Heeft Dibi kans van slagen?

28-05-2012 00:21 327 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik las net op Joop dat hij voor zichzelf wil gaan beginnen. Thoughts anyone?
Tuurlijk popsicle...tuurlijk.
popsicle schreef op 29 mei 2012 @ 23:37:

[...]

Omdat dat kwam door het verloop van het gesprek. Maar je hebt gelijk, laten we idd gewoon weer on-topic gaan (al is het het mijne en kan mij het niet echt wat schelen waar we het precies over hebben), maar dadelijk krijgen we echt op ons kop van de mods. Dus laten we al die andere dingen gewoon laten rusten, okay? hier komen we toch niet uit, iedereen is er veel teveel emotioneel bij betrokken en zo...
Oh leuk, eerst met ZO'n post komen en dan wil je het laten rusten. O.o
jukebox schreef op 29 mei 2012 @ 22:42:

[...]

Ik hoef die beste man helemaal niet te googelen, want ik ben ervan op de hoogte.

Drie opmerkingen (die op elkaar aansluiten):

A) Een voorkeur voor schurk 1 goedpraten met een originele jij-bak (maar er waren veel ergere!) is een drogreden.

C: omdat de moslims begonnen. Karremans stond erbij en keek er [niet] naar. Wat zou jij dan doen als je Ratko heet??? Dat pik je dan toch ook niet??????

B) Partij kiezen in dat soort conflicten is onmogelijk.

C) ALS je een voorkeur hebt voor iemand die nogal ongebruikelijk is vind ik dat op zich prima. Maar leg het dan ook verdomd goed uit!
Ik ga mn bed in. Als je het er verder nog over wilt hebben zie ik je topic wel verschijnen.
Ruza schreef op 29 mei 2012 @ 23:11:

[...]

Ik weet dondersgoed wie Naser Oric is en ik snap bij god niet wat Nederland en Suriname hiermee te maken hebben.

Hier is het punt: N.O. was absoluut geen lieverdje. Maar wat niet klopt aan het hele verhaal is dat er dus mensen zijn die zodra er ook maar iets van kritiek op R.M., R.K. of S.M.(of wie dan ook die bij dat groepje hoort/hoorde) wordt geuit het vingertje DIRECT naar N.O. wordt gewezen. Niet dat dat dus zo'n lieverdje was maar je kunt op geen enkele manier de daden van N.O. met die andere 3 vergelijken.

Wat betreft jongeren in voormalig joegoslavie..die zijn vooral bezig met hun leven. Ik weet niet wat jij denkt maar waar ik vandaan kom zitten servische, kroatische en bosnische studenten gewoon met elkaar in de kroeg, wordt er langzaam ook weer getrouwd tussen die groepen en zijn jongeren vooral bezig met waar jongeren mee bezig moeten zijn: hun leven opbouwen.

Maar dan zijn er altijd van die debielen die graag nog even zouden willen doorgaan met alles wat er al mis gegaan is.
Van wat ik hier en daar vernee begint het weer 'Titoïstisch' te worden idd.
popsicle schreef op 29 mei 2012 @ 23:40:

[...]

Van wat ik hier en daar vernee begint het weer 'Titoïstisch' te worden idd.
En dat is maar goed ook. Samenleven moeten we toch wel.
Ruza schreef op 29 mei 2012 @ 23:41:

[...]

En dat is maar goed ook. Samenleven moeten we toch wel.

Dat is ook het hele trieste eraan. Tito had alles heel goed geregeld, en toen kreeg je al die lui -uit elke bevolkingsgroep- die weer dingen van vroeger uit de beerput gingen trekken.

Weet je? Als ik heel eerlijk ben, ik zou dat ook echt niet kunnen hoor, jemig zeg, BURGERS afmaken.... nee..... Gek zeg! Combattanten van de andere kant geen enkel probleem, maar burgers??? for the love of God, doe normaal zeg.... en of het nou een blanke is, een zwarte een jood, een moslim, een gele... nee, burgers zijn burgers. En JA, Oric en z'n bende volgelingen (die dus onder die burgers zaten die die nachtelijke uitjes hielden) waren toen al weg.
popsicle schreef op 29 mei 2012 @ 23:43:

[...]

Dat is ook het hele trieste eraan. Tito had alles heel goed geregeld, en toen kreeg je al die lui -uit elke bevolkingsgroep- die weer dingen van vroeger uit de beerput gingen trekken.
Oh nu ga je zo. Net blérde je nog wat heel anders.
popsicle schreef op 29 mei 2012 @ 23:39:

Omdat de moslims begonnen. Karremans stond erbij en keek er [niet] naar. Wat zou jij dan doen als je Ratko heet??? Dat pik je dan toch ook niet??????

Dit kun je niet maken, Popsicle. Wat de geschiedenis ook is, op welke kant de aarde ook gerold lag, wie er ook begon: Ratko is GEEN held.

Echt kwalijk dat je dat zo maar roept. En je maakt er een karikatuur van door te stellen dat 'de moslims begonnen'. '

En jij had KMA gedaan?

Ik wil er best over in gesprek gaan, maar niet langs zulke scherpe lijnen. Dat kan echt niet.
Ruza schreef op 29 mei 2012 @ 23:43:

[...]

Oh nu ga je zo. Net blérde je nog wat heel anders.
Hallo, ik ben ook niet achterlijk hoor....
En...... gaat Dibi nou zelf een partij oprichten???

Daar ging dit topic toch over?
popsicle schreef op 29 mei 2012 @ 23:46:

[...]

Hallo, ik ben ook niet achterlijk hoor....
Doe dan ook niet alsof je het wel bent.
jukebox schreef op 29 mei 2012 @ 23:44:

[...]

Dit kun je niet maken, Popsicle. Wat de geschiedenis ook is, op welke kant de aarde ook gerold lag, wie er ook begon: Ratko is GEEN held.

Echt kwalijk dat je dat zo maar roept. En je maakt er een karikatuur van door te stellen dat 'de moslims begonnen'. '

En jij had KMA gedaan?

Ik wil er best over in gesprek gaan, maar niet langs zulke scherpe lijnen. Dat kan echt niet.

Het is geen karikatuur want zij begonnen! Ga het S-rapport eens lezen, daar staat een hele paragraaf over in.

FYI: op de KMA wordt er gewoon vrij over gesproken en Voorhoeve (die trouwens onterecht de gebeten hond is gemaakt want Karremans heeft dingen voor hem verborgen gehouden) heeft er gedoceerd.
Ruza schreef op 29 mei 2012 @ 23:48:

[...]

Doe dan ook niet alsof je het wel bent.
Dat zijn emoties die de kop op steken...
wiesje123 schreef op 29 mei 2012 @ 23:48:

En...... gaat Dibi nou zelf een partij oprichten???

Daar ging dit topic toch over?
Nee ik had het verkeerd begrepen, hij gaat niet solo.
"Zij begonnen!" Houd er nu eens over op. Kom op. Dat is een kleuterversie van een complex conflict.

Maar je hebt op de KMA toch wel geleerd dat vergeldings- en uitrookacties NIET bij het standaardpakket van militaire bevelhebbers horen?
popsicle schreef op 29 mei 2012 @ 23:50:

[...]

Dat zijn emoties die de kop op steken...
Dan nog kun je het niet maken. Je doet best brutale uitspraken en dat mag hoor. Maar kom dan wel met bewijsmateriaal. Want ondanks dat er aan alle kanten slechte dingen gedaan zijn klopt wat je zegt gewoon niet. En als we allemaal zo in discussies de emoties hun gang laten gaan...wordt het nog een leuk topic en krijgen we denk ik allebei een dikke ban.
Mind you dat srebrenica in 1995!!! was. Die situatie is veel te complex om uberhaupt te praten over "zij begonnen!!!!!" Het doet er niet toe wie er begonnen is in srebrenica.
Ksenija schreef op 29 mei 2012 @ 22:39:

is waar, Pop.

Maar dat maakt de daden van een ander niet goed, natuurlijk.

Helaas is hier weinig bekend over de andere kant...

En ja zelf kolonies, wie is er dan menselijk O.o

Dat vind ik pas brutaal...
Laky noch dragi :kiss: :hug:
@iedereen, wordt vervolgd. We komen er nog op terug! Ik ga m'n mandje opzoeken.
popsicle schreef op 30 mei 2012 @ 00:06:

@iedereen, wordt vervolgd. We komen er nog op terug! Ik ga m'n mandje opzoeken.
Slaap lekker!
Ruza schreef op 29 mei 2012 @ 23:53:

[...]

Dan nog kun je het niet maken. Je doet best brutale uitspraken en dat mag hoor. Maar kom dan wel met bewijsmateriaal. Want ondanks dat er aan alle kanten slechte dingen gedaan zijn klopt wat je zegt gewoon niet. En als we allemaal zo in discussies de emoties hun gang laten gaan...wordt het nog een leuk topic en krijgen we denk ik allebei een dikke ban.

En het S-rapport dan?... Daarin staat dat er vanuit S. nachtelijke uittochten plaatsvonden naar de omliggende Servische dorpen. Waarbij Karremans lekker de andere kant op keek en niet aan Den Haag (Voorhoeve dus) heeft gemeld wat er allemaal gebeurde. En dan zeggen ze hier 'Voorhoeve was verantwoordelijk'. Yeah right! Karremans was de man on the ground, HIJ was verantwoordelijk. Anders moet je geen LtKol worden.

Maar weet je wat het is? Als jij zegt dat het allemaal boeven waren, waarom loopt Oric dan nog steeds vrij rond en zit Mladic hier in Scheveningen? Omdat de NATO (die het Yugo-tribunaal geïnstalleerd hebben) dat zo wil, met als oogmerk de Servische bevolking onrustig/benadeeld en dus altijd een latent conflict in stand te houden. Als je een man bent dan gooi je iedereen in de bak die bloed aan z'n handen heeft en ga je niet heel eenzijdig zo'n tribunaal invullen. Slobo is gepakt, waarom zijn Oric en Tudzjman nooit gepakt??? Kun jij mij dat uitleggen als we hier in all fairness en redelijkheid een debat willen voeren?
jukebox schreef op 29 mei 2012 @ 23:51:

Maar je hebt op de KMA toch wel geleerd dat vergeldings- en uitrookacties NIET bij het standaardpakket van militaire bevelhebbers horen?
Wat in Breda aangeleerd wordt is niet per se ook geldig op de Balkan, in Afrika, in Azië enz enz. KMA=de Westerse manier van vechten (met je hoofd), Elders wordt met het hart gevochten.
popsicle schreef op 30 mei 2012 @ 10:03:

[...]

En het S-rapport dan?... Daarin staat dat er vanuit S. nachtelijke uittochten plaatsvonden naar de omliggende Servische dorpen. Waarbij Karremans lekker de andere kant op keek en niet aan Den Haag (Voorhoeve dus) heeft gemeld wat er allemaal gebeurde. En dan zeggen ze hier 'Voorhoeve was verantwoordelijk'. Yeah right! Karremans was de man on the ground, HIJ was verantwoordelijk. Anders moet je geen LtKol worden.

Maar weet je wat het is? Als jij zegt dat het allemaal boeven waren, waarom loopt Oric dan nog steeds vrij rond en zit Mladic hier in Scheveningen? Omdat de NATO (die het Yugo-tribunaal geïnstalleerd hebben) dat zo wil, met als oogmerk de Servische bevolking onrustig/benadeeld en dus altijd een latent conflict in stand te houden. Als je een man bent dan gooi je iedereen in de bak die bloed aan z'n handen heeft en ga je niet heel eenzijdig zo'n tribunaal invullen. Slobo is gepakt, waarom zijn Oric en Tudzjman nooit gepakt??? Kun jij mij dat uitleggen als we hier in all fairness en redelijkheid een debat willen voeren?

Wel eens gehoord van het concept 'ministeriële verantwoordelijkheid'? Is heel belangrijk in de Nederlandse politiek. Als Voorhoeve daar niet tegen kon had hij geen minister moeten worden. Flauw, maar ik gebruik het argument dat jij tegen Karremans gebruikt.

En je weet toch wel dat Naser Orić niet zomaar aan het moorden sloeg? Ik bedoel: ik praat het niet goed, maar er zat wel een aanloop naar zijn daden die je gemakshalve vergeet. dat Srebrenica omsingeld was?
popsicle schreef op 30 mei 2012 @ 10:04:

[...]

Wat in Breda aangeleerd wordt is niet per se ook geldig op de Balkan, in Afrika, in Azië enz enz. KMA=de Westerse manier van vechten (met je hoofd), Elders wordt met het hart gevochten.

Wat daar wordt geleerd is OVERAL ter wereld geldig. Dit zijn internationale principes die gewoon horen bij het voeren van een oorlog en bij de Geneefse Conventies zijn afgegesproken. Die gelden voor ALLE partijen.

Dat mensen zich als monsters gedragen staat daar los van. Vandaar dat zowel RM als NO gewoon voor het tribunaal moesten verschijnen.

Maar je geeft nu vooral een enorm brevet van onvermogen. Als je dit soort praatjes ook houdt op die opleiding weet ik zeker dat een militaire carriere in Nederland er niet in zit.

Je gaat nogal erg ver in je uitspraken. Heb je dat door?

Voor alle duidelijkheid: RM heeft BURGERS vermoord. BURGERS.

Een militair MOET de discipline nu eenmaal opbrengen dit te laten.

Hoe begrijpelijk de woede dan ook kan zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven