Ik ben blank / wit / RAL9016 en ik ben het zat!

12-01-2018 14:45 867 berichten
... Ik ben het zat dat wij blanke / witte / RAL9016 mensen altijd maar over een kam geschoren worden en per definitie weggezet worden als racisten door een club verzuurde mensen met tijd teveel die op deze manier juist haat en verdeeldheid zaaien, terwijl ze doen alsof ze oh zo politiek correct bezig zijn door van alles maar racistisch te noemen.

Ik ben het zat om altijd maar geconfronteerd te moeten worden met een slavernijverleden waar ik zelf niet bij was en waar ik al helemaal niets aan kan doen.

Zwarte piet, negerzoenen, de H&M trui, allemaal racistisch... Maar intussen zijn blanke vla en jodenkoeken dan wel weer oké, daar hoor je niemand over. Racisme gaat tenslotte altijd maar een kant op.

Op een of andere manier stelt men zich massaal nederig op en luistert men vaak ook nog naar de groep racismeroepers, want ja we moeten ons toch wel kapotschamen voor ons slavernijverleden en wij hebben het tenslotte altijd maar makkelijk met onze bleke huidjes.

Het zal mij jeuken welke huidskleur iemand heeft, ik ben helemaal niet racistisch, ik haat alle mensen even veel :P maar ik word er zo moe van dat te pas en te onpas de racismekaart getrokken wordt! Het kan toch niet anders dan dat nog meer mensen dit spuugzat zijn? Zo wek je toch juist racisme in de hand?
Alle reacties Link kopieren
Amber-Sophie schreef:
12-01-2018 23:23
Dat gezeur over dat AH profiel is een perfect voorbeeld van de wijze waarop het SJW kliekje de samenleving verziekt. Zonder enig bewijs wordt er direct van racisme uitgegaan, idem voor dat H&M incident. Ergerlijk hoe sommige media (NOS) in deze extreem linkse hysterie meegaan.
Heb ik het woord racisme geschreven? En wat is het SJW kliekje? Nooit van gehoord en ik leef echt niet onder een steen. En ik ben "links", zeker niet extreem en hysterie is mij vreemd.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
12-01-2018 15:49
Het blijft toch en vermakelijk en triest dat mensen die niet weten hoe het zit ook niet even google gebruikenn

Sinterklaas, sint Nicolaas van mira, heeft echt bestaan En is tot heilige verklaart omdat hij zich inzette voor de armen en het bevrijden van kindslaven. Daar heeft hij zijn hele familie fortuin aan opgeofferd. De slaven indertijd waren moren. Moren zijn niet blank maar nogal donker.

Het gebruik was na zijn dood om de armen geld te geven en eten in zijn naam op zijn sterfdag dus. Dit ging via de kerk en zo is het schoen zetten traditie geworden. Ergens in de gouden eeuw raakte deze traditie wat vergeten Een leraar heeft het oude bijna vergeten gebruik nieuw leven ingeblazen met een kinderboekje In dat boekje heeft hij zich literaire vrijheden gepermitteerd door oa de knechten (niet slaven) van nicolaas aan te kleden zoals de huisslaafjes die de rijken toen hadden Het was toen mode om een huisslaafje te hebben voor de leuk en die aan te kleden als een spaanse edelman. Weet niet of slaaf het juiste woord is want men hield deze kinderen eigenlijk meer als een soort huisdier.
Dit had dus niets met nicolaas van mira te maken.

Ik ben het dus totaal niet eens met dat piet niet zwart mag zijn Net als alle andere moren uit die tijd wáren ze nou eenmaal donker. Dat de kleding en aankleding niet klopt ja, daar ben ik het mee eens . Er zijn wat dat betreft 2 dingen door elkaar gehaald.
Ik vind het blauw of wit maken van piet gewoon geschiedsvervalsing. Doe 'm dan de simpele kleding aan die ze ongetwijfeld toen droegen Btw de knechten van nicolaas waren geen slaven, ze waren vrij. Konden alleen nergens heen en bleven bij hem.
Bedankt voor deze, bekende, informatie. Als je nou mijn post nog een keer leest, dan lees je nergens dat ik het over slaven heb gehad. :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Yasna schreef:
12-01-2018 23:08
Ken jij mensen die zwart zijn dan? Ik niet. Ik ken er niet 1. Wel bruin. Donkerbruin. Maar zwart?

Nee.
Ik heb dus wel iemand gekend die echt zwart is. Zo zwart dat hij bijna blauw is. Echt zwarte mensen bestaan wel net als echt witte mensen. Maar de meesten zitten er tussenin.
Hetvrijewoord schreef:
12-01-2018 23:26
Ja mensen en Maxima kan het weten.


:proud:
ze verzon het niet zelf, ze zei dit n.a.v. een publicatie van de WRR die onderzoek had gedaan naar identiteit
S-Meds schreef:
13-01-2018 00:00
ze verzon het niet zelf, ze zei dit n.a.v. een publicatie van de WRR die onderzoek had gedaan naar identiteit


Je snapt het weer eens niet.
Hetvrijewoord schreef:
13-01-2018 00:04
Je snapt het weer eens niet.
oh leuk, dan kan je daar over grinniken met je vriendinnetjes
S-Meds schreef:
13-01-2018 00:05
oh leuk, dan kan je daar over grinniken met je vriendinnetjes

Ik zal je maar bedanken dan.
Ik vind het niet erg om jonger geschat te worden.
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
12-01-2018 22:33
Je weet zelf.
Maar goed, zulke gekke dingen zeg ik niet. Witte sollicitanten worden vaker uitgenodigd voor een gesprek, huidkleurig ondergoed is beige en in kinderboeken lopen vooral veel blondje kindjes rond.
Tja we leven nu eenmaal in Nederland en niet in Ghana of Nigeria om maar even een zijstraat te noemen.
Volgens mij worden we allemaal geconfronteerd met zaken uit het verleden waar we geen persoonlijke invloed op hebben gehad maar die wel nog steeds heel veel invloed op de wereld van nu hebben.

Wat denk je daar precies aan te kunnen veranderen? Dat is gewoon de realiteit.

Je kan het niet uitvegen. Dat jij persoonlijk liever niets hoort over de slavernij verandert er niets aan. Sterker nog, ik denk dat je het daarmee alleen maar erger maakt.

Als je het helemaal zat bent is de enige oplossing juist om het onderwerp aan te pakken en je erin te verdiepen in plaats van het te willen negeren.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
13-01-2018 00:00
ze verzon het niet zelf, ze zei dit n.a.v. een publicatie van de WRR die onderzoek had gedaan naar identiteit
Oh wel aardige toevoeging trouwens
Alle reacties Link kopieren
Amber-Sophie schreef:
12-01-2018 23:23
Dat gezeur over dat AH profiel is een perfect voorbeeld van de wijze waarop het SJW kliekje de samenleving verziekt. Zonder enig bewijs wordt er direct van racisme uitgegaan, idem voor dat H&M incident. Ergerlijk hoe sommige media (NOS) in deze extreem linkse hysterie meegaan.

Mooi gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het zat dat sommige witte mensen zich zo zielig vinden. Volgens mij is het gedrag van TO het gevolg van een confrontatie met het eigen (wellicht onderhuidse) gedrag. Het besef dat je wellicht toch racistische bent geeft vaak een ongemakkelijk gevoel. Zeker bij mensen die hard roepen dt ze echt niet racistisch zijn.
Alle reacties Link kopieren
[quote=Sara9876 post_id=28017797 time=1515834310 user_id=360188]
Ik ben het zat dat sommige witte mensen zich zo zielig vinden.

En ik ben het zat dat veel donkere mensen menen zielig te zijn
Ik zou zeggen, bel Matthijs. Zet een bril op, kijk boos en lul wat raak over blanke slaven.

Vraag een bak subsidie aan en loop het buurtcafe binnen. Er zitten vast was licht gehandicapten met een mening aan de bar, dus dat worden je nrs. 2 t/m 10 voor op de lijst voor je partij.
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
12-01-2018 22:33
Witte sollicitanten worden vaker uitgenodigd voor een gesprek, huidkleurig ondergoed is beige en in kinderboeken lopen vooral veel blondje kindjes rond.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-01-2018 13:10
Reden: ongepast/provocerend
21.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
MarkSD schreef:
13-01-2018 10:10
Ik zou zeggen, bel Matthijs. Zet een bril op, kijk boos en lul wat raak over blanke slaven.

Vraag een bak subsidie aan en loop het buurtcafe binnen. Er zitten vast was licht gehandicapten met een mening aan de bar, dus dat worden je nrs. 2 t/m 10 voor op de lijst voor je partij.
Of je laat je bloksnor staan en ziet mensen niet meer als individuen.
Alle reacties Link kopieren
miedo schreef:
13-01-2018 10:31
[...]
Ja, en een geweldsdelict is niet zo erg
https://nos.nl/l/2181613
bethweeter schreef:
13-01-2018 11:15
Of je laat je bloksnor staan en ziet mensen niet meer als individuen.
Dat, of een Lama kapsel.
miedo schreef:
13-01-2018 10:31
[...]
Goh ja, want alle witte mensen hebben dezelfde cultuur en spreken dezelfde taal.

En iedereen met een getinte huid kan niet in Nederland met Nederlands als moedertaal op zijn gegroeid.

:facepalm:
bethweeter schreef:
13-01-2018 11:19
Ja, en een geweldsdelict is niet zo erg
https://nos.nl/l/2181613
schokkend, zo zie je hoe racisme een samenleving vervuilt
S-Meds schreef:
13-01-2018 12:14
schokkend, zo zie je hoe racisme een samenleving vervuilt
Kwats natuurlijk.

Nederland is van origine een blank land. Het is volstrekt logisch dat mensen zich veiliger, meer geborgen en begrepen voelen bij mensen die er hetzelfde uitzien (ook qua kleding etc.), hetzelfde praten en dezelfde gewoontes hebben. Door mijn vele relaties met vrouwen uit allerlei culturen weet ik dat dit gevoel, dat als racisme wordt omschreven, door alle culturen en gemeenschappen heenloopt. Op de Universiteit was dat niet anders; alle niet autochtone 'achtergrondiers' kliekten op eigen initiatief samen. Ik zat er dan wel weer tussen. :-D
In de Nederlandse/westerse cultuur is het besef en schaamte over het bestaan van dit gevoel het grootst.

De vraag rijst (naar aanleiding van het door TO omschreven gevoel) of we in NL niet aan het doorschieten zijn met het opleggen van het schuldgevoel. De identity politics van Sylvana, BLM etc. blijken polariserend te werken en leiden tot onrust. Kortom; contraproductief.
Alle reacties Link kopieren
Ja mee eens, maar ligt ook aan de media die hier te veel aandacht aan geven. Klein voorbeeldje: gisteravond opent NOS journaal van 20:00 uur nota bene met item over AH dat stigmatiserende poppetje in opleidingsmateriaal heeft staan. Gaat om een zwarte vrouw die allergoedkoopste boodschappen van AH kiest versus een blank poppetje die luxe boodschappen koopt. De wereld staat in brand met (dreiging van) oorlog, geweld, armoede, extremisme etc. en dit onderwerpje wordt met veel bombarie behandeld alsof het een enorme misstand is ... . Idiote keuze van de redactie. Had niet eens in het journaal aan de orde moeten komen.
Joh wij Neerlanders zoeken elkaar toch ook overal op? Al zit je verdorie in een uithoek van Zimbabwe, dan nog zie je dat we elkaar opzoeken.
Logisch ook dat mensen uit verschillende culturen elkaar hier ook opzoeken en logisch dat sommige blanke Nederlandse inwoners daar soms wat van vinden.
Ik heb geleerd door te wonen in verschillende landen op deze aardbol, dat racisme overal bestaat, en zeker ook flink onder de getinte bevolking zelf.
We moeten eens ophouden met onszelf roomser dan de paus te noemen.
Ik schaam me soms de ogen uit de kop dat ik Hollander ben.
Alle reacties Link kopieren
Boogschutter10 schreef:
13-01-2018 12:34
Ja mee eens, maar ligt ook aan de media die hier te veel aandacht aan geven. Klein voorbeeldje: gisteravond opent NOS journaal van 20:00 uur nota bene met item over AH dat stigmatiserende poppetje in opleidingsmateriaal heeft staan. Gaat om een zwarte vrouw die allergoedkoopste boodschappen van AH kiest versus een blank poppetje die luxe boodschappen koopt. De wereld staat in brand met (dreiging van) oorlog, geweld, armoede, extremisme etc. en dit onderwerpje wordt met veel bombarie behandeld alsof het een enorme misstand is ... . Idiote keuze van de redactie. Had niet eens in het journaal aan de orde moeten komen.
En als het een Zeeuws meisje bij de budgetboodschappen was geweest, was het ook in het nieuws gekomen. Want dat bevestigt het vooroordeel dat Zeeuwen zuinig zijn en allemaal in klederdracht lopen.
Heel goed dus dat dit soort vooroordelen in het nieuws komen.
bethweeter schreef:
13-01-2018 12:49
En als het een Zeeuws meisje bij de budgetboodschappen was geweest, was het ook in het nieuws gekomen. Want dat bevestigt het vooroordeel dat Zeeuwen zuinig zijn en allemaal in klederdracht lopen.
Heel goed dus dat dit soort vooroordelen in het nieuws komen.
Vooroordeel of realiteit? Nu zijn het getekende poppetjes. Maar wat als ze bij AH in Den Haag gewoon beelden maken van de dagelijkse gang van zaken? En als daar uit blijkt (supermarkten doen extreem veel onderzoek naar wat verkoopt en wat niet) dat er veel getinte mensen op zoek zijn naar de koopjes, mag men dat dan laten zien? Of moet er een Utopia gecreëerd worden dat schuurt met de realiteit waarbinnen zo'n vakkenvuller komt te werken?

Ik blijf het zeggen; ik zou graag eens een wetenschappelijk onderzoek zien dat zonder waardeoordeel racisme onderzoekt. En de voor- en nadelen laat zien van een monocultureel systeem tov een multicultureel.
anoniem_357224 wijzigde dit bericht op 13-01-2018 12:55
11.76% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven