Ik wil een permanente wintertijd!

29-03-2019 15:35 1144 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu we dit weekend weer de klok moeten verzetten wordt het weer actueel, de discussie van zomer/wintertijd.

Er zijn zoveel goede argumenten om de wintertijd permanent in te voeren, met name voor mens en dier dat ik niet begrijp waarom er geen knopen worden doorgehakt. Ik ben zelf iemand die ook altijd flink last heeft van het verzetten naar de zomertijd maar los daarvan blijven er nog legio argumenten over.

Ook vinden voorstanders van de zomertijd het fijn dat het langer licht blijft en je daardoor dus weer laat naar bed kan. Ga je op vakantie naar zuid- Europa dan klagen ze niet dat het daar ook al om 20 uur donker wordt i.p.v. na 22.00.

Wie wordt er ook zo (letterlijk) moe van dat 2 keer per jaar wisselen van tijd en dan met name de zomertijd?
Alle reacties Link kopieren
Malagueña schreef:
15-04-2019 22:03
Ik wist niet eens dat er 3 waren voor vrouwen.. er gaat een wereld voor me open! :P
Voor mij ook. Ik voel me echt gezien nu......
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Malagueña schreef:
15-04-2019 14:26
:facepalm: als je de reclame even voorbij laat gaan, dan zie je dat het een liedje was, speciaal voor jou

Wat alleraardigst van je. Mooi lied, maar het 'pakje' van Cher was wel erg gewaagd. Maar het ging om het lied en niet om het 'pakje'.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Fleurtje_5 schreef:
16-04-2019 23:59
Wat alleraardigst van je. Mooi lied, maar het 'pakje' van Cher was wel erg gewaagd. Maar het ging om het lied en niet om het 'pakje'.
:biggrin:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
17-04-2019 14:53
Afbeelding
:rofl:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Als er een referendum komt, dan kies ik voor permanente zomertijd. Lekkere lange zomeravonden...heerlijk en in de winter rond 17:30 donker...doet u mij er maar drie :)
Alle reacties Link kopieren
TinPanAlley schreef:
17-04-2019 15:02
Als er een referendum komt, dan kies ik voor permanente zomertijd. Lekkere lange zomeravonden...heerlijk en in de winter rond 17:30 donker...doet u mij er maar drie :)

Maar daarom in de ochtend nog lang donker. :wtf:
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
TinPanAlley schreef:
17-04-2019 15:02
Als er een referendum komt, dan kies ik voor permanente zomertijd. Lekkere lange zomeravonden...heerlijk en in de winter rond 17:30 donker...doet u mij er maar drie :)
En altijd mooi weer. :roll:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Fleurtje_5 schreef:
17-04-2019 15:24
Maar daarom in de ochtend nog lang donker. :wtf:
Heerlijk, lekker lange donkere ochtenden, knus toch :heart:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Malagueña schreef:
17-04-2019 15:33
Heerlijk, lekker lange donkere ochtenden, knus toch :heart:
Kaarsjes aan, kerstverlichting, gezellig hoor.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Malagueña schreef:
15-04-2019 14:28
Komt ie weer:

https://youtu.be/BsKbwR7WXN4

Ze heeft wel lef.

Afbeelding
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Malagueña schreef:
17-04-2019 15:33
Heerlijk, lekker lange donkere ochtenden, knus toch :heart:

De kinderen die door het donker naar school moeten omdat er een paar volwassenen door koud daglicht naar huis willen rijden als ze afgewerkt zijn.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Fleurtje_5 schreef:
17-04-2019 15:24
Maar daarom in de ochtend nog lang donker. :wtf:
Dat boeit me niks
Alle reacties Link kopieren
Fleurtje_5 schreef:
17-04-2019 15:46
De kinderen die door het donker naar school moeten omdat er een paar volwassenen door koud daglicht naar huis willen rijden als ze afgewerkt zijn.

Gezellig met kerstverlichting op de fiets, superknus :heart:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Malagueña schreef:
17-04-2019 15:58
Gezellig met kerstverlichting op de fiets, superknus :heart:
Goed idee! In tegenstelling tot normale fietsverlichting vinden ze dat vast wèl leuk! Daardoor dus geen kinderen meer zonder licht in de ochtend, dat maakt het verkeer ineens een stuk veiliger. Win win dus! :hyper:
Sometimes good things fall apart so better things can fall together
Alle reacties Link kopieren
Dan doen we op onze auto’s ook gewoon knipperende rendieren en ijsberen enzo.. het wordt prachtig!
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Fleurtje_5 schreef:
17-04-2019 15:46
De kinderen die door het donker naar school moeten omdat er een paar volwassenen door koud daglicht naar huis willen rijden als ze afgewerkt zijn.
Wat ben jij toch steeds begaan met die arme kindertjes?

In de avondspits vallen meer slachtoffers, schijnt, dus daar zou licht meer voordeel opleveren.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
13-04-2019 23:11
Gaat de discussie er dan over of je wel of geen verschillende voorkeuren kunt hebben? Dat geloof ik best wel, maar ik weet ook dat het ooit bedoeld was dat de wintertijd de echte tijd was (niet om het vuur nu weer op te stoken, ik post ook geen linkjes of zo).

Niet 'was' maar 'is'.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
13-04-2019 23:16
Ja maar het ís echt zo, dan kun je wel blijven zeggen dat blauw rood is, maar dat wordt het niet echt.
We wachten maar af wat het wordt. Ik denk dat jullie de beste kansen hebben.
Precies.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven