Hoe eng is de Islam?

15-05-2014 14:05 1978 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.telegraaf.nl/b ... er_dood_dan_moslim__.html

Kippenvel toen ik dit bericht las... hoe gestoord kan een geloof zijn!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
quote:miedo schreef op 20 mei 2014 @ 18:23:

Huh?

Wat heeft het met islam te maken?

Deze vrouw is christelijk en wil liever dood dan islamiet te worden.

ieder zijn meug

Dus jij vindt het normaal dat ze wordt vermoord omdat ze christen is?

Wordt in Nederland weleens iemand die zich tot de islam bekeert vermoord? Mijn hoofdletters zijn niet kapot, sommige dingen verdienen geen hoofdletter.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op dinsdag 20 mei 2014 18:33 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="miedo in "Hoe eng is de Islam?"" class="messagelink">miedo schreef op 20 mei 2014 @ 18:23</a>:</b>

Huh?

ieder zijn meug</div></blockquote>

Dus jij vindt het normaal dat ze wordt vermoord omdat ze christen is?

Wordt in Nederland weleens iemand die zich tot de islam bekeert vermoord? Mijn hoofdletters zijn niet kapot, sommige dingen verdienen geen hoofdletter. Helemaal mee eens, natuurlijk geen reden om vermoord om te worden. Maar snap jij zelf, waarom je in zo'n situatie bij je geloof blijft. Voor mij zou er dan maar 1 ding tellen en dat zijn m'n kinderen. Dus dan maar zeggen en doen wat er verwacht wordt. In je hart geloof je toch wel wat je echt gelooft. Ze hebben geen controle over je gedachten.
quote:ambrosia9 schreef op 20 mei 2014 @ 18:39:

[...]

Helemaal mee eens, natuurlijk geen reden om vermoord om te worden. Maar snap jij zelf, waarom je in zo'n situatie bij je geloof blijft. Voor mij zou er dan maar 1 ding tellen en dat zijn m'n kinderen. Dus dan maar zeggen en doen wat er verwacht wordt. In je hart geloof je toch wel wat je echt gelooft. Ze hebben geen controle over je gedachten.Zo denk jij, zo denk ik en naar ik aanneem nog hele volksstammen maar dan staat er weer iets in de bijbel over verloochening van Jezus en dan heeft iemand die streng gelovig is een ernstig gewetensconflict.
quote:MarianneDavids schreef op dinsdag 20 mei 2014 18:43 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="ambrosia9 in "Hoe eng is de Islam?"" class="messagelink">ambrosia9 schreef op 20 mei 2014 @ 18:39</a>:</b>

[...]

Helemaal mee eens, natuurlijk geen reden om vermoord om te worden. Maar snap jij zelf, waarom je in zo'n situatie bij je geloof blijft. Voor mij zou er dan maar 1 ding tellen en dat zijn m'n kinderen. Dus dan maar zeggen en doen wat er verwacht wordt. In je hart geloof je toch wel wat je echt gelooft. Ze hebben geen controle over je gedachten.</div></blockquote>Zo denk jij, zo denk ik en naar ik aanneem nog hele volksstammen maar dan staat er weer iets in de bijbel over verloochening van Jezus en dan heeft iemand die streng gelovig is een ernstig gewetensconflict. Ik doe m'n best maar dat kan ik niet begrijpen. In welke god je ook gelooft, die god moet dan toch op z'n minst begrijpen dat je je kinderen beschermd.

Huh?

ieder zijn meugWat een idiote reactie. Deze vrouw en moeder wordt ter dood veroordeeld omdat ze geen moslima meer wil zijn. De tolerantie druipt er vanaf bij de islam en haar aanhangers. Wat een onvoorstelbaar wreed geloof ideologie is het toch.
quote:ambrosia9 schreef op 20 mei 2014 @ 18:39:

[...]

Helemaal mee eens, natuurlijk geen reden om vermoord om te worden. Maar snap jij zelf, waarom je in zo'n situatie bij je geloof blijft. Voor mij zou er dan maar 1 ding tellen en dat zijn m'n kinderen. Dus dan maar zeggen en doen wat er verwacht wordt. In je hart geloof je toch wel wat je echt gelooft. Ze hebben geen controle over je gedachten.Je snapt toch zelf ook wel wat er mis is met de islam. Omdat je niet bij het clubje meer wil horen, word je vermoord . Stelletje idiote mafkezen.

Huh?

ieder zijn meug

Hoe duidelijk wil je het hebben dat dit wel degelijk iets heel veel alles met de islam te maken heeft?

Heb je het artikel wel gelezen?
In de islam mag je niet eens voor jezelf denken, er wordt voor je gedacht, ze weten in die landen niet voor niets niet wat een democratische samenleving inhoudt. Vragen stellen over allah en mohamed mag niet, je mag ze niet afbeelden, je mag als man niet beter gekleed gaan dan mo maar verder mag je alles wat niet in de koran staat, tv, computer, mobiel, patserauto, er op los neuken met niet moslima's, het omgekeerde resulteert nogal eens in de zoveelste eermoord. Homoseksualiteit bestaat niet, laat ze eens een kijkje nemen in Istanbul, de schandknaapjes uit de voorgaande eeuwen zijn ze vergeten, het waren niet alleen de Romeinen die die erop nahielden.
quote:malu3 schreef op dinsdag 20 mei 2014 18:51 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="ambrosia9 in "Hoe eng is de Islam?"" class="messagelink">ambrosia9 schreef op 20 mei 2014 @ 18:39</a>:</b>

[...]

Helemaal mee eens, natuurlijk geen reden om vermoord om te worden. Maar snap jij zelf, waarom je in zo'n situatie bij je geloof blijft. Voor mij zou er dan maar 1 ding tellen en dat zijn m'n kinderen. Dus dan maar zeggen en doen wat er verwacht wordt. In je hart geloof je toch wel wat je echt gelooft. Ze hebben geen controle over je gedachten.</div></blockquote>Je snapt toch zelf ook wel wat er mis is met de islam. Omdat je niet bij het clubje meer wil horen, word je vermoord . Stelletje idiote mafkezen. Maar denk je niet dat de islam maar een ding is wat ze gebruiken om dit soort dingen te doen. Als de islam er niet was deden ze het wel met een andere reden.
Het is een religie die uitermate geschikt is om mensen onder de duim te houden. Verplicht gebed, verplichte zakaat, verplichte bedevaart, verplicht halal eten, verplicht ritueel en gruwelijk slachten, mannen en vrouwen gescheiden tenzij naaste familie. Als je vijf keer per dag moet bidden blijft er weinig tijd over om te werken, daarom zijn, op de oliestaatjes waar slavenarbeid normaal is, na, al die landen zo arm als de neten maar ja, dat heeft allah zo beschikt, noodlot.
quote:ambrosia9 schreef op 20 mei 2014 @ 19:04:

[...]

Maar denk je niet dat de islam maar een ding is wat ze gebruiken om dit soort dingen te doen. Als de islam er niet was deden ze het wel met een andere reden.Nee dat denk ik helemaal niet. Zie de reactie van Marianne Davids hierboven.
quote:MarianneDavids schreef op 20 mei 2014 @ 17:44:

SA is geweldig, je hoeft nooit zelf te rijden, niet na te denken over wat je vanaag aan moet trekken, en bad hairday is ook geen probleem. Vrouwen hebben er een heerlijk leven, lekker de hele dag in de keuken en 's avonds klaarliggen voor manlief.Wow, gratis taxi en no more bad hairdays. Waar is dat land?
odi et amo
quote:MarianneDavids schreef op 20 mei 2014 @ 18:43:

[...]

Zo denk jij, zo denk ik en naar ik aanneem nog hele volksstammen maar dan staat er weer iets in de bijbel over verloochening van Jezus en dan heeft iemand die streng gelovig is een ernstig gewetensconflict.Een moslim zou dat probleem niet hebben, die mag liegen en zijn geloof verloochenen als hij daartoe gedwongen wordt:

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Takiyya

"Takiyya is een theologisch concept binnen de islam, het komt voort uit het sjiisme. Taqiyya betekent 'zich beschermen tegen'. Het leerstuk staat moslims toe om hun geloof te verbergen of loochenen als ze bedreigd of vervolgd worden."

Dit concept houdt ook in dat moslims die zich in het openbaar gematigd tonen, dit in werkelijkheid helemaal niet hoeven te zijn. Sterker nog, liegen om tegenstanders van je geloof zwart te maken is ook helemaal ok.

van diezelfde wikipagina:

"Berucht is de Deense cartoonaffaire (zie Cartoons over Mohammed in Jyllands-Posten), waar de internationale moslimverontwaardiging over beledigende cartoons werd aangedikt met “bewijsmateriaal” waarin ook niet-gepubliceerde cartoons waren opgenomen. Dit "bewijsmateriaal" werd verspreid door moslimleiders (geleid door de Palestijns-Deense imam Aboe Laban) terwijl deze zich in het openbaar veel gematigder over de cartoons hadden uitgelaten. Deze politiek roept herkenning op met het hierboven over takiyya geschetste beeld."
.
Mooi is dat Impala. Ze mogen zich dus uit naam van hun geloof als schijnheilige leugenaars voordoen.

Nu snap ik waar de uitdrukking 'alla dan' (toe maar dan) vandaan komt.
odi et amo
quote:amarna schreef op 19 mei 2014 @ 13:34:

Dit is een uitwas. 99,9 % van alle moslims vindt dit net zo gruwelijk als wij. Dus te kort door de bocht om dan de complete islam als "eng" te betitelen. Zeer juist gezien.

En er valt dan ook nog wel iets te zeggen op Joden (daar zijn ook heel 'enge' orthodoxen onder), christelijken (bv. de anti-abortuslobby in de VS; maar je mag wel de artsen die het uitvoeren neerschieten), enz. enz.

Alles zéér te veroordelen! Daar is elk zinnig mens het over eens.

De manipulerende macht, onderdrukking, armoede, cultuur, sociale druk, onwetendheid, angst.... allemaal uitlokkende factoren. Dat ga je zien als je je er maar enigszins serieus en onpartijdig in verdiept. En: wij hebben óók elke ongewenste eigenschap in ons, hoeven we ons heus geen illusies over te maken. Maar toevallig hebben wij het nu, en hier, in het Westen, goed getroffen. Wij zijn 'verder' met onze samenleving, gelukkig. En blij toe.

De vraagstelling in deze topic is tendentieus: hoe eng is de islam? Wel, je kunt daar topics en topics over volschrijven, en dat gebeurt ook. En, gek genoeg, door al dat schrijven breng je geen enkele versnelling in de verandering teweeg. Dat zal alleen gebeuren als de uitlokkende factoren geëlimineerd worden. Dat duurt een tijdje..... veranderingen gaan langzaam.

Dan kun je je intussen op de borst slaan hoe moreel superieur we hier zijn, en natuurlijk telkens roepen 'is het niet gruwelijk?' En het heerlijk geruststellend met elkaar eens zijn. En maar filmpjes, overzichten en tabellen posten. En toch zal dat het veranderingsproces niet versnellen. Mensen die dat denken zijn nogal kortzichtig.

[Eric Berne had hier een naam voor, in zijn boek 'Games People Play', nl: "Ain't it awful?" ( Is het niet verschrikkelijk?) Niet erg hoor, om dat spelletje te spelen, komt heel vaak voor, maar blijf je er wel van bewust dat dat het is waar je mee bezig bent].
http://www.uwkeuze.net/Is ... f%20in%20de%20Bijbel.html

Doodstraf in de Bijbel

De Islam wordt vaak bestempeld als barbaarse en gewelddadige religie, omdat het de doodstraf en lijfstraffen kent, waar bijvoorbeeld mensen worden gestenigd als zij overspel plegen. Elke christen die deze mening deelt, kent zijn eigen religie niet goed, want volgens de Bijbel verdient men voor verschillende misdaden de doodstraf of lijfstraffen, misschien nog wel in meer gevallen dan de Islaam.

Deuteronomium 22:20-24: “…Maar indien deze beschuldiging waar is en de maagdelijkheid bij het meisje niet gevonden is (hoe gaan ze dit onderzoeken?), dan zal men het meisje voor de ingang van het huis van haar vader brengen, en de mannen van haar stad zullen haar stenigen, zodat zij sterft… en …Zo zult gij het kwaad uit uw midden wegdoen… en …Wanneer een man betrapt wordt, terwijl hij gemeenschap heeft met een vrouw, die gehuwd is, dan zullen zij beiden sterven… en …en hen stenigen, zodat zij sterven…”

In Exodus 21 en 22 worden enkele redenen om de doodstraf en lijfstraffen toe te passen genoemd, namelijk (we noemen nu alleen de doodstraf):

“…Wie iemand zo treft, dat hij sterft, zal zeker ter dood gebracht worden… …Wie zijn vader of moeder slaat, zal zeker ter dood gebracht worden… …Wie een mens rooft, hetzij hij hem reeds verkocht heeft, hetzij deze nog in zijn bezit wordt aangetroffen, zal zeker ter dood veroordeeld worden… …Wie zijn vader of moeder vervloekt, zal zeker ter dood gebracht worden… …Wanneer een rund een man of vrouw stoot, zodat deze sterft, dan zal het rund zeker gestenigd worden en zijn vlees zal niet gegeten worden, maar de eigenaar van het rund zal vrijuit gaan. Indien echter dat rund reeds vroeger stotig was en zijn eigenaar gewaarschuwd was, maar hij het niet bewaakte, en het doodt een man of vrouw, dan zal het rund gestenigd worden, maar ook de eigenaar zal ter dood gebracht worden… …Alwie met een dier gemeenschap heeft, zal zeker ter dood gebracht worden… …Geen enkele weduwe of wees zult gij verdrukken. Indien gij dezen toch verdrukt, voorzeker zal Ik, indien zij luidde tot Mij roepen, hun geroep horen, en mijn toorn zal ontbranden en Ik zal u met het zwaard doden (wie is Ik???), zodat uw vrouwen weduwen worden en uw kinderen wezen…”

En ook in Leviticus 20 staan verschillende misdaden/zonden vermeld waar men de doodstraf voor verdient, namelijk: “…En een man die echtbreuk (overspel) pleegt met iemands vrouw, echtbreuk pleegt met de vrouw van zijn naaste, zal zeker ter dood gebracht worden; zowel de overspeler als de overspeelster. Een man die gemeenschap heeft met de vrouw van zijn vader, de schaamte zijns vaders heeft hij ontbloot – beiden zullen zeker ter dood gebracht worden… …Een man die gemeenschap heeft met zijn schoondochter – beiden zullen zeker ter dood gebracht worden… …Een man die een vrouw en ook haar moeder neemt – bloedschande is het – met vuur zal men hem en haar verbranden… …Een man die met een dier gemeenschap heeft, zal zeker ter dood gebracht worden… …Een vrouw die tot enig dier nadert, opdat het met haar gemeenschap hebbe – de vrouw en het dier zult gij doden, zij zullen zeker ter dood gebracht worden… …Een man die zijn zuster, de dochter van zijn vader of de dochter van zijn moeder, neemt en haar schaamte ziet en zij ziet zijn schaamte – een schande is het en zij zullen voor de ogen van hun volksgenoten worden uitgeroeid… …Een man die bij een vloeiende vrouw ligt en haar schaamte ontbloot – haar bron heeft hij ontbloot en zij heeft de bron van haar bloed ontbloot; beiden zullen zij uitgeroeid worden uit het midden van hun volk… …Wanneer een man of een vrouw door zich de geest van een dode laat spreken of een waarzeggende geest bezit, zullen zij zeker ter dood gebracht worden; stenigen zal men hun…”

Dit is zelfs nog extremer dan de Islaam! En we kunnen het maar niet vaak genoeg herhalen, dit zijn wetten waar Jezus u over gezegd heeft: “…Meent niet, dat Ik gekomen ben om de wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen om te ontbinden, maar om te vervullen. Want voorwaar, Ik zeg u: Eer de hemel en de aarde vergaat, zal er niet één jota of één tittel vergaan van de wet…” (Matteüs 5:17-20)
En waar worden die straffen daadwerkelijk uitgedeeld en uitgevoerd? Want daar gaat het om he, niet om eeuwenoude letters maar om tegenwoordige daden.
.
quote:florint schreef op 20 mei 2014 @ 22:20:

Doodstraf in de Bijbel

Enz. enz.

Precies!

En wij hebben de mazzel dat er hier in de tussentijd iets veranderd is....... en we hier geboren zijn.

Wàt een mooie mei-avond! En iedereen kan ervan genieten zoals hij/zij wil.
Wat een kulargument weer.

Dat er in naam van het christendom ook vreselijke dingen zijn gedaan, kruistochten en heksenjachten, maakt de hedendaagse uitwassen van de islam niet minder erg. Het christendom was levensgevaarlijk, de islam is dat nog steeds. Two wrongs don't make a right.
.
quote:impala schreef op 20 mei 2014 @ 22:42:

Lees anders even iets meer?

Dat er in naam van het christendom ook vreselijke dingen zijn gedaan, kruistochten en heksenjachten, maakt de hedendaagse uitwassen van de islam niet minder erg. Het christendom was levensgevaarlijk, de islam is dat nog steeds. Two wrongs don't make a right.Die tijd hebben we gehad, we leven nu in 2014.
quote:impala schreef op dinsdag 20 mei 2014 22:42 Wat een kulargument weer.

Dat er in naam van het christendom ook vreselijke dingen zijn gedaan, kruistochten en heksenjachten, maakt de hedendaagse uitwassen van de islam niet minder erg. Het christendom was levensgevaarlijk, de islam is dat nog steeds. Two wrongs don't make a right. Helemaal eens! De islam zorgt dagelijks nog steeds voor veel ellende en er is geen enkele kijk op dat dit gaat veranderen. Islam is geen vrede maar ellende overal ter wereld. Het is intolerantie ten top. Vrouwen, homo's en iedereen die geen moslim is, is doelwit van deze verachtelijke ideologie.
Nagenoeg alle religie is eng als het overdreven wordt. Het dient ervoor om het volk onder de duim te houden en draait alleen maar om macht. God is van de hemel en de kerk van de mensen. Die uitdrukking is er niet voor niets.
quote:florint schreef op 20 mei 2014 @ 22:20:

Doodstraf in de Bijbel

De Islam wordt vaak bestempeld als barbaarse en gewelddadige religie, omdat het de doodstraf en lijfstraffen kent, waar bijvoorbeeld mensen worden gestenigd als zij overspel plegen. Elke christen die deze mening deelt, kent zijn eigen religie niet goed, want volgens de Bijbel verdient men voor verschillende misdaden de doodstraf of lijfstraffen, misschien nog wel in meer gevallen dan de Islaam.

Deuteronomium 22:20-24: “…Maar indien deze beschuldiging waar is en de maagdelijkheid bij het meisje niet gevonden is (hoe gaan ze dit onderzoeken?), dan zal men het meisje voor de ingang van het huis van haar vader brengen, en de mannen van haar stad zullen haar stenigen, zodat zij sterft… en …Zo zult gij het kwaad uit uw midden wegdoen… en …Wanneer een man betrapt wordt, terwijl hij gemeenschap heeft met een vrouw, die gehuwd is, dan zullen zij beiden sterven… en …en hen stenigen, zodat zij sterven…”

In Exodus 21 en 22 worden enkele redenen om de doodstraf en lijfstraffen toe te passen genoemd, namelijk (we noemen nu alleen de doodstraf):

“…Wie iemand zo treft, dat hij sterft, zal zeker ter dood gebracht worden… …Wie zijn vader of moeder slaat, zal zeker ter dood gebracht worden… …Wie een mens rooft, hetzij hij hem reeds verkocht heeft, hetzij deze nog in zijn bezit wordt aangetroffen, zal zeker ter dood veroordeeld worden… …Wie zijn vader of moeder vervloekt, zal zeker ter dood gebracht worden… …Wanneer een rund een man of vrouw stoot, zodat deze sterft, dan zal het rund zeker gestenigd worden en zijn vlees zal niet gegeten worden, maar de eigenaar van het rund zal vrijuit gaan. Indien echter dat rund reeds vroeger stotig was en zijn eigenaar gewaarschuwd was, maar hij het niet bewaakte, en het doodt een man of vrouw, dan zal het rund gestenigd worden, maar ook de eigenaar zal ter dood gebracht worden… …Alwie met een dier gemeenschap heeft, zal zeker ter dood gebracht worden… …Geen enkele weduwe of wees zult gij verdrukken. Indien gij dezen toch verdrukt, voorzeker zal Ik, indien zij luidde tot Mij roepen, hun geroep horen, en mijn toorn zal ontbranden en Ik zal u met het zwaard doden (wie is Ik???), zodat uw vrouwen weduwen worden en uw kinderen wezen…”

En ook in Leviticus 20 staan verschillende misdaden/zonden vermeld waar men de doodstraf voor verdient, namelijk: “…En een man die echtbreuk (overspel) pleegt met iemands vrouw, echtbreuk pleegt met de vrouw van zijn naaste, zal zeker ter dood gebracht worden; zowel de overspeler als de overspeelster. Een man die gemeenschap heeft met de vrouw van zijn vader, de schaamte zijns vaders heeft hij ontbloot – beiden zullen zeker ter dood gebracht worden… …Een man die gemeenschap heeft met zijn schoondochter – beiden zullen zeker ter dood gebracht worden… …Een man die een vrouw en ook haar moeder neemt – bloedschande is het – met vuur zal men hem en haar verbranden… …Een man die met een dier gemeenschap heeft, zal zeker ter dood gebracht worden… …Een vrouw die tot enig dier nadert, opdat het met haar gemeenschap hebbe – de vrouw en het dier zult gij doden, zij zullen zeker ter dood gebracht worden… …Een man die zijn zuster, de dochter van zijn vader of de dochter van zijn moeder, neemt en haar schaamte ziet en zij ziet zijn schaamte – een schande is het en zij zullen voor de ogen van hun volksgenoten worden uitgeroeid… …Een man die bij een vloeiende vrouw ligt en haar schaamte ontbloot – haar bron heeft hij ontbloot en zij heeft de bron van haar bloed ontbloot; beiden zullen zij uitgeroeid worden uit het midden van hun volk… …Wanneer een man of een vrouw door zich de geest van een dode laat spreken of een waarzeggende geest bezit, zullen zij zeker ter dood gebracht worden; stenigen zal men hun…”

Dit is zelfs nog extremer dan de Islaam! En we kunnen het maar niet vaak genoeg herhalen, dit zijn wetten waar Jezus u over gezegd heeft: “…Meent niet, dat Ik gekomen ben om de wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen om te ontbinden, maar om te vervullen. Want voorwaar, Ik zeg u: Eer de hemel en de aarde vergaat, zal er niet één jota of één tittel vergaan van de wet…” (Matteüs 5:17-20)

Wat een stuitend gebrek aan kennis over de Bijbel en het Christendom. Met de komst van Jezus is er nieuw verbond gesloten tussen God en de mensheid. De oude Joodse wetten zijn daarmee vervallen. Daarom hoeven christenen zich niet meer te laten besnijden, mogen ze alles eten en zijn al die extreme straffen ook niet meer verplicht.

De enige geboden die nog gelden zijn de tien geboden, of beter gezegd de twee geboden die Jezus heeft meegegeven die aan de basis hiervan staan, nl. heb je naaste lief als jezelf en God boven alles.

Iedereen die twee lesjes godsdienstonderwijs heeft genoten weet dit.

Dat er in naam van het christendom ook vreselijke dingen zijn gedaan, kruistochten en heksenjachten, maakt de hedendaagse uitwassen van de islam niet minder erg. Het christendom was levensgevaarlijk, de islam is dat nog steeds. Two wrongs don't make a right.De kruistochten waren een reactie op de misdaden begaan tegen christelijke pelgrims (in ieder geval de eerste). In het begin lieten moslims in het heilige land christelijke pelgrims met rust, maar in de 11e eeuw kwam er een nieuwe dynastie op van moslimheersers die massaal pelgrims afslachtte. De paus riep daarop de eerste kruistocht uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven