Ik ben een gelukszoeker...

30-08-2015 22:44 183 berichten
Alle reacties Link kopieren
... want ik ben al mijn hele leven bezig het meeste geluk voor mijzelf en mijn dierbaren te vinden. Moet ik nu het land uit?
Het geluk zit'm in de kleine dingen hè.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Nuance is niet aan jou besteed hè. Ik vind je vooral een aandachtszoeker.
Ik vind de stelling wel leuk.

Ik denk dat je binnenkort een kamertje hebt in ter apel
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
quote:Amand schreef op 30 augustus 2015 @ 22:47:

Nuance is niet aan jou besteed hè. Ik vind je vooral een aandachtszoeker.Waar moet ik de nuance in vinden dan?
Duh.
Ja. Hup. Terug. En snel!
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Ik ook. Doe in een ander land dan waar ik geboren ben werk wat een local ook had kunnen doen. Dat geld wordt nog door de gemeenschap opgebracht ook (ik betaal hier wel belasting, dat dan weer wel).

Maar ja, blank en hoogopgeleid, dus dan ben je geen gelukszoeker, maar 'expat'. Of er 'in ieder geval niet zo eentje'.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:boebezoebe schreef op 30 augustus 2015 @ 23:03:

Ik ook. Doe in een ander land dan waar ik geboren ben werk wat een local ook had kunnen doen. Dat geld wordt nog door de gemeenschap opgebracht ook (ik betaal hier wel belasting, dat dan weer wel).

Maar ja, blank en hoogopgeleid, dus dan ben je geen gelukszoeker, maar 'expat'. Of er 'in ieder geval niet zo eentje'.

Dat is toch prima, jij hebt je aangeboden en dat "andere land" heeft er voor gekozen jou te nemen in plaats van een local.

Merkwaardige keuze maar goed voor jou.

In de meeste Europese landen kan je een werkvergunning krijgen als je van buiten de EU komt als er binnen de EU geen mensen voor de baan te krijgen zijn.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Gaat je topic een beetje de kant op die je wenste, TO?
quote:hollebollegijs schreef op 30 augustus 2015 @ 23:10:

[...]

Dat is toch prima, jij hebt je aangeboden en dat "andere land" heeft er voor gekozen jou te nemen in plaats van een local.

Merkwaardige keuze maar goed voor jou.

In de meeste Europese landen kan je een werkvergunning krijgen als je van buiten de EU komt als er binnen de EU geen mensen voor de baan te krijgen zijn.

Ik ben ook gegaan omdat ik in NL dus met mijn specialiteit niet aan de bak kwam. En ik dus mijn geluk ergens anders ben gaan zoeken. In zoverre verschilt het niet zo veel, of een ander dat nou 'prima', of 'merkwaardig' van dat land vind. Ik had ook kunnen blijven om een baan in NL te nemen waarmee ik minder was gaan verdienen (niet dat ik superrijk ben, daar niet van).

Ik doe het niet om de mensen hier zo te plezieren, maar om zelf een carriere te maken (= ook gelukszoeken). Ik vind het apart dat ik in een andere categorie vaak val als het over gelukszoekers gaat, of buitenlanders die banen afpakken.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:Amand schreef op 30 augustus 2015 @ 23:11:

Gaat je topic een beetje de kant op die je wenste, TO?Jij hebt mijn vraag nog niet beantwoord.
quote:Amand schreef op 30 augustus 2015 @ 23:11:

Gaat je topic een beetje de kant op die je wenste, TO?Je komt de laatste tijd niet over als een man die gelukkig is.
quote:boebezoebe schreef op 30 augustus 2015 @ 23:16:

[...]

Ik ben ook gegaan omdat ik in NL dus met mijn specialiteit niet aan de bak kwam. En ik dus mijn geluk ergens anders ben gaan zoeken. In zoverre verschilt het niet zo veel, of een ander dat nou 'prima', of 'merkwaardig' van dat land vind. Ik had ook kunnen blijven om een baan in NL te nemen waarmee ik minder was gaan verdienen (niet dat ik superrijk ben, daar niet van).

Ik doe het niet om de mensen hier zo te plezieren, maar om zelf een carriere te maken (= ook gelukszoeken). Ik vind het apart dat ik in een andere categorie vaak val als het over gelukszoekers gaat, of buitenlanders die banen afpakken.

Ik zie het probleem niet, het land waar jij werkt heeft er geen moeite mee en jij ook niet.

Win / win

Zoals ik schreef in veel Europese landen waaronder Nederland maken ze een andere afweging en die met die keuze zullen mensen die er werk zoeken het moeten doen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:broodroosterbaas schreef op 30 augustus 2015 @ 23:17:

[...]

Jij hebt mijn vraag nog niet beantwoord.Fair enough; je gebruikt een term die gebruikt wordt om mensen die vanuit de 3e wereld naar de 2e (of 1e) wereld willen gaan te beschrijven om je eigen situatie te toetsen, terwijl je zelf uit de de 1e wereld afkomstig bent. Je snapt zelf ook dat die vergelijking mank gaat.
quote:hollebollegijs schreef op 30 augustus 2015 @ 23:21:

[...]

Ik zie het probleem niet, het land waar jij werkt heeft er geen moeite mee en jij ook niet.

Win / win

Zoals ik schreef in veel Europese landen waaronder Nederland maken ze een andere afweging en die met die keuze zullen mensen die er werk zoeken het moeten doen.Ik zie het probleem ook niet. Maar ik zie ook weinig verschil tussen mezelf en andere gelukszoekers. Wat ik bedoel is dat mijn afweging even egocentrisch/egoistisch is als die van een andere gelukszoeker. Dat er dan internationale verdragen zijn die het mij vergemakkelijken, zowel in de EU als erbuiten (heb beide al meegemaakt, de afgelopen 10 jaar in niet-EU landen en andere EU landen gewerkt) is niet mijn eigen verdienste, maar ik wordt er wel door velen als 'ja, maar jij bent meer een expat, geen migrant' door beschouwt. Ik vind dat onderscheid raar, want mijn motivatie verschilt niet. Is niet nobeler dan van de gelukszoekers in het verdomhoekje.
quote:Cateautje schreef op 30 augustus 2015 @ 23:17:

[...]

Je komt de laatste tijd niet over als een man die gelukkig is. Gelukkig doe jij er niet lullig over
quote:Amand schreef op 30 augustus 2015 @ 23:26:

[...]

Fair enough; je gebruikt een term die gebruikt wordt om mensen die vanuit de 3e wereld naar de 2e (of 1e) wereld willen gaan Te beschrijven om je eigen situatie te toetsen, terwijl je zelf uit de de 1e wereld afkomstig bent. Je snapt zelf ook dat die vergelijking mank gaat.

Ja, je hebt helemaal gelijk. Ik ben Nederlander van Nederlandse ouders van Nederlandse grootouders en woon in Nederland, en toch zoek ik het geluk op. Ik wilde eigenlijk een discussie starten over die term, omdat ik het zo naar vind dat iets heel natuurlijks (dat mensen het beste - het geluk - zoeken voor zichzelf/vrouw/man/kinderen) zo'n negatieve lading heeft ('gelukszoekers niet welkom!', etc.). Misschien was het een wat omslachtige manier.

Ik ga nu slapen. Fijn om te lezen dat er meer gelukszoekers zijn.
quote:boebezoebe schreef op 30 augustus 2015 @ 23:27:

[...]

Ik zie het probleem ook niet. Maar ik zie ook weinig verschil tussen mezelf en andere gelukszoekers. Wat ik bedoel is dat mijn afweging even egocentrisch/egoistisch is als die van een andere gelukszoeker. Dat er dan internationale verdragen zijn die het mij vergemakkelijken, zowel in de EU als erbuiten (heb beide al meegemaakt, de afgelopen 10 jaar in niet-EU landen en andere EU landen gewerkt) is niet mijn eigen verdienste, maar ik wordt er wel door velen als 'ja, maar jij bent meer een expat, geen migrant' door beschouwt. Ik vind dat onderscheid raar, want mijn motivatie verschilt niet. Is niet nobeler dan van de gelukszoekers in het verdomhoekje.

Heb jij ook asiel in dat land aangevraagd?

De economische migranten uit bijvoorbeeld Balkan landen die hier asiel aanvragen solliciteren niet op een baan maar vragen een verblijf aan om daarna een baan te zoeken.

Maar goed dat is allemaal niet echt relevant, vragen staat vrij en iedere aardbewoner mag een verzoek indienen in Nederland te komen wonen / werken het is alleen aan de IND of dit verzoek gehonoreerd wordt.

Zo simpel is het.
Mijn punt is dat ik dankzij mijn paspoort voor 1 baan in het verleden alleen een (werk)visum hoefde en voor andere banen niet.

Maar dat was niet mijn eigen verdienste, dat heb ik te danken gehad aan mijn nationaliteit.

Dat het zo simpel is weet ik ook ('duhuh'), maar dat betekent niet dat ik minder dan andere gelukszoekers ook gewoon wil doen wat mij het meeste oplevert. Daarin is geen verschil. Dat gaat voor mij makkelijker omdat ik NLs ben, niet omdat ik nobelere doelen heb of er een betere moraal op na houdt. (Dat ik mijn werk goed doe en dat werk dan ook krijg, dát heb ik dan weer wel aan mezelf te danken, maar de makkelijkheid waarmee dat voor mij gaat wbt papierwerk, paspoorten, asiel of werkvisa is omstandigheid, geen verdienste van mij als persoon ).
quote:boebezoebe schreef op 30 augustus 2015 @ 23:16:

[...]

Ik denk dat het meest grote verschil ook is dat jij het gewoon via de legale weg hebt gedaan(je geluk zoeken in een ander land). En misschien wel op uitnodiging van dat land?

Wij zijn ook (bijna) gelukzoekers(oh nee expats) hopelijk gaan wij volgend jaar naar de USA verhuizen om de "expertise" die mijn vriend hier in NL heeft geleerd daar naar toe te brengen. Geen scheve gezichten iedereen is blij...

Ik heb ook veel nagedacht over het verschil tussen de gelukszoeker en ons. het gaat op uitnodiging van de Amerikanen, maar wij gaan veel betere arbeids- en leefomstandigheden krijgen dan de Amerikaanse collega's.

Dat is toch best een beetje krom...

Ik vind gelukszoeker ook niet een heel vies woord ofzo.
Heel veel opportunities komen uitsluitend (!) voort uit het op de juiste tijd op de juiste plek zijn. Voor zover het gedeelte 'mijn werk goed doen'. (en ja, ik pluk daar momenteel ook de vruchten van).
quote:Amand schreef op 30 augustus 2015 @ 23:30:

[...]

Gelukkig doe jij er niet lullig over Je mag me altijd PBen.
Tja, ik vind in dit geval de legale weg nou niet per se nobeler. De legale weg voor mij is makkelijker dan een illegale manier (met meer risico), dus illegaal is niet nodig. Wie weet wat ik zelf zou doen als ik ergens anders was geboren.
Wat ga jij doen in de USA, bungaa?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven