Geweigerd om roze haar

05-08-2010 23:12 76 berichten
Alle reacties Link kopieren


Dit vind ik nou zo triest... Ik kan er echt niet door slapen.... Waar eindigt dit in vredesnaam? Vandaag worden we geweigerd in de disco... en waar morgen? in het OV?, de rechtbank? in Albert Heijn?

En waarom? Alleen vanwege onze roze haren. Wie doen we daar nu kwaad mee? We maken de wereld alleen maar een beetje mooier.



'Geweigerd in disco om roze haar'

Door NIELS DEKKER



EINDHOVEN - Een geintje. Judith van Agt (25) dacht dat de portier een dolletje uithaalde toen de uitsmijter haar onlangs de toegang ontzegde... ....tot de Eindhovense uitgaansgelegenheid Thuys vanwege haar knalroze haar.



Hij bleek bloedserieus. ,,Mijn haar paste volgens hem niet bij het interieur van de zaak,’’ vertelt de zwaar verontwaardigde vrouw uit Oirschot, die enkele uren eerder wél binnen was gekomen. Eigenaar A. Bouter van Thuys ontkent de beschuldiging. Volgens hem is de vrouw geweigerd vanwege haar ’punkkleding’.



Judith was op stap met twee vriendinnen in het uitgaansgebied Stratumseind. Enkele dagen ervoor had ze bij een ludieke actie van een radiostation en een kapperszaak haar haren roze laten verven. ,,Lachen, dacht ik. Ik experimenteer wel vaker met kleuren.’’



Het lachen verging haar toen de vrouwen na anderhalf uur Thuys verlieten. ,,We gingen even verder kijken in Stratumseind, maar nergens bleek meer wat te doen. Toen wilden we terug Thuys in. We liepen door toen ik opeens een arm tegen mijn middel voelde. Ik keek de portier aan en hij vertelde me dat ik niet naar binnen mocht. Geintje, dacht ik. Maar toen ik zei ’laat ons nu maar binnen’, bleek hij serieus. Het kwam volgens hem door mijn haar. Ik was hartstikke beduusd en vroeg waar dat op sloeg. Hij vertelde dat het niet bij het interieur paste.’’



Hevig verontwaardigd schoten de vrouwen enkele agenten aan die voorbij liepen. ,,Een politieman stelde dat het wel een heftige kleur was en dat discotheken wel vrij waren in voorschriften. Nee, ze zijn er niet op afgestapt. Wel kwam er nog een jongere agent bij ons die zich de verontwaardiging wel voor kon stellen,'' vertelt Judith. Uiteindelijk dropen de meiden af. ,,We zijn het feestje maar thuis verder gaan vieren.’’



Nog altijd kan de Oirschotse niet geloven wat er is gebeurd. ,,Nee, we hadden absoluut niet te veel gedronken en zagen er netjes uit. Het is belabberd, slaat nergens op. Natuurlijk begrijp ik dat er kledingvoorschriften zijn, maar toch niet je haar.’’



Volgens eigenaar A. Bouter van Thuys ligt het verhaal anders. Judith zou zijn geweigerd vanwege haar kleding. ,,Ze had punkkleren aan. En wij hebben duidelijke huisregels: je moet gepaste kleding aanhebben.’’ Boter vermoedt dat Judith het verhaal verdraait omdat ze gepikeerd is.



De Oirschotse vindt de versie van Bouter ’bezopen’. ,,De portier vertelde dat het om mijn haar ging. Daarna heb ik hem nota bene gevraagd of ik er dan verder wel netjes uit zag. Dat beaamde hij. Ik zag er ook niet raar uit, had een bruine rok en een net truitje aan. Dat kunnen mijn vriendinnen en die agenten beamen.’’

ben jij ooit geweigerd door je roze haar?

Totaal aantal stemmen: 82

Ja, op de basisschool (2%)
Ja, op de middelbare school (2%)
Ja, op MBO Geen stemmen
Ja, op HBO Geen stemmen
Ja, op universiteit Geen stemmen
Ja, in huiselijke/familiekring (2%)
Ja, in de kroeg (1%)
Ja, in de disco (1%)
Ja, in C1000 (6%)
Ja, in Albert Heijn (2%)
Ja, in de bus (1%)
Ja, in de trein (1%)
Ja, in het zwembad (1%)
Ja, in de bioscoop Geen stemmen
Ja, op de veerpont (5%)
Ja, in het gemeentehuis Geen stemmen
Ja, in het vliegtuig (1%)
Ja, in de hervormde kerk Geen stemmen
Ja, in de gereformeerde kerk (5%)
Ja, in de katholieke kerk Geen stemmen
Ja, in de christelijk gereformeerde kerk (1%)
Ja, in de zeppelin (18%)
Nee (48%)
Alle reacties Link kopieren
HIER kun je niet van slapen?? Het zal aan mij liggen maar ik kan echt ergere dingen bedenken.
Alle reacties Link kopieren
Tsss, doe een hoofddoek om!
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk is ze de vrouw uit het verhaal. Kan mij anders niet voorstellen dat je er niet van kan slapen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
In mijn punk tijd ben ik ook vaker geweigerd..dus nieuw is 't niet. Nog steeds zal ik door piercings en tattoos op sommige plekken niet kunnnen/mogen werken, tja...ik wil daar dan ook niet werken of zijn...gelukkig op veel plekken no problem.

Zo heb ik bv. in de horeca, hulpverlening, zorg gewerkt.



Maar raar vind ik t wel...ik vind een kleding/haarstijl een expressie van wie iemand is, en godzijdank zijn we allemaal anders.
once upon a time called.....right now
Alle reacties Link kopieren
Je hebt helemaal gelijk, het is een schande.

Ik zou er ff een petitie aan wijden.

Of kamervragen.....
Alle reacties Link kopieren
Wel jammer dat je zo weinig pollopties hebt
The time is now
Alle reacties Link kopieren




Roze haar is cool!! Belachelijk dat ze geweigerd is
Alle reacties Link kopieren
Ik denk er even over na.....





uhm.... Nee ik ben nooit ergens geweigerd. En ja ik heb roze haar gehad (10 jaar geleden), en ook paars/blauw/rood/oranje (en een combi van deze kleuren..)

Wel vreemde en grappige reacties, maar mocht overal gewoon naar binnen...

Zelfs even in een verzorgingstehuis gewerkt ermee, zolang de bewoners me niet eng vonden mocht het.. en gelukkig vonden ze me niet eng..



Maar om hier nu wakker van te liggen...
Alle reacties Link kopieren
quote:Britannia schreef op 05 augustus 2010 @ 23:19:

Je hebt helemaal gelijk, het is een schande.

Ik zou er ff een petitie aan wijden.

Of kamervragen.....zal Geert wel doen toch?
once upon a time called.....right now
Alle reacties Link kopieren
Hier kan je een petitie starten



http://www.ipetitions.com/
Alle reacties Link kopieren
Zal ik morgen eens ff opletten of ik in Oirschot iemand met roze haar gevonden krijg.



Maar euhhmm mijn haar heeft ook al een jaar of 18 geen normale kleur meer, varierend van roze tot turkoise, pimpelpaars, knalgroen etc. Woon ik in Eindhoven en ben ik op Stratum nog nooit geweigerd.
Alle reacties Link kopieren
Geert is solidair en verft zijn haar ook rose. Was ie toch al van plan voor de Gay Parade
Ik had in de pol graag aan willen geven dat ik ook zo enorm gedemoniseerd word om mijn groene haar....maar die kans kreeg ik helaas niet.
Alle reacties Link kopieren
Geert wel.

Die heeft per slot van rekening ook raar haar, dus die weet vast hoe het voelt...

Als hij echt meeleeft maakt hij het misschien ook wel rose!
Alle reacties Link kopieren
quote:Hermes schreef op 05 augustus 2010 @ 23:22:

Geert is solidair en verft zijn haar ook rose. Was ie toch al van plan voor de Gay Parade







Zal goed pakken op z'n blonde haar
Alle reacties Link kopieren
quote:misschicken schreef op 05 augustus 2010 @ 23:22:

Ik had in de pol graag aan willen geven dat ik ook zo enorm gedemoniseerd word om mijn groene haar....maar die kans kreeg ik helaas niet.



Dat zeg ik, hij is echt incompleet



Kip, wat goed dat je je oude avatar weer hebt! Deze vind ik veel toffer dan de ingezoomde versie.
The time is now
Alle reacties Link kopieren
Wie heet er nog meer gestemd op 'Ja in de zeppelin' ?
Alle reacties Link kopieren
quote:Hermes schreef op 05 augustus 2010 @ 23:22:

Geert is solidair en verft zijn haar ook rose. Was ie toch al van plan voor de Gay Parade



Echt??

Dat is geweldig!

Hoe weet je dat? Ben je een persoonlijke vriend(in) van hem?

Weet je ook wanneer?

quote:Banba schreef op 05 augustus 2010 @ 23:24:

[...]





Dat zeg ik, hij is echt incompleet



Kip, wat goed dat je je oude avatar weer hebt! Deze vind ik veel toffer dan de ingezoomde versie.Ja maar hier staat mijn groene haar dan weer niet op, wel jammer!
Alle reacties Link kopieren
Er zijn ook nog echt mensen die serieus NEE stemmen.
Alle reacties Link kopieren
quote:misschicken schreef op 05 augustus 2010 @ 23:22:

Ik had in de pol graag aan willen geven dat ik ook zo enorm gedemoniseerd word om mijn groene haar....maar die kans kreeg ik helaas niet.



Oh, dan stem je toch gewoon 'nee'? Met mensen met groen haar kan ik geen medelijden hebben hoor (sorry )

Dat is toch geen gezicht?

Anders richt je ook een belangenvereniging op voor mensen die alles het liefste groen zien... en groene haren hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:misschicken schreef op 05 augustus 2010 @ 23:25:

[...]



Ja maar hier staat mijn groene haar dan weer niet op, wel jammer!



Even een fotootje dan maar, van een jeugdige kip in haar punktijd:





The time is now
Alle reacties Link kopieren
sweet!
ik heb dan wel geen roze haar, maar ik denk dat ik uit solidariteit ook maar niet meer naar dat cafe ga.. dat zal ze leren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven