Hoge Veluwe in plaats van All Inclusive Turkije

02-10-2019 22:33 220 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tussen de 80 en 90% steunt de boeren acties terwijl ongeveer 45% van de stikstof uitstoot veroorzaakt wordt door deze sector.

Wat je regelmatig voorbij hoort komen is de stelling "dan moeten we wat minder vliegen" oké klinkt lekker maar het merendeel van de vliegreizen zijn vakantievluchten.

Afbeelding

Jullie lezen het goed Nederland ging 9,8 miljoen keer op vliegvakantie.

Daarom lijkt het me leuk om eens te peilen of "wij" hier op VIVA willen stoppen met onze vliegvakanties en naar de Hoge Veluwe met vakantie gaan om de agrarische sector te redden.

Gewoon een Europees verbod op recreatievluchten of een maximum van een reis per twee jaar en dan kunnen de boeren doorgaan met boer zijn.
Uiteraard is dit een hypothetische discussie want in de praktijk werkt het natuurlijk niet zo.


Ik maak hem zwart / wit
De stelling: Vakantie vluchten mogen verboden worden om de boeren te redden.

TO trapt af:

Nee, dat offer ga ik niet brengen, ik vlieg gemiddeld een keer per 1.5 jaar en vind reizen leuk, ik reis veel per trein (bijvoorbeeld stedentrips) maar ga niet de rest van mijn leven mijn reisplannen in de koelkast zetten om de agrarische sector te redden.



Voor alle duidelijkheid, geen klimaat discussie hier maar een serieus antwoord op wat JIJ aan echte offers wilt brengen om de agrarische sector te redden.

Maar ook nieuwe ideeën welkom en uiteraard in deze draad te bediscussieerden:
Een verplichte autoloze zondag
Daar zou ik wel mee kunnen leven :lightbulb:

Om de boeren te redden mag de EU vakantievluchten verbieden

Totaal aantal stemmen: 136

Ja dan maar Hoge Veluwe (38%)
Nee mijn vakantie pakken ze niet af (43%)
Anders: ik geef een toelichting in de draad (18%)
hollebollegijs wijzigde dit bericht op 02-10-2019 22:47
Reden: Was de autoloze zondag vergeten
5.23% gewijzigd
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
12-10-2019 16:26
De redding voor Engeland dan als ze de Brexit doorzetten. In Londen die bak goed volgooien en dan in Amsterdam/Brussel en andere Europese bestemmingen de reizigers oppikken.

Dit heeft dacht ik niet speciaal met de EU te maken.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
12-10-2019 15:47
Maar je hoeft niet te kiezen want als je op vakantie gaat kun je ook nog een lekker biefstukje eten als je daar geld voor hebt. Ikzelf hoef niet te kiezen en doe het dus allemaal en veel beterschap wens ik je toe :hug:
Dank je, wat lief!

Ik was niet zelf ziek, maar mijn man.
Was een half jaar aan een rolstoel gekluisterd. Loopt nu weer grlukkig, al is het met aangepaste schoenen.

Volgend jaar hopen we weer naar Griekenland te kunnen.
Lekker vis eten ;) ;) ;)
Zazamaenade schreef:
12-10-2019 16:27
Ik weet niet of iemand het al genoemd heeft maar de prijzen zijn enorm gedaald door de concurrentie van low-costcarriers zoals Ryanair.
Ligt daar dan niet de oplossing? Terug naar KLM inclusief luxe en comfort, vooral voor lange vluchten en degene die een weekje naar de Spaanse zon wil boekt een reis per bus.

Of gaat dat tegen de vrije markt in?
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
12-10-2019 16:44
Ligt daar dan niet de oplossing? Terug naar KLM inclusief luxe en comfort, vooral voor lange vluchten en degene die een weekje naar de Spaanse zon wil boekt een reis per bus.

Of gaat dat tegen de vrije markt in?

Dat denk ik wel. Hoe kun je in onze economie die gebaseerd is op consumeren en concurreren op prijs een bedrijf verbieden of hinderen?
nounou
Als je er op let en je bent niet gebonden aan tijd dan kun je heel vaak goedkoop op vakantie. Mijn zoon is daar een ster in. Sinds mijn man is overleden gaan mijn zoon en ik elk jaar een week samen op vakantie naar de zon. 3 jaar geleden hadden wij al een vakantie geboekt naar Torremolinos in Spanje. In april van dat jaar was het hier rotweer met constant regen. Ik baalde ervan. Mijn zoon ook en hij zag een aanbieding van een last minute van 24 uur naar Side in Turkije. Hij kreeg geen vrienden mee omdat die mensen geen vrij konden krijgen. Toen zei ik van we gaan over een paar weken al samen op vakantie maar ik wil ook best met je mee. Hij was stik blij en toen zijn we 5 dagen in Side geweest. Op zaterdag geboekt en dinsdag zaten we in Turkije. Ik weet niet meer precies wat we voor die 5 dagen betaald hebben maar het was 24 uur all inclusive en ik zou gek zijn geweest als ik thuis was gebleven want thuis zou ik meer geld hebben uit gegeven aan de supermarkt.
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
12-10-2019 16:44
Ligt daar dan niet de oplossing? Terug naar KLM inclusief luxe en comfort, vooral voor lange vluchten en degene die een weekje naar de Spaanse zon wil boekt een reis per bus.

Of gaat dat tegen de vrije markt in?
In een échte vrije markt betaalt de vervuiler zelf alle kosten. In de schijn vrije markt van het neoliberalisme worden de kosten van vervuiling (en dierenleed, bonussen van CEO’s, faillissementen van banken) afgeschoven op de maatschappij.
In een échte vrije markt zal vliegen dus ook veel duurder zijn.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
NYC schreef:
12-10-2019 16:44
een reis per bus.
The ultimate horror :o!

Een nachttrein ergens heen heeft nog ietwat charme, maar op een kluitje met een goeie 50 mensen samen een uur of 24-48 op elkaar gepropt zitten... Je zou van minder moordzuchtig worden :)
Alle reacties Link kopieren
Sinjoren schreef:
12-10-2019 17:02
The ultimate horror :o!

Een nachttrein ergens heen heeft nog ietwat charme, maar op een kluitje met een goeie 50 mensen samen een uur of 24-48 op elkaar gepropt zitten... Je zou van minder moordzuchtig worden :)
Nachttrein is best leuk! Vroeger met mn ouders vaak naar Oostenrijk met de slaaptrein geweest. En zelf van Londen naar Inverness en van Nairobi naar Mombasa.

Een lange busreis vind ik pure horror! Doodvermoeiend! Met een groot samengesteld koor naar Praag geweest met de bus. Noooit meer! Later bleek dat we voor 75 euro meer hadden kunnen vliegen maar dat is de Rotterdamse groep nooit verteld....
Alle reacties Link kopieren
Kennen jullie mensen die altijd vlogen en nu stellig beweren dat nooit meer te gaan doen?

Ik spreek in mn omgeving alleen mensen die zeggen nu nooit te gaan vliegen maar dat toch al niet deden.
amarna schreef:
12-10-2019 18:12
Kennen jullie mensen die altijd vlogen en nu stellig beweren dat nooit meer te gaan doen?

Ik spreek in mn omgeving alleen mensen die zeggen nu nooit te gaan vliegen maar dat toch al niet deden.
De meeste mensen die ik ken vliegen juist vaker 'omdat het nu nog kan'. Dit is geen goede tijd om reizen uit te stellen. Zodra je het kan betalen: gáán!
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
12-10-2019 18:12
Kennen jullie mensen die altijd vlogen en nu stellig beweren dat nooit meer te gaan doen?

Ik spreek in mn omgeving alleen mensen die zeggen nu nooit te gaan vliegen maar dat toch al niet deden.
Nee. Zelf ook niet van plan heel eigenlijk.
amarna schreef:
12-10-2019 18:12
Kennen jullie mensen die altijd vlogen en nu stellig beweren dat nooit meer te gaan doen?

Ik spreek in mn omgeving alleen mensen die zeggen nu nooit te gaan vliegen maar dat toch al niet deden.
Ik juist vooral mensen die vroeger (tussen hun 18e en 30e) echt ontzettend veel gevlogen hebben. Jaar gebackpackt na de middelbare, daarna twaalf jaar lang echt 3-4 keer per jaar het vliegtuig voor: een lange reis, een Europese reis en 2 stedentrips. Echt de hele wereld ovwr geweest, alle continenten gezien en zeker veertig landen. En toen kwamen de kinderen... en ging het roer om. Alleen nog maar alles verantwoord. Alleen nog maar in eigen land. Met stomme oneliners als "eigen land is minstens zo mooi" en allemaal commentaar op mensen geven die het vliegtuig pakken voor een verre reis... terwijl ze dat tien jaar geleden zelf deden maar toen stonden ze er blijkbaar niet bij stil... dat iemand anders nu ook nog de behoefte kan hebben aan het bezoeken van andere landen wordt niet begrepen. :| Of in elk geval bekritiseerd... lekker makkelijk afgeven op anderen als je zelf zoveel hebt gezien.
NYC schreef:
12-10-2019 19:23
Ik juist vooral mensen die vroeger (tussen hun 18e en 30e) echt ontzettend veel gevlogen hebben. Jaar gebackpackt na de middelbare, daarna twaalf jaar lang echt 3-4 keer per jaar het vliegtuig voor: een lange reis, een Europese reis en 2 stedentrips. Echt de hele wereld ovwr geweest, alle continenten gezien en zeker veertig landen. En toen kwamen de kinderen... en ging het roer om. Alleen nog maar alles verantwoord. Alleen nog maar in eigen land. Met stomme oneliners als "eigen land is minstens zo mooi" en allemaal commentaar op mensen geven die het vliegtuig pakken voor een verre reis... terwijl ze dat tien jaar geleden zelf deden maar toen stonden ze er blijkbaar niet bij stil... dat iemand anders nu ook nog de behoefte kan hebben aan het bezoeken van andere landen wordt niet begrepen. :| Of in elk geval bekritiseerd... lekker makkelijk afgeven op anderen als je zelf zoveel hebt gezien.
Gewoon geen centen meer dus vanwege die koters en dan maar 'n beetje populair meeblaten met de klimaathype zodat ze geen gezichtsverlies lijden.
Ik zit in de leeftijdsgroep dat kinderen al het huis uit zijn en dan zie je mensen juist het reizen weer meer oppakken omdat een grote kostenpost is komen te vervallen.
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
12-10-2019 19:23
Ik juist vooral mensen die vroeger (tussen hun 18e en 30e) echt ontzettend veel gevlogen hebben. Jaar gebackpackt na de middelbare, daarna twaalf jaar lang echt 3-4 keer per jaar het vliegtuig voor: een lange reis, een Europese reis en 2 stedentrips. Echt de hele wereld ovwr geweest, alle continenten gezien en zeker veertig landen. En toen kwamen de kinderen... en ging het roer om. Alleen nog maar alles verantwoord. Alleen nog maar in eigen land. Met stomme oneliners als "eigen land is minstens zo mooi" en allemaal commentaar op mensen geven die het vliegtuig pakken voor een verre reis... terwijl ze dat tien jaar geleden zelf deden maar toen stonden ze er blijkbaar niet bij stil... dat iemand anders nu ook nog de behoefte kan hebben aan het bezoeken van andere landen wordt niet begrepen. :| Of in elk geval bekritiseerd... lekker makkelijk afgeven op anderen als je zelf zoveel hebt gezien.
Dus van de ene vervuilende hobby (vliegen) stapten ze over op een nóg vervuilender hobby (kinderen)
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
redbulletje schreef:
12-10-2019 19:56
Gewoon geen centen meer dus vanwege die koters en dan maar 'n beetje populair meeblaten met de klimaathype zodat ze geen gezichtsverlies lijden.
Ik zit in de leeftijdsgroep dat kinderen al het huis uit zijn en dan zie je mensen juist het reizen weer meer oppakken omdat een grote kostenpost is komen te vervallen.
Zou dat stiekem de reden zijn? :mrgreen:
oudebaas schreef:
12-10-2019 20:03
Dus van de ene vervuilende hobby (vliegen) stapten ze over op een nóg vervuilender hobby (kinderen)
Yups. Víer ook nog eens. Of misschien zelfs inmiddels vijf. Maar nee daar hebben ze ook een argument voor: de wereld heeft zelfbewuste wereldverbeteraars nodig. :nut:
NYC schreef:
12-10-2019 20:10
Zou dat stiekem de reden zijn? :mrgreen:
Het lijkt mij de meest logische verklaring. Voormalig wereldreizigers die nu suf op 'n camping of centerparks zitten vanwege de kids. Echt gezichtsverlies denk ik ;-D
NYC schreef:
12-10-2019 20:13
Yups. Víer ook nog eens. Of misschien zelfs inmiddels vijf. Maar nee daar hebben ze ook een argument voor: de wereld heeft zelfbewuste wereldverbeteraars nodig. :nut:
Wacht maar tot ze zich af gaan zetten tegen de suffe levensstijl van hun ouders! :lol:
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
12-10-2019 20:13
Yups. Víer ook nog eens. Of misschien zelfs inmiddels vijf. Maar nee daar hebben ze ook een argument voor: de wereld heeft zelfbewuste wereldverbeteraars nodig. :nut:
Straks worden het nog kiloknallers etende automobilisten. :proud:
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
redbulletje schreef:
12-10-2019 20:15
Wacht maar tot ze zich af gaan zetten tegen de suffe levensstijl van hun ouders! :lol:
En allemaal op hun 18e zeggen: wij willen ook een jaar op wereldreis...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven