Gevecht kinderplaza Vught

01-12-2019 09:39 181 berichten
https://www.pzc.nl/binnenland/twintig-o ... ~a5c76ef6/

Mijn hemel dat zoiets kan gebeuren...
Dit gaan we steeds vaker zien want die tokkies fokken ook nog eens als konijnen. We gaan vanzelf een kantelpunt krijgen waarop er meer van dat soort volk is dan normale mensen.
Mensen die aan andermans kind menen te moeten zitten.
Ik zal het nooit begrijpen.
En dan ook nog beduusd zijn als de ouders het niet tolereren.
Mijn moeder was een pittige tante die mij rustig een tik verkocht als ik mij misdroeg tegenover wie dan ook, bepaalde familieleden dachten daarom dat ze mij ook te pas en onpas mochten corrigeren en beet mochten pakken.
Nou dat hebben ze geweten.
Andermans kind opvoeden is niet jouw taak en als een kind zich misdraagt ga je naar de ouders van het kind toe en houd je fikken voor de rest gewoon bij je.
Simpel zat.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
01-12-2019 14:08
Er zijn mensen die altijd in aanvalshouding leven. Dat zijn lastige mensen om mee om te gaan. Die vinden al snel dat je "verkeerd kijkt" of "denkt dat je wat voorstelt."
Je kunt ze vrij makkelijk herkennen en ze komen echt in alle milieus voor. Ik ontloop ze met liefde en wil mijn kinderen en mijzelf niet bij zulke mensen in de buurt hebben.
Niet in alle milieus gaan ze meppen hoor.
Ik heb het laatst gezien in Tuincentrum het Oosten in Aalsmeer.
De ouders gingen op de vuist omdat de ene ouder het prima vond dat het kind terug liep via de glijbaan.
De ander ouder sprak die ouder er op aan en het was gelijk hommeles.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
01-12-2019 14:28
Dit gaan we steeds vaker zien want die tokkies fokken ook nog eens als konijnen. We gaan vanzelf een kantelpunt krijgen waarop er meer van dat soort volk is dan normale mensen.
En die hebben ook nog eens stemrecht (maar gelukkig maakt een groot deel geen gebruik daarvan).
RikM schreef:
01-12-2019 14:28
Dit gaan we steeds vaker zien want die tokkies fokken ook nog eens als konijnen. We gaan vanzelf een kantelpunt krijgen waarop er meer van dat soort volk is dan normale mensen.
Toe maar weer.
Quincy2 schreef:
01-12-2019 14:32
Niet in alle milieus gaan ze meppen hoor.
Niet alle mensen gaan meppen .
Calypso- schreef:
01-12-2019 16:13
Niet alle mensen gaan meppen .
Precies.
Alle reacties Link kopieren
Zo heel apart vind ik het gebeuren niet, na wat jaren ervaring met de door Betty zo mooi pakkend omschreven ‘indoorinferno’s’. Zelfs de grootste pacifist is na drie uur wel aan het einde van zijn/haar geduld. Wat ik dan niet snap is dat je nog even gezellig met je kroost gaat staan toekijken. Heb al twee keer meegemaakt dat bepaalde ‘typische types’ met elkaar op de vuist gingen in zo’n indoorjungle. Dan pak ik de kinderen die onder mijn toezicht staan zo snel mogelijk bijeen en vertrekken we.

Ik ben geen vechtersbaas. Maar als iemand met zijn tengels aan mijn kind komt hebben ze aan mij ook een verkeerde. Of het nu uit een reflex is of niet, je blijft met je tengels van andermans kinderen af. Nu heeft nog nooit iemand met zijn of haar vingers aan mijn kind gezeten maar de ‘moeder’ die meende mijn vijfjarige te kunnen commanderen met ‘Jij! ‘Nu! Hier!’ heb ik wel verbaal alle hoeken laten zien van die tent zonder met ziektes te moeten smijten. Met d’r ‘alle kinderen moeten aan de kant voor mijn dreumes want ze is nog zoooo klein’. Mens, zet die kleine dan in het dreumesgedeelte of pers die dikke reet in tijgerprintlegging dan zelf door dat toestel heen en ga mee met je kind.

Ik ben nu gelukkig uit die Ballorigfase. Maar die gekkies kom je overal tegen. Gisteren gaan bowlen met zoon. Naast ons zo’n gezin met heel veel Bob de Slopers (express bowlingballen laten vallen, tegen de bumpers aan smijten). En een schik dat moeders had. Gezin aan de andere kant van onze baan stond met open mond toe te kijken.
Op een gegeven ogenblik stond de oudste te trappen tegen de machine die de ballen terugbrengt. En pa ook lekker leutig mee aan het doen en ging er ook tegenaan trappen. Zoon zegt hoorbaar tegen mij: ‘Wat een gekken’. Die pa over de flos en commandeerde mij dat zoon zijn excuses aan hem moest aanbieden. Nog niet misschien. Hij kreeg een ‘Nou, het is ook erg gek dat een ouder het normaal vindt dat zijn kinderen de boel slopen. Het is eigenlijk helemaal van de pot gerukt als je daar dan ook nog aan mee gaat doen. Dus ik vind mijn zoon nog mild met ‘gek’, ik zou het eerder geschift willen noemen’.

Ja, ik kon ook de tyfus, pleuris en kanker krijgen van meneer. Prima. Waarvan akte dan maar. Door dat geschreeuw van hem zijn ze wel opgevallen en verwijderd.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Nooit geweest... maar van wat ik van jullie mee krijg zouden we het beter -Het Tokkiepaleis- kunnen noemen.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
01-12-2019 14:28
Dit gaan we steeds vaker zien want die tokkies fokken ook nog eens als konijnen. We gaan vanzelf een kantelpunt krijgen waarop er meer van dat soort volk is dan normale mensen.
Huh? Sjonge.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
EsterInside schreef:
01-12-2019 16:39
Nooit geweest... maar van wat ik van jullie mee krijg zouden we het beter -Het Tokkiepaleis- kunnen noemen.
Nee joh. Dit zijn echt excessen.
Alle reacties Link kopieren
EsterInside schreef:
01-12-2019 16:39
Nooit geweest... maar van wat ik van jullie mee krijg zouden we het beter -Het Tokkiepaleis- kunnen noemen.
95% van de bezoekers zijn normale mensen met hele normale kinderen. Meest spannende is dan dat een kind aan het verkeerde tafeltje een beker ranja leegdrinkt omdat het zich vergist heeft in de tafel. Of een vader die wanhopig in tassen staat te graaien omdat de powercharger kwijt is en zijn iPhone op 7% staat.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ik verbaas mij eigenlijk over het grote aantal mensen hier dat geweld afkeurt, maar dan wel aangeeft te gaan meppen als een ander hun kind een mep verkoopt. Nou is een kind slaan altijd af te keuren of het nu je eigen kind is of van een ander, maar dit soort vechtpartijen (waarover iedereen zijn afkeur uitspreekt) beginnen nu eenmaal wel doordat er iemand gaat meppen.

Geen idee wat ik zelf zou doen overigens, de laatste vechtpartij die ik mij kan herinneren was op de lagere school (gelukkig).
RikM schreef:
01-12-2019 14:28
Dit gaan we steeds vaker zien want die tokkies fokken ook nog eens als konijnen. We gaan vanzelf een kantelpunt krijgen waarop er meer van dat soort volk is dan normale mensen.
Vroegah werd er juist veel meer geknokt dan nu. Het kwam alleen niet in het nieuws, want niemand keek er raar van op.
Indoorspeeltuinen zijn niet echt mijn hobby overigens, maar de keren dat ik er was nooit iets vreemds meegemaakt. Ik herken de verhalen van hier gelukkig niet zo.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
01-12-2019 14:28
Dit gaan we steeds vaker zien want die tokkies fokken ook nog eens als konijnen. We gaan vanzelf een kantelpunt krijgen waarop er meer van dat soort volk is dan normale mensen.
Daar heb ik een keer een hele grappige SF-film over gezien op Netflix. Weet de titel niet meer, maar het speelde zich ergens af in de toekomst waar iedereen behoorlijk dom is. Want intelligentie is uitgestorven doordat hoe dommer, hoe meer kinderen. Een paar mensen uit het heden komen in die tijd terecht en proberen de boel zo goed en kwaad als het gaat te redden.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Quincy2 schreef:
01-12-2019 14:32
Niet in alle milieus gaan ze meppen hoor.
Verbaal meppen is ook niet zo lief en kun je beter ook uit de buurt blijven.
tonkje schreef:
01-12-2019 17:34
Daar heb ik een keer een hele grappige SF-film over gezien op Netflix. Weet de titel niet meer, maar het speelde zich ergens af in de toekomst waar iedereen behoorlijk dom is. Want intelligentie is uitgestorven doordat hoe dommer, hoe meer kinderen. Een paar mensen uit het heden komen in die tijd terecht en proberen de boel zo goed en kwaad als het gaat te redden.

Idiocracy. In de openingsscène van die film wordt inderdaad precies uitgelegd wat ik bedoel:

https://www.youtube.com/watch?v=CXSz0bA9CiE
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
01-12-2019 17:36
Verbaal meppen is ook niet zo lief en kun je beter ook uit de buurt blijven.
Het is allebei onbeschaafd.
Quincy2 schreef:
01-12-2019 17:54
Het is allebei onbeschaafd.
Online verbaal meppen is hier ook vrij normaal . Dat vind ik pas een zorgwekkende ontwikkeling.
Alle reacties Link kopieren
blauwe_emmer schreef:
01-12-2019 13:20
Wegtrappen nog wel :sarcastic:
Ik zeg dat ik mij kan voorstellen dat ik dat in een reflex zou doen als ik iemand mijn kind zie slaan.
Maar ben maar gerust hoor, zo'n kort lontje heb ik niet. Een volwassenen heeft vandaag nog mijn dreumes hardhandig omver gelopen. Ik heb niet gemept, niet gescholden en ben ook niet boos geworden. Ging volledig per ongeluk en zoiets kan gebeuren.
Miek_ schreef:
01-12-2019 18:09
Ik zeg dat ik mij kan voorstellen dat ik dat in een reflex zou doen als ik iemand mijn kind zie slaan.
Maar ben maar gerust hoor, zo'n kort lontje heb ik niet. Een volwassenen heeft vandaag nog mijn dreumes hardhandig omver gelopen. Ik heb niet gemept, niet gescholden en ben ook niet boos geworden. Ging volledig per ongeluk en zoiets kan gebeuren.
Dat kun je onmogelijk vergelijken . Per ongeluk of bewust.
Alle reacties Link kopieren
Calypso- schreef:
01-12-2019 18:10
Dat kun je onmogelijk vergelijken . Per ongeluk of bewust.
nee duh, daarom zeg ik dat ik mij prima kan voorstellen als ik iemand bewust mijn dreumes zie slaan dat ik dan uit reflex ook een mep verkoop. Je weet niet hoe je op zoiets reageert tot je het een keer meemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Violet-Nebula schreef:
01-12-2019 10:02
Wat ontzettend treurig dat het zo uit de hand kan lopen.

Ik heb begrepen van kennissen met kinderen dat dit een stuk sneller gebeurt tegenwoordig. Zij durven een kind van een ander die iets vervelends doet richting hun kind niet eens aan te spreken, bang dat de ouders van dat kind verhaal komen halen of erger, meteen agressief worden. Ik heb een baby, nog geen ervaring met indoor speeltuinen, maar ik kan me er moeilijk iets bij voorstellen. Worden mensen echt zo snel boos op elkaar als het gaat om kinderen corrigeren? Daar gaat dan de uitspraak 'it takes a village to raise a child' :( En een kind van een ander een klap verkopen kan natuurlijk niet, maar om dan als volwassenen ook nog eens daarover op de vuist te gaan...
Je mag MIJ roepen als jij ziet dat mijn kind iets doet dat niet door de beugel kan. En ja je mag ook rustig zeggen dat mag niet ga maar naar je moeder.
Maar slaan??? nou echt niet. Dan kan je idd van mij ook een hengst verwachten.
Ten eerste welke mafklapper ben je om een kind, zoveel kleiner en minder machtig dan jij een klap te verkopen. Kom dan maar eens bij mij en kijken of je dan nog zo dapper bent.
Tokkie of niet, niemand slaat mijn kind!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven