Actueel

alle pijlers

Actueel

alle pijlers 

Hebben wij het zo slecht in Nederland?

zaterdag 1 december 2018 om 15:17

Ik vraag me echt waarom mensen protesteren in Nederland. In Frankrijk zijn de mensen aan het protesteren (wat ik overigens ook wel begrijp), maar dat is niet te vergelijken met Nederland. De sociale voorzieningen in Frankrijk zijn niet zo goed als in Nederland.
Nu zijn de ‘gele hesjes’ in Den Haag en Maastricht aan het protesteren.
Wat is hier zo slecht in Nederland dan?
- banen liggen hier voor het oprapen
- sociale voorzieningen zijn top geregeld
- er is overal wel een potje voor
- voedselbank
- goede schone ziekenhuizen
Wij hebben het goed in Nederland hoor, althans dat vind ik.
                    Nu zijn de ‘gele hesjes’ in Den Haag en Maastricht aan het protesteren.
Wat is hier zo slecht in Nederland dan?
- banen liggen hier voor het oprapen
- sociale voorzieningen zijn top geregeld
- er is overal wel een potje voor
- voedselbank
- goede schone ziekenhuizen
Wij hebben het goed in Nederland hoor, althans dat vind ik.

vrijdag 7 december 2018 om 14:08

En mensen in de bijstand zouden geen kinderen mogen hebben? Wat met mensen zoals jij? Welke normen en waarden geef jij je kinderen mee?Ikigai schreef: ↑07-12-2018 13:54Heel veel van de dingen die je noemt zijn voor mij geen vanzelfsprekendheid. Ik realiseer me dit vaak pas door dit soort topics.
Ik heb zelf een tijd van zeer weinig moeten rondkomen en kennelijk heb ik mijn uitgavenpatroon nog altijd niet aangepast aan mijn nieuwe situatie.
De muren zijn hier wit, zo waren ze al toen ik hier kwam wonen. Ik hang liever eens iets op, dan dat ik steeds opnieuw zou moeten behangen of verven. Een nieuwe keuken? Die zit er ook al in vanaf dat we hier wonen. Alles nieuw vind ik niet zo nodig. Een nieuwe winterjas? Niet als mijn winterjas nog prima is. Ik koop dat denk ik eens in de 5 jaar ofzo en bewaar de anderen. Een nieuwe fiets? Ik vind tweedehands prima, voor een euro of 70 heb je een prima fiets.
Het is niet dat wij het geld niet hebben, maar veel dingen die in dit topic worden genoemd vind ik geen vanzelfsprekendheden. Ik voel me ook niet zielig met mijn keuken waar een hoekje van de verf afbrokkelt, of mijn fiets waar een draadje loszit en de pedaal soms draait.
Daarom verbaast het me ook, dat al deze dingen voor mensen die in de bijstand zitten wél horen bij waar zij naar hun gevoel recht op hebben.
Ja, ik weet het, staf me maar, maakt me geen bal uit.
                                    Life is short. Eat dessert first.

vrijdag 7 december 2018 om 14:10

Dat maakt het zo ingewikkeld.Kukita-Del-Barrio schreef: ↑07-12-2018 14:07mij heb je daar niet over gehoord.
je mag ook wel een kind nemen als je dat wil. arm zijn vind ik niet altijd een goed genoeg reden om geen gezin te mogen stichten. ik vind het persoonlijk niet verstandig maar misschien is mijn kinderwens niet zo sterk als die van anderen.
Van de een mag je geen kind, van de ander geen huisdier en van een derde geen nieuwe fiets.
Maar de gemene deler is dat je keuzevrijheid beperkt wordt en dat je daar niet over mag klagen.
                                    When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing. 
David Dunning
                                                                                David Dunning

vrijdag 7 december 2018 om 14:11

Voordeel is dat de kat wel dood is tegen dat ie 18 zou worden.

When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing. 
David Dunning
                                                                                David Dunning

vrijdag 7 december 2018 om 14:16

Alsjeblieft niet. Straks hebben we nog meer van die verwende kortzichtige braakballen als ze net zo gaan denken als sommigen hier.Henk-en-Roelie schreef: ↑07-12-2018 14:14Ik vind dat dit topic verplicht lesmateriaal moet worden voor Maatschappijleer ( als dat vak nog bestaat) op de middelbare school.

vrijdag 7 december 2018 om 14:17

Dit! En dat mag straks nog stemmen ook.Lucifer2018 schreef: ↑07-12-2018 14:16Alsjeblieft niet. Straks hebben we nog meer van die verwende kortzichtige braakballen.

vrijdag 7 december 2018 om 14:18

Je begrijpt er echt niets van, met je bovenstaande post kom je echt arrogant over, Je betaald voor een deel 50 % belasting dat schreef je hier in dit topic. Dat betekent dat jij of jullie huishouden flink verdienen. Geen geld zorgen dus!! Als jouw fiets van 70 euro stuk gaat koop je er weer één en daarna wéér één en daarna wéér één, dat kan iemand in de bijstand niet. Snap je het verschil? Voor iemand in de bijstand is het belangrijk om een goede fiets te kopen, ze kan er immers maar één kopen in een hele lange tijd. Jij hebt geen geldzorgen en het splintertje verf van je keuken boeit je niet, nee good for you en ook handig met kleine kinderen, maar als je wel iets wilt heb je morgen een nieuwe keuken, en lig je er geen nacht wakker van. Dat is het verschil.Ikigai schreef: ↑07-12-2018 13:54Heel veel van de dingen die je noemt zijn voor mij geen vanzelfsprekendheid. Ik realiseer me dit vaak pas door dit soort topics.
Ik heb zelf een tijd van zeer weinig moeten rondkomen en kennelijk heb ik mijn uitgavenpatroon nog altijd niet aangepast aan mijn nieuwe situatie.
De muren zijn hier wit, zo waren ze al toen ik hier kwam wonen. Ik hang liever eens iets op, dan dat ik steeds opnieuw zou moeten behangen of verven. Een nieuwe keuken? Die zit er ook al in vanaf dat we hier wonen. Alles nieuw vind ik niet zo nodig. Een nieuwe winterjas? Niet als mijn winterjas nog prima is. Ik koop dat denk ik eens in de 5 jaar ofzo en bewaar de anderen. Een nieuwe fiets? Ik vind tweedehands prima, voor een euro of 70 heb je een prima fiets.
Het is niet dat wij het geld niet hebben, maar veel dingen die in dit topic worden genoemd vind ik geen vanzelfsprekendheden. Ik voel me ook niet zielig met mijn keuken waar een hoekje van de verf afbrokkelt, of mijn fiets waar een draadje loszit en de pedaal soms draait.
Daarom verbaast het me ook, dat al deze dingen voor mensen die in de bijstand zitten wél horen bij waar zij naar hun gevoel recht op hebben.
                                    anoniem_279179 wijzigde dit bericht op 07-12-2018 14:45

0.27% gewijzigd

vrijdag 7 december 2018 om 14:19

Nouja dit. Als vind ik wel dat jongeren zich meer bewust gemaakt mogen worden over de (soms verborgen) armoede in Nederland.Lucifer2018 schreef: ↑07-12-2018 14:16Alsjeblieft niet. Straks hebben we nog meer van die verwende kortzichtige braakballen als ze net zo gaan denken als sommigen hier.

vrijdag 7 december 2018 om 14:19

Het wordt beperkt in zin dat je het soms niet allemaal kan hebben en dan ook nog eens meer en meer en meer. Benmama heeft ze alle 3. Huisdier, kind en nu ook een fiets. Dus dan wordt het natuurlijk wel krap. Van mij mag het hoor. Maar dan moet je eerlijk zijn en toegeven dat je uitkering eigenlijk wél toereikend is voor wat extra’s en niet alleen een basisbehoefte. Wat dat extra’s is is niet veel en dat geef ik toe. Naar mijn idee is het echter wel genoeg zodat je een menselijk bestaan kan leiden maar je zal ergens een keuze moeten maken.
Ik denk dat waar de hele discussie om draait is hoe ver je de grens wil trekken vwb extra financiële ruimte op kosten van de staat en dus de samenleveing.

vrijdag 7 december 2018 om 14:20

Ik vraag me af of dat zo is. Deze toetsenbordridders geven helemaal geen openheid van zaken, integendeel.Tessa44- schreef: ↑07-12-2018 14:18Je begrijpt er echt niets van, met je bovenstaande post ben kom je echt arrogant over, Je betaald voor een deel 50 % belasting dat schreef je hier in dit topic. Dat betekent dat jij of jullie huishouden flink verdienen. Geen geld zorgen dus!! Als jouw fiets van 70 euro stuk gaat koop je er weer één en daarna wéér één en daarna wéér één, dat kan iemand in de bijstand niet. Snap je het verschil? Voor ieman in de bijstand is het belangrijk om een goede fiets te kopen, ze kan er immers maar één kopen in een hele lange tijd. Jij hebt geen geldzorgen en het slintertje verf van je keuken boeit je niet, nee good for you en ook handig met kleine kinderen, maar als je wel wilt heb je morgen een nieuwe keuken, en lig je er geen nacht wakker van. Dat is het verschil.
Ik geloof geen klap van die 50% belasting, dat kan niet met nietsdoen.

vrijdag 7 december 2018 om 14:25

De extra voorzieningen zijn - DOORGAANS- niet alleen voor mensen met een uitkering, maar voor alle minima. Vraag het aan, vul de formulieren in, lever alle -financiele- gegevens in, dan weet je of je in aanmerking komt.Ikigai schreef: ↑07-12-2018 10:07Het schrijnende is dat er werkenden zijn, die vijf dagen per week op een hoogwerker staan, maar die geen gebruik kunnen maken van al die potjes en extraatjes. Die laten hun hond dus wél inslapen als hij een tumor heeft.
Dat vind ik extra schrijnend, omdat je weet dat die potjes er wél zijn voor de niet-werkenden.
Soms gaan gemeentes met bepaalde potjes uit van bijstand + 5 ( of 10%).
                                    “Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
                                                                                "De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)

vrijdag 7 december 2018 om 14:26

Nou het is toch vreselijk zeg!Kukita-Del-Barrio schreef: ↑07-12-2018 14:19Het wordt beperkt in zin dat je het soms niet allemaal kan hebben en dan ook nog eens meer en meer en meer. Benmama heeft ze alle 3. Huisdier, kind en nu ook een fiets. Dus dan wordt het natuurlijk wel krap. Van mij mag het hoor. Maar dan moet je eerlijk zijn en toegeven dat je uitkering eigenlijk wél toereikend is voor wat extra’s en niet alleen een basisbehoefte. Wat dat extra’s is is niet veel en dat geef ik toe. Naar mijn idee is het echter wel genoeg zodat je een menselijk bestaan kan leiden maar je zal ergens een keuze moeten maken.
Ik denk dat waar de hele discussie om draait is hoe ver je de grens wil trekken vwb extra financiële ruimte op kosten van de staat en dus de samenleveing.
En je hebt ook gelezen dat eten deze maand wel een dingetje gaat worden voor benmamma?
Jij komt enorm afgunstig over, dat is niet zo een mooie eigenschap.

vrijdag 7 december 2018 om 14:27

Tsja we zijn niet allemaal zo achterbaks vilein als jij hier al jaren reageert. Niet zo gaan janken nu je directere mensen tegen het lijf loopt.

vrijdag 7 december 2018 om 14:27

Yeah sure...

vrijdag 7 december 2018 om 14:31

Heel eerlijk ik weet het niet. Ik heb geen idee, maar in iedergeval er niet 7 % op achteruit.Kukita-Del-Barrio schreef: ↑07-12-2018 13:59ow, ik geloof direct dat het niet fijn leven is als je weinig geld hebt. maar wat stel jij dan voor? nog verder te nivelleren?
noem eens een redelijk netto bedrag voor een alleenstaande moeders bijstandsuitkering inclusief toeslagen... wat is reeel? 1.500, 2.000, 2,500?

vrijdag 7 december 2018 om 14:36

Ik weet niet hoe serieus ik benmama moet nemen met die verhaaltjes.
Ik heb met zat mensen in de bijstand gewerkt en ben eigenlijk nog nooit iemand tegengekomen die geen eten kon kopen. Als er schulden zijn is dat een ander verhaal maar volgens benmama heeft ze dat niet en kan ze eigenlijk altijd haar vaste lasten betalen.
Moeite met boodschappen halen kwam ik vaker tegen bij mensen die werken en enorme schulden hadden opgebouwd of die een bedrijf hadden die failliet is gegaan.

vrijdag 7 december 2018 om 14:38

Schelden was van mij en eenmalig, en nee ik haal het niet weg.
Ga Idd maar eens wat doen voor die 50 % belasting.
Wel fijn voor je werkgever