Het Chen mysterie

06-05-2012 12:56 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
De laatste week veel ophef over de Chinese 'dissident' Chen Guangcheng. De link is naar een artikel in de Pravda, om een beeld te schetsen van hetgeen er in de media buiten de 'conflict-zone' wordt geschreven over deze kwestie.

De feitelijke gebeurtenissen maken dat er geen chocola is te maken van wat Chen nou precies wil. De eerste berichten waren, dat hij ontsnapt was naar de Amerikaanse ambassade. Vervolgens ging hij, kennelijk vrijwillig, weer terug naar huis. En nu wil hij weer naar de VS, waarbij China hem tegemoet komt door hem een studievisum aan te bieden.

Wat wil Chen? En wie hebben er baat bij deze hype?
quote:jaap schreef op 06 mei 2012 @ 12:56:

Wat wil Chen?

gewoon

neuken natuurlijk
quote:jaap schreef op 06 mei 2012 @ 12:56:

Wat wil Chen? En wie hebben er baat bij deze hype?Is dit een raadsel? En wat kunnen we er mee winnen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hij is verworden tot pion in het schaakspelletje om macht tussen de usa en China?

Ik roep maar wat...
Wat ik een mysterie vind is hoe een blinde een documentaire kan maken. Dat heeft ie dan écht niet zelf gedaan.
quote:himalaya schreef op 06 mei 2012 @ 13:02:

Is dit een raadsel? En wat kunnen we er mee winnen?De vraagstelling is om te ondervangen dat we eerst enkele pagina's discussie krijgen over 'wat wil je nou eigenlijk weten'? Het is geen poging om de discussie in een bepaalde richting te duwen. Vandaar dat ik er maar twee vragen tegenaan heb gegooid waarmee je alle kanten op kunt
Conflicten over Chinese en Russische 'dissidenten', of Tymochenko in Oekraïne, halen bij ons de voorpagina met uitvoerige achtergrondverhalen in bijlagen en 'specials'. Een hongerstaker in Bahrein, of hongerstakers in Israël, worden óf doodgezwegen, óf ze belanden op pagina 13, in een 'terzijde' berichtje, als er een Formule 1-race langs komt.
quote:gunstig schreef op 06 mei 2012 @ 13:02:

[...]

gewoon

neuken natuurlijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven