Gevolgen en reacties op vrijspraak Wilders

23-06-2011 15:24 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vrijspraak van Wilders is wereldnieuws. Er komen veel reacties uit alle uithoeken v.d. wereld. Maar welke gevolgen zal dit hebben.

Zullen we een verharding krijgen, politieke boycot, of zal de partij doorgroeien tot de grootste partij?

* Wilders' supporters tend to be predominantly white middle class Dutch who feel that immigration has gone too far..

Grappig dat zij het hebben over de middenklasse, terwijl alle tegenstanders in Nederland het hebben over de tokkie aanhangers.
[quote]assetze schreef op 23 juni 2011 @ 15:24:

De vrijspraak van Wilders is wereldnieuws. Er komen veel reacties uit alle uithoeken v.d. wereld. Maar welke gevolgen zal dit hebben.

Zullen we een verharding krijgen, politieke boycot, of zal de partij doorgroeien tot de grootste partij?

* Wilders' supporters tend to be predominantly white middle class Dutch who feel that immigration has gone too far..

Grappig dat zij het hebben over de middenklasse, terwijl alle tegenstanders in Nederland het hebben over de tokkie aanhangers.[/quote]

Dat hopen ze maar ze weten zelf wel beter. Zoveel tokkies zijn er helemaal niet in Nederland; het is puur stigmatiseren.
quote:assetze schreef op 23 juni 2011 @ 15:24:

Ik verwacht niks van dit alles. Eindelijk is deze zaak nu van de baan en we gaan over tot de orde van de dag.

Een politieke boycot van de PVV lijkt me niet aan de orde. Uit de reacties maak ik op dat de grote meerderheid van de politici wel blij is met deze uitspraak, ook indien men het niet met Wilders eens is. Los daarvan is de PVV 'gedoogpartner' en daarmee een politieke factor van betekenis.

Dat de partij nu ineens doorgroeit lijkt me onwaarschijnlijk. Misschien eerder het tegenovergestelde - met het einde van het proces valt er ook media-aandacht weg en wordt het moeilijker voor Wilders om zich te profileren als Held van het Vrije Woord.
Wat ondernemer zegt. Ik verwacht er niks van.
Op juridische gronden is hij vrijgesproken, maar moreel veroordeeld.
Wat een geldverspilling dat proces!
quote:xalvadora schreef op 23 juni 2011 @ 15:58:

Wat een geldverspilling dat proces!Ja, dat roept ook de vraag op "wie betaalt dit"?
quote:assetze schreef op 23 juni 2011 @ 15:59:

[...]

Ja, dat roept ook de vraag op "wie betaalt dit"?

Het komt erop neer dat wij er allemaal aan mee hebben betaald om Wilders aan te klagen. Rechtsspraak is namelijk een collectief goed.

Zijn verdediging heeft Wilders waarschijnlijk grotendeels zelf betaald. Ik vermoed dat de aanklager ook in de proceskosten wordt veroordeeld, maar de praktijk met dit soort rechtszaken is dat de vergoeding die hieruit voortvloeit niet de kosten van een topadvocaat dekt.
quote:ondernemer schreef op 23 juni 2011 @ 16:03:

[...]

Het komt erop neer dat wij er allemaal aan mee hebben betaald om Wilders aan te klagen. Rechtsspraak is namelijk een collectief goed.

Waar kan ik mijn geld terughalen?

[...]

Ja, dat roept ook de vraag op "wie betaalt dit"?Wat dacht je van de belastingbetaler!
quote:fontein schreef op 23 juni 2011 @ 15:55:

Op juridische gronden is hij vrijgesproken, maar moreel veroordeeld.Hoezo moreel veroordeeld?

Op juridische gronden is hij vrijgesproken, maar moreel veroordeeld.Maar dat laatste telt niet, hè? Zo kun je wel aan de gang blijven.

Op juridische gronden is hij vrijgesproken, maar moreel veroordeeld.Door jou waarschijnlijk. Maar kan je ook vertellen waarom je hem moreel veroordeelt?
quote:malu3 schreef op 23 juni 2011 @ 16:12:

Hoezo moreel veroordeeld?Door de gedachtenpolitie.
Wat is de moraal van dit verhaal...?
uitspraak proces-Wilders

[...]

Ja, dat roept ook de vraag op "wie betaalt dit"?Ach, dat vind ik zo'n bullshit. Wie betaalt al die bijstandsuitkeringen, persoonsgebonden budget (en dan heb ik het over de fraudeurs, die het ontvangen), zwartwerkers, terwijl ze een aow uitkering ontvangen etc etc. Dáár maken we ons nooit druk over. Over de kosten van dit ene proces wel.
quote:xalvadora schreef op 23 juni 2011 @ 15:58:

Wat een geldverspilling dat proces!

Inderdaad.

En het gaat waarschijnlijk nog meer kosten als de de eisende partij hun claim ook nog eens neer gaan leggen bij het Europese hof.

Bij verlies zou je de aanklagers eigenlijk moeten verplichten alle proceskosten, inclusief het loon van de verdediging, te betalen. Misschien dat ze dan eens leren op te houden met verspilling van belastinggeld.
Wie betaalt dit ? Dit vond ik tenminste nog een interessant proces.

Ik vind het schandaliger dat de meeste echtscheidingsprocedures bij de rechtbank op toevoegingsbasis worden gevoerd. Zit je als belastingbetaler mee te betalen aan het feit dat Jan en Trien elkaar niet meer aardig vinden.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
France24 had niet eens een fatsoenlijke cameraploeg gestuurd, hun verslaggever vond ik onverstaanbaar door zijn mobieltje heen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:lichtpuntjes schreef op 23 juni 2011 @ 16:25:

[...]

Ach, dat vind ik zo'n bullshit. Wie betaalt al die bijstandsuitkeringen, persoonsgebonden budget (en dan heb ik het over de fraudeurs, die het ontvangen), zwartwerkers, terwijl ze een aow uitkering ontvangen etc etc. Dáár maken we ons nooit druk over. Over de kosten van dit ene proces wel.Een boel mensen maakt zich daar wel degelijk druk over. Jij misschien niet, maar als je veel discussies hier leest, dan is de koppeling met verspilling van belastinggeld vaak aanwezig. Lees de topics over bijstand of het PGB maar eens.
Kan Gerard Spong dat zelf niet gaan betalen!
Job Cohen, fractievoorzitter PvdA

“[De uitspraak] biedt heel veel ruimte om in de samenleving het debat op het scherpst van de snede te voeren. En ik ga daar graag aan meedoen. Als het nodig is, zal ik Wilders in het debat ook bestrijden.”
Ties Prakken, advocaat van de aangevers

“Door de vrijspraak is het recht van minderheden om gevrijwaard te blijven van haatzaaien, geschonden. Daarom gaan we ons recht halen bij de VN.”

Dat moet voor haar een goede boodschap zijn. want ook zij kan nu verder met alle pvv 'ers als racisten weg te zetten.
De heer Prakken en de andere malloten hebben er nog steeds geen genoeg van. Wat een plaat voor de kop, onvoorstelbaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven