HIV pillen

20-07-2012 17:59 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
In Amerika zijn pillen verkrijgbaar die ervoor zorgen dat je geen HIV krijgt. Als ik het goed begrepen heb tenminste. Deze pillen wil men naar Nederland halen en dan speciaal voor prostituees en homo's (dus is HIV tóch een homoziekte). Moet deze doelgroep deze pillen dan zelf betalen of zou dat via het ziekenfonds verkregen moeten worden? Wat vinden jullie?
quote:Rary schreef op 23 juli 2012 @ 18:52:

Resistent tegen de medicijnen? Onzin! Een aantal jaren is er een succesvol nieuw medicijn op de markt gekomen met amper bijwerkingen, en die ook maar een paar keer per dag genomen hoeft te worden, ipv de immense cocktail van daarvoor.

Mensen met HIV hebben tegenwoordig bijna dezelfde levensverwachting als andere mensen, mits natuurlijk toegang tot de juiste medicijnen en goede leefomstandigheden.

2 vrienden van mij hebben HIV. 1 heeft zelfs aids gehad en op het randje van de dood gezweefd, maar bovengenoemde nieuwe medicijnen hebben zijn leven gered. Hij heeft al sinds begin jaren 80 HIV. De andere vriend sinds halverwege de jaren 90 en hij heeft zelfs nog nooit medicijnen genomen.

En waarom het meer voorkomt onder homo's en het daarom onterecht een homo-ziekte word genoemd, is omdat homo's meer wisselende contacten hebben en daardoor een grotere kans hebben op HIV en anale sex ook nog eens de kans vergroot omdat het HIV virus eenmaal makkelijker kan doordringen tot de slijmvliezen in de anus. Wellicht is dan ook nog, maar dat vul ik in, het feit dat de anus strakker is, en daardoor meer druk uitoefent op de eikel van belang.

Patiënten die reeds behandeld worden tegen hiv dragen het virus toch over. Een deel van de patiënten heeft dus onveilige seks. In ruim negen procent van alle nieuwe hiv-besmettingen blijkt het virus resistent te zijn tegen één of meerdere medicijnen – al vóór de behandeling dus.

Dat blijkt uit het Europese SPREAD-onderzoek, waarvan arts-microbioloog Annemarie Wensing van het UMC Utrecht de eerste resultaten beschrijft in haar proefschrift.

SPREAD is een Europees onderzoek waar 33 landen aan meedoen. De bedoeling is jaarlijkse nieuwe aangemelde hiv-gevallen in West-Europa te onderzoeken op de aanwezigheid van resistente virussen.

In de eerste ronde zijn duizend patiënten onderzocht. In negen procent van de gevallen bleek de infectie veroorzaakt te zijn door een hiv-variant die resistent is. Het is een verontrustende ontwikkeling dat resistente virussen zich verspreiden, maar het gaat vooral om een beperkte resistentie tegen medicijnen die al langere tijd beschikbaar zijn.

Het bedreigt niet direct de effectiviteit van de huidige therapie. Waarschijnlijk verspreiden hiv-varianten met uitgebreide resistentie zich moeilijker omdat ze minder goed functioneren dan oorspronkelijke therapie gevoelige virussen.

Het surveillanceprogramma is het vervolg van het CATCH-onderzoek. In 2003 bleek daaruit dat bijna 10 procent van 1633 hiv-positieve patiënten uit 19 Europese landen virussen bij zich droeg die resistent waren tegen één of meer medicijnen. Het nieuwe, prospectieve SPREAD-onderzoek bevestigt deze resultaten.

“Het blijft ontzettend belangrijk om bij nieuwe besmettingen virussen te onderzoeken op resistentie”, concludeert Wensing. Zij is dagelijks coördinator van het SPREAD-programma, waarvan de afdeling Virologie van het UMC Utrecht initiatiefnemer is. “Verder moeten artsen niet te licht denken over hiv-varianten met slechts één resistentie-mutatie. Dat verlaagt de drempel tot resistentieontwikkeling tegen combinatietherapie. Artsen moeten daarom altijd een therapie voorschrijven die minimaal drie nieuwe mutaties van het virus vereist voordat resistentie optreedt. Dan is de kans het kleinst dat het virus door de therapie heen breekt.”

Annemarie Wensing promoveert op 27 november aan de faculteit geneeskunde van de Universiteit Utrecht.

http://www.umcutrecht.nl/ ... istent-tegen-medicijn.htm

De docu die ik heb gezien ging over Amerikaanse en Britse HIV patienten die russischroulette speelden en die zelfde patienten met hun roekelose gedrag er voor zorgen dat het HIV virus resistent voor de bestaande medicijnen worden.

Mij hoef je niet te geloven hoor dat boeit mij echt niet, we zullen zien wat de toekomst brengt.
quote:Rary schreef op 23 juli 2012 @ 18:52:

2 vrienden van mij hebben HIV. 1 heeft zelfs aids gehad en op het randje van de dood gezweefd, maar bovengenoemde nieuwe medicijnen hebben zijn leven gered. Hij heeft al sinds begin jaren 80 HIV. De andere vriend sinds halverwege de jaren 90 en hij heeft zelfs nog nooit medicijnen genomen.

In het eerste geval zou ik haast denken dat men dichtbij de oplossing van het AIDS-probleem is. Het helpt hem niet van het HIV af, maar geneest hem wel van AIDS.

In het tweede geval is hij een van de weinige mensen die immuun zijn voor AIDS. Zij hebben het HIV, maar het is niet instaat om het immuunsysteem af te breken (ondanks dat het de algemene eigenschap van HIV is). Er wordt gezegd dat dat genetisch is.

http://www.livescience.com/9983-immune-hiv.html

In beide gevallen denk ik wel dat ze andere mensen met HIV kunnen besmetten, waardoor deze wel ziek worden.
World of Warcraft: Legion
Het grappige is dat als de huidige HIV en AIDS epidemie niet behandeld zou worden, het na ongeveer 100 jaar uitgedooft is.

Gewoon veilig vrijen, veel gemakkelijker en betrouwbaarder.
Ik denk dat ook. Op het eerste gezicht klinkt het extreem om te stellen dat de oorzaak en de schuld van de HIV- en AIDS-epidemie de AIDS-patiënten zelf zijn. Zonder deze verspreiding wordt het HIV uitgeroeid en is het AIDS-probleem eens en voor altijd opgelost. Maar ik vraag me af of dat echt zo extreem is.

Ik ken naast AIDS geen andere desastreuze SOA die zo gevaarlijk is als AIDS.
World of Warcraft: Legion
quote:viva_man schreef op 24 juli 2012 @ 14:28:

Het grappige is dat als de huidige HIV en AIDS epidemie niet behandeld zou worden, het na ongeveer 100 jaar uitgedooft is.

Hoe kom je erbij dat het dan vanzelf 'uitdooft'? En welke prijs moet daarvoor betaald worden? Wie moeten zich daarvoor opofferen?

En veilige seks is natuurlijk niet makkelijker. Integendeel. Het condoom is ook een van de grootste rotuitvindingen ooit. Het is een halve en inefficiënte oplossing voor een serieus probleem.

Ondanks dat ik zelf altijd in eerste aanleg voorstel een condoom te gebruiken, is het helaas begrijpelijk dat mensen dat onding liever achterwege laten. Precies omdat het dus niet 'makkelijker' is.
"quote: viva_man schreef op 24 juli 2012 @ 14:28 :

Hoe kom je erbij dat het dan vanzelf 'uitdooft'? En welke prijs moet daarvoor betaald worden? Wie moeten zich daarvoor opofferen?

En veilige seks is natuurlijk niet makkelijker. Integendeel. Het condoom is ook een van de grootste rotuitvindingen ooit. Het is een halve en inefficiënte oplossing voor een serieus probleem.

Ondanks dat ik zelf altijd in eerste aanleg voorstel een condoom te gebruiken, is het helaas begrijpelijk dat mensen dat onding liever achterwege laten. Precies omdat het dus niet 'makkelijker' is."

Je kunt gewoon uitrekenen hoelang een epidemie duurt, mits zonder beïnvloeding.

Condoom is zeer efficiënt en handig. Gewoon meer oefenen, misschien ook inter-auriculair iets veranderen bij je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven