Goede actie van Israël

31-05-2010 10:07 679 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om een konvooi met hulpgoederen aan de gazastrook aan te vallen Had dat nou niet anders gekund?

Wat vinden jullie er van?

Ik snap op zich wel dat ze de schepen willen controleren, maar je mag toch niet zomaar schieten op schepen die een witte vlag voeren? Bovendien schijnt een deel van het konvooi op internationale wateren aangevallen te zijn, en niet in territoriale wateren.
Stressed is just desserts spelled backwards
Als ik ILF en Donkeyshot moet geloven, is Israel heel erg zielig en slachtoffer van een hele achterlijke truc om hen in de val te lokken en daarom hebben ze meerdere mensen neergeknald. Ze konden er gewoon niets aan doen!

Tuurlijk joh. Maar het is vast heel comfortabel om zo te denken.
quote:Omen schreef op 05 juni 2010 @ 09:03:

Als ik ILF en Donkeyshot moet geloven, is Israel heel erg zielig en slachtoffer van een hele achterlijke truc om hen in de val te lokken en daarom hebben ze meerdere mensen neergeknald. Ze konden er gewoon niets aan doen!

Tuurlijk joh. Maar het is vast heel comfortabel om zo te denken.

Maar wat kan anders de reden zijn geweest van die "vrijheidsvloot" om de waarschuwingen van het Isr. leger te negeren en toch hun eigen koers voort te zetten?

Wétende dat het Isr. leger in actie zou komen.
wie van orde en netheid houdt, is te lui om te zoeken.
quote:Noor1979 schreef op 05 juni 2010 @ 08:43:

Oh het waren dus zelfmoordterroristen? Zever. Volgens mij konden ze zich niet voorstellen dat Israel zo barbaars ging reageren, maar ze hebben zich uitdrukkelijk vergist.

De ingenieur (of kapitein, ik herinner het me niet meer) van het schip nam zijn vrouw en eenjarig kind mee. Wil jij mij nu zeggen dat hij willens en wetens zijn gezin in gevaar heeft gebracht... hoe bloediger, hoe beter. Te lachwekkend voor woorden.

Helaas is het wel eens voorgekomen dat er een zwangere vrouw door haar verloofde op het vliegtuig is gezet met explosieven in haar koffer. De vrouw wist nergens van....

Anne Marie Murphy.
quote:Noor1979 schreef op 05 juni 2010 @ 08:43:

Oh het waren dus zelfmoordterroristen? Zever. Volgens mij konden ze zich niet voorstellen dat Israel zo barbaars ging reageren, maar ze hebben zich uitdrukkelijk vergist.

De ingenieur (of kapitein, ik herinner het me niet meer) van het schip nam zijn vrouw en eenjarig kind mee. Wil jij mij nu zeggen dat hij willens en wetens zijn gezin in gevaar heeft gebracht... hoe bloediger, hoe beter. Te lachwekkend voor woorden.

Inderdaad, Turkse vrienden vertelden dat er een hele lading speelgoed van een school verzameld is. Een paar leerlingen zijn op het schip meegeweest om het eigenhandig te geven.

Jazeker, die terroristen zijn zo koudbloedig om andermans kinderen in gevaar te brengen

Een voor een hebben ze op Turks TV de levens van de omgekomen Turken gedocumenteerd.

Het laatste waar ze aan dachten was het de dood op te zoeken...

Als het aan mij lag zouden de Palestijnen het land over moeten geven. Zodat de ellende eindelijk eens ophoudt.
Zeg Omen, begin jij nu ook al met die Japiaanse irritante en discussie vervuilende manier om anderen woorden in de mond te leggen ? Zo wordt het er niet leuker op hoor, hier op de Aktueel pijler.

Ik heb Israël nergens zielig genoemd bij mijn weten. Dit heb ik wèl gezegd, en je moet mij eens uitleggen hoe je daaruit afleidt dat ik Israël zielig vind:

quote:Donkeyshot schreef op 03 juni 2010 @ 23:36:

[...]

De Israëlische mariniers schoten in eerste instantie nota bene met paintball geweren om amokmakers te kunnen markeren.

Ook schoten ze met rubber kogels.

Ze hadden blijkbaar niet de intentie om een bloedbad aan te richten. Wat ze wel deden was een enorme inschattingsfout maken met betrekking tot het geweld en de agressie die ze konden verwachten op deze humanitaire missie. Toen ze daar achter kwamen waren ze zelf in levensgevaar en zover had het nooit mogen komen.

Blijkbaar heb jij je conclusies al getrokken; ik ben nog lang niet zover. Voorlopig is mijn indruk dat er door cynische figuren achter de schermen een val is opgezet en dat Israël daar op een ongelooflijk stomme manier in is getrapt.Wat ik overigens ook buitengewoon fout en zorgwekkend vind is dat Israël elk onafhankelijk onderzoek van buitenaf afwijst.

Al zal het nog lastig worden om een instantie te vinden die door betrokken partijen als onafhankelijk zal worden beschouwd en aanvaard.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:Nina28 schreef op 05 juni 2010 @ 11:19:

[...]

Jazeker, die terroristen zijn zo koudbloedig om andermans kinderen in gevaar te brengen

Ja, dat doen terroristen. Aanslagen op schoolbussen, pizzaria's etc. Zijn toch ook andermans kinderen? Kinderen, zwangere vrouwen en soms zelfs geestelijk gehandicapten worden ook ingezet als zelfmoordterroristen. Aanslagen op en door kinderen.
Er is een term voor onwetende mensen die worden ingezet als

levende bom: mules.

Meer over de "mules"
quote:Donkeyshot schreef op 05 juni 2010 @ 11:45:

Zeg Omen, begin jij nu ook al met die Japiaanse irritante en discussie vervuilende manier om anderen woorden in de mond te leggen ? Zo wordt het er niet leuker op hoor, hier op de Aktueel pijler.

Ik heb Israël nergens zielig genoemd bij mijn weten. Dit heb ik wèl gezegd, en je moet mij eens uitleggen hoe je daaruit afleidt dat ik Israël zielig vind:

[...]

Je hebt gelijk hoor, je schrijft niet dat ze zielig zijn, maar dat ze stom zijn.
quote:Nina28 schreef op 05 juni 2010 @ 11:19:

[...]

Inderdaad, Turkse vrienden vertelden dat er een hele lading speelgoed van een school verzameld is. Een paar leerlingen zijn op het schip meegeweest om het eigenhandig te geven.

Een voor een hebben ze op Turks TV de levens van de omgekomen Turken gedocumenteerd.

Het laatste waar ze aan dachten was het de dood op te zoeken...

Als het aan mij lag zouden de Palestijnen het land over moeten geven. Zodat de ellende eindelijk eens ophoudt.Ach guttegut, wat een naiviteit. Een paar jaar geleden was op televisie nog te zien hoe een kind met een bomgordel om zich moest uitkleden bij een grensovergang. Het manneke trilde van angst. Hij was 14 jaar, maar geestelijk gehandicapt en geronseld door' heldhaftige strijders'. Zijn moeder wist nota bene van niets.
Hier onder andere dat bericht en nog eentje van een ander kind:

Op 16-03-2004 werd door Israëlische militairen een 11 jarig jongetje Abdallah Quran opgepakt met zijn schooltas waarin een bom van ongeveer 10 kilo zat.

Een 14-jarige geestelijk gehandicapte jongen wordt aangehouden bij de controlepost Hawara bij Nablus in Samaria. Hij droeg een gordel met explosieven. Hij vertelde later dat hij van de al-Aqsa brigade honderd shekel (twintig euro) had gekregen, bestemd voor diens moeder, en hem was seks met 72 maagden in het paradijs voorgespiegeld.
Onnodig om te vertellen dat ik de bron niet vermeld, want dan krijgen we Jaap weer met zijn 'allemaal Israëlische propaganda'.
Sja, dit is geen simpel "good guys vs. bad guys" verhaal, hoe graag sommigen ons dat ook willen doen geloven.
Inderdaad. Dat is de enige en juiste conclusie. Palestijnen zijn niet heilig, Israeli's ook niet.

En bij elk nieuwsbericht moet je gewoon 3 keer nadenken voor je er een conclusie aan kan verbinden, want het is niet zo zwart-wit als het voorgespiegeld wordt.
.
Ze hebben gdv natuurlijk een morele grens. Weet jij eigenlijk welke mensen op die boot zaten. Je weet er echt NIETS van. Dat waren verdomme gewone mensen, gewone gelovige moslims. Echt... als je een gelovige moslim bent, ben je dan meteen een terrorist? Kun je niet gewoon een doodgewone vrome moslim zijn die begaan is met het lot van de Palestijnen?

Echt walgelijk dit. Je maakt veronderstellingen over mensen die je zelfs niet kent. "Geen morele grens", echt walgelijk.
Kende jij ze wel Noor?
Leuke krant toch, Die Welt.
Niet persoonlijk, nee.
jong geleerd ...

is niet verkeerd

Toch ?
Sorry, maar IlikeFormentera heeft wel een punt. Terroristen zijn niet huiverig om kinderen in te zetten. De aanwezigheid van vrouw en kind aan boord van het schip sluit kwade bedoelingen dus absoluut niet uit.
Wow... Dus de meeste activisten (die Turken, moslims) op die boot zijn dus terroristen en die rare westerlingen die meededen zijn gewoon naieve goedzakken die zich het lot van de Palestijnen aantrekken en die zich hebben laten meeslepen door de terroristen om te fungeren als kanonvlees in hun strijd om Israel van de kaart te begen, want hoe bloediger, hoe beter toch?

Juiste analyse zo?
.
Nope, de joden zijn niet de slechterikken. De Israelische staat en haar politiek, dat is een ander verhaal.
quote:Noor1979 schreef op 05 juni 2010 @ 19:04:

Wow... Dus de meeste activisten (die Turken, moslims) op die boot zijn dus terroristen en die rare westerlingen die meededen zijn gewoon naieve goedzakken die zich het lot van de Palestijnen aantrekken en die zich hebben laten meeslepen door de terroristen om te fungeren als kanonvlees in hun strijd om Israel van de kaart te begen, want hoe bloediger, hoe beter toch?

Juiste analyse zo?Ze lijken me inderdaad hoogst naief, maar daar hebben vredesactivisten wel vaker last van (hoe goed ze het ook bedoelen uiteraard).
Some cause happiness wherever they go, others whenever they go. (Oscar Wilde)
quote:Noor1979 schreef op 05 juni 2010 @ 19:04:

Juiste analyse?

Juiste analyse zo?Discussieer jij altijd zo? Tikje agressief. Ik zeg niet dat die activisten terroristen zijn. Ik zeg alleen dat de aanwezigheid van vrouw en kinderen niet per definitie wil zeggen dat men geen kwaad in de zin had.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven