die de hersens worden ingeslagen?
Zo werkt dat niet.
En gelukkig trapt niemand erin, behalve wat starstruck-Baudet-aanhangers.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
21-09-2019 22:29
Nou, ik heb dat fragment ook gezien (met Hiddema), maar ik vond het wel degelijk intimidatie.
Het is niet dreigen met geweld, het is subtieler.

Welk fragment bedoel je dan? Ik kwam er een tegen van 11 juni is het deze die je bedoelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven